mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
*

Posty: 6259
Dołączył(a): 30.07.2004
Offline
PostNapisane: 8 paź 2009, 17:30 
Cytuj  
Pierwsze ostrzeżenie dla wszystkich.

WSZYSTKICH, którzy napisali w tym temacie cos nie na temat.

Czy to było: ;-) czy "mostek ci sie rozjebal" czy wall of text.

Tu jest mowa o nowym projekcie mmorpg. Won z flamem tam gdzie jego miejsce.


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 8 paź 2009, 22:46 
Cytuj  
Przed chwilą powstał pierwszy quest do gry. Jego opis znajduje się w temacie http://nowe-mmorpg.phorum.pl/viewtopic.php?f=7&t=12 ale co ważniejsze z opisu tego questu będzie można już sporo wywnioskować o klimacie i założeniach jakimi będzie rządzić się nowa gra. Pomysł wpadł mi do głowy godzinę temu, ale uważam, że ma super potencjał więc od razu wprowadziłem go w życie jako quest. Szczerze zachęcam do przeczytania, a konkretniej już samą "maskotkę" opiszę w najbliższym czasie :)

Mile widziane komentarze, opinie i inne propozycje :)

******

Posty: 3440
Dołączył(a): 18.02.2004
Offline
PostNapisane: 8 paź 2009, 23:40 
Cytuj  
pieniążków... itemkow... co wy jestescie pedalami?


_________________
oumn da lololegend

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 9 paź 2009, 07:01 
Cytuj  
Zawaliło RoMem troszku? Pomysły ciekawe ale trudne do zrealizowania. No i zapomniałeś dodać alternatywny punkt 2,5/3 - na 11% przylatuje party koksów i zapierdala wam bossa. Fajnie?


_________________
Free your brain of your mind

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 9 paź 2009, 08:48 
Cytuj  
Dobra koleżko od nowego mmorpga. Podchodząc do tematu poważnie powinieneś mieć najpierw napisany "game design document". Jeżeli nie masz chociaż jego części to nie powinieneś zabierać się za pisanie kodu.

Tutaj masz link do takiego przykładowego dokumentu, który stworzył Chris Taylor (designer Dungeon Siege): http://www.runawaystudios.com/articles/ ... or_gdd.asp


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 9 paź 2009, 09:44 
Cytuj  
Karioker napisał(a):
Zawaliło RoMem troszku? Pomysły ciekawe ale trudne do zrealizowania. No i zapomniałeś dodać alternatywny punkt 2,5/3 - na 11% przylatuje party koksów i zapierdala wam bossa. Fajnie?

Bardzo często tak bywa w innych grach, więc nie było by w tym nic dziwnego. W zależności od tego jak to będzie odpowiadać graczom można by walki z bossami zrobić na jakimś zamkniętym terenie coś jak arena, że tylko po zapisaniu wcześniej do party u jakiegoś NPC gracz będzie miał wstęp. W ten sposób problem koksów rozwiązany.

Quetzacotl napisał(a):
Dobra koleżko od nowego mmorpga. Podchodząc do tematu poważnie powinieneś mieć najpierw napisany "game design document". Jeżeli nie masz chociaż jego części to nie powinieneś zabierać się za pisanie kodu.

Wiem co to game design i wiele odpowiedzi na pytania zawarte w tym tekście mam opisanych. Jednak nie zakładałbym, że gra nie może powstawać bez niego. Wiele dobrych pomysłów przychodzi właśnie w trakcie pisania kodu gdy dochodzisz do wniosku, że coś możnaby rozwiązać inaczej bo będzie ciekawiej. PS. Dzięki za linka

***

Posty: 873
Dołączył(a): 19.08.2006
Offline
PostNapisane: 9 paź 2009, 18:39 
Cytuj  
nowe.mmorpg napisał(a):
Mile widziane komentarze, opinie i inne propozycje :)



ja bym obnizyl skutecznosc dzialania tych spelli i karty. 95/90/80 to dosyc duzy success rate. Walnij je na troche nizej to bedzie sie trzeba bardziej nameczyc ;)


_________________
"Czasy sie zmieniaja, ale pan zawsze jest w komisjach" :)

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 9 paź 2009, 18:55 
Cytuj  
Lordrigar napisał(a):
nowe.mmorpg napisał(a):
Mile widziane komentarze, opinie i inne propozycje :)



ja bym obnizyl skutecznosc dzialania tych spelli i karty. 95/90/80 to dosyc duzy success rate. Walnij je na troche nizej to bedzie sie trzeba bardziej nameczyc ;)


jak doda warunek że w GB musi się znajdować 1000 jakiś pierdólek które maja drop rate 1/100 to i tak bedzie wystarczająco ciężko.


