MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

cRPG
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=33711
Strona 15 z 31

Autor:  Perrin [ 1 sie 2014, 10:48 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Ja tam miło wspominam Darklands. Lepszego sandboxa nie zrobili do dzisiaj. W sumie, to lepszego RPGa osadzonego w historii też nie było. Żadnej magii czy innych elfów... no i kawałek Polski można było nawet zwiedzić ;).

Autor:  kozas15 [ 1 sie 2014, 11:43 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Junkier napisał(a):
Damien napisał(a):
Anyway dali tez Fallout 1 wyzej niz 2?

Jedynka to było w chuj mroczne post apo, dwójka miała jednak lżejszy klimat i masę wstawek humorystycznych. Niektórym się to nie podobało.

Zresztą ja np. nigdy nie rozumiem czemu w rankingach zawsze jest KOTOR 2 skoro jedynka była o wiele lepsza.


Zazwyczaj w zestawieniach pojawia się pierwsza część. A ja akurat wolę dwójkę ;p
Taki mój mały ranking - przy czym przy większości znaczenie miały także dostępne mody
1 Fallout 2
2 KOTOR 2
3 Wiedźmin 2
4 Fallout NV
5 Deus Ex
6 Baldurs Gate 2
7 Vampire The Masquarade Bloodlines
8 Morrowind
9 Deus Ex Human Revolution
10 Planescape Torment

A potem Fallout, Gothic 2 i reszta. A jedyna gra mogąca konkurować z Fallout 2 i Kotor 2 to Jagged Alliance 2.

Autor:  Highlander [ 1 sie 2014, 11:48 ]
Tytuł:  Re: cRPG

A ja wolalem Gothic 1 niż 2 :P
i bylaby u mnie wyżej zdecydowanie.

ogolnie w dupie mam star warsy :p

new vegas tez szybko mi się odechcialo.

Autor:  Niah [ 1 sie 2014, 11:49 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Highlander napisał(a):
ogolnie w dupie mam star warsy :p

new vegas tez szybko mi się odechcialo.


:wtf:

Autor:  Highlander [ 1 sie 2014, 11:55 ]
Tytuł:  Re: cRPG

drazni mnie engine new vegas/f3
jak oblivion z innym settingiem.

star warsy jaks bardzo mnie nie jarają, obejrzeć filmy moglem, ale jakos grac się nie chciało nigdy. Gralem chyba tylko w jedi knight i rogue squadron, ale tylko za dzieciaka.

Autor:  kozas15 [ 1 sie 2014, 12:02 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Highlander napisał(a):
A ja wolalem Gothic 1 niż 2 :P
i bylaby u mnie wyżej zdecydowanie.

ogolnie w dupie mam star warsy :p

new vegas tez szybko mi się odechcialo.


Z zastrzeżeniem, że New Vegas z modem Project Nevada(bodajże tak się zwał). Mocno sobie utrudniłem rozgrywkę - więcej potrzebnego jedzenia, picia, mniej przedmiotów w ch*j mniej amunicji. Dzięki czemu klimat jak z Neuroshimy - trzymam 5 spluw a do każdej po kilka nabojów. Przeszukiwanie jakiś terenów, aby tylko trochę żarcia znaleźć i złomu chociaż na jeden magazynek do jakiejś broni. Miodzio. Z tym modem ta gra spełniła moje marzenia, jakie miałem grając w Fallouta prawie 15-lat temu aby mieć prawie, że symulator przeżycia na pustkowiach.

Autor:  Highlander [ 1 sie 2014, 12:10 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Co kto lubi, mnie tam się nie chce wszędzie chodzić "z buta" itp.
Może jakbym był na emeryturze to moglbym tak grac ;)

Ja za symulatorami nie przepadam. Wole brak realizmu ;)
realizm to może sobie być graficzny jedynie.

