Trismus napisał(a):
Zwał jak zwał, w każdym bądź razie zonowanie jest do niczego, a o to powinno zadbać się gdy tworzy się grę , gdzie są rozlegle obszary.
w VG nie ma typowego zonowania , sa chunki cachowane w czasie rzeczywistym na biezaco , w normalnym mmogu gdzie jest zonowanie (np EQ2) ,
nie masz fizycznej mozliwosci zobaczyc co jest w jednej zonie bedac w drugiej , poniewaz porcje mapy sa wczytywane przy przejsciach i egzystujesz w niej dopoki nie przejdziesz do drugiej . W VG sa tzw serwer line , gdzie przy przejsciach sa doczytywane kolejne 'kawalki' mapy , ale za to masz pelny widnokrag , doskonale to widac ogladajac z klifu fortece dragonweir , czy khal , nie widzialem piekniejszych widokow w zadnym innym mmo , gra jest wymagajaca sprzetowo ale nalezy pamietac ze engine jest na solidnej podbudowie UE 3.0 ktory bedzie w pelni wprowadzony w przyszlosci
oblivion to dobre porownanie , podobny zabieg jest w vg , ale w przeciwienstwie do obliviona w vg nie ma instancjowania . Gra jest szczegolonie wymagajaca w kwesti ram i hdd , grajac z karolem widzialem to doskonale jak on 'chunkowal' swoim raptorem 10k rpm i ja moim sata 150