_________________
Free your brain of your mind


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 9 paź 2009, 20:25 
Cytuj  
Success rate jeśli się zmieni to nie za wiele. Natomiast wymyśliłem, że poza czarami i kartami przydałoby się coś jeszcze i chyba dodam jeszcze coś w stylu propozycji Kariokera. Mogłaby to być np szkatułka, w której guild master czy tam clan leader (zależy czy będą klany czy gildie) schowa swoją maskotkę. Czyli po 3 etapach oswajania dochodzi 4 etap złapania i uwięzienia. Taka szkatułka miałaby drop rate rzędu 0,7 - 1% więc trzebaby się zdrowo pogimnastykować żeby ją zdobyć. Zastąpiłaby ona umiejętność "Tame <nazwa bossa>" przedmiotem powiedzmy "Summon box", który lider nosiłby w ekwipunku. No i byłby to też fajny przedmiot przetargowy do handlu ;)

Jeśli ktoś czytał aktualności na forum projektu to pisałem, że będę wypuszczał wkrótce nowy filmik z aktualnej wersji, ale postanowiłem dzisiaj, że zaimplementuje jeszcze kilka dodatków zanim to zrobię, żeby było do oglądania coś więcej. Aktualnie trwają prace nad rozmowami Player-NPC, aby uzyskiwać questy itd oraz nad przykładowym zamkiem. Po wyjściu filmiku zostanie wypuszczona także jakaś betatostowa wersja gry. Póki co single player.

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 9 paź 2009, 20:52 
Cytuj  
Patrzcie tworzę historie polskiej sceny MMORPG

swoja droga to fajnie by było zobaczyć ten filmik czy aby nie jest za-słodko-czarodziejko-mangowato.

@ed

http://www.youtube.com/watch?v=ouN1JohqjjM

no i rzeczywiscie nie jest ^^ ktury lvl ???????
mam nadzieje ze ta grafa się zmieni trochę ;)


_________________
Free your brain of your mind


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 9 paź 2009, 21:25 
Cytuj  
Tak jak pisałem w tamtym temacie na forum to jest wersja gry, która niestety już zniknęła. Była oparta o grafikę tibiowatą. Grafika zmieni się na pewno. Póki co staram się szukać grafik freeware w necie żeby prace poruszały się do przodu, a nie marnować czasu na tymczasowe projekty graficzne. Jak engine będzie gotowy tak w 60% to będzie sens myślenia nad zasadniczym wyglądem map, postaci itd. Myślałem żeby grafika była mniej więcej na takim poziomie jak w tym linku: http://www.codedojo.com/wp-content/uplo ... sample.jpg żeby to już nie wyglądało jak tibia tylko gra z odrobiną klasy.

***

Posty: 873
Dołączył(a): 19.08.2006
Offline
PostNapisane: 9 paź 2009, 23:55 
Cytuj  
Niby z tymi itemami to racja. Tylko, ze zamieni sie to w jedno wielkie farmienie itemow, zeby zdobyc te potrzebne ;).


_________________
"Czasy sie zmieniaja, ale pan zawsze jest w komisjach" :)


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 10 paź 2009, 07:05 
Cytuj  
I właśnie to tworzy prawdziwy team play :) tak jak w L2 całe gildie latały żeby wydropić coś potrzebnego dla craftera czy blacksmitha, tak tutaj, jeśli gildia ma się rozrosnąć to się trzeba napracować :)

***

Posty: 873
Dołączył(a): 19.08.2006
Offline
PostNapisane: 10 paź 2009, 12:22 
Cytuj  
osobiscie wolalbym zrobic jakiegos wymagajacego myslenia questa, niz spedzic XX godzin na spocie farmiac itemy ;)


EDIT: oczywiscie questa wymagajacego zaangazowania wlasnie np. gildii :)


_________________
"Czasy sie zmieniaja, ale pan zawsze jest w komisjach" :)

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 10 paź 2009, 16:48 
Cytuj  
Lordrigar napisał(a):
osobiscie wolalbym zrobic jakiegos wymagajacego myslenia questa, niz spedzic XX godzin na spocie farmiac itemy ;)


EDIT: oczywiscie questa wymagajacego zaangazowania wlasnie np. gildii :)


po prostu 1 warunek, że party robiące tego questa musi się składać w 8/10 czy coś koło tego z członków gildii lub jakichś gildii zaprzyjaźnionych.

