mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
**

Posty: 341
Dołączył(a): 25.11.2004
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2008, 12:19 
Cytuj  
Nestor napisał(a):
Fajny artykul.

(...) Trzeba bedzie podniesc ram z 2gb na 3.5 i zobaczyc czy to cos da. To ze gra potrafi klatkowac w tak strasznie rozleglym scenario jakim jest Gates of Erkund to jakas paranoja(...)


Jesli masz Viste to dołożenie ramu rozwiąże problem. 2GB to ciutkę maławo.


_________________
...:Mystical Awakening - DFO:...R.I.P
i parę innych...


Posty: 14
Dołączył(a): 12.09.2008
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2008, 12:38 
Cytuj  
senti napisał(a):
Nestor napisał(a):
Fajny artykul.

(...) Trzeba bedzie podniesc ram z 2gb na 3.5 i zobaczyc czy to cos da. To ze gra potrafi klatkowac w tak strasznie rozleglym scenario jakim jest Gates of Erkund to jakas paranoja(...)


Jesli masz Viste to dołożenie ramu rozwiąże problem. 2GB to ciutkę maławo.

Dokładnie. Jeśli to XP to problemu nie powinno być.
Wg. Riva Tunera podczas gry ram zajęty jest w ok 1.8GB (to już razem z systemem) Tak więc 2GB spokojnie wystarcza. Przycinki mogą się pojawiać, jeśli na karcie graficznej masz mniej niz 512MB ramu a suwak Texture Cache dałeś na max. W takim ustawieniu Vram zajęty jest od 500 do 550MB.
Wiadomo zależy też od rozdzielczości. Ale mówie jak jest u mnie. Rozdzielczość 1280x1024, na grafice 768MB ramu, 2GB pamięci podręcznej oraz cpu C2D @ 3.7Ghz. Wszystko śmiga bardzo ładnie.
Jedyne co zauważyłem to to, iż gra lubi zwalniać z czasem jak się długo gra. Miałem sytuacje, kiedy ilość generowanych klatek spadała do 20-25 klatek, bez względu na ilość poligonów na monitorze. Wtedy pomaga tylko restart gry.


_________________
Obrazek
Obrazek

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2008, 13:54 
Cytuj  
Mam akurat XP, i wg perfmona zostaje mi jakies 100mb fizycznej pamieci. 8800GTS 320mb, i nie moge modyfikowac tego suwaka texture cache, jest zablokowany na maxa w lewo.

Stad moje sceptyczne podejscie do gry, bo co jak co, ale WAR jakoscia i iloscia grafiki nie powala. Napewno nie na tyle zeby zarznac moj sprzet :) Gram w 1920x1080 i Crysis nie przycina w taki sposob. Nie mowie ze gra w ogole zle chodzi, ale czasem sa poprostu straszne przycinki, czasem mam wrazenie ze on zwalnia i laduje na nowo assety gry w zaleznosci od tego na co patrze. Kilka razy wybieglem z 'piwnicy' do Gate Switch w ekrund gdzie bylo kilka orkow i mialem dobre 10fps przez kilanascie sekund.

Swoja droga, moje dywagacje techniczne mozna by przeniesc do osobnego threadu, razem z reszta odpowiedzi :)


_________________
Nestor#1522


Posty: 14
Dołączył(a): 12.09.2008
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2008, 15:50 
Cytuj  
Nestor: ten GTS do demonów wydajności nie należy. 320MB to nie wiele, a karta ogólnie wykastrowana lekko. W rozdzielczości 1920px ma prawo przycinać.

eot ;)


_________________
Obrazek
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2008, 17:28 
Cytuj  
320mb na grafie do tej rozdzialki to totalne minimum, moga byc przyciecia, jest jakis program do sprawdzania zajetosci vram, to by ci pomoglo w znalezieniu problemu.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2008, 18:05 
Cytuj  
Rozdzielczosc nie ma tutaj za wiele do rzeczy, bo bufor ramki zajmuje cale 6mb.

Tekstury magicznie sie nie rozrastaja tylko dlatego ze viewport jest wiekszy. Niestety chlopaki z Mythic przyjeli podejscie profesjonalistow.

"Jesli cos nie dziala, trzeba dorzucic wiecej drogiego sprzetu."

:D

Przy wowie czy bioshocku nie odczulem zadnej roznicy w fps przy zmianie rozdzialki na 2x wieksza. Z reszta jak mowilem to nie jest problem predkosci wyswietlania, tylko tego ze przeladowuje assety jak pojebany.
Pewnie calosc rozbije sie o ilosc ramu w kompie, ale nawet crysis nie mial takich zrywow jak WAR :D


_________________
Nestor#1522

*

Posty: 54
Dołączył(a): 19.03.2006
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2008, 19:06 
Cytuj  
Nestor napisał(a):
Mam akurat XP, i wg perfmona zostaje mi jakies 100mb fizycznej pamieci. 8800GTS 320mb, i nie moge modyfikowac tego suwaka texture cache, jest zablokowany na maxa w lewo.

Stad moje sceptyczne podejscie do gry, bo co jak co, ale WAR jakoscia i iloscia grafiki nie powala. Napewno nie na tyle zeby zarznac moj sprzet :) Gram w 1920x1080 i Crysis nie przycina w taki sposob. Nie mowie ze gra w ogole zle chodzi, ale czasem sa poprostu straszne przycinki, czasem mam wrazenie ze on zwalnia i laduje na nowo assety gry w zaleznosci od tego na co patrze. Kilka razy wybieglem z 'piwnicy' do Gate Switch w ekrund gdzie bylo kilka orkow i mialem dobre 10fps przez kilanascie sekund.

Swoja droga, moje dywagacje techniczne mozna by przeniesc do osobnego threadu, razem z reszta odpowiedzi :)


Mam identyczny problem tylko że na Radeonie 4850 512 MB :/ takie dziwne przyciecia/skakanie obrazu mam 4 GB RAMu i procka c2d 3,6 Ghz Vista 64 bit Nie mam pojęcia w czym może być problem bo w innych grach nie mam takich przyciec (Stalker, bioshock )

*

Posty: 116
Dołączył(a): 28.02.2007
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2008, 20:14 
Cytuj  
Niech ktoś problemy techniczne i graficzne przerzuci do tematu z problemami technicznymi.
PLS :wink:
Bo się OT robi :-?


_________________
Obrazek


Posty: 14
Dołączył(a): 12.09.2008
Offline
PostNapisane: 15 wrz 2008, 23:10 
Cytuj  
Zainstalujcie nowe sterowniki do kart graficznych. Może pomoże ;)


_________________
Obrazek
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.