mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1491
Dołączył(a): 14.03.2004
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 12:53 
Cytuj  
HLIP to jest chyba pierwszy temat od 8 miesięcy, który można z czystym sumienie przeczytać :D

Chwilowo nie widzę nawet cienia szans na stworzenie genialnego MMO czemu? Bo moim zdanie wszystko, co umożliwia dzisiejsza technologia zostało już wykorzystane.

Wspaniałe MMO zaczną wychodzić, kiedy zostanie wynaleziony sposób gdzie dojdzie do o wiele większej interakcji gracza ze swoją postacią. Nie mowie tu jeszcze o MATRIX :D ale raczej o nowej technologii rękawic i hełmów. Które dadzą graczowi poczucie większej swobody. (//.HACK się kłania moim zdaniem tam mają genialny pomysł).

Następna sprawa to ogólne założenia gry. Osobiście nie przeszkadza mi miliardowe zabijanie stworów by zwiększyć level o 2 %. Ale chciałbym by każda walka to było wyzwanie dla gracza możliwości parowania ciosów skoków w bok ogólnie doprowadzić do walki ala filmowe produkcje. :P (cos typu Prince of Persia)

Też było by miło gdyby zostały jakoś usunięte bariery językowe pionierem jest tu chyba FF XI. Wystarczyłoby rozwinąć ten pomysł.

Zdaje sobie sprawę ze technologie, co umożliwią tak grę i staną się ogólno dostępne powstaną za nie mniej nic 10 lat, ale w gruncie rzeczy to jest wcale nie tak daleka przyszłość :P

A i firma, która by się tego podjęła pewnie by wydała na to grube miliony, ale moim zdaniem fakt, co by oni dostali w zamian za taką produkcie jest wart poświecenia i każdej kwoty pieniędzy. Profity mogą być ogromne.

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 13:41 
Cytuj  
Pixel pixelem, ale chocby odcien, moc, efekty specjalne etc by sie roznily.
Pozatym imo nie powinno byc takim problemem dac graczom mozliwosc modyfikowania wygladu miecza, umieszczania na nim magicznych run, czy popdpisu (graficznie).

Pozatym dajmy na to najlepszy miecz - do czego :P kazdy rodzaj miecza by sie cechowal innymi plusami i minusami :P
Jeden zadawalby uber obrazenia od ognia i bylby super na siakies wampiry czy inne latwopalne stwory ;P

Inny by wysysal zycie, i leczyl tworce. Jeszcze inny by byl poblogoslawiony ;p ale np niszczylby sie po zabiciu/zranieniu jakiegos niewinnego stworzenia ;P

Wlasciwie kazdy rodzaj bylby na innego stwora / innego rodzaju walki.

Pozatym dla kazdego rodzaju by byly potrzebne inne surowce, skille, czy tez rytualy magiczne ;P

Innym rozwiazaniem byloby nadawanie do tego losowych bonusow i minusow, np jak kowal jest naprawde uber, zrobil 103 490254309423094 mieczy to moga one miec magiczne bonusy nawet jezeli tego nie zaplanowal.

edit:
Cytuj:
Osobiście nie przeszkadza mi miliardowe zabijanie stworów by zwiększyć level o 2 %. Ale chciałbym by każda walka to było wyzwanie dla gracza możliwości parowania ciosów skoków w bok ogólnie doprowadzić do walki ala filmowe produkcje. (cos typu Prince of Persia)


z tym sie zgadzam, ostatnio mmo to poprostu click & watch :< za malo akcji i mozna usnac grindujac.

Jednak co do technologii sie nie zgodze, chocby system tworzenia postaci w eq2, mozna go wykorzystac do wielu innych rzeczy, np modyfikowania jakichs mlotkow, mieczy itp.
Takie The Sims pozwalalo graczowi zaprojektowac wlasny dom, postac itd. Czemu by nie pozwolicz graczom samym projektowac budynkow ?

