mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1139
Dołączył(a): 6.01.2002
Offline
PostNapisane: 17 wrz 2002, 18:20 
Cytuj  
=


_________________
Obrazek

**

Posty: 482
Dołączył(a): 22.08.2002
Offline
PostNapisane: 17 wrz 2002, 18:33 
Cytuj  
Sam załóż , daj łącze , GM i skrypterów :wink:

Co to za problem??


_________________
"Make use... of... me... Sacrifice.... ME!!!!!"

***

Posty: 793
Dołączył(a): 19.12.2001
Offline
PostNapisane: 18 wrz 2002, 01:01 
Cytuj  
Myslisz Shinji ze tak latwo znalesc lacze, albo co najgorsze to skrypterow. Skrypterow jest bardzo trudno znalesc. A Sphere ma to do siebie ze jest duzo bugow.


_________________
" Uniosłeś przeciw mnie miecz źle zrobileś
dosiegnie cię cień nocy...o blasku poranka..."

***

Posty: 502
Dołączył(a): 13.01.2002
Offline
PostNapisane: 18 wrz 2002, 01:07 
Cytuj  
Ja tam wole NOX'a

***

Posty: 793
Dołączył(a): 19.12.2001
Offline
PostNapisane: 18 wrz 2002, 12:57 
Cytuj  
Ja tez wole NOXa.


_________________
" Uniosłeś przeciw mnie miecz źle zrobileś
dosiegnie cię cień nocy...o blasku poranka..."

**

Posty: 482
Dołączył(a): 22.08.2002
Offline
PostNapisane: 18 wrz 2002, 13:53 
Cytuj  
Cytuj:
2002-09-18 02:01, Butcher napisał:
Myslisz Shinji ze tak latwo znalesc lacze, albo co najgorsze to skrypterow. Skrypterow jest bardzo trudno znalesc. A Sphere ma to do siebie ze jest duzo bugow.



Co do mnie?? koles zaproponował to niech załatwi łącz , skrypterów , GM i niech zrobi co za problem :/ obraza SOA a teraz z takim topiciem wyskakuje :smile:

Niektórzy ze Sphere i NOX SC to prawdziwe pojeby :grin:


_________________
"Make use... of... me... Sacrifice.... ME!!!!!"

****

Posty: 1388
Dołączył(a): 14.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 wrz 2002, 15:30 
Cytuj  
kolejny topic z cyklu "A ja bym chcial"

*

Posty: 68
Dołączył(a): 30.08.2002
Offline
PostNapisane: 18 wrz 2002, 18:54 
Cytuj  
A ja bym chcial rozowego slonika w butelce ...

***

Posty: 793
Dołączył(a): 19.12.2001
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2002, 00:57 
Cytuj  
Najlepsza ekipa byla na SC NOX a nie takie typki jak ty SHINJI teraz graja na SOA :grin:


_________________
" Uniosłeś przeciw mnie miecz źle zrobileś
dosiegnie cię cień nocy...o blasku poranka..."

**

Posty: 482
Dołączył(a): 22.08.2002
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2002, 01:02 
Cytuj  
Zato takie typki jak Butcher odeszły :wink:


_________________
"Make use... of... me... Sacrifice.... ME!!!!!"

*

Posty: 94
Dołączył(a): 6.08.2002
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2002, 04:42 
Cytuj  
heh pozwolcie ze cos zaprezentuje.

Tak wyglada script z NOXa:

// -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
// || NoX-Wizard Scripts (spawn.scp) ||
// || Maintained by Xanathar and Kendra ||
// || Last Update - N/A - ||
// -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
// || This script requires NoX-Wizard 0.10 or later ||
// -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
// || This script is NOT yet compatible with 0.70 script format ||
// -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
//
// test-spawn that has all valid tokens inside
//
// remark: in the current implementation the spawn number after "SECTION REGIONSPAWN"
// is ignored, instead of it an internal counter is used starting with 0
// if you replace the regionspawn 0 with regionspawn 9,
// you still have to access it via 0, because it's the first in this example.
// the seconds entry is accessed via 1 etc
// -> an enumeration starting with 0, ascending is highly recommanded.
// this way the internal counter fits to the ignored number.

