Witam wszystkich odwiedzających i udzielających się w powyższym temacie
Ciekawi mnie dyskusja na temat BIT na tym boardzie, gdyż wiedza użytkowników i ich wypowiedzi prezentują naprawdę sporą klasę.
Przeczytałem dokładnie wszystkie wypowiedzi i jestem wdzięczny za wszelkie słowa krytyki.
Zaciekawiło mnie żywe podejście tutaj obecnych do tematu śmierci i respawna... Otóż jest to temat trudny do wykonania stylistycznie, ale nie sądziłem, że wstępne założenie 40 min. oczekiwania wzbudzi tak żywe emocje
Śmierć i powrót bohatera budzą dużo emocji. Nie mogliśmy podejść do tego jako do zgonu po którym gracz cudownym czarem wskrzeszony wraca do świata żyjących, gdyż kłuciło by się to z kreowanym przez nas dość... ciężkim światem dark fantasy. Czy na świecie było by cierpienie, gdyby ludzie nie umierali ? A tak by się działo, gdyby ludzie po śmierci, prostym zaklęciem wracali by do życia. A my stawiamy na spójność i realizm, co dla niektórych graczy wychowanych w ogniu MMORPG dla Koreańców (bez obrazy dla tego dzielnego narodu zza 38 równoleżnika) nie rozumieją w ogóle znaczenia cRPG, a co dopiero RPG z Mistrzem Gry, atmosferą skupienia i pełnego zaangażowania w postać.
Ustawienie czasu respawna na 40 min. miało również na celu zatamowanie nawyku bez sensownej walki, ala' "idę za miasto sieknąć se jakiego potworka".
Jednak słowa krytyki wymusiły na nas jakoby zmianę stanowiska w tej sprawie. Obecnie prowadzone rozmowy ustalają czas tzw. "nowego respawnu" na czas 5 min. kiedy to gracz może wykonać proste zadanie by skrócić czas oczekiwania. Po upływie 5 min. gracz budzi się w najbliższym respawn poincie, których jest zwykle 2 na region i słyszy, że został znaleziony przez nich (klasztorników dla przykładu) i wydawało się, że już nie żył, ale jednak tliła się w nim iskierka życia więc przynieśli go tu i wyleczyli z ran. Gdy gracz pozostał nietknięty po śmierci (zmarł zraniony przez potwora) to dostaje po przebudzeniu swe wyposażenie. Gdy jednak jego ekwipunek został zgrabiony, gracz budzi się i słyszy, że ktoś zabrał jego dobytek, ale niech się cieszy, bo żyje.
Cóż, bardzo obszernie opisałem tu nasze podejście do śmierci gracza. Jak zwykle wywoła ona entuzjazm u jednych, fale krytyki u drugich. Ale krytyka hartuje i jest potrzebna
30 stycznia odbędzie się jubileusz BIT, z tej okazji przedstawimy screeny z gry i kilka innych ciekawostek.
Wszystkich użytkowników serdecznie zapraszam !