Pozatym zmiany nie musza byc w samych statach, zmianach ogolnych.
Mozna dac np po cichu jakies dodatkowe mozliwosci np nowe fryzury, style armorw czy bizuterie, w jakichs pradawnych zapiskach itp :P


Technologia daje gigantyczne mozliwosci, jedyna przeszkoda sa ludzie ktorzy niechca ich wykorzystac bo wola isc na latwizne i robic kase bez wiekszego wysilku :<


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 14:32 
Cytuj  
Ashton napisał(a):
Technologia daje gigantyczne mozliwosci, jedyna przeszkoda sa ludzie ktorzy niechca ich wykorzystac bo wola isc na latwizne i robic kase bez wiekszego wysilku :<

Hyh szczerze? Projektowanie domków było, itemy różniące się w zalężności od tego kto craftował były (nie przsadzałbym w tym temacie bo niezależnie czy masz nóż kuchenny made by Sławek z Dolinki Krzemiennej czy made by Stainless 'działa' on tak samo - czyt. tnie chleb przykładowo - może i ten drugi jest bardziej wytrzymały ale to wszystko).

Ale nie o to mi chodziło. Jasne, że można w obecnych grach zrobic takie rzeczy - ale jak myslisz ile zajmnie sensowna implementacja tego? Kolejne 2 lata? W chwili obecnej gdy developing gry trwa 5+ lat jest to ogromne ryzyko. Dlazego bo zaczynając pisac grę wykorzystujesz rewolucyjne mechanizmy nowy silnik etc. ale gdy gra trafia na rynek jest ona już przestarzała. Zobacz choćby S.T.A.L.K.E.R'a - jak wyjdzie będzie miał już przestarzały o jakieś 2 lata silnik (o ile wyjdzie ;)).

Druga sprawa to unikalność. O ile parametry są do wykonania w miarę sensownie - pomijając powyższy akapit czyli czas. O tyle wizualizacja tego jest kłopotliwa - wyobraź sobie, że widzisz sto postaci każda ma co innego na sobie trzeba przesłać niesamowitą ilość informacji tylko na temat tego co noszą na sobie. Informacje takie jak ile i jakich run ma na mieczu kazdy z nich itd.itp. Nie przy obecnej wydajności sieci IMO.

Moim zdaniem unikalność nie wynika z tego jak kto/co wygląda ale co soba reprezentuje. Gram sobie w L2 która jest klasycznym przykładem braku kustomizacji. Ale nikt tu już z tym wiekszego problemu nie ma - dla przykładu: mam w klanie czeszkę, która jest znana na całym serwerze. Wygląda jak każda inna postać jej klasy, ale gdziekolwiek się pojawi ludzie krzyczą 'hi Eli', 'what's up?', 'awww Eli'. Rozpoznawana jest dokładnie wszędzie. Jest jeszcze kilka takich osób, co njdobitniej świadczy, że to nasze czyny świadczą o nas a nie to ile pikseli masz i jak bardzo świeci się twój armour ;)


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 14:48 
Cytuj  
Hm, wtrącę jeszcze swoje 3 grosze, bo przypomniało mi się, że 2 mmorpgi, z których jeden jest w open, a drugi closed .kr/.jp becie niosą trochę ciekawych pomysłów.

Grando Espanda - imo bardzo dobry podział na serwery dla różnych typów graczy:
Kaion napisał(a):
[Normal Server]
* Anybody can play. The "default rule set" server.

[Adult Server]
* Only those 19 and over can join.
* Blood will be shown.*2
* Gambling may be a possible option.

[Full Time Worker Server]
* Only those 25 and over can join.
* Other rulesets are same as Adult Server.

[Teen Server]
* Only those 19 and below can join.
* When the server time hits 12 AM, 'Go wash your hands, brush your teeth, then go to bed' server message will appear, then server will proceed to shut down. It re-opens at 12 PM next day.
* Playing on this server costs only half the price of normal monthly payment.

[Hardcore Server]
* If you die too much, your character will not be available for play forever.
* EXP given is high compared to others.

[Regional Server]
* Same as Normal Server ruleset, but has regional marks next to it. IE) Western, Central, Eastern...

[No-Trade Server]
* Item drop window is absent (this means only you will ever get items from mobs you kill), and cannot trade with other users.
* Eliminates need to trade real life money for in-game items.