// NPC -> NPC number from NPC.scp
// NLIST -> NPCLIST number from npc.scp (*)
// ILIST -> itemlist number from items.scp (*)
// MAX -> maximum number of NPCS+items that can be spawned in that spawn region
// X1, Y1 -> upper left corner of spawning rectangle
// X2, Y2 -> bottom right corner of spawning rectange
// Mintime -> minimal time between respawns
// Maxtime -> maximal time between respawns.

// (*) : if you can, define a NPC (or item) containing an NPCLIST (or ITEMLIST)
// instead of using lists directly.. usually it works far much better

// spawn-commands:
// regspawnall // spawns all regions to MAX
// regspawnmax region_number // spawns the region region_number to MAX
// regspawnnum region_nmmber num // spawns num chars/items in spawnregion region_number
// spawnkill region_number // kills all spawns in region region_number

// REGIONSPAWN # should start with 1 and not 0. This is 0 now so it wont spawn till you change it.

SECTION REGIONSPAWN 1
{
NAME Test Sheep Spawn
NPC 51
NLIST 505
ILIST 1
MAX 1
X1 545
Y1 2113
X2 557
Y2 2125
MINTIME 1
MAXTIME 2
}

EOF



A tak (tez spawn) z POLa:
use os;
use uo;
use cfgfile;
use basic;
use util;
use datafile;

include "include/createNPC";
include "include/attributes";
include "include/clock";

const MAX_SPAWN_TRIES := 20; // Max number of attempts to spawn an npc.
const DEFAULT_GRP_FREQUENCY := 20; // In minutes.

var npccfg := ReadConfigFile(":*:npcdesc");
var regionscfg := OpenDataFile("SpawnRegions");
var groupscfg := OpenDataFile("SpawnGroups");
var regcfg := dictionary; // Regions config.
var grpcfg := dictionary; // Groups config.
var regidx := 0; // Region index for SpawnAllRegions.
var mgrverbose := 0; // Whether messages are sent to console.

UnloadConfigFile(":spawnregion:spawnregions");
UnloadConfigFile(":spawnregion:spawngroups");
ReadRegions();
ReadGroups();

function ReadRegions()
foreach regname in (regionscfg.Keys())
var regelem := regionscfg.FindElement(regname);
if(!regelem)
continue;
endif
regcfg[regname] := regelem;
endforeach
endfunction

function ReadGroups()
foreach grpname in (groupscfg.Keys())
var grpelem := groupscfg.FindElement(grpname);
if(!grpelem)
continue;
endif
grpcfg[grpname] := grpelem;
endforeach
endfunction

function SpawnRegion(region)
if(GetGlobalProperty("SpawnRegionOff"))
return 0;
endif
var propnames := regcfg[region].propnames();
var reggrps := {};
foreach thing in propnames
if(thing != "rect")
reggrps.append(regcfg[region].GetProp(thing));
endif
endforeach
var grpdata;
foreach grp in reggrps
grpdata := SplitWords(grp);
SpawnGroup(region, grpdata[1], CInt(grpdata[2]), CInt(grpdata[3]), CInt(grpdata[4]), CInt(grpdata[5]));
sleepms(1);
endforeach
endfunction

function SpawnGroupRM(region, group, max, freq, hrstart, hrend)
var nextspawn := GetGroupFreq(region, group);
if (nextspawn == -1)
return 0;
endif
var spawns := GetGroupSpawns(region, group);
if (spawns.size() >= CInt(max))
return 0;
endif
if(!freq)
freq := DEFAULT_GRP_FREQUENCY;
endif
var clock := ReadGameClock();
if (nextspawn > clock)
return 0;
endif
nextspawn := clock + (freq * 60);
SetGroupFreq(region, group, nextspawn);
if (spawns.size() >= max)
return 0;
endif
var npcs := grpcfg[group].GetProp("npc");
if (!npcs)
syslog("Unable to find SpawnGroup: " + group);
return 0;
endif
var tospawn := max - spawns.size();
var sp;
var template;
var npc;
for (sp := 1; sp <= tospawn; sp := sp + 1)
template := PickRandomNpc(npcs);
npc := SpawnNpc(region, group, template);
if (!npc)
continue;
endif
spawns.append(npc.serial);
sleepms(200); // For good measure.
endfor
SetGroupSpawns(region, group, spawns);
endfunction

