mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
*

Posty: 65
Dołączył(a): 18.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lut 2002, 20:22 
 
W porozumieniu z Ro6ertem oraz za przyzwoleniem Gadgeta ustalilismy nowe ceny na rude...

Ponizej podaje zmiany:

ruda - kupno / sprzedaz - architekt oraz armorer:
1. iron 6 / 1
2. bronze 13 / 3
3. dull copper 26 / 5
4. copper 33 / 5
5. pyrite 39 / 10
6. malachite 52 / 12
7. rust colored 59 / 13
8. rose colored 65 / 13
9. old copper 72 / 15
10.shadow 78 / 17
11.silver 85 / 20
12.gold 91 / 23
13.black rock 98 / 24
14.agapite 104 / 25
15.valorite 111 / 30
16.verite 117 / 30
17.mytheril 124 / 40
18.bloodrock - / 45
19.azurite - / 50
20.royal - / 60

ceny kupna/sprzedazy rudy pomiedzy graczami:
1. iron 4
2. bronze 10
3. dull copper 20
4. copper 25
5. pyrite 30
6. malachite 40
7. rust colored 45
8. rose colored 50
9. old copper 55
10.shadow 60
11.silver 65
12.gold 70
13.black rock 75
14.agapite 80
15.valorite 85
16.verite 90
17.mytheril 95
18.blood rock 100
19.azurite 110
20.royal 130


Zbroje zwykle - sprzedaz na wolnym rynku (pomiedzy graczami)

1. iron 1k
2. bronze 2k
3. dull copper 2,5k
4. copper 3k
5. pyrite 3,5k
6. malachite 4k
7. rust colored 4,5k
8. rose colored 5k
9. old copper 6k
10.shadow 7k
11.silver 8k
12.gold 9k
13.black rock 10k
14.agapite 12k
15.valorite 14k
16.verite 16k
17.mytheril 18k
18.bloodrock 20k
19.azurite 25k
20.royal 30k

Zborje expowe - sprzedaz na wolnym rynku (pomiedzy graczami)

1. iron 10k
2. bronze 20k
3. dull copper 25k
4. copper 30k
5. pyrite 35k
6. malachite 40k
7. rust colored 45k
8. rose colored 50k
9. old copper 60k
10.shadow 70k
11.silver 80k
12.gold 90k
13.black rock 100k
14.agapite 120k
15.valorite 140k
16.verite 160k
17.mytheril 180k
18.bloodrock 200k
19.azurite 250k
20.royal 300k

A w sklad kompletu wchodzi:
tunika, spodnie, helm, gorget, tarcza, rekawice, bron


Czesto kowale maja problemy z wycenieniem pojedynczej rzeczy z kompletu. Kupujacy takze niezbyt czesto sie nie orientuja ile powinien kosztowac dany przedmiot. Dlatego pokusilem sie o napisanie malego rownanka z ktorego mozna w bardzo prosty sposob wyliczyc za jaki sprzet i z jakiej rudy powinnismy wziac pieniedzy...
Wzor ustalilem na podstawie kompletu exp z irona. Nizej podaje ile daje dany sprzet armoru (komplet exp iron).


Exp iron komplet oraz przedmioty jakie najczesciej wchodza w jego sklad:

tunika - 29 ar
leggins - 7 ar
helm (coif) - 10 ar
gorget - 4 ar
tarcza(heater) - 14 ar
rekawice(palte)- 5 ar
bron - 11
------------------------
suma 80
wiadomo ze bron jest bardzo wazna, dlatego dalem tak duzy wspolczynnik, a poza tym wychodzi rowna liczba i potem latwiej liczyc.

Oto obiecane rownanie na przykladzie tuniki iron z kompletu exp:

29 x
-- = ----
80 10000

wyliczajac x wychodzi nam 3625

Przy sprzedazy 1 czy 2 rzeczy z kompletu proponuje zawsze zaokraglac otrzymana cene w gore. Nawet wtedy ceny wcale nie wydaja sie byc wysokie.

Jezlei zaniast jakiegos sprzetu wykuwamy inny na ktory zuzywamy wiecej rudy to cene mozna delikatnie podniesc.

