embe napisał(a):
3. Jak to jest z widzeniem stealth/invisibility, jakie klasy i jakie roznice lvl daja mozliwosci wykrycia gracza z przeciwnej frakcji ?
Self casted invisible maja o ile pamietam necro, psi, BM, kleryk, DK.
Invisiblity kleryka ma docelowo dzialac jako invisiblity Vs undead ale chyba poki co dziala Vs all.
Invisiblity sorca mozna castowac zarowno na niego jak i na inna osobe.
Jest tez invisiblity song barda ktory dziala na cala grupe i do tego "pulsacyjnie" (o tym nizej).
I chyba jeden z shamanow (rakur) ma tez cos na ksztalt invisiblity/stealth.
See invisibility buffa ma sorc (30 min).
Mozna tez miec invisibla z itemu (na ok 40 lev jest taki quest ale mocno farmerski) a see invisibla z itemu ok 30 lev (dziala all time pasywny ale CHYBA jest restrykcja klasowa - ten item jest typu light armor i nie wiem czy kazda klasa moze go wybrac jako revard).
Sa tez zuzywalne itemy craftowane (jubilerskie, juz od tier2) dajace 5 min (na tier2) buff invisiblity lub see invisiblity.
Generalnie invisibility ma spora tolerancje levelowa (tzn trza miec wiele leveli wyzej zeby widziec goscia ktory jest w invisiblu bez buffa see invisibility) ale majac tego buffa nie ma problemow z zobaczeniem pacjenta w invisiblu nawet jesli jest wiele leveli wyzej od nas.
Nie zobaczy go jednak od razu i z kazdej odleglosci bo sprawdzanie tego odbywa sie server side (zabezpieczenie przed hackami) i daje to pewne spowolnienie. Ale jak juz go zobaczy to praktycznie gosc mu nie zniknie "nagle".
Troche inaczej jest z invisiblity barda bo ono "pulsuje" co kilka sekund (powoduje to utrate na chwile barda z targetu - anyway dlatego jak walczylismy grupowo to te kurwy zabija sie pierwsze
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
)
Jesli chodzi o stealtha to maja go rogue i ranger.
U roguesa to jest skill, u rangera cos pomiedzy skilem a czarem.
U roguesa stealth powoduje redukcje szybkosci poruszania sie (od 22 do 18% zaleznie od levelu stealtha), redukcje agro (20-30%), zwiekszenie celnosci i szansy na krytyki.
Rogue moze walczyc i pozostawac w stealth.
U rangera jego stealth daje redukcje szybkosci poruszania sie o ok 40% i nawet jego wlasny atak powoduje wyjscie ze stealtha (w tym przypomina invisiblity z czaru).
Jesli chodzi o detekcje stealthera to kazda postac ma skill detect.
Jesli wartosc tego skila jest wieksza niz wartosc sneak lub hide (pod uwage zawsze bierzemy skill ktorego wartosc jest
mniejsza) stealthera to sie go po prostu widzi.
Jesli mniejsze - to sie go nie widzi az do momentu ataku.
W praktyce jesli Twoj level jest wyzszy niz level stealthera to go widzisz ale... patrz na sam koniec
W momencie ataku rangera popuje ze stealtha a roguesa nie ale mimo wszystko mozna go zobaczyc, stargetowac i walic w niego (pierwszy zadany dmg wyciagnie go ze stealtha wliczajac w to obrazenia ze wszelkiego rodzaju dmg shieldow co jest zaliczane do "know bugs" i ma zostac "kiedys" usuniete).
Sa jednak sposoby na podniesienie swojego stealtha tak, zeby Cie nie widzialy postacie wyzszolevelowe. Jest sporo itemow (z dropow lub craftowanych) ktore dodaja +sneak i/lub +hide.
Ja mam np. +30 sneak legsy i +40 hide cloak.
Na 44 lev moge miec 440 sneak i hide wiec z tymi itemami robi mi sie 470 sneak i 480 hide.
Bierzemy pod uwage zawsze mniejsza wartosc => 470. Tyle detecta moze miec gosc dopiero na 47 lev wiec wszyscy ponizej mnie nie widza.
Dodatkowo jako rogue mam craftowalne itemy dajace krotkie (5min) self buffy +50 (lub +60 w zaawansowanej wersji) do sneak i hide wiec jak odpale ten buffik to zobaczy mnie gosc dopiero na 52 lev.
A ze level cap w grze to 50 wiec jestem invisible for all.
I to jest testniete i dziala 100% - walczac ostatnio z 50 lev postacia zniknalem mu tuz przed nosem (przebiegl po mnie po uzyciu tego skila) i nie mogl mnie detektnac (pytal pozniej na PM jak to mozliwe bylo bo normalnie nizszych od siebie stealtherow widzi bez problemu a ja mu zniknalem przed nosem i to do tego w combat mode)
Podsumowujac stealtherow... stealth rangera najlepiej sobie wyobrazic jako kamuflaz - cos czego uzywasz do schowania sie ale w czego nie uzywasz caly czas bo za bardzo Cie spowalnia.
Stealth roguesa jest stealthem w full opcji - nawet walczac starasz sie to robic tak, zeby pozostac w stealthu caly czas bo to zwieksza Twoj ogolny dps, calnosc i szanse na krytyki.
W skrajnych przypadkach (gdy nazbierasz sobie stuffu dajacego Ci naprawde duzy boost do sneak i hide) pozwoli Ci to znikac nawet w czasie walki, gdy ona nie przebiega po Twojej mysli (cos jak skill vanish z daoc albo wow) - ale to tylko w PvP.
Fajne jest tez to w tej gierce, ze nawet jesli ktos Cie jest w stanie zobaczyc bo ma wyzszy detect (niezleznie od tego czy mowimy o mobie w PvM czy graczu w PvP) to sam detect dziala wtedy gdy patrzymy w dana strone - nie detektujemy stealtherow jesli jestesmy do nich zwroceni plecami.
Natomiast see invisible powoduje detekcje taka, jakby gracz/mob mial oczy naokolo glowy.
Z drugiej strony majac invisiblity czyli "będąc niewidzialnym" mozna zdeptac moba/gracza i nas nie zauwazy.
Stealther natomiast moze zostac detektniety jesli "wejdzie komus na glowe" bo jego stealth to "ukrywanie sie".
Nawet poszczegolne rodzaje invisibility sie miedzy soba troche roznia.
Np. ten song barda dajacy invisiblity dziala w ten sposob ze "przekonuje okoliczne osoby ze kogos tu nie ma" co daje ikone efektu na mobie - wiele razy tak uniknalem ataku w plecy podczas ekspowania bo widzialem ze niewidzialny bard musi byc blisko skoro nagle, podczas walki, na mobie pokazala sie ikona jego "songu niewidzialnosci".
Zdecydowanie do sprawy "niewidzialnosci" w VG devsi podeszli bardzo, bardzo powaznie
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)