function SpawnGroup(region, group, max, freq, hrstart, hrend)
var nextspawn := GetGroupFreq(region, group);
if (nextspawn == -1)
return 0;
endif
var spawns := GetGroupSpawns(region, group);
if (spawns.size() >= CInt(max))
return 0;
endif
if(!freq)
freq := DEFAULT_GRP_FREQUENCY;
endif
var clock := ReadGameClock();
if (nextspawn > clock)
return 0;
endif
nextspawn := clock + (freq * 60);
SetGroupFreq(region, group, nextspawn);
if (spawns.size() >= max)
return 0;
endif
var npcs := grpcfg[group].GetProp("npc");
if (!npcs)
syslog("Unable to find SpawnGroup: " + group);
return 0;
endif
var tospawn := max - spawns.size();
var sp;
var template;
var npc;
for (sp := 1; sp <= tospawn; sp := sp + 1)
template := PickRandomNpc(npcs);
npc := SpawnNpc(region, group, template);
if (!npc)
continue;
endif
spawns.append(npc.serial);
sleepms(200); // For good measure.
endfor
SetGroupSpawns(region, group, spawns);
endfunction

function PickRandomNpc(byref npcs)
var idx := RandomInt(npcs.size()) + 1;
return npcs[idx];
endfunction

function SpawnNpc(region, group, template)
var coords := SplitWords(regcfg[region].GetProp("rect"));
var x1 := CInt(coords[1]);
var y1 := CInt(coords[2]);
var x2 := CInt(coords[3]);
var y2 := CInt(coords[4]);
var x, y, z;
var tries := 0;
var sh, info, npc, prop;
repeat
x := RandomInt(x2-x1)+x1;
y := RandomInt(y2-y1)+y1;
z := GetMapInfo(x, y).z;
tries := tries + 1;
sh := GetStandingHeight(x, y, z);
if(sh.multi || sh.multi.serial)
npc := 0;
else
info := Hex(GetMapInfo(x, y).landtile);
if ((info < 0x406) || (info > 0x455))
npc := CreateNpc(template, x, y, z);
if (npc)
prop := region + " " + group;
SetObjProperty(npc, "SpawnRegion", prop);
return npc;
endif
endif
endif
sleepms(20);
until(tries > MAX_SPAWN_TRIES);
if (tries > MAX_SPAWN_TRIES)
syslog("Exceeded max tries. Region = " + region + ", npc = " + template);
endif
return 0;
endfunction

function SpawnRegionDeath(byref corpse)
var regdata := SplitWords(GetObjProperty(corpse, "SpawnRegion"));
RemoveSerialFromGroup(regdata[1], regdata[2], CInt(GetObjProperty(corpse, "AiSerial")));
endfunction

function RemoveSerialFromGroup(region, group, serial)
set_critical(1);
var spawns := GetGroupSpawns(region, group);
var idx;
for (idx := 1; idx <= spawns.size(); idx := idx + 1)
if (spawns[idx] == serial)
spawns.erase(idx);
endif
endfor
SetGroupSpawns(region, group, spawns);
set_critical(0);
endfunction

function DespawnRegion(region)
var spawnregions := GetGlobalProperty("SpawnRegions");
if (!spawnregions)
spawnregions := dictionary;
endif
var rgroups := spawnregions[region];
if (!rgroups)
return 0;
endif
foreach grp in (rgroups.keys())
DespawnGroup(region, grp);
endforeach
endfunction

function DespawnGroup(region, group)
var spawns := GetGroupSpawns(region, group);
foreach spawn in spawns
Despawn(spawn);
endforeach
endfunction

function Despawn(serial)
var npc := SystemFindObjectBySerial(serial);
if (!npc)
return 0;
endif
SetObjProperty(npc, "guardkill", 1);
SetObjProperty(npc, "NoSound", 1);
var mount := GetEquipmentByLayer( npc, 25 );
if (mount)
MoveItemToContainer(npc.backpack, mount);
DestroyItem(mount);
endif
ApplyRawDamage(npc, GetMaxHp(npc) * 2);
sleepms(100);
endfunction