[Real Name Server]
* The 'name' that appears for chatting will be same as your real-life name.

['Natural' Server]
* Only informal talks are tolerated.
* NPCs will have slightly different text.

[Anime-Mania Server]
* Server allows connection from Japanese IP.
* NPCs will have slightly different text.
* Japanese Friendly's Heaven - just kidding!.
* If the name of the speaker is male according to Korean Citizen Registration Number, it will add a '-kun', '-chan', etc.

[Well-Being Server]
* Fatigue System Active.

Note those rules can overlap each other too, so think about that when you give me your opinion, man.

The 'Fatigue' system had to be made so we can eventually put GE in China due to their new laws, but you know man, it seems like a waste if we just use that in China only.


RO 2 ot, chociażby system "specjalności":
Kaion napisał(a):
* Job System Details - Speciality System *

Speciality is a system in RO2 that allows characters to use skills from different classes without having to be that certain class. You gain "speciality" abilities by job leveling, allowing you to create unique class combinations.

Speciality is gained naturally as you progress in job levels with the class you are with.

For example, Swordsman at Job LV 20 gains "Bash Speciality". You can equip this speciality when you change into, say, Magician, which then allows you to use Bash ability without having to be a Swordsman.

Not only skills, you can inherit the ability to equip specific gears that are usually limited to that class.

For example, Swordsman also have a speciality called "Long Sword Speciality". If this is equipped on whatever your current class is, that class could equip Long Sword-type equipments, even on Magicians.

The skills and equipments acquired through Specialities do not have any specific limitations. However, the Speciality skills are not upgraded.

For example, if you have learned up to Bash LV 6 when you acquired Bash Speciality, then you changed into Magician class. Equipping Bash Speciality allows you to use up to Bash LV 6, but you cannot level that any further than LV 6. Only way to level it up again, is to switch back to the original job of where this Speciality originated - in this case, Swordsman.

Note Specialities can only be equipped and unequipped through specific NPCs in towns.

... We also are very aware that this system would cause completely imbalanced characters if they take enough time to learn maximum levels of all Specialities. Knowing that, we put in a restriction system so no single class can have all maximum Specialities at once.

One thing first, not all skills are available through Speciality system. There are two types of skills - Speciality skills that can be used by others, and "class-only skill" where only that specific class can use that skill. As such, this ensures each classes in the game have their specific value in groups while allowing versatility.

For example, Swordsman's skill, Bash, can be learned through Speciality. However, Gallant Rush, is a specific skill that lets Swordsman to taunt all nearby mobs to himself. This skill is one of the defining points of being a Swordsman, and as such, is not available as a Specialities skill.

There's also limitation to number of Specialities you can equip. There are 4x4 cell that represents number of "Specialities" you can equip. Depending on its power and ability, a Speciality can take up more than 1 block in that 4x4 cell. Also note, you cannot just horizontally stack all Specialities in a row. It must have straight line all to itself.

Specialities take up 1, 2 or up to 3 slots maximum. The slots are assigned in an order, as such, in a 4x4 cell, you can have one powerful Speciality that takes 3 slots, then you will only have 1 slot left over, which can ONLY be occupied by 1 slot Speciality. This is done to prevent stacking multiple powerful Specialities in a row.

In the end, there are maximum of 16 Specialities you can equip. However, you do not get all slots at once. Your character gradually gains additional slots which to put Specialities up to 4x4 cell block as you level. As such, getting everything does not make you powerful. Mix and match what will be the most beneficial to the situation you are about to encounter.


Dodam też, że imo pomysł zaprezentowany w RO, czyli wybór jednego skilla przy job level upie i brak możliwości posiadania wszystkich był bardzo dobry. Tak samo jak samodzielne przydzielanie statów przy zwykłym level upie - dzięki temu, mimo, że było kilka bardzo dobrych buildów dla każdej klasy, to gracz miał dużo większą swobodę niż w innych grach tego typu ;)


_________________
Obrazek

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 14:58 
Cytuj  
Obie sa zbyt koreanskie ;)

Rozwiazanie serwerow przesadzone ;) Teraz gry raczej beda szly w kierunku by bylo jak najmniej serwerow (wiecej graczy na jednym).