Quest mógłby być jako taka długa i ciężka insta która by wymagała zgrania i doświadczenia zamiast farmienia jak popieprzeni...


_________________
Free your brain of your mind


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 10 paź 2009, 18:39 
Cytuj  
Możliwości questów jest chyba bez ograniczenia. Ja wyszedłem z takiego założenia, że quest tworzenia gildii ma opierać się na współpracy członków gildii. Questów na myślenie też nie braknie, ale będa dotyczyć np jakichś specyficznych itemów +armor albo +hp póki co jeszcze nie mam konkretnych przykładów :)

EDIT:
W ramach aktualizacji. Mimo tego, że gra będzie w 2D postanowiłem robić modele postaci już w 3D bo kto wie może kiedyś zechce mi się rozkręcić trochę bardziej z pomysłami :) Tak czy inaczej powstał dzisiaj pierwszy model postaci gracza, jeśli jutro zdążę stworzyć dla niego armor to ukażą się zdjęcia postaci lub/i filmik z animacją.

**

Posty: 208
Dołączył(a): 30.11.2007
Offline
PostNapisane: 10 paź 2009, 23:33 
Cytuj  
Trochę zaczynasz od dupy strony ,bo tak na prawdę to nie wiadomo nic na temat podstaw fabularnych projektu. Jakiegoś opisu/historii Świata gry ,myślę ,że znalezienie ludzi ,którzy by popracowali od strony fabularnej nie jest trudne i są odpowiednie fora dla początkujących pismaków.
Z tego co tu napisałeś wnioskuje ,że właśnie Twoje jedyne założenie jest takie ,że gra ma być z "mangowym' klimatem ,ale nawet koreańskie crapy jakikolwiek lore posiadają. Implementowanie jakiś pomysłów w trakcie tworzenia jest jak najbardziej w porządku ,ale wszystko powinno być jakoś rozpisane/zaplanowane na początku ,a Ty nawet nazwy projektu nie masz.

To niestety nie działa tak ,że masz super pomysły na jakieś rozwiązania ,które się sprawdzają bardziej lub mniej w innych grach wrzucisz to wszystko do jednego wora i będzie działać ,jakaś koncepcja musi być zanim się wejdzie w fazę tworzenia (a w przypadku gier to ta praca koncepcyjna może być o wiele ważniejsza niż pisanie kodu).

A teraz adnotacja do moich 2 pierwszych postów tutaj. To była "subtelna" ironia ,którą powinien wyłapać średnio rozgarnięty 13 latek. Tak więc ,żeby dotarło powiem wprost ,że gier azjatyckich/mangowych/anime'owych/gejowych jest więcej niż user'ów na tym forum i wszystkie są tak samo innowacyjne jak sranie do sedesu.


_________________
Obrazek


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 07:01 
Cytuj  
Na dobry początek dnia wzruszyła mnie Twoja historia... jak chcesz pisać książki o graniu w grę to pisz i rób swoją grę w ten sposób. Ja wole mieć gotowy engine, który jest i będzie dla mnie priorytetem bo na 1 silniku mogę wypuścić 3 000 fabuł. A jedna fabuła bez napisanego silnika będzie nadal jedynie tekstem na kartce czy na monitorze i po prostu czystym pomysłem gdzieś tam zapisanym. Nie sposób napisać gry, która podejdzie wszystkim. Ja lubię ten klimat dlatego póki co o nim myślę.

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 09:35 
Cytuj  
nowe.mmorpg napisał(a):
Na dobry początek dnia wzruszyła mnie Twoja historia... jak chcesz pisać książki o graniu w grę to pisz i rób swoją grę w ten sposób. Ja wole mieć gotowy engine, który jest i będzie dla mnie priorytetem bo na 1 silniku mogę wypuścić 3 000 fabuł. A jedna fabuła bez napisanego silnika będzie nadal jedynie tekstem na kartce czy na monitorze i po prostu czystym pomysłem gdzieś tam zapisanym. Nie sposób napisać gry, która podejdzie wszystkim. Ja lubię ten klimat dlatego póki co o nim myślę.
nie skończysz tego projektu w ten sposób


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.


Posty: 25
Dołączył(a): 4.10.2009
Offline
PostNapisane: 11 paź 2009, 10:14 
Cytuj  
Pisząc silnik nie skończę projektu? Dziwna teoria... bo ja w praktyce widzę, że do ukończenia jest coraz bliżej. Rozumie, że sami piszecie gry i opieracie te wywody na podstawie doświadczenia, a sądząc po pewności w waszych wypowiedziach to przydałoby się sporo doświadczenia. Czy aby na pewno je macie?

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.