A ja proponowalbym system, jaki jest na Oblivionie. Jest tam to dobrze rozwiazane:
1. Wampir ma taki przedmiot jak 'a vampire stake', taka krotka wlocznia o kolorze valoritu albo bloodrocka (magnetytu). Podchodzi ona pod fencing i powoduje, ze po kazdym uderzeniu z ofiary wyplywa krew. Ofiara moze byc czlowiek, jak i zwierze. Jesli ma sie butelki, ta krew mozna nalac do butelek.
2. Krew, wypita z buteleczki, leczy wszystkie obrazenia jakie dostal wampir. Jednakze, spijanie krwi jest potepianie przez ludnosc, wiec za kazda buteleczke wypita wampir dostawalby krima.
3. Wampir ma standardowo 20 AR, z jego 'racial items' ma go okolo 34, a te itemy to vampire shoes, vampire pants itd...
4. Na Oblivionie wampir, ktory ma duzo magery i duzo tailora moze tworzyc magiczne ubrania, przeznaczone tylko dla wampirow. Do ich 'zbudowania' trzeba miec 60 tailora, 60 magery i scroll 'Magic Reflect'. Ja bym tu proponowal nie faworyzowanie wampirow jako krawcow. Dobrze by bylo, jakby np. kowale wampiry mogly tez robic jakies specjalne zbroje... albo w ogole usunac mozliwosc 'przedmiotow dla vampirow'.
5. Gdy wampir zdobedzie taki przedmiot jak 'Vampiric Fang' (Wampirzy kiel) moze zmienic sie w ktoras z form: nietoperz, wilk, skrzydlaty wampir (wyglada jak gargoyle) oraz mistic form, czyli mistyczna forma (wyglada jak zywiolak sniegu/lodu). Im wiecej ma magery, w tym lepsza rzecz moze sie zmienic, ale tutaj zmienianie sie raczej powiazalbym z 'czasem' bycia wampirem, im dluzej by sie nim bylo, tym lepiej moznaby sie bylo przemieniac. Oprocz nietoperza kazda forma powinna miec jakies bonusy oprocz zmiany formy, np. wilk +troche do dexa na czas zmiany, skrzydlaty +troche do dexa i sily a mistyczna forma +troche do dexa i resista. Oczywiscie, aby osiagnac lepsze formy trzebaby bylo troche pobyc tym wampirem.
6. Dodalbym jeszcze, ze w czasie dnia wampirom spadalyby statystyki, a w nocy wracalyby do normy. Przy okazji, wampir powinien w nocy widziec jak w dzien, ale jednakze z lekka roznica, np czerwonawy lub niebieskawy poblask. Przy okazji moznaby dodac takie efekty jak blada skora i biale wlosy. A wampir bliski smierci (np. po ciezkiej walce) jesli zastalby go swit, zginalby. Dla wampirow powinny byc specjalne kapliczki/healerzy, umieszczone nie w wybitnie latwych miejscach, ale tez nie w miejscach do zdobycia niemozliwych.
Taka jest moja koncepcja, dziekuje.
<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Nishruu dnia 2002-05-18 21:10 ]</font>