Autor:  ShadorVD [ 1 sie 2014, 12:24 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Highlander napisał(a):
Co kto lubi, mnie tam się nie chce wszędzie chodzić "z buta" itp.
Może jakbym był na emeryturze to moglbym tak grac ;)


Przecież masz szybki ruch do odkrytych lokacji.

Autor:  Highlander [ 1 sie 2014, 12:42 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Pisalem o stylu gry kozasa.
Bo jak gral w mody co mysle, to pewnie było bez fast travel.
Tak samo jak z wieloma innymi rzeczami nie chciałoby mi się cackac jak np. obciążenie.

Autor:  kozas15 [ 1 sie 2014, 13:01 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Highlander napisał(a):
Pisalem o stylu gry kozasa.
Bo jak gral w mody co mysle, to pewnie było bez fast travel.
Tak samo jak z wieloma innymi rzeczami nie chciałoby mi się cackac jak np. obciążenie.


Fast travel można było wyłączyć, ja z tego co pamiętam nie wyłączałem ale i nie korzystałem. Bo właśnie ta wędrówka była dla mnie najlepszym doznaniem. Korzystałem z fast travela sporadycznie bo jedną z najbardziej zjebanych wad Fallouta NV(i w większym stopniu Fallouta 3) jest to jak niektóre lokacje są ogrodzone. Co z tego, że dojdziesz do Vegas jak musisz potem pół godziny iść koło ogrodzenia, żeby znaleźć wejście -.-. Z obciążeniem też sobie trochę pofolgowałem i nie ustawiałem na realistyczne. Co innego wymóg żarcia i picia, realistyczniejsze obrażenia - co w połączeniu z małą dostępnością amunicji zapewniało prawie każdemu starciu odpowiednie emocje. Fallout 3 był za bardzo ograniczony aby tak grać - te zjebane tunele metra, praktycznie cała wschodnia strona mapy to były mini-lokacje ogrodzone. Tylko ta zachodnia część pozwalała trochę pozwiedzać, ale klimat w NV dużo bardziej mi odpowiadał. Do tego mod Project Nevada jest znacznie bardziej zaawansowany od Wanderer Edition(coś podobnego do Fallouta 3 zresztą od tych samych ludzi chyba) i pozwala na świetną customizację. Co najlepsze także w trakcie gry. Gdy tylko wydawało mi się, że jest za łatwo - równie prosto można było przykręcić sobie śrubę.

Autor:  Junkier [ 1 sie 2014, 14:42 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Cytuj:
A mi właśnie Torment nie przypadł do gustu, pewnie dlatego, że nie przepadam za jego światem.

Dla mnie epicka muzyka była w BG, ogólnie BG to według mnie najlepszy rpg który do tej pory powstał.


Bo Torment nie ma epickiej muzyki (tzn. w rozumieniu heroic bombastic fantasy) - ma muzykę oryginalną, niebanalną i mistrzowsko pasującą do fabuły.
Przykładem jest motyw muzyczny z karczmy pod gorejącym człowiekiem

http://www.youtube.com/watch?v=tGjDvP2LlhU

normalnie dla tego typu miejsc kompozytor układa jakąś wesołą melodyjkę pasującą do klimatu żłopania i klepania ochoczych barmanek po dupie. Tutaj dostajemy jakieś poważnie i egzotycznie brzmiące monotonne nuty kojarzące się z, sam nie wiem, smutkiem, nostalgią? WTF Mark Morgan? W każdym razie kawałek idealnie pasuje do opowieści snutych przez przesiadujące w tej lokacji postacie.

Albo motyw muzyczny Deionarry
http://www.youtube.com/watch?v=OZOuy4YM0AI

który w tej czy innej formie przewija się przez całą grę po to by eksplodować po dotarciu do Fortecy Żalu:

http://www.youtube.com/watch?v=R42nlCEllzo

BG2 ma zajebistą muzykę do napierdalania smoków, ale Torment opowiada zupełnie inną historię.