Jak bede mial wiecej czasu to wrzuce dokladne przedzialy ar. Jaki sprzet i z czego i ile daje ar.

Oto krotki przyklad:

ZBROJE ZWYKLE - chainmail tunic - vest
1. iron 8-15
2. bronze 8-16
3. dull copper 8-16
4. copper ingot 8-16
5. piryte 9-16
6. malachite 9-16
7. rust colored 9-17
8. rose colored 10-17
9. old copper 11-17
10.shadow 11-19
11.silver 12-19
12.gold 12-20
13.black rock 13-20
14.agapite 13-21
15.valorite 13-21
16.verite 14-21
17.mytherill 15-22
18.blood rock 16-23
19.azurite 17-24
20.royal z royala za malo kulem, aby podac jakis sensowny przedzial, ale to co tu umiescilem pozwoli wam sie w miare zorientowac w sytuacji.

Ps kilka rzeczy ktore tu podalem moze sie zmienic.
Zobaczymy jak bedzie szlo zarabianie i ogolne korzystanie z tego cennika.
Na razie jest cennikiem aktualnym i obowiazuje az do jego uaktualnienia.

**

Posty: 205
Dołączył(a): 21.01.2002
Offline
PostNapisane: 18 lut 2002, 20:54 
 
eee... takie drogie te rzeczy nieexpowe.. przeciez to ludzie na smietnik wyrzucaja :smile:

*

Posty: 65
Dołączył(a): 18.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lut 2002, 22:08 
 
ziemni i to blad :smile:
bo ja zawse jak wykuje sprzety to potem sprzedaje wszystko co nie jest expem :smile:))
zawsze sie pare k uzbiera...

wiem ze malo kto w tym chodzi, ale gdybym tego nie umiescil to by sie podniosl krzyk ze gdzie sa nie expy :wink:

**

Posty: 205
Dołączył(a): 21.01.2002
Offline
PostNapisane: 18 lut 2002, 22:52 
 
Ale sprzedajesz u vendora... Nikt tego nie zamawia - wiec chodza w tym tylko newbiesy i wykolejency co stracili wszystko :smile:
A za 50-55 ar (komplet z royala) nikt 30k nie da..

BTW. dorzuc jeszcze helm plytowy i closed - wiele osob chodzi wlasnie w nich zamiast coifa :smile:

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: ziemni dnia 2002-02-18 22:54 ]</font>

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2450
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 lut 2002, 23:10 
 
I ar expowych rzeczy


_________________
Ludzie żyją po to żeby mogli walczyć.


Posty: 22
Dołączył(a): 6.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 00:10 
 
IMHO ceny pojedynczych sztuk powinny byc bazowane nie na ich AR, lecz na ilosci rudy, jaka trzeba poswiecic na ich wytworzenie. I tak, dla przykladu (nie pamietam liczb, wiec podaje zmyslone), jesli na caly komplet zuzywamy 100 sztab (i kosztuje 1000gp), a na katane 8, to niechaj katana kosztuje 1000 x 0.08, czyli 80 gp. Dodajmy do tego np. 10% (wszak ceny pojedynczych sztuk powinny byc wyzsze) i wychodzi nam 88.


Jesli bazowalibysmy na AR, to kowalom nie oplacaloby sie wykuwac tych elementow wyposazenia woja, ktore maja niski AR w stosunku do ilosci rudy potrzebnej do ich wykonania.

Policze to z checia i zamieszcze tu cennik, jesli ktos podrzuci mi ilosc rudy potrzebnej do wykonania poszczegolnych elementow (oczywiscie nie liczac zniszczonych w trakcie kucia sztab). Ja nie bede sie mogl logowac przez jakis czas, dlatego Was o to prosze.


_________________
pozdrowienia,
muszek
[email protected]
http://www.swietliki.art.pl
icq: 419857

*

Posty: 65
Dołączył(a): 18.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 00:23 
 
Z jednej strony masz racje... ale zauwaz ze jezeli chcesz liczyc ile potrzeba rudy na dana rzecz... to podam ci taki przyklada:
tunika potrzebuje 20 rudy, a legginsy 18
wiec uwazasz ze cena tych przedmiotow powinna byc niemal identyczna?
sory ja tego nie kupuje
tunika daje duzo wiecej ar niz legginsy tak wiec patrzac na praktyke.. co bardziej sie przyda czy tunika czy legginsy odpowiedz jest bardzo jasna tunika.
sproboj isc walczyc z potworem i idz w samych spodniach a potem idz w samej tunice ipowiedz mi o ile bardziej dostawales w spodniach :wink:. masz troche racji lecz jednak ogolnie nie zgadzam sie z toba


Posty: 22
Dołączył(a): 6.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 01:00 
 
Nikt nie chodzi w samych spodniach lub w samej tunice... pojedyncze sztuki kupuje sie wtedy, jak ktos zgubi np. gacie na imprezie (jakies 5 lat temu na sylwestrze kolega szukal caaaly ranek spodni... i mu sie nie udalo :smile:

Tak wiec nie powinien decydowac stosunek wartosci spodni i tuniki, lecz stosunek kosztu poniesionego przy kuciu jednego i drugiego... wszak nigdy nie wybieramy pomiedzy jednym, a drugim.

A oto, ile trzeba sztab na dane przedmioty: (wzialem z UO stratics, ale wyglada na to, ze akurat w tym przypadku na DZ jest tak samo)

chain tunika 20,
chain spodnie 18,
chain coif 10
katana 8
plate gorget 10
plate rekawice 12
heater 18

calosc=96

rownanie jest takie: cena sztuki = (cena kompletu * ilosc sztab na sztuke / ilosc sztab na komplet) * 1.1
a) 1.1 to dodatkowe 10% (komplet musi byc tanszy niz wszystkie sztuki kupowane osobno -- mysle, ze 10% to nie jest jakas zabojcza ilosc)
b) nawiasy nie sa potrzebne, ale umiescilem je dla zwiekszenia przejrzystosci :smile:

liczymy dane dla nie-expowego sprzetu z zelaza:
cena tuniki = 1.1x1000x20/96 = 229,16666 = (po zaokragleniu) 230
spodnie = 206,25 = 210
coif = 114,583333 = 115
katana = 91,6666 = 90
gorget = 114,583333 = 205
rekawice = 137,5 = 140
heater = 206,25 = 210
suma = 1200. Komplet kosztuje 1000. Rozbieznosc to efekt owych 10% i zaokraglania.

Jesli chcielibysmy cos liczyc dla innych metali, to po prostu mnozymy to przez x, gdzie x to cena kompletu z danego metalu podzielona przez 1000 (cena kompletu z zelaza). Np. dla expowego royala mnozymy wszystko 300x. Spodnie kosztowalyby 210x300=63000. Spodnie z nie-expowego dull copper = 210x2,5 = 525.

Jesli ktos ma jakies "ale", prosze o pytania. Jedyny burak, jaki widze, to to, ze wiecej rudy niszczy sie przy robieniu np. tuniki, anizeli katany. Nie ma co jednak popadac w skrajnosci... jak komus sie nudzi, to niech robi statystyki :smile:.

Gadget i Asmodan: prosze, ustosunkujcie sie do tego.


_________________
pozdrowienia,
muszek
[email protected]
http://www.swietliki.art.pl
icq: 419857

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2450
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 01:05 
 
To by juz trzeba bylo z autopsji ile sie mniejwiecj niszczy sztab przy wykonywaniu danego przedmiotu. Albo trzeba by bylo znac jaka jest szansa na wykonanie expa...


