Eh wałkowane było to naprawdę dużo razy, ale przedstawię jako tako.
Guild Wars
Gierka posiada 3 części - Prophecies, Factions i Nightfall. Czwarta- Eye of the North wyjdzie z końcem Sierpnia. Mając wszystkie dodatki posiadamy 10 klas do wyboru, 3 kontynenty, 3 różne opowieści, masę misji, masę skilli, uzbrojenia i questów.
Prophecies to zwyczajne, tradycyjne fantasy. Klimat ala LOTR. W tej części mamy do wyboru Warriora, Mesmera, Elementalistę, Necromancera, Monka i Rangera. Najlepiej rozpocząć od tej części, gdyż byłą ona stworzona jako pierwsza i najlepiej wprowadza w świat GW.
Factions to klimaty dalekiego wschodu. Podziwiamy bardzo ładne widoki by zaraz potem podziwiać slumsy, podziemia i kanały. Klimat mroczniejszy, bardziej ponury od tego z Proph. Tutaj dochodzą dwie nowe klasy- Assassin i Ritualist. Factions stawia bardziej na PvP.
Nightfall to Egipt. Mamy tu do czynienia z sawannami, pustyniami, piramidami, oazami itp. Nightfall podobnie jak Proph stawia większą wagę do PvE. W Nightfallu dostajesz swoich hero. Hero to kompani NPC pomagający Ci przy questach, misjach a nawet przy pvp. Możesz ich wyposażać, rozkazywać itp.
Guild Wars charakteryzuje się tym, że jak wyjdziesz z miasta- nie spotkasz żadnego obcego gracza. W mieście musisz zdecydować czy weźmiesz ze sobą party czy idziesz sam. Niektórzy uważają to za duże ograniczenie, lecz ja uważam to za duży plus, gdyż nikt Ci nie ksuje mobów, nikt Ci nie sprząta sprzed nosa bossów ani nikt Ci nie kradnie loota.
Skille i build to podstawa GW. Tutaj potrzebne jest dobre główkowanie, gdyż od Twojego builda zależy jakość Twojej gry oraz życie Twoich kompanów. Ilość skilli na każdą klasę jest naprawdę przeogromna, więc kombinacje są nieskończone.
Pasek skilli może zawierać tylko 8 skilli. Będąc w mieście "equipujesz" skille jakie Ci sie podobają i gdy wyjdziesz z miasta- nie możesz już owego builda zmienić. Niektórzy sądzą, że to bardzo ogranicza GW, lecz owa blokada gwarantuje 100% balansu trybu PvP jak i PvE. Skille i Staty możesz dowolnie i bezpłatnie zmieniać podczas gdy jesteś w mieście.
PvE jest unikalne, gdyż nie ma grindu jak w MMORPG, sam się przekonasz gdy wejdziesz do gry.
PvP to wszystko na czym opiera się GW i z tego trybu czerpie się najwięcej frajdy. Wielkim atutem GW jest to, że nie chodzi tu o Twój equip czy lvl. Najlepszy equip stukasz w góra 3 dni tak samo jak max lvl (20). Ten atut także niektórzy uważają za ograniczenie, ale to naprawdę skutecznie utrzymuję balans gry i wygrana zależy tylko i wyłącznie od umiejętności graczy oraz zgrania jako drużyna. Trybów PvP jest dużo, poprzez granie w trybie PvP można odblokować jeszcze nowsze tryby.
Na początku gdy tworzysz postać, wybierasz czy chcesz mieć postać Role Playing czy PvP. Wybierając Role Playing piszesz się na poznanie fabuły GW, stukanie lvla, eq, runów i innych dodatków zabijając potwory, bossy, kończąc misje i questy. Postać PvP ma od razu 20 lvl i dostęp do średniawych skilli i dodatków, lecz jest jednak sposób by odblokować lepsze skille i dodatki- poprzez bicie na arenie i odblokowanie ich za pomocą faction, które dostajesz za każdego zabitego przeciwnika lub wygrany mecz lub zdobywanie owych itemów i skilli postacią Role Playing. Postać PvP ma dostęp tylko do Aren PvP, nie może bić się z potworami ani robić questów itp. Przedstawiony system tworzenia postaci zrobiony jest by każdy gracz się w nim odnalazł- i ten, który lubi potworki i ten, który chce od razu zacząć rozgrywki przeciwko innym graczom.
Ogólnie- GW to taki role playingowy Counter Strike, gdzie liczą się tylko i wyłącznie Twoje umiejętności i zgranie z członkami drużyny. Z opisu być może nie jest zachwycającą grą i może nawet odpychać, lecz to po prostu trzeba poczuć. Od mojego pierwszego GuildvsGuild- nie mogę się oderwać od tej gry.
Pozdro.
_________________
What do you mean i have an octopus on my face?
|