Co do ro2 widzialem filmik, ciekawie sie prezentuje, afaik mozna nawet zagladac pod spodniczki ;) ale to nie jest imo mmo ktory cie wciagnie na dluzej :P taki ciekawsza zabawka na chwile dziennie ;)

Co do tych speciality - nie jest zly pomysl ;) Ale ja mam troche inne rozwiazanie bardziej nakomplikowane ;p ale niema byc limitow skilli etc :P

Postac mogla by trenowac co popadnie, ale miala by pewne trudnosci, a sporo skilli musiala by odkryc poprzez dluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugie questy eventy czy cus ;)


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 15:11 
Cytuj  
Ashton napisał(a):
ale to nie jest imo mmo ktory cie wciagnie na dluzej :P taki ciekawsza zabawka na chwile dziennie ;)

Wiesz, w RO1, aby coś osiągnąć, trzeba było spędzić o wieeele więcej czasu nad grindowaniem/szukaniem itemów (karty z drop rate 0.01% ftw ^^) niż np w WoWie ;>
Ashton napisał(a):
Postac mogla by trenowac co popadnie, ale miala by pewne trudnosci, a sporo skilli musiala by odkryc poprzez dluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugie questy eventy czy cus ;)

W dobie power-gamerów ma małe szanse powodzenia, jeśli człowiek chce, żeby high-levelowe postacie nie miały takie same :>
Ashton napisał(a):
Rozwiazanie serwerow przesadzone ;) Teraz gry raczej beda szly w kierunku by bylo jak najmniej serwerow (wiecej graczy na jednym).

Wszystkim nie dogodzisz, więc imo takie rozwiązanie mimo wszystko jest dobre i przyciągnie do gry więcej ludzi.


_________________
Obrazek

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 15:48 
Cytuj  
po 200 osob na serwer ? ;)

A co do skilli, to jak mowilem nie bylo by latwo, a zasada prosta, skille by rosly wpierw w trakcie uzywania ale tylko tymczasowo, po pewnym czasie by sie utrwalaly, ale nie uzywane znowu by zaczynaly spadac ;p zaleznie ile sie im czasu poswiecilo ;)

Tak wiec jezeli ktos chcialby byc tak kompletnie uber to by musial porzadne kilka lat nad gra spedzic inaczej by postac wrocila do zera dosyc szybko :)

Pozatym kazdy skill dzialal troche inaczej, i by pomagal w innych warunkach, a niektore uzyte na raz by poprostu sobie zaprzeczaly - np plywanie mysliwcem pod woda, czy szybkie bieganie w 1 tonowej zbroi ;)


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 15:56 
Cytuj  
Ashton napisał(a):
Tak wiec jezeli ktos chcialby byc tak kompletnie uber to by musial porzadne kilka lat nad gra spedzic inaczej by postac wrocila do zera dosyc szybko

To co proponujesz to wspaniałe ale dla no life kidsow :)
Podzial na serwery raczej bedzie wchodzil bo widac ze w WoW sie sprawdzilo.
Ja bym zaproponował inaczej, jesli by było np bardzo duzo questow, przykładowo jak w WoW i kazdy dał by nam jakas umiejetnosc lub rozwoj juz posiadanej o dodatkowe mozliwosci ( nie chodzi tylko o zwiekszanie statow ) to mysle ze by bylo ciekawie, do tego dac poza biciem mobow jakies zagadki logiczne ( tu dalem przyklad gry typu Atlantis ) to moze by to bylo cos ciekawego, ale czy by sie sprzedało ?

edit>> przyszlo mi jeszcze do glowy ze dosc ciekawe i raczej nowatorskie by bylo nie miec zadnego wyboru na poczatku, czyli jestes dziadem bez niczego i to ty decydujesz jak sie rozwiniesz, co bedziesz potrafil zrobic i jak walczyc jak sie ubierac, wszystko do rozwiniecia w trakcie gry, a nie ze na poczatku mamy dosc duzy wybor, a w miare gry wszystko zaczyna sprowadzac sie do kilku broni, zbroi czy umiejetnosci i wszyscy maja tak samo, ja proponuje odwrotnosc :)


Ostatnio edytowano 8 mar 2006, 16:16 przez Teo, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 16:03 
Cytuj  
Czy ja wiem, poprostu nie widze sensu w tworzeniu kilku tysiecy nowych postaci :P ktos chce to bedzie wojownikiem, bedzie sie w tyms specjalizowal i bedzie super, jezeli mu sie zeche liznie troche magii i rzemiosla co by mogl se mieczyk naostrzyc ;)

Sprawa jest taka ze potem im wyzej tym ciezej i wolniej zmusic by skill urosl :P z 2giej strony jakies z questow moze przyspieszyc rozwoj jednego skilla czy nagle odblokowac inny. Do tego od wycwiczonych skilli bedzie zalezala szybkosc rosniecia innych skilli, wiadomo przeciez ze ktos kto morduje co popadnie bedzie mial problemy z przywolaniem jakichs dobrych mocy by go wyleczyly ;p co nie bedzie niemozliwe ;)


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 16:53 
Cytuj  
Ashton napisał(a):
po 200 osob na serwer ? ;)

I tu kolejne porównanie do L2 (sorrki ale jako, że w to gram najlepiej się właśnie orientuję w L2:P).
Koreańczycy w chwili obecnej mają podział na kilka rodzajów serverów:
- full-pvp (wiadomo)
- non-pvp (wiadomo)
- rpg (wiadomo :P)
- relax server (inaczej rośnie exp i są zmienione zasady PvP na bardziej lightowe)

I teraz clue programu. Serverów było do tej pory 4x i średnia populacja na każdym to jakieś 3k osób (mowa o ludziach online a nie o ilości stworzonych postaci na serverach).

Jeśli mam być szczery to nie jestem zwolennikiem robienia czegoś takiego bo wiadomo, że w pewnym momencie trzeba iść na ustępstwa - bo zmieniają się założenia gry. Aczkolwiek rozumiem potrzebę istenienia różnych rodzajów serverów i wątpię aby producenci skupiali się tylko i wyłącznie na 1 ich rodzaju. A wręcz osttanie produkcje pokazują, ze jest wręcz odwrotnie.

@Ashton: to co napiałeś powyżej - to żadna nowość. W zasadzie to po częsci opisałeś UO/AC2.


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek

**

Posty: 448
Dołączył(a): 10.12.2004
Offline
PostNapisane: 8 mar 2006, 18:29 
Cytuj  
Cytuj:
[Hardcore Server]
* If you die too much, your character will not be available for play forever.
* EXP given is high compared to others.


tego mi właśnie brakuje :D:D:D moze poza tą czescią z wyzszym exp

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 21 mar 2006, 20:00 
Cytuj  
Nie robie nowego tematu, wiec tu wpakuje, ogladalem dzisiaj program na NBC Germany na temat gier mmog, mieli gosci z Bioware, Codemaster, Blizzard, NCSoft, Sega, Webzen, Sony i innych, pokazywali gry, ktore wejda na dniach lub do konca roku, wypowiadali sie na temat tego jak grafika poszla do przodu i o fakcie ze w europie nie zauwaza sie gier mmog i ze europa pozostaje w tyle.

Pokazywano najwiecej o takich grach :
Soul Ultimate Nation - http://www.webzengames.com/Game/Sun ( premiera listopad/grudzien )
Dark and Light - http://www.darkandlight.net ( premiera w kwietniu )
Phantasy Star Universe - http://www.sega.com/games/game_temp.php?game=psu ( premiera czerwiec/lipiec )
The Chronicles of Spellborn - http://www.thechroniclesofspellborn.com ( premiera w lipcu )

Nie wymieniam tu hitow, ktore sa na rynku lub beda, typu LOTR ( grudzien 2006 ), StarGate ( 2008 ), Star Trek ( 2008 ).
Wspominano tez cos o "Magic: The Gathering", pierwsze slysze o tym w temacie mmog, karcianka z duza liczba fanow na swiecie przeciez.
Był tez gosciu z Sony i wypowiadal sie o SWG i przyszlym projekcie zwiazanym ze swiatem SW, mozna tu przypuszczac ze ruszy razem z serialem aktorskim SW w okolicach 2008 roku.
Szkoda ze nie nagralem tego na dvb.