_________________
Ludzie żyją po to żeby mogli walczyć.


Posty: 22
Dołączył(a): 6.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 01:12 
 
no tak... ale to tez wiedza (lub nie) tylko gm's :sad:

*

Posty: 65
Dołączył(a): 18.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 01:32 
 
Widze ze zaczyna sie dyskusja na temat "wplywu wiatru polnocnego na zycie sexualne gwozdzi". Jak to sie mowi diabel siedzi w szczegolach ale wydaje mi sie z w tym wypadku troszke nie tedy droga...Wole uciac rozmowe w tym stadium rozwoju bo beda tylko coagle argumenty za i przeciw i do niczego snie nie dojdzie i niczego to nie zmienie. Mam taki maly postulat... Jesli ktos chce niech korzysta z mojego cennika jesli mu sie nie podoba mowi sie trudna... wtedy po prostu kupi komplet expow do kogos innego.. Dyskusje na temat pojedynczych expow uwazam za zamknieta... - przynajmniej z mojej strony.... zbyt wiele razy bylem juz na takim forum jak to i wiem ze do niczego ta droga sie nie dojdze...
Kazdy mzoe miec wlasne zdanie i kazdy mzoe dokonac zakupu u kogo chce a negocjowac ceny kazdy proboje - na tym polega sztuka handlu... :smile:

*

Posty: 65
Dołączył(a): 18.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 01:50 
 
aha muszek mam prozbe tylko nie mieszaj teraz za bardzo bo ostatnio jak zaczales kombinowac to nie wyszlo wszystkim na dobre :wink:

*

Posty: 60
Dołączył(a): 6.01.2002
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 08:58 
 
Wszystko cacy tylko dlaczego ceny sprzedazy rudy przez vendorow zostaly podniesione?
Ceny nizsze niz miedzy graczami ktore byly wczesnie jstwarzaly mozliwosc dla bardzo cierpliwych i dysponujacych duza iloscia czasu graczy zakupy rudy po nizszej cenie.
A teraz ceny sa wyzsze niz miedzy graczami co niszczy caly pomysl z ruda u vendorow...
Aby to mialo sens proponuje dwa rozwiazania:
a)zostawienie cen na terazniejszym poziomie ale zwiekszenie ilosci rudy u vendorow do ilosci np.iron 100 sztab sredni(piryt,srebro,...) rudy 50-70 sztab ,lepsze(azuryt,valorit,..)ok.20 u jednego vendora.
Wtedy mozna by kupic odpowiednia ilosc w miare potrzeby... LUB
b)obnizyc ceny sprzedazy u vendorow rudy do poprzedniego poziomu z jednoczesnym pozostawieniem ich liczby...powody do tego rozwiazania przedstawilem wczesniej...

**

Posty: 205
Dołączył(a): 21.01.2002
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 17:08 
 
Muszek jak chcesz sobie liczyc to wez pod uwage ze w tunike potwor trafia najwiecej razy wiec jest najwazniejsza :smile:
Dla mnie "waznosc" elementow ekwipunku jest taka bron, heater, tunika, helm, leginsy, rekawiczki, gorget

*

Posty: 65
Dołączył(a): 18.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 lut 2002, 20:00 
 
Drul : Ceny sprzedazy rudy u vendorow zostaly podniesione po to by byly ostatnia deska ratunku... Chodzi o to, aby teraz kwitl handel ruda pomiedzy graczami
Aha to co napisales wydaje sie byc sensowne.. moze wykorzystam to w jakims stopniu... ale niczego nie obiecuje

Ziemni: :smile: jak widac ile odb tyle skrajnie roznych pogladow :smile: dlatego uwazam ze dotychcasowy wzor ktory sobe wykombinowalem jest tym co oddaje nalpeije rzeczywistosc.. moze nie jest najlepszy.. ale ze tak powiem "blizszy prawdzie". Widze ziemni ze twoje podlady waznosci sprzetow prawie pokrywaja sie z moimi

*

Posty: 65
Dołączył(a): 18.02.2002
Offline
PostNapisane: 20 lut 2002, 09:52 
 
Czas na male sprostowanie....
Blednie podalem ar jaki maja niektore sprzety...
dlatgo zmienie takze wielkosc(wspolczynnika) katany

oto poprawna rozpiska dla expow z zelaza:

tunika - 29 ar
tarcza(heater) - 15 ar
bron - 11 (nie pytajcie dlaczego)
helm (coif) - 10 ar
leggins - 7 ar
rekawice(palte)- 4 ar
gorget - 4 ar
----------------------
suma 80


_________________
Idzcie i rozmnazajcie sie... niech rosnie nowe pokolenie uo-maniakow.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.