function GetGroupSpawns(region, group)
var spawnregions := GetGlobalProperty("SpawnRegions");
if (!spawnregions)
spawnregions := dictionary;
endif
if(!spawnregions.exists(region))
spawnregions[region] := dictionary;
endif
var spawns := spawnregions[region][group];
if (!spawns)
return array; // Return empty array.
endif
return spawns;
endfunction

function SetGroupSpawns(region, group, byref spawns)
set_critical(1);
var spawnregions := GetGlobalProperty("SpawnRegions");
if (!spawnregions)
spawnregions := dictionary;
endif
if (!spawnregions.exists(region))
spawnregions[region] := dictionary;
endif
spawnregions[region][group] := spawns;
SetGlobalProperty("SpawnRegions", spawnregions);
set_critical(0);
endfunction

function SpawnAllRegions()
if (GetGlobalProperty("SpawnRegionOff"))
return 0;
endif
var regions := regionscfg.Keys();
foreach reg in regions
run_script_to_completion(":spawnregion:spawnRegion", reg);
sleepms(100);
endforeach
endfunction

function EnableRegion(region)
var spawnregfreq := GetGlobalProperty("SpawnRegionsFreq");
if (!spawnregfreq)
spawnregfreq := dictionary;
endif
foreach grp in (spawnregfreq[region].keys())
EnableGroup(region, grp);
endforeach
endfunction

function DisableRegion(region)
var spawnregfreq := GetGlobalProperty("SpawnRegionsFreq");
if (!spawnregfreq)
spawnregfreq := dictionary;
endif
foreach grp in (spawnregfreq[region].keys())
DisableGroup(region, grp);
endforeach
endfunction

function EnableGroup(region, group)
var freq := GetGroupFreq(region, group);
if (freq != -1)
return 0;
endif
SetGroupFreq(region, group, 1);
endfunction

function DisableGroup(region, group)
SetGroupFreq(region, group, -1);
endfunction

function GetGroupFreq(region, group)
var spawnregions := GetGlobalProperty("SpawnRegionsFreq");
if (!spawnregions)
spawnregions := dictionary;
endif
if (!spawnregions.exists(region))
spawnregions[region] := dictionary;
endif
var freq := spawnregions[region][group];
return freq;
endfunction

function SetGroupFreq(region, group, byref freq)
set_critical(1);
var spawnregions := GetGlobalProperty("SpawnRegionsFreq");
if (!spawnregions)
spawnregions := dictionary;
endif
if (!spawnregions.exists(region))
spawnregions[region] := dictionary;
endif
spawnregions[region][group] := freq;
SetGlobalProperty("SpawnRegionsFreq", spawnregions);
set_critical(0);
endfunction

function ValidateSpawnRegions()
var spawnregions := GetGlobalProperty("SpawnRegions");
if(!spawnregions)
spawnregions := dictionary;
endif
var spawnfreq := GetGlobalProperty("SpawnRegionsFreq");
if (!spawnfreq)
spawnfreq := dictionary;
endif
var cfggroups, ingrpcfg, spawns, obj, num, holder;
foreach regname in (spawnregions.keys())
if (!regcfg.exists(regname))
DespawnRegion(regname);
spawnregions.erase(regname);
spawnfreq.erase(regname);
continue;
endif
foreach grpname in (spawnregions[regname].keys())
ingrpcfg := 0;
foreach cgrp in (regcfg[regname].Keys())
if(cgrp != "rect")
foreach thing in cgrp
cgrp := SplitWords(thing);
if(cgrp[1] == grpname)
ingrpcfg := 1;
break;
endif
endforeach
endif
endforeach
if (!ingrpcfg)
DespawnGroup(regname, grpname);
(spawnregions[regname]).erase(grpname);
(spawnfreq[regname]).erase(grpname);
continue;
endif
var serial;
for (num := 1; num <= (spawnregions[regname][grpname]).size(); num := num + 1)
serial := spawnregions[regname][grpname][num];
obj := SystemFindObjectBySerial(serial);
if (!obj)
(spawnregions[regname][grpname]).erase(num);
endif
endfor
sleepms(10);
endforeach
sleepms(10);
endforeach
SetGlobalProperty("SpawnRegions", spawnregions);
SetGlobalProperty("SpawnRegionsFreq", spawnfreq);
endfunction

Aha to jest zaledwie jeden z 4 plikow od spawna, ale tutaj jest najwiecej najwazniejszych funkcji sam spanwRegion odwoluje sie do nich.

