mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 paź 2007, 08:27 
Cytuj  
Kolejny raporcik mojego autorstwa - przeklejony z innego forum.

--

Dzisiaj dzieki Yogiemu mialem okazje zagrac w 3-godzinny technical stress tescik. Pierwsze wrazenia? Sredniawe. Dobrze, ze nie wypuszczaja tego na jesien, bo bylby massive fail.

Pierwsze co sie rzuca w oczy - grafika. Nie szokuje, nie zachwyca, raczej zawodzi, bo jest bardzo sredniawa i pojawia sie bardzo duzo bugow typu przeswitujace przez obiekty tekstury, obiekty (umownie, z drugiego planu) nakladajace sie na obiekty (z pierwszego planu) itp. Animacja postaci jest raczej smieszna. Chodzac postac porusza sie ok, gdy biegnie, wyglada... dziwnie. W zasadzie nie wiem jak to opisac, ale wydawalo mi sie, ze to przez lancuchy, ktore mam na nogach i na rekach (w koncu uratowalem sie ze statku niewolnikow :<), jednak po wizycie u blacksmitha, ktory z lancuchami sobie poradzil nic sie nie zmienilo, a moja postac dalej biegala jak sierotka. Painful to look at, tbmfh. Framerate. Na poczatku jest ok, ale po ~1h zrobila sie tragedia, zapewne przez memory leaki. Po 1h gry nie dawalo sie grac. Z 8800GTS poczulem sie jeszcze raz jak w jednym z miast Vanguard na 6800GS i max detalach... Tragedia. FPS-y byly znosne (jak na low-end sprzet, ale zawsze...) w dzungli, gdy nie bylo zbyt wielu obiektow; wystarczylo sie odwrocic w strone miasta i znosny framerate jasny chuj trafial.

Dalej mamy revolutionary combat system, ktory nie ogranicza sie (nareszcie!) do mariowego napierdalania 1 przycisku. Teraz mamy 3 przyciski, ktore odpowiadaja za atak z lewej, atak z prawej i atak z gory tak jakby. I owe ataki mozemy laczyc w comba. Kazda bron ma okreslony zasieg i machajac nia trafiamy wszystkich stojacych obok nas przeciwnikow. Mozliwe jest robienie uskokow, odskokow, doskokow wciskajac 2x przycisk odpowiadajacy za poruszanie sie w danym kierunku. Jest tez oczywiscie kolizja postaci. W PvP polaczenie tych elementow moze byc ciekawe, bo mozliwe bedzie unikanie ciosow przeciwnika biegajac dookola niego. Nie ma jakiegos zamrozenia naszej postaci podczas zadawania ciosu a'la Hellgate, ale mozliwe, ze jest/bedzie jakis znerfiony dmg, gdy nasza postac bedzie sie poruszala podczas zadawania obrazen, zeby zaspokoic pokurwione placzace carebearsiki. Do tego wszystkiego dojda na pewno jeszcze jakies powersy, ja na razie dostalem tylko jakiegos taunta, ktorego nie bardzo mialem okazje przetestowac.

Lagu sieciowego nie zauwazylem. Pierwsza czesc to single player. Potem przechodzimy do instancji/mirrorow a'la Tabula Rasa/Auto Assault/Guild Wars - jedna zone'a o ograniczonej wielkosci (do budynkow i kolejnych niewielkich zone'ow ... zone'ujemy) jest podzielona na male mirrorki, w ktorych miesci sie okreslona liczba osob. Mam nadzieje, ze strefy PvP beda wieksze i nie bedzie takiego beznadziejnego podzialu na mirrorki jak w przypadku zonek PvE, bo inaczej chujnia extraordinaire. W miescie sa questy, ktore przenosza nas do single-playerowych odpowiednikow stref mirrorowanych PvE.

Ogolnie maja jeszcze duzo roboty przed soba :< Wczesna betka. Mam nadzieje, ze niedlugo dostane swoje konto [juz dostalem - nieaktualne] wreszcie i bede mogl cos wiecej pograc i dowiedziec sie cokolwiek o tym, jak wyglada PvP, gdzie sie odbywa itd.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak zwykle przypominam o niepodawaniu linkow do skrinow osobom z zewnatrz.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3420
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 paź 2007, 16:34 
Cytuj  
Grafika troche traca VG, nie wiem ostatnio wszystko na ta modle robia...

Ale dobrze ze chociaz jakis potencjal to ma.


_________________
"Ja się nie znam, ale chętnie się wypowiem" - Stanisław Tym

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 20 paź 2007, 10:13 
Cytuj  
Ciekawie brzmi opis walki, jeśli pomysł nie zostanie skopany durnymi ograniczeniami to ma szansę wnieść sporo do mmo. Z drugiej jednak strony jak słyszę, że w AoC lepiej się steruje przy pomocy pada od konsoli to tak się zastanawiam ile tego rpg'a w nim pozostało.. Grafika istotnie średniawa, choć ogólny zarys i kolorystyka rokująca coś lepszego pod warunkiem wprowadzenia wyższych rozdzielczości i innych graficznych bajerków. Pożyjemy, zobaczymy..


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 paź 2007, 17:45 
Cytuj  
Mi sie ogolnie pomysl na combat i dark setting bardzo podobaja. Tym, ze ktostam mowi, ze moze mu sie na padzie lepiej gra raczej bym sie nie przejmowal, bo niektorzy w fps-y z wlasnej woli na padach graja - n/c. No i ciekaw jestem jak bedzie rozwiazana sprawa z zone'ami. Jakiej beda wielkosci. Jak bedzie wygladalo to PvP i jak duzo bedzie PvP+ zone'ow w stosunku do zone'ow PvE... Jak poradza sobie z lagiem, no i jak juz wiemy, ze beda jakies niewielkie zone'y, to jak rozwiaza sprawe twinkowania entrances etc. Mam tez nadzieje, ze nie wpadna na wspanialy pomysl podzielenia zone'ow na districty jak to ma miejsce w GW, TR i paru innych produkcjach, i co niestety ostatnio staje sie dosc modne... Mam zamiar uczestniczyc w dyskusji na beta forhac i mam nadzieje, ze posluchaja moich dobrych rad czasem:<

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 21 paź 2007, 09:49 
Cytuj  
wujek dobra rada :-)
a tak calkiem serio to moze byc problem w pvp z kierunkowymi atakami i obawiam sie, ze niestety beda zmuszeni z gory okreslic liczbe osob bioracych udzial w walce w zonie. w daocu byl ten sam problem. ale nic to czekamy na dalsze wiadomosci :-)

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 21 paź 2007, 10:59 
Cytuj  
heh kon ja pare razy zasugerowalem na bordzie Spellborna "delikatnie" devsom jak skorygowac w miare prosty sposob bledy w ich kliencie , niestety w wiekszosci przypadkow klada na to lache i "zawsze" wiedza "lepiej" 8)


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 21 paź 2007, 12:40 
Cytuj  
No jak sie ma do czynienia z takimi betonami, to moze rzeczywiscie nie ma sensu sie produkowac. Ja jednak mam nadzieje, ze devsi z funcom po to robili bete, zeby oprocz wyelimonowania (wiekszosci) bugow, sluchac _w pewnym stopniu_ sugestii graczy dot. gameplay'u itp. Jakas wlasna wizje jak to ma wygladac musza oczywiscie miec, ale z klapkami na oczach daleko nie zajada.

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 21 paź 2007, 20:31 
Cytuj  
Myślę, że ten zespół projektowy będzie wyjątkowo skłonny do wysłuchania uwag i komentarzy ze strony potencjalnych odbiorców. Tak się składa, że kilkoro naszych znajomych z Norwegi - z którymi akurat współpracujemy nad małym projektem studyjnym - jest absolwentami Uniwersytetu Technologii Informatycznych w Oslo, a tam właśnie rekrutację prowadzi Funcom (i gdzie całkiem niedaleko campusu uniwersyteckiego ma swoją siedzibę główną). Może nie jest to dobrze widoczne od strony opinii publicznej ale jej uwagi z pewnością są bardzo ważne dla tej firmy. Nie zapominajmy, że to Skandynawowie, a ci mają fioła na punkcie ergonomii, jakości i ogólnego odbioru produktu.


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 30 lis 2007, 19:27 
Cytuj  
No i pogralem w general bete.
Nie bede wrzucal zadnych skrinow, bo nigdzie daleko nie doszedlem. Ogolnie gra wyglada i zachowuje sie tak samo jak stress test, w ktorego gralem 1.5 miesiaca temu, i ktory podobno byl gameplay'owo opozniony o pare miesiecy - bs. Widoczne sa jedynie minor zmiany/balans dmg zadawanego/przyjmowane przez potworki.

Idac po kolei od poczatku wygladalo to tak: Sciagnalem klienta ~7 gigs, spatchowalem go sciagajac 150+ mega patchy. Zalogowalem sie do gry, rozpoczalem proces kreacji postaci i czekalem 30+ minut na dostreamowanie informacji z internetu do mojego komputera. Fakt, ze mam jeszcze lacze nie z tej epoki (512kbps), ale bez przesady. 30 min dociagania z transferem 60kb/s, zeby stworzyc postac? Jak juz mowa o kreacji postaci, to nalezy wspomniec, ze w tym momencie dostepne sa tylko male awatary i nie wszystkie klasy. Po stworzeniu postaci przyszla pora na wejscie do swiata gry, w ktorym to momencie znowu pojawil sie load screen z zupelnie niepotrzebnym status barem, ktory jest tam chyba tylko po to, ze ludzi dodatkowo wkurwic. W czym problem? Po szybkim dotarciu do 80% nastalo kolejne 30+ minutowe oczekiwanie na dociagniecie danych z internetu, aby wejsc do startowej, single-playerowej zone'y. Wszystkie rasy/klasy startuja w tym samym miejscu. Przedostalem sie przez startowa zone, co zajmuje 5-10 min gry, po czym dotarlem do miejsca, w ktorym wchodzi sie do multiplayer zone'y podzielonej na districty... Kolejne 20 min czekania na doladowanie contentu z netu. I tak dalej i tak dalej, az doszedlem do momentu, w ktorym main quest dla mojej postaci byl nadal zbugowany (1.5 miesiaca) i nie moglem kontynuowac gry. Jak juz mowilem - wprowadzono jedynie minor zmiany, tutaj dodano opcje dialogowa, tutaj troche zmieniono lokacje quest givera itp. itd. Oczywiscie w przerwach od prob robienia questow mialem doczytywanie/dociaganie danych przy wejsciu do budynku, przy zmianie z dnia (mp zone) na noc (sp zone). Performance jest nadal na oplakanym poziomie - ustawienia graficzne sa praktycznie bez znaczenia, na kazdych wyciagam 10-30fps, przy czym gra wcale nie zachwyca. Graficzne glitche, migajace cienie, migajace krzaki, lewitujace nad ziemia ogniska i zajebiscie rozmyte tekstury pokrywajace ciuchy postaci i same postaci - next gen pelna geba, nie ma ch.

Troche negatywny ton sprawozdania~, ale jak sie na czyms zawiode mocno, to tak zwykle mam. Zreszta nie ma zadnych powodow, zeby slodzic, bo atm AoC to 4-months-until-release-and-still-alpha-going-to-be-early-beta-at-release crapik...

Jesli zmusze sie do dalszej gry, to napisze wiecej. Na razie po prostu nie mam ochoty sie z tym meczyc.

BTW jesli ktos ominal, to proponuje zajrzec do mojego krotkiego PvP preview, ktory znajduje sie tutaj [url=http://mmorpg.pl/viewtopic.php?t=27539].

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 8 sty 2008, 11:34 
Cytuj  
Pozwolilem sobie odswiezyc, bo chcialem zapytac o cos.
Skoro AoC patrzac wzglednie rozczarowuje (instancjowane pvp to nie jest to co devsi obiecywali) i zapewne mam nadzieje, rozczarowalo wiekszosc beta testerow, to czy Funcom zamierza cos z tym zrobic?

Mowiac krocej jakies wieksze zmiany przez ten czas? Przeciez gra ma podobno wyjsc za okolo 3 miesiace

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 8 sty 2008, 11:59 
Cytuj  
Hmm, watpie. Ich engine nie jest chyba do tego przystosowany i nie wiem jak wplyneloby na gre tworzenie wiekszych zone'ow. Jak to zwykle bywa, w dziale PvP jest bardzo malo konkretnych dyskusji i w ogole malo topicow w porownaniu do innych dzialow - ludzie sa bardziej skoncentrowani na ocenianiu takich rzeczy jak niedobor bryzgajacej na ekran krwi np., ale atm testerzy zainteresowani PvP pisza tak:

The zones thus far seem really small for an Open PvP game.

--

The zones are relatively small and at a given level there's usually only a very few places to quest and get xp. This means on an open pvp server you have everyone stacked on top of each other like ants on a piece of candy. Add on to that this game is pretty much a spawn camper's wet dream come true, and I'm not sure it's going to be a lot of fun. Well, I'm sure it will be a TON of fun for those that manage to hit 80 first and then come back and spawn camp Conall's and Wild Lands. I"m pretty sure with just a few level 80's you'll be able to totally control all instances of a particular zone.

--

And having a game full of box canyons, with "doors" to get into/out of the zone, and a small area bordered by mountains you HAVE to pass through to get from A to B is a gankers wet dream

--

# Wait a minute...so I've been reading this wrong all along. So there are 9 major keeps that every guild fights for? This isn't going to be some Lineage 2 bullshit is it? If it is, then that pisses me off. Unless I'm in one of the top massive guilds then I can't be a part of a huge keep....
I thought guilds can build their own keeps and have siege battles...or are those the "smaller" keeps Chubby is talking about?

# There will be several instances, every instance will have 9 keeps. Afaik.

# Wrong, there will be 3 different Border Kingdomes and each has 3 Keeps so there are 9 in Total.

# Ugh, I've been misinformed this entire time. I thought the Guild cities that we could build were meant for PvP siege battles, so I guess those are only PvE? =/

# Correct. The Guild cities you can build will be regulary attacked by a rival, NPC-built town (unless they're kept in check).


Do mini zone'ow/mini keepow nalezy takze doliczyc super pomysl jakim jest podzial jednego zone'a na mirrory ala GW outposts/AA/TR. ":)" Naprawde, popierdolilo (przydaloby sie mocniejsze slowo, ale nie znam) ich, jesli wydaje im sie, ze takie PvP bedzie funkcjonowac w normalny sposob. Ja po zapoznaniu sie z ta gra nie mam najmniejszej ochoty w nia grac, bo mini zone'y i, co sie z tym wiaze, zoning co chwile, meaningless pvp i streaming informacji przy notorycznym zone'owaniu mnie odstraszaja na kilometr.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 9 sty 2008, 16:19 
Cytuj  
pozostaje WAR :/

mnie sie od poczatku nie podobal engine , tym bardziej ze nie wspolgra to wogole z marzeniami devsow o siege gdzie dziesiatki graczy swarmujacych wrota keep's to norma


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 sty 2008, 16:36 
Cytuj  
Ja sobie to kiedys wyobrazalem jak DAoC - duzo keepow w jakichs frontierach i biegajace pomiedzy nimi gildie zamiast frakcji... Ale twarde fakty shattered my dreams~, ze sie tak wyraze, w ktorych snilem o twitch-based PvP w swiecie o otwartosci tego z DAoC.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 9 sty 2008, 23:17 
Cytuj  
ano pozostal tylko war. biorac pod uwage ostatnie newsy (o zwiekszeniu wplywu open world na pvp na calosc) moze WRESZCIE cos sie znajdzie dla ludzi.
btw ja juz bym proponowal zaczac sie zastanawiac kim/gdzie bedziemy grac.(ktora strona, eu czy us :-)

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 sty 2008, 00:33 
Cytuj  
W przypadku wiekszosci gier wybor jest prosty, bo ping mozna przelknac, ale timezones i raidowanie do 9 rano troche smierdzi. GOA powaznie komplikuje sprawe.

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 10 sty 2008, 08:24 
Cytuj  
Nie obstawiajcie tak bardzo WAR'a bo.. się zawiedziecie. Piszę to nie tylko ze względu na moją niechęć do PvP ale biorąc pod uwagę całokształt tego co widziałam w becie (prostota, monotonia, ubóstwo).


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 10 sty 2008, 08:39 
Cytuj  
kaika na tym wlasnie polega roznica, dla mnie pve moze byc nudne, ubogie.
byle bym mial od czasu do czasu mozliwosc zajscia kona od tylu i zrobienia mu krzywdy ;-)
jesli war dorowna daocowi pod wzgledem pve i pvp to bede bardzo zadowolony.

kon no tu masz racje ze tez juz nie moge sobie pozwolic na raidowanie do 4-5am. a nie sadze zeby udalo sie zebrac 40-50 sensownych polakow, ktorzy beda w stanie cos razem pograc na us. ale z drugiej strony jak sam zauwazyles goa nie tyle komplikuje co moze sie okazac totalnym failem jak w przypadku daoca. nie mowie juz o samej premierze gry bo tyle czekamy ze te 3-4 miesiace przezyjemy mysle. bardziej chodzi mi o opoznienia z patchami, dodatkami bo to jest masakryczne w przypadku goa.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 10 sty 2008, 11:59 
Cytuj  
kaikitka napisał(a):
Nie obstawiajcie tak bardzo WAR'a bo.. się zawiedziecie. Piszę to nie tylko ze względu na moją niechęć do PvP ale biorąc pod uwagę całokształt tego co widziałam w becie (prostota, monotonia, ubóstwo).


chyba pora zebym dal sobie spokoj z mmogami i zajal sie czyms produktywniejszym , na przyklad robieniem dzieci :wink:


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 sty 2008, 12:21 
Cytuj  
Ty sobie pograj jeszcze trochę ;P


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.