mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 21:39 
Cytuj  
Problem braku mm w mmo to problem pvp/pve

Sporo graczy chce grac w mmo, ale bez pvp, tylko po co ? co to daje poza graficznym chatem ?
Rozumiem ze totalne open pvp moze zabolec, ale zawsze mozna zrobic tak by ograniczyc je w wielu miejscach...

Mozna by np zrobic tak by byla jakas wieksza wladza w lzejszych miastach, ktora by kontrolowala wszystko by carebearzy mieli lzej.

Tzn wyrzucala z miast przestepcow, (kill + jezeli sie uda to ban z miasta)
ale ci tez mogliby sie do niego dostawac innymi drogami, ale musieliby unikac straznikow czy cus.

Pozatym teraz questy polegaja tylko na tym co stworzyli devsi.
Imo powinno byc inaczej, tzn powinny byc questy od npcow etc, ale dla low leveli.
Dla tych wyzszych powinny byc np tez gildie stworzone, ktore by np mialy jakis konflikt, i graczy posylaly na misje itp.
ALE - jaki problem stworzyc system ktory pozwalalby graczom na dawanie misji innym graczom ?

Do tego dochodza mass eventy ktore by tworzyli zarowno gracze - walki miedzy organizacjami, ataki na miasta itp, jak i devsi...


Odnosnie grup - uwazam ze niepowinno byc zadnych przymusow, bonusow dla grup ani utrnien dla graczy... ba gracze solo powinni radzic se z mobkami na ich levelach lub silniejszymi zaleznie od umiejetnosci i ekwipunku....

Jednak gracze zgrupowani mogliby np od razu isc na giga stworzy, mogliby robic zmasowane ataki na silniejszych graczy itp.

Jak mowilem osobiscie chcialbym by nie bylo skill capa. Skille by rosly coraz ciezej, i np jedne utrudnialy rozwoj drugich, ale niepowinno byc limitu. Wtedy gracze beda mogli naprawde miec spory wplyw na swiat - epiccy bohaterowie etc ;) ale i ci zwykli/slabsi musieliby robic grupy by takich pokonac.


Starczy by gry nie polegaly na grindzie, a na grze, a rozwoj postaci nie polegal na tluczeniu mobkow, ale na cwiczeniu umiejetnosci, a grupy zamiast latac i tluc by napic kilka procent xp beda sie tworzyly by wykonac jakies trudne zadania etc...


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(


Posty: 3
Dołączył(a): 29.01.2005
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 22:03 
Cytuj  
nie czytałem tematu od początku .... (straszny ze mnie leń.. a temat jest długi) ale wychodze z zapytanie co sądzici o tym aby MMorpgi stały się że tak powiem strategiczne ... np. bardziej taktyczna walka zależna od gracza (np coś jak GOTHIC) taktyczna też pod względem terenu i sposobu walki..

Podział na panstwa i prowincje ... np gracz lider klanu posiadającego największe wpływy miał by władze w prowincji... nakładał by podatek ( Lineage 2 ;] ) jego lordowie mieli by swoje włosci i ludzi (innych graczy) i np prowincja A jest najerzdzana przez prowincje B ze względu że w prowincji A są bogate złoża żelaza ( a te powodują ogulny spadek cen oręża i zbroji w prowincji) grabią plądrują mordują lordów i zdobywają łupy w postaci pieniędzy i towarów które mogą wymieniać między sobą

druga rzecz to stworzyć mmorpgi bardziej ekonomiczne ... czyli np z potworka nic nie wypada ale można go oskórować zabrać kły i inne części ciała do sprzedaży...

pięniądze .. nich się nie niekączoł niech będzie ich ustalona ilość w świecie wtedy pieniądze i handel będą miały duże znaczenia...

co sądzicie o tym?


_________________
Światło widać tylko w ciemności

*

Posty: 5321
Dołączył(a): 19.11.2004
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 22:10 
Cytuj  
Cytuj:
Sporo graczy chce grac w mmo, ale bez pvp, tylko po co ?


Pve potrafi dac mnóstwo radości, i wlasciwie chyba nawet wiecej mi dostarczyło w wowie radosci utłuczenie jakiegoś trudnego bossa niz lanie sie po mordach.

Cytuj:
co to daje poza graficznym chatem ?


Bez sensu tekst. Szlifowanie do perfekcji taktyk, wzajemna wspolpraca tyle tego jest ze nie chce mi sie wymieniac...

Cytuj:
jaki problem stworzyc system ktory pozwalalby graczom na dawanie misji innym graczom ?


Jest w Eve

Cytuj:
Do tego dochodza mass eventy ktore by tworzyli zarowno gracze - walki miedzy organizacjami, ataki na miasta itp, jak i devsi...


Jest w Eve


_________________
I say starighten yuh crooked ways.
Blessed is the man that walketh not in the counsel of the ungodly.

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 22:20 
Cytuj  
Madevil napisał(a):
... ale wychodze z zapytanie co sądzici o tym aby MMorpgi stały się że tak powiem strategiczne ...


