1) Pomijajac kwestie abonamentu to oczywiscie ma sens , w VG nikt cie nie zmusza do klepania levelkow do capa , do farmowania czegokolwiek,masz wolny wybor , mnostwo mozliwosci , endgame jest dostepny pod postacia domkow/high level craft , lodek , statkow , ty sam go okreslasz a nie sztywne ramy mechaniki gry . Przykladowo logujesz sie do swiata i nie wiesz za co pierwsze sie zlapac , masz do dyspozycji crafting (wymagajacy) , dyplomacje (ciekawa nowalijka) , questy (podobne jak w WoW) czy po prostu zwiedzania swiata (ogromna mapa )
Podobnie bylo swego czasu w SWG . Narazie devsi nie okreslili w jakim kierunku beda rozwijac endgame ale mozna wyrokowac ze raczej nie beda w tym elemencie specjalnie kreatywni i bedzie to dungeon crawl z ta roznica ze pozbawiony instancjowania . Poki co mozna sie bawic gra majac to w glebokim powazaniu
2)PvP jest bardziej liberalne , wiekszy czas na reakcje , duzo wieksze szanse zabicia postaci nawet o 10 leveli wiekszej w zaleznosci czy uda nam sie nia zaskoczyc (co daje duza przewage) , pvp jest raczej oparte o balans typu papier nozyce kamien czyli praktyczny jego brak ale tuning napewno bedzie coraz wiekszy w tej materii . Poki co powiedzialbym ze VG posiada jeden z ciekawszych systemow pvp z levelowek w dodatku dajacy wymierne korzysci (gold) w przeciwienstwie do bicia punkcikow na ekwipunek do bicia kolejnych punkcikow
3) Lagi sa male a pingi zazwyczaj nie sa duze nawet na US serwerach
na EU nie uswiadczylem nigdy spadku ponizej 250 ms , lag jest zazwyczaj generowany przez niezoptymalizowany engine i sa pochodzenia sprzetowego , niestety to duza wada gry i narazie gracze musza sobie radzic tuningowaniem swoich ustawien w pliku .ini , w pvp jak zawsze ping ma duze znaczenie ale bardziej bym powiedzial ze sprzet posiadany , czesto ginalem bo trafilem akurat na serwer line i chunk sie ladowal