Oczywiscie zamierzam przedluzyc. Wybralem opcje 1sza, bo juz teraz dobrze mi sie gra i nie potrzebuje wielkich patchy juz teraz. Jezeli fixna kilka bugow i poprawia pare malych rzeczy, bedzie mozna spokojnie grac przez kilka miesiecy.
Cos w uzasadnieniu:
- Grafika poprawna, moim zdaniem, taka jaka powinna byc zeby odwzorowac swiat WHFB na PC. Mowie tu o stylu nie o jakosci, bo zapewne mozna by dodac iles tryliardow wiecej polygonow do kazdej tekstury. Nie wyobrazam sobie jednak WAR z grafika w stylu AoC.
- Animacje srednie, pewnie moglyby byc w niektorych klasach lepsze, w niektorych sa swietne (mi shaman na przyklad bardzo sie podoba).
- Jezeli ktos lubi grac PVP to znajdzie tu duzo dla siebie. Wszystko zrobione z glowa i przemyslane. RVR wciagajace i dostarczajace na prawde duzo przyjemnosci z gry (szczegolnie, gdy gra sie z gildia). Scenerio to mily wypelniacz, niestety niektorzy traktuja to jak esencje gry. Bugi wystepuja, ale nie sa gamebreaking, przynajmniej nie dla klas ktorymi gram/gralem(WH, Zealot, BOrk, Shaman)
- PVE jako dodatek do PVP sprawdza sie bardzo dobrze. Questy dosyc standardowe, PQ sa dobra inicjatywa i czyms swiezym, instancje/open dungeony to nic spejalnego...ot dodatek pozwalajacy zwiedzic bardziej swiat i glebiej wejsc w lore. Storyline questow przyjemne, fajnie sie czyta to wszystko (szczegolnie klimat greenskinow jest swietny).
- Tome of Knowledge - swietny feature gry. Pomysl, ktory zapewne bedzie gdzies skopiowany juz wkrotce
Co do minusow:
Mogli by troche poprawic jeszcze synchro client-server i ewentualnie lekko obnizyc GCD w celu przyspieszenia combatu. Nie jestem w 100% przekonany do tego ostatniego, ale chetnie sprobowalbym jak by sie wtedy gralo.
Bugi z petem, z morale, z teleportami przy uzywaniu collision detection.
Co jakis czas zdarza sie crash wywalajacy do windy bez zadnej wiadomosci z bledem. Zrzucanie z mounta przez kazdy w zasadzie damage jaki otrzymamy, teleportujace sie moby (u mnie rzadkosc), czasami blokuja sie animacje.
Performance podczas przebywania w keepie przy ilosci 100-150 osob moglby byc sporo lepszy. Na ustawieniach maksymalnych, przy 1200x1000 potrafi sciac do 7-10 FPS na: E7200@3GHz, 4GB RAM, 9600GT.
Przy balanced, z wylaczonymi cieniami dziala lepiej bo spada do 10-15 czasami, zwykle jest kolo 20. Performance na open terenie/na zewnatrz samego keepa jest calkiem dobry. Uczestniczylem w kilku bitwach powyzej 120 osob i nie bylo spadkow FPS ponizej 20. Tym nie mniej jest tu troche do poprawienia.
Brakuje troche balansu na niektorych serwerach(populacja), tudziez zachety do wiekszej aktywnosci w open RVR w trakcie levelowania. Dodatkowe XP za objectives, zdobywanie keepow, z jednoczesnym obizeniem tegoz w scenariuszach mogloby byc dobrym rozwiazaniem. Pierwsze nie jest wina samej gry, drugie lezy juz w gesti Mythic.
Ogolna ocena ode mnie 8/10. Jezeli fixna kilka pomniejszych bugow i poprawia synchro oraz performance dam z czystym sercem 9/10.
PS. Dla fanow Battla i WHFRP pozycja obowiazkowa...
PPS. Me little git is hungry...me heal you big one, you kill these stunties, then we eat lotz...yes yes?