RPG to nie strategia... nie naciskaj by sie nia stawal, ale zgadzam sie ze powinny dawac strategom pole do dzialania.

Cytuj:
np. bardziej taktyczna walka zależna od gracza (np coś jak GOTHIC) taktyczna też pod względem terenu i sposobu walki..


To nie strategia, tzn, wg mnie walki powinny byc jak w grach tpp/fps, bardziej action based - wtedy sa ciekawsze itp.

Cytuj:
Podział na panstwa i prowincje ... np gracz lider klanu posiadającego największe wpływy miał by władze w prowincji... nakładał by podatek ( Lineage 2 ;] ) jego lordowie mieli by swoje włosci i ludzi (innych graczy) i np prowincja A jest najerzdzana przez prowincje B ze względu że w prowincji A są bogate złoża żelaza ( a te powodują ogulny spadek cen oręża i zbroji w prowincji) grabią plądrują mordują lordów i zdobywają łupy w postaci pieniędzy i towarów które mogą wymieniać między sobą


Shadowbane ? A na serio, chcialbys byc niewolnikiem innego gracza ?
Tutaj jedyny sens pojawia sie w gildiach/organizacjach, ktore powinny jak wspomnialem wykonywac zlecenia/walczyc o wladze itp. Mogly by miec hierarchie i wtedy gracz musialby miec opiekuna/wladce ;) ktory by mu dawal rozkazy itp.
Miasta i tereny kontrolowane przez graczy bylyby pod ich kontrola, ale nie ostateczna, raczej mogliby stawiac npcow straznikow, ktorzy by np pobierali haracze, lub wspomagali innych graczy, etc zaleznie od ustawien.
Moglyby wynajmowac lub sprzedawac tereny, stawiac sklepy etc.

Cytuj:
druga rzecz to stworzyć mmorpgi bardziej ekonomiczne ... czyli np z potworka nic nie wypada ale można go oskórować zabrać kły i inne części ciała do sprzedaży...

Tu sie zgadzam totalnie, imo gracz powinien zlootowac wszystko co moze z bestii, zaleznie od tego jak ja pocia ;) Wkoncu jezeli wysadzil ja w powietrze to najwyzej zeby sobie pozbiera i to z okolic a nie z bestii ;)
Zato np dungeony, campy mobkow, np orkow/smokow/zlodzieji, powinny miec jakies skarby, ale to zaleznie od poziomu trudnosci i losowosci...
Fajnym pomyslem by bylo gdyby mobki mogly zlootowac cos niecos z gracza i wpakowac do skrzyn itp.

Cytuj:
pięniądze .. nich się nie niekączoł niech będzie ich ustalona ilość w świecie wtedy pieniądze i handel będą miały duże znaczenia...

co sądzicie o tym?


To by bylo przesadzone imo ;) ale fakt ze niepowinno byc tak ze gracz idzie, ubija troche mobkow, zgarnia zloto albo sprzedaje itemy dla npc i ma kase...
Npc powinni byc wybredni, jak juz to niech gracz se kupi sklep i postawi npca ktory bedzie sprzedawal jego loot, albo niech handluje z innymi graczami...



Shadhun - jest w eve, ale eve to tylko stateczek + kosmos, niestety nie odpowiada mi taki rodzaj gry :< bardziej przypomina strategie niz rpg.

Odnosnie pve - To jest nudne, czy naprawde czujesz ze to mmo ? imo w mmo powinienes miec wplyw na swiat, na otoczenie, a nie byc kolejnym klonem kolesia obok :<
Pure PvE bez PvP to ograniczenia, a mmo technicznie nie powinno cie wcale ograniczac...


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

**

Posty: 481
Dołączył(a): 2.07.2005
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 22:25 
Cytuj  
Zaczyna się rozmowa o MMORPG doskonałym czyli o drugim życiu. W praktyce rozmawiacie o podbojach jak Konkwistadorzy, o monarchii i o inflacji oraz o prostej ekonomii. Po przyjrzeniu siębliżej stwierdzam, że najlepszym mmorpg byłby taki, który oferowałby to samo co życie. Z tego wynika prosty wniosek - przestańcie grać a zacznijcie żyć!

**

Posty: 413
Dołączył(a): 28.02.2005
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 22:28 
Cytuj  
Astaniel napisał(a):
Zaczyna się rozmowa o MMORPG doskonałym czyli o drugim życiu. W praktyce rozmawiacie o podbojach jak Konkwistadorzy, o monarchii i o inflacji oraz o prostej ekonomii. Po przyjrzeniu siębliżej stwierdzam, że najlepszym mmorpg byłby taki, który oferowałby to samo co życie. Z tego wynika prosty wniosek - przestańcie grać a zacznijcie żyć!
hmm ok LFM do wymuszen i sciagania haