mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
****

Posty: 1447
Dołączył(a): 17.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 lis 2001, 21:51 
 
Czyli w tym wypadku myslicie o stworzeniu shardu :wink:

Na to nie mam pomyslu - faktycznie jest to mozliwe, jak sadze jedynie w wypadku tych samych emulatorow.

Sphere ma w swoim configu taka mozliwosc aby wymieniac i uzupelniac worldfile, nie wiem jak to wyglada na POL'u ale niemal na 100% nie da rady zmieszac POL'a ze Sphere - tak aby dzialal. :sad:

*

Posty: 167
Dołączył(a): 19.11.2001
Offline
PostNapisane: 25 lis 2001, 21:53 
 
To akurat wiadomo...
emulacja sphere na polu lub pola na sphere - kto biegnie napisac :grin: ?

*

Posty: 75
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 lis 2001, 02:05 
 
ojoj ale sie tego porobilo :)

To i ja dodam cos od siebie.

dzi4du:
tak na poczatek, knajpa to tylko kwestia dogadania sie. :P

dzi4du, Oyci3C, Szerszen, Vhailor:
Co do serwera to tez sie zgadzam z tym, ze to jest mozliwe, przynajmniej od strony technicznej. Nie wiem jak by to bylo jesli chodzi o poglady, ja jestem pozytywnie nastawiony do wszystkich ciekawych i realnych propozycji. A polaczenie "rzeczywiste" serwerow mysle, ze jest wlasnie takim pomyslem.
Problemem na pewno sa skrypty, jak sadze wszedzie musialo by byc to samo i tak samo musialo by dzialac.

Jesli udalo by sie polaczyc serwery ktore stoja na pol'u to i SC mozna pomoc na przejscie na tegoz emulatora. Choc niekoniecznie musi byc to pol. Powaznie zastanawiam sie nad postawieniem serwera na UOX'ie. Wyglada na to, ze ma o wiele wieksze mozliwosci niz pol.

Ja na DZ od poczatku zajmuje sie skryptami, ok. 90% dzisiejszego stanu serwera jesli o nie chodzi jest moim wkladem. Na kazdym z polskich free shardow znajda sie napewno tacy sami maniacy :) Jesli daloby sie wszystkich zebrac mysle, ze mozna byloby stworzyc wspolnymi silami cos naprawde duzego.
I pomijam tutaj regulamin (kwestia ustalen) i wszystkie klutnie, ze jeden serwer jest lepszy od drugiego. Dla mnie ciekawszym tematem jest strona techniczna serwerow.
Ogolnie przemyslcie cala sprawe, mojego meila chyba znacie, takze skoro pojawil sie pomysl to i moze pojawia sie checi i zacznie sie jakas wspolpraca :)

Pozdrawiam.


Posty: 5
Dołączył(a): 22.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 lis 2001, 11:50 
 
Pisze w zwiazku z postem Vhailor'a, ktory napisal, ze gadam bzdury... wlasciwie odpowidzial na to dzi4du, ale moze po krotce napisze o pewnych trudnosciach jakie moga wystapic przy przenoszeniu postaci z jednego serwera na drugi. Pomijajac kwestie techniczne - jesli na jednym serwie statsy rosna szybciej a na drugim wolniej to wiadomo, gdzie gracze nabijaliby statsy; kwestia makrowania; inna ekonomia... Jesli chodzi o problem czysto techniczny - sphere<->pol cos takiego nie ma szans, pol<->pol to mordega - jesli chcialbym przeniesc jedna postac miedzy dwoma serwami to musialbym polozyc oba serwery, sciagnac katalogi data, z pliczku pcs.txt wyciagam opis postaci, wklejam postac do drugiego pliku - okazuje sie, ze serial danej postaci jest juz zajety (nie musze chyba wspominac, ze nie moze byc dwoch postaci o tym samym serialu)... w pliku items.txt szukam numer seryjny plecaka jegomoscia i przepisuje do drugiego pliku wszystkie itemy, jesli dany item jest containerem robie podobna rzecz dla wszystkich rzeczy jakie sie w nim znajduja... takich poziomow 'zaglebienia' moze byc calkiem sporo, przy kazdym itemie trzeba sprawdzac, czy aby serial jest wolny... Jednoczesnie sprawdzam, czy aby dany item ma swoja definicje na innym serwerze... robie to i robie a oba serwery wciaz leza, bo jesli by chodzily a ja wgralbym poprawione data to 'cofnalbym' graczy. Pozniej okazuje sie, ze pozycja gracz w jednym swiecie - w drugim swiecie gracz znalazlby sie w scianie, na wodzie... Powyzsze to byla wersja optymistyczna i to tylko pare problemow 'na poczatek'. Aby przenoszenie postaci mialo jakikolwiek sens oba serwery musialby by byc identyczne w oskryptowaniu, musialyby chodzic na tej samej wersji POLa (o polaczeniu POL92 z jakas beta POL93, 94 mozna zapomniec). Jakos nie widze sensu w posiadaniu dwoch roznych serwerow z tymi samymi skryptami... Jednym w miare sensowym wyjsciem byloby fizyczne polaczenie wszystkich serwerow w jeden tylko po co... co jest takiego na innych serwerach (mowie o skryptach) czego nie ma na clse (pomijam takie skrypty, ktore mozna sciaganc z netu).