P.S. Fergerod nie wsciekaj sie za taki post :grin: ale musialem wkleic cale zeby poczuli roznice

_________________
"We work in the dark
We do what we can
We give what we have
Our doubt is our passion, and our passion is our task
The rest is the madness of art."

Henry James

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Kri dnia 2002-09-19 05:44 ]</font>

*

Posty: 94
Dołączył(a): 6.08.2002
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2002, 04:53 
Cytuj  
aha i jeszcze jedno :grin:

wszystko po // liczy sie jako komentarz
czyli nie do skryptu :grin:
mozna wpisac sobie cokolwiek
wiec nie liczcie tego do rozmiarow :razz:


_________________
"We work in the dark
We do what we can
We give what we have
Our doubt is our passion, and our passion is our task
The rest is the madness of art."

Henry James

**

Posty: 255
Dołączył(a): 9.12.2001
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2002, 07:05 
Cytuj  
Blablabla popieram exodusa :razz:


_________________
>>>>> Sqn to zdrowie kazdy "madry"czlowiek to powie. <<<<<

***

Posty: 793
Dołączył(a): 19.12.2001
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2002, 12:46 
Cytuj  
Shinji ja nie odeszlem z SOA. Mnie wyjebali z SOA i tyle. Nigdy nie myslalem o odejsciu.


_________________
" Uniosłeś przeciw mnie miecz źle zrobileś
dosiegnie cię cień nocy...o blasku poranka..."

**

Posty: 482
Dołączył(a): 22.08.2002
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2002, 13:05 
Cytuj  
Mogłes dalej grac na SOA :smile:


_________________
"Make use... of... me... Sacrifice.... ME!!!!!"

*

Posty: 94
Dołączył(a): 6.08.2002
Offline
PostNapisane: 19 wrz 2002, 23:41 
Cytuj  
Cytuj:
2002-09-19 08:05, Bayu napisał:
Blablabla popieram exodusa :razz:



Nie ma to jak bogata i zajmujaca argumentacja :grin:


_________________
"We work in the dark
We do what we can
We give what we have
Our doubt is our passion, and our passion is our task
The rest is the madness of art."

Henry James

***

Posty: 793
Dołączył(a): 19.12.2001
Offline
PostNapisane: 20 wrz 2002, 00:47 
Cytuj  
Shinja ja bylem GM a nie graczem. Graczem gralem nieoficjalnie. Niektore osoby tylko wiedzialmy moja ksywe.


_________________
" Uniosłeś przeciw mnie miecz źle zrobileś
dosiegnie cię cień nocy...o blasku poranka..."

*
Avatar użytkownika

Posty: 6418
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 20 wrz 2002, 17:03 
Cytuj  
Ten scrypt wyglada jak program w c++/c zreszta jak wiekszosc jezykow programowania i ? co z tego wynika ??


_________________
Ruttar Stonegrip @ IX Kohorta @ Moogle

*

Posty: 94
Dołączył(a): 6.08.2002
Offline
PostNapisane: 20 wrz 2002, 22:39 
Cytuj  
ja bym powiedzial ze bardziej pascala (ale to zalezy z ktorej strony patrzyc)

a wynika z tego tyle ze latwiej zmowdyfikowac POLa praktycznie od reki i w locie a nie jak NOXa przez modyfikowanie i re-kompilacje calego serwa ( bo skrypty tam sa smieszne jedynie mozna z niego cos wyciagnac poprzez zmiane jadra )


_________________
"We work in the dark
We do what we can
We give what we have
Our doubt is our passion, and our passion is our task
The rest is the madness of art."

Henry James

**

Posty: 482
Dołączył(a): 22.08.2002
Offline
PostNapisane: 20 wrz 2002, 22:54 
Cytuj  
Musi być prawda :razz:

W koncu sam Einstein nam to mówi :wink:


_________________
"Make use... of... me... Sacrifice.... ME!!!!!"

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.