**

Posty: 372
Dołączył(a): 30.04.2003
Offline
PostNapisane: 21 mar 2006, 20:38 
Cytuj  
embe napisał(a):
Wspominano tez cos o "Magic: The Gathering", pierwsze slysze o tym w temacie mmog, karcianka z duza liczba fanow na swiecie przeciez.


Istnieje cos takiego jak Magic: The Gathering Online na www.wizards.com mozna o tym poczytac wiecej. Mniej wiecej polega na rozgrywkach z ludzmi za pomoca kart kupowanych za wirtualne i prawdziwe pieniadze (jakis tam system przelicznikow), turniejach gdzie mozna wygrac karty i kase i cos tam jeszcze. Ale czy mozna to mmog nazwac..


_________________
Nie ma rzeczy niemozliwych, sa tylko nieoplacalne.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1588
Dołączył(a): 17.11.2004
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 11:53 
Cytuj  
embe napisał(a):
The Chronicles of Spellborn - http://www.thechroniclesofspellborn.com ( premiera w lipcu )

Tą grę akurat chciałbym zobaczyć ... wciąż mam nadzieję że na jakąś betę się załapię (jak na razie nie wyszło :-? ).


_________________
Obrazek

***

Posty: 604
Dołączył(a): 27.08.2003
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 12:51 
Cytuj  
Wszytsko sie obraca w zasadzie wokol tego, zeby jakas gra, ktora ma nowatorskie rozwiazania odniosla duzy sukces - wtedy caly gatunek sie zmieni.

Po pierwsze fizyki i interakacji potrzeba - tej nie ma w ogole WoW.

Po drugie chcialbym gre, z nastawieniem na zdobywanie tego, co sie zdobywa w realnym zyciu - wladzy, pieniedzy, majatku - a nie tylko itemkow dopvp/pvm.

Po trzecie gry, w ktorej kazdy by wygladal inaczej. Jesli idzie o customizacje postaci, chyba najbardziej imponujacy edytor widzialem w grze project Entropia - edytowalo sie nawet takie rzeczy jak rozstaw kosci policzkowych.

WoW niema niestety zadnej z trzech powyzszych, ale poniewaz gra jest juz z gory obliczona na mase dodatkow, licze ze nawet jak nie w Burning Crusade to w nastepnych dodatkach beda sie pojawiac systemy bardzo gre rozszerzajace i WoW za kilka lat nie bedzie przypomional tej biedy, ktora mamy dzis.

Starczy porownac najnowszy dodatek do Everquesta ( interkacja z otoeczeniem! ), jego grafike i ilosc mozliwosci z everquestem w momencie startu, tak gdzies w okolicach 1998. To sa dwie, rozne zupelnie gry.


_________________
w nieba pszestszeni
wpopszek drug
jak zwierze co łapę ssie hrapie
wielki istny toważysz papiesz
kudłaty niedźwieć
buk

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 13:11 
Cytuj  
Jesli chodzi o Spellborn ktore kilku z nasz betatesci - miedzy innymi ja - to jestem pod wrazeniem tego w jaki sposob devsi realizuja plan testowania w trakcie bety :>

Co nie zmienia faktu ze te gry ktore mamy sa powielaniem schematu, i pytaniem jest czy powinno sie coraz bardziej od schematu odchodzic czy raczej schematy doprowadzac do idealu :>

juz.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 14:09 
Cytuj  
Raczej kazdy producent bedzie sie przygladal takim wielkim produkcjom jak WoW, Lineage, FFXI, SWG i szukal sposobu na urwanie troszke klientow, pytanie tylko kiedy wejdzie jakas produkcja powaznie konkurujaca z nimi ?
WoW napewno bedzie rozbudowywany, ale sama rozgrywka musi byc łatwa i miła bo to przyciaga najwiecej klientow, teraz pytanie czy odwaza sie na dodanie sprawdzonych rzeczy takich jak budowanie i posiadanie swojego domu, rozbudowany crafting, watpie bo taka firma jak Blizz juz napewno projektuje cos nowego na przyszlosc i w momencie jak im zacznie ubywac klientow rusza oficjalnie z nowym projektem.
Nastepca SWG, napewno bedzie, tu raczej trzeba oczekiwac plotek z LA, ktore rusza razem z tymi o serialu SW.
Najwazniejsze jest to ze wybor bedzie olbrzymi, juz w tym roku bedziemy miec spory dylemat co wybrac i na co wydac kase :)

****
Avatar użytkownika

Posty: 1588
Dołączył(a): 17.11.2004
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 14:28 
Cytuj  
krzyk napisał(a):
Jesli chodzi o Spellborn ktore kilku z nasz betatesci - miedzy innymi ja - to jestem pod wrazeniem tego w jaki sposob devsi realizuja plan testowania w trakcie bety :>

To pozytywne czy negatywne wrażenia ?
Bo czasem tak się zastanawiam czy TCoS nie zawędruje "na manowce" jak DnL ...


_________________
Obrazek

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 14:42 
Cytuj  
Odnosnie sposobu organizacji bety mam wrazenie jak najbardziej pozytywne :>

juz.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 14:44 
Cytuj  
czy następca SWG będzie to nie byłbym takim pewien. Primo nawet w latach świetności SWG żadnym super duper hitem nie było, a miało przecież być (zresztą tak samo jak później EQ2). Po drugie SOE ma się coraz gorzej, gry tej firmy w ciągu ostatnich kilku lat to większe lub mniejsze porażki/niewypały (przynajmniej w znaczeniu komercyjnym) więc jeżeli firma nie zostanie szybko zreformowana, nie zmieni swojego stosunku do klientów-graczy to nic z tego nie będzie. LA w światku mmo na razie zasłynął tylko z jednego - dobicie SWG, co też wcale dobrze o firmie nie świadczy. Nie wiem kto ma prawa do świata SWG, na pewno albo cały czas SOE, albo LA - w kazdym bądź razie moim zdaniem żadna z tych firm nic ciekawego nie jest w stanie spłodzić.

Olbrzymi wybór mmorpg miał być 3 lata temu, potem 2 lata temu, ostatnio rok temu, teraz - w tym roku. Radzę poczekać i patrzeć jak połowa projektów kończy się fiaskiem, a w super hiper hitach następnej generacji robią merge serverów bo nikt nie chce grać w to samo co było 10lat + shadery, do tego przy 1-2fps na najnowszych sprzętach.

Wbrew pozorom na polu mmorpg jest jeszcze mnóstwo rzeczy do zrobienia np. pozbycie serwerów/clusterów - WoW pokazał, że wcale nie trzeba co chwila "zonować" w trakcie przemieszczenia się, Eve posiadając zylion "zon" skupia ~110k abonentów i 25k graczy jednocześnie na jednym serwerze. Możnaby to sprytnie połączyć - w końcu maszyny i łącza mamy coraz lepsze.

Osobiście czekam na lepsze AI i to nie tylko w mmorpgach. Zauważcie, że o ile grafika w ciągu 10 lat poszła kolosalnie do przodu, to AI hitlerowca w Wolfensteinie prawie niczym nie różni się od AI przeciwnika w najnowszym Quaku.
Wielkość świata, ale wielkość świata wiąże się z czasem produkcji, bo ktoś to musi zaprojektować i zaimplementować więc raczej o ile programowanie obiektowe nie wejdzie w etap programowania hiperobiektowego (jeden click = 1 zona ;) nie ma co liczyć na jakąś rewolucją na tym polu.
Większa swoboda, mmorpg powienien opisywać świat pewnymi ramami i dopuszczać wszelkie zachowania /sposoby, które w tych ramach się mieszczą, co za tym idzie większe zróżnicowanie, brak list dropów, brak stałych miejsc spawnów, żwawsi NPC-e/moby (próbki były w WoWie - atak NPCów na posterunek innych NPCów którym się pomagało bronić), przede wszystkim NPC-e/moby z jakimś AI i uczący się.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.