TobiAlex napisał(a):
Zapewne to pomaga, ale kuźwa, w czasach gdy ta gra wychodziła nikt nawet nie myślał jeszcze o dyskach SSD.
SSD w Vanguardzie pomogło mi najwięcej ze wszystkich upgrade sprzętowych, szczególnie przy przechodzeniu pomiędzy chunkami. W EQ2 odrobinę przyśpiesza zonowanie, ale niezauważalnie po przejściu z raid 0.
Oyci3C napisał(a):
Jestem w stanie się założyć, że EQ2 nadal ma takie memory leaki jakie miał z początku i na każdym sprzęcie z czasem klęknie:)
Nie ma. Memory leaki skończyły po 2 latach od premiery, oczywiście o wiele za późno. Może potem wróciły ze 2 razy na chwilę po jakichś update, ale na tydzień góra, zanim fixneli. Gra zgrzyta ciągle przy włączonych cieniach i choć dodali opcję cieni GPU to i tak nie pomogło. Cienie GPU poza tym są zbugowane i często wyglądają jak artefakty. Na podkręconym do 4 Ghz Phenomie II x4 955, w 2010 roku, gra chodziła mi na 60-120 klatkach, przy maks ustawieniach, z wyłączonymi cieniami. Maks ustawienia przy premierze służyły do robienia screenshotów co najwyżej, bo grafa miała być przecież z zapasem na przyszłość. Na mass open pvp spadało do 5-20 klatek, ale tam było więcej osób niż silnik był w stanie wyświetlać, bo po prostu gra nie była stworzona do tego. Na raidach z 24 osobami takiego problemu już nie było.
Także przesadzacie z tą złą famą. Po drodze był też optymalizujący nerf grafiki, obniżyli ilość particle w czarach, a nawet próba wprowadzenia Shader 3.0
http://www.youtube.com/watch?v=Qs6o3Q0xPuE, ale tutaj polegli i w końcu zablokowali tą opcję w grze (przez ponad rok była), bo było za dużo bugów.
Bywały okresy (myślę o czasach od 2010 roku), że gra działała lepiej lub gorzej, bo majstrowali przy różnych rzeczach, ale ostatecznie poprawiali po paru miesiącach. SOE dokładnie tak samo robiło przy PlanetSide 2, które na początku działało lepiej, niż przez ostatnie kilka miesięcy, aż do czasu niedawnej optymalizacji, która w końcu wszystko poprawiła. Z EQnextami pewnie nie będzie inaczej. IMO SOE się wiele nauczyło, chociażby dlatego, że woleli przetestować nowy silnik na PlanetSide 2 i teraz może unikną części problemów przy EQnextach.