mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
*

Posty: 135
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 17 mar 2002, 01:04 
Cytuj  
Czy Wy nie próbujecie za bardzo skomplikować tej gry? Jeszcze trochę i skończy się n atym, ze każdy będzie siedział z kilkuset stronami grafów i tablek do każdej pierdółki... Bez urazy, ale uważam, że niektórzy zbytnio przeginają w swoich wizjach. Uzależnianie wszystkiego od wszystkiegfo innego na dobre raczej nie wyjdzie...

**

Posty: 370
Dołączył(a): 1.12.2001
Offline
PostNapisane: 17 mar 2002, 09:51 
Cytuj  
Nudzie sie wszystkim i jak jeszcze poczytaja co bedzie wprowadzone to wyobraznia zaczyna pracowac i probuja tez cos od siebie dorzucic.


_________________
Głupota nie boli głupich. Za nich inni cieprią ...

*

Posty: 58
Dołączył(a): 3.12.2001
Offline
PostNapisane: 17 mar 2002, 16:35 
Cytuj  
W sumie czemu nieutrudnic tej gry troche ? moze bedzie wymagala troche myslenia, ale wyjdzie to wam na dobre :]]] Oczywiscie niemozna przegiac ale ...


_________________
"Jam jest kielich bez dna. Jam jest śmierć bez grobu. Jam jest imię bez imienia."

*

Posty: 135
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 17 mar 2002, 16:51 
Cytuj  
właśnie chodzi mi o to by nie przeginać, bo niektórzy miejscamitakie czary mary wymyślają, ze głowa mała. Niby wszytsko fajnie, ale kto się tym zajmnie?

*

Posty: 109
Dołączył(a): 5.03.2002
Offline
PostNapisane: 17 mar 2002, 20:59 
Cytuj  
eee tam. To gra RPG a nie diablo - ktos kto w rpg troszke pogral nie znajdzie w pomyslach ludzi tutaj zadnego czary-mary :smile: Poza tym przeciez powstanie stronka na ktorej beda te zasady wyjasnione. Przegieciem by bylo umieszczenie na niej dokladnych statystyk itepe. Te wszystkie dzialania sa w grze ukryte wiec mechanika gracze przejmowac sie nie beda. A jak odpada mechanika to nic trudnego do zrozumienia nie zostaje :smile:

Infernal Hails! ;D

NP: Theatres Des Vampires - Bloody lunatic asylum - Dominions.mp3 ;-F

**

Posty: 266
Dołączył(a): 30.01.2002
Offline
PostNapisane: 17 mar 2002, 22:18 
Cytuj  
Pan, który wypowiedział sie wyżej nie ma chyba zielonego pojęcia o wprowadzaniu tej mechaniki do UO i o zabawie jaką jest modyfikacja skryptów i protokołów...


_________________
To nie skill lost... to LAG :)

*

Posty: 135
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 06:35 
Cytuj  
Nie twierdzę, że to będzi ekiedyś tak skomplikowane jak prawdziwe RPG, ale też uważam, że nie powinno być. Jestem po prostu przeciwny uzależniania wszystkiego od masy współczynników (czy to jawnie czy też nie) bo skończy się jak na jednej z sesii, w której brałem udział, gdzie nikt nie chciał podejść pod górkę, bo wykonanie tej czynności graniczyło z cudem :wink:

**

Posty: 266
Dołączył(a): 30.01.2002
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 07:26 
Cytuj  
Bo w sumie skąplikowane RPG wcale nie równa się dobre RPG. Wszystko zależy od realizacji i... stopnia zapotrzebowania danej zmiany. Mornelithe... skrypty (a więc wprowadzanie zmian o których piszesz) nie powstają tak lekko jak by wynikało z Twojego opisu. To naprawde czasami masa roboty. Poza tym im wiecej zmian tym wiecej potencjalnych pomyłek lub ukrytych błędów i zależności (takie są prawa pana M w dziedzinie informatyki...) które potem trzeba łatac lub też w jakiś sposób przywracać równowage (bo np okazuje sie że połowa ludzi wykorzystuje jakiś kruczek) Nie jestem przeciwnikiem zmian ale... bądzmy swiadomi nakladu pracy jaki kazda propozycja ze soba niesie. Be cool, bedzie serw to sie obciąży GMow na maksa (żeby sie nie nudzili:) i biednych graczy nie meczyli) A narazie niech chłopcy (i dziwczęta :smile: ) pracuja wytrwale nad jego postawieniem :smile:
A co do wypowiedzi Tomasa... masz wielu zwolenników :smile: Nie koniecznie z UO ale akurat znam kilku starych wyjadaczy RPG ktorzy sa przeciwnikami komplikowania czegokolwiek w RPG. Hmm osobiscie po czesci zgadzam sie z Mornelithe. W komputerowym RPG to ie musi byc takie straszne :smile:

*

Posty: 135
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 15:01 
Cytuj  
A pozatym jak coś będzie baaaaaaaaaaaaarszo trudne do wykonania, wymagajace baaaaaaaaaaardzo duzo materialów i zależne od baaaaaaaaaaaaaaardzo wielu czynników to akurat komuś będzie chciało się to robić... To tak jak z tymi łódkami co w jednym z topików są poruszone. W ogólności sprawa fajna, ale jak realizacja byłaby taka jak proponują to raczej nieprędko ktoś by miał tak stworzoną łódź, chyba, ze ceny u vendorów byłyby zaporowe, ale to chyba nie o to chodzi, bo wtedy łódek to by już chyba w ogóle nie było...

*

Posty: 135
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 15:04 
Cytuj  
A i jeszcze jedno. Zbyd doświadczonym graczem RPG yto nie jestem, ale zawsze je lubiłem nie dlatego, ze mamy masę tabelek a wszystko jest zagmatwane, a dlatego, że mogę się zając swoją postacią, odgrywac ja tak jak chcę, być kim chcę. A tony statystyk i zależności w tym raczej nie pomagają. Nie może być oczywiście za łatwo, ale wszystko z umiarem...

*

Posty: 109
Dołączył(a): 5.03.2002
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 15:16 
Cytuj  
Nom widzialem skrypty i na poczatku wyglada to strasznie ale jak sie na chlodno zacznie analizowac to podstawy matematyki wystarcza :smile: Nie twierdze ze to latwe do napisana czy cos w ten desen :smile: Chodzi mnie tylko o to, ze jesli jakas czynnosc jest mocno rozbudowana w sensie skryptu to wcale sie to nie musi przekladac na sama trudnosc gry. O - jak na przyklad pisalem o lucznictwie. W grze ograniczalo by sie do prostej zasady - luk o wiekszym naciagu = potrzeba wiekszej sily by sie mniej meczyc. Proste - nie? Nie trzeba by bylo wqwac dokladnych zasad ze jesli strzaly z luku 60 guntwego, to jeden strzal by 23 sily zabiera nam ilestam staminy :smile:

Ja jak sesje prowadze to rzucam kostkami rzucam za parawanikiem dla picy coby gracze mieli zludne wrazenie ze wszystko zalerzy od szczescia :> Ciagle sprawdzanie cyferek i tabelek tylko spowalnia akcje i klimat przy tym pada. :smile:

*

Posty: 58
Dołączył(a): 3.12.2001
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 17:00 
Cytuj  
Dokladnie rzucanie kosciami przy sesji to jest przegiecie, szczegolnie w niektorych przypadkach (Patrz nasze kochane polskie KC :razz: ) A co do skryptow to one niesa az tak skomplikowane i naprawdde kazdy z was by mogl napisac mniejswszy czy wiekszy skrypt ... Wiekszosc pomyslow przedstawionych tu na gforeum jest wbrew pozorom latwa do zrealizowania ... Wiecej problemow sprawiaja pomysly wlasne bo zawsze sa fajne ale i cholernie trudne do zrobienia ... :>

Ktos napisal, ze jak bnedize wszystko cholernie trudne zalezne od wielu rzeczy i wymagajace duuuzo matrilalu to nikt niebedzie tego robil ... Coz ale bedzie taka mozliwosc i jak ludzie glupi wola naprzykla kupic lodke za 30k zamiast zrobic ja za darmo to juz ich problem i ich pieniadze ...

Ten serwer niejest standartowym serwerem UO poniewaz taki juz istnieje i ma sie calkiem dobrze ... (CL) jest to serwer dla ludz, ktorym nieodpowiada klimat CL, albo szukaja czegos nowego ... Tutaj to znajda i bedzie im sie fajnie gralo ... A jak ktos poszukuje standartow i wielu ulatwien (chyba inwalidzkich :razz: ) to proponuje inny shard ...

Pozatym sama gra niebedize wiele trudniejsza niz poprzednio ... Trudnosc bedzie polegac na odgrywaniu postaci ... Twotrzeniu jej historii i prowadzeniu jej zgodnie ze swoimi zalozeniami ...

Pozatym jak ktos niechce sie babrac w "skomplikowanych" skillach niech zostanie wojownikiem, tam niepotrzeba wiele myslenia ... (oczywiscie niemowie ze to jest profesja dla idiotow :smile:

I jeszcze jedno ... pomysly, ktore na forum sa wysylane moze niebeda zrobione odrazu, ale kiedys moze ... jak ktos sie przekopie przez ten stos rzeczy do wykonania :]]] Wiec piszcie i wymyslajcie byle bylo to z sensem :]]]

Howgh.


_________________
"Jam jest kielich bez dna. Jam jest śmierć bez grobu. Jam jest imię bez imienia."

*

Posty: 135
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 18:38 
Cytuj  
Mnie wcale nie chodzi o trudności w pisaniu skryptów a trudności w graniu. Bo jak już się trzymamy tych łódek to by musiało być tak: potrzebny, dobry cieśla, dobry krawiec, dobry alchemik i bóg wiue kto jeszcze. Do tego maaaaaaaasa materiału (tu przyda się drwal i ten co nici robi). I tu robi się przesięwzięcie na masową skalę bo za wielu z tych profesjii nie będzie można przecież łączyć... Rozumiem oczywiście, że fajnie by było taką własnoręcznie zrobioną łódkę mam, ale z doświadczenia wiem że im więcej osób potrzebnych na wykonanie czegokolwiek tym większa szansa, że gdzieś po drodze coś się skitra :wink: A w sumie wystarczyłby tailor do żagli i cieśla do całej reszty. Bez sztabu zbędnych pośredników...

Tak samo w magii się dzieje. Wizja rozposcierana przez GM-ów bardzo mi się podoba, ale to co niektórzy na forum dają to przegięcie. Może by tak wszystkjie czary zrobić 8 kręgu? Wtedy by nie było problemu :wink:

Fajnie mieć wiele możliwości ale zachowajmy jakieś rozsądne proporcje. Możliwość dogłębnego odgrywania postaci do będzie główna siła ZS ale jak będzie zbyt zagmatwane to okaże się, zę za głupią wykałaczką będzie trzeba biegać przez cały świat :wink:

*

Posty: 58
Dołączył(a): 3.12.2001
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 19:59 
Cytuj  
Co do trudnosci gtry to wcale niebedize tak zle ... :razz: Niebedziecie musieli wiele wiecej wytezac swoich szarych komurek :]] A ze statkiem to sie niezgodze ... jest to rzecz wartosciowa i zrobienie jej przez jedna czy dwie osoby to troche przegiecie ... To jest rzecz droga i powinna byc slabo dostepna ...


_________________
"Jam jest kielich bez dna. Jam jest śmierć bez grobu. Jam jest imię bez imienia."

*

Posty: 135
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 21:24 
Cytuj  
Statek to był tylko przykład, na moje i tak przegięty. Bo czy na DZ komuś przeszkadzało, że tinker robił skrzynię z metalowym okuciem i miedzianym kluczykiem z samego drewna? Albo wyścuiełany tron z samego drewna? Nie, i było dobrze. No ale to moje zdanie. Chociaż tutaj jakby szukać tapicera to by było w mirę fajnie. Ale jak do każdej skrzynki miałbym szukać kowala to bym się chyba pochlastał :wink:

***

Posty: 831
Dołączył(a): 22.11.2001
Offline
PostNapisane: 18 mar 2002, 22:37 
Cytuj  
gwoli scislosci tinker w metalu tez pracuje :razz:
Gadget

****

Posty: 1447
Dołączył(a): 17.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 mar 2002, 00:06 
Cytuj  
Cytuj:
2002-03-18 15:16, Mornelithe napisał:
Nom widzialem skrypty i na poczatku wyglada to strasznie ale jak sie na chlodno zacznie analizowac to podstawy matematyki wystarcza :smile:


Nie wytrzymalem... wiesz co... powiem krotko... jest zajebiscie i generalnie wszystko jest baaaardzo proste... pod jednym warunkiem... ze dziala.

Pisalem juz skrypty pod trzema emulatorami UO, kazdy z nich mial inny jezyk kodowania i kazdy - bez wyjatku, mial swoje hopsy i sztuczki w interpretacji. Wbrew pozorom niew ystarcza zasady matematyki nawet nie te podstawowe to jest czas... czas testowania, loadowania i unloadowania skryptow, sprawdzania i testowania.

Sporo zmian ktore proponujecie GM'ow, piekna w zalozeniach wymaga od nich od i ciut ciut roboty i to takiej, ze wrogowi bym nie zyczyl.

To tyle, przepraszam unioslem sie.


_________________
Niemoralne jest pozostawienie pieniedzy frajerom.
Uzupelnienie: Smith&Wesson bije cztery asy.

*

Posty: 135
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 19 mar 2002, 00:17 
Cytuj  
Gadget -> Wiem, ale chodziło mi o to, ze on to wszystko z drewna robił i jakoś było dobrze.

Szerszen -> Święta prawda. Zrobić coś naprawdę pożądnego to nie tak hop jak się niektórym wydaje...

**

Posty: 266
Dołączył(a): 30.01.2002
Offline
PostNapisane: 19 mar 2002, 07:22 
Cytuj  
Szerszen. Gratulacje... Ja nie wytrzymałem znacznie wcześniej... :smile: Niektórzy po prostu uważają że się na czymś znają bo... nie wiem... mają chyba do tego jakiś ukryty talent i... ukryte doświadczenie... :smile: no ale dość już. Obiecałem sobie że więcej nie będę komentował tych wspaniałych topiców o łatwości wprowadzania zmian.....

_________________
The Inner Voice

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Daimonion dnia 2002-03-19 07:23 ]</font>

*

Posty: 58
Dołączył(a): 3.12.2001
Offline
PostNapisane: 19 mar 2002, 13:54 
Cytuj  
Hmmm mysle, ze nikomu niechodzi tu o to, ze wprowadzenie zmian jest zajebiscie latwe bo to niejest prawda, ale pisanie skryptow jest ludzaco podobne do zwyklego programowania i jak w takowym jedno dziala a drugie nie ...

Wszystko da sie zrobic, ale wymaga to kupy czasu i zelaznych niekiedy nerwow ....

Innym aspektem wprowadzania zzmian jest bugogennosc :razz: Wylapanie bugow jest niekiedy niemozliwe dopuki ktos ich nieznajdize grajac ... Cos wyglada tak, ze powinno dzialac poprawnie, a tak niejest ...

Wiadomo niektore zmiany sa niedowprowadzenia, lecz inne sa latwe i wymagaja tylko troche czasu (ktorego teraz niema bo jest kupa innych rzeczy do zrobienia ...). Ludzie piszac tutaj swoje pomysly pomagaja nam bo swiat jest tworzony dla nich i im powinno sie tu dobrze grac ...

Gdyby sie ograniczyc do robienia tylko tych najlatwiejszych rzeczy to granie by bylo nudne i tyle ... Oczywiscie naraz sie niezrobi wszystkiego, lecz kiedys moze ktos sie dokopie do jakiegos fajnego pomyslu ...

Co prawda nie pisalem skryptow w 3 roznych jezykach, tylko w tym z pola 094, ale narazie chodzi o wlasnie ten jezyk ... Wprowadzanie zmian w samym skrypcie niejest zbyt trudne gorzej z napisaniem skryptu od nowa ... :smile: Na szczescie wiekszosc zmian proponowanych na forum mozna zaimplementowac przy zmianie skryptu nie pisaniu go od nowa ... :smile:

Ehh chyba przynudzam :razz: wiec koncze ...

Trzymajcie sie. Howgh.


_________________
"Jam jest kielich bez dna. Jam jest śmierć bez grobu. Jam jest imię bez imienia."

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.