Autor:  Niah [ 1 sie 2014, 15:35 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Chciałem zagrać w NWN1 i nie dałem rady...i właśnie w tym widać geniusz infinity BG1>NWN pod względem pokazania świata i długowieczności gry i grafiki.

Autor:  gosugamer1 [ 1 sie 2014, 15:59 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Prawilnie przypominam, że NWN to chujowy h'n's. :P

Autor:  Niah [ 1 sie 2014, 16:02 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Prawilnie? Nie znałem tego słowa ;]
Właśnie instaluje NWN2, kiedyś w to grałem, ale zobaczymy czy będzie zagrać po raz drugi.

Autor:  kozas15 [ 1 sie 2014, 16:07 ]
Tytuł:  Re: cRPG

O tak, w NWN strasznie się teraz gra. Ja próbowałem jakiś czas temu bo dobrze wspominałem gdy pierwszy raz grałem - i to był błąd. Akurat w tym przypadku wspomnienia były dużo lepsze niż faktyczna gra(a nie zawsze tak jest - przykład X-Com Apocalypse na punkcie którego miałem bzika w dzieciństwie i dobrze mi się teraz też gra). NWN 2 troszkę lepsze, ale jedyne co mi się naprawdę spodobało z NWN(nie licząc właśnie odległej przeszłości) to dodatek Maska Zdrajcy. Ale i tak odpuściłem grę magiem bo dłużyły mi się walki i rozpocząłem jakimś wymiataczem z poradnika(o ile dobrze pamiętam jakiś mistrz broni posługujący się kosą). Walki przechodziły się same, a ja mogłem się skupić na fabule no i na tych walkach poważniejszych z bossami. Teraz ponownie przechodzę BG2 i walki zdecydowanie mnie tak nie męczą, chociaż i tak nie jestem jakimś ich fanem. Zdecydowanie bardziej wolę gadanie z innymi w teamie itp. Fajne jest też to ile w tej grze jest do zrobienia - zwłaszcza z modami tak jak teraz gram i to zaledwie paroma mniejszymi, bez żadnych dużych modyfikacji.
Planescape Torment u mnie zawsze tracił po wyjściu z Sigil. Miasto super, potem już jak dla mnie gorzej. A walka męczy mnie bardziej niż w takim BG2. I o ile w Sigil to nie problem, tak potem walki jest dość sporo. Może dlatego ogólnie Fallout 2 u mnie wygrywa, bo nie ma to jak komuś rocketem w mordę przycelować, w Kotorze 2 zaś walki są dość proste.

Autor:  ShadorVD [ 1 sie 2014, 19:39 ]
Tytuł:  Re: cRPG

NWN ze wzgledu na zastosowana grafike zestarzalo sie strasznie... oj strasznie :(

Autor:  Atherius [ 1 sie 2014, 19:41 ]
Tytuł:  Re: cRPG

A gry na infinity nie ? Dasz moda na widescreen to z lupą musisz grać, bo wszystko mikroskopijne. Chciałem sobie właśnie ID II odpalić, ale bez kitu nie daje rady w fullHD a w oknie nie będę grał.. chuj czekam na pillars po prostu.

Autor:  ShadorVD [ 1 sie 2014, 19:42 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Porównując do NWN? Tak, gry na infinity zestarzały się dostojniej.

Autor:  Atherius [ 1 sie 2014, 19:45 ]
Tytuł:  Re: cRPG

Do NWN pewnie są jakieś mody poprawiające tekstury i ich ostrość, dodające nowe efekty - strzelam, bo nie wiem czy takie coś wyszło, ale skoro np. do np. deusa ex 1 jest to czemu nie do nwn. W baldurze już takiego tricku nie zastosujesz.

Autor:  Highlander [ 1 sie 2014, 20:08 ]
Tytuł:  Re: cRPG

do NWN byl mod ktory przenosil Baldura do tej gry ;p

Strona 15 z 31 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team