aha powyzsze pare zdan to tylko moje prywatne opinie...
---
Humbool

****

Posty: 1447
Dołączył(a): 17.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 lis 2001, 15:50 
 
Cytuj:
2001-11-26 02:05, Malcolm napisał:

[ciach]
Choc niekoniecznie musi byc to pol. Powaznie zastanawiam sie nad postawieniem serwera na UOX'ie. Wyglada na to, ze ma o wiele wieksze mozliwosci niz pol.


Jesli ruszy w miare stabilnie na Linuxie, to graczy moze czekac ponowne robienie postaci - no ale cos za cos. I tak w wypadku polaczenia tak naprawde gracze beda musieli dostac konta na nowo jak sadze albo miec je przepisane no i zacznie sie zabawa ze zdublowanymi graczami - rezultat wywrocenie wszystkiego do gory nogami.

Cytuj:
Ja na DZ od poczatku zajmuje sie skryptami, ok. 90% dzisiejszego stanu serwera jesli o nie chodzi jest moim wkladem. Na kazdym z polskich free shardow znajda sie napewno tacy sami maniacy :smile: Jesli daloby sie wszystkich zebrac mysle, ze mozna byloby stworzyc wspolnymi silami cos naprawde duzego.
I pomijam tutaj regulamin (kwestia ustalen) i wszystkie klutnie, ze jeden serwer jest lepszy od drugiego. Dla mnie ciekawszym tematem jest strona techniczna serwerow.
Ogolnie przemyslcie cala sprawe, mojego meila chyba znacie, takze skoro pojawil sie pomysl to i moze pojawia sie checi i zacznie sie jakas wspolpraca :smile:

Pozdrawiam.


Mnie tez interesuje bardziej techniczna strona - tylko ze juz widze pare problemow, ktore pojawily sie juz przy tak prostej sprawie jak dopisanie do listy serwerow DZ - jesli jeden z serwerow jest w danej chwili zajety lub niedostepny - zdaza sie iz go nie widac. Jestesmy w osobnych sieciach, wiec odpada raczej dzielenie typu jeden trzyma swiat, a drugi trzyma itemy - chocby ze wzgledu na nasza ukochana najjasniejsza TPSA ;->. Wzajemne wymienianie sie swiatem oznacza znowuz czeste save'y i przesylanie dosc duzych plikow. Mozna sprobowac zejsc "poziom nizej" i sprobowac polaczyc moc maszyn, ale watpie czy te emulatory potrafia ja wykorzystac efektywnie.

Stosunkowo najmniejszym problemem jest tu zakladanie kont graczy - do tego da sie napisac skrypty, zreszta wystarczy ustawienie priorytetu na ktorej maszynie sie je zaklada a potem synchronizacja - tu sila moze tkwic tylko w porzadku.

A swoja droga ciekawe - temat "Wojny Shardow" a my rozmawiamy o pokoju :wink:


_________________
Niemoralne jest pozostawienie pieniedzy frajerom.
Uzupelnienie: Smith&Wesson bije cztery asy.


Posty: 1
Dołączył(a): 26.11.2001
Offline
PostNapisane: 26 lis 2001, 17:23 
 
No zgadzam sie...dobrze by bylo gdyby shardy byly polaczone...a z ta wojna...juz se wyobrazam...to nie dla mnie :smile:


_________________
UO DZ-Tenior,IRC-Koteczek^


Posty: 41
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 15 gru 2001, 11:58 
 
Cytuj:
2001-11-21 22:29, Koojav napisał:
A po co ci wojny ? I tak DZ jest najlepsze, a jak ktos uwaza ze nie jest to ... to sie myli, na DZ jest loozik, klimka, a na CL nawet mnie olali przy zakladaniu konta..

DZ rzadzi i nic tego nie zmieni


Nie cie olali tylko pewnie rześ napisał że miałeś doczynienia z RPG: Unreal

*

Posty: 156
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 15 gru 2001, 12:56 
 
hehe. No tak żeby się dostać trzeba się starać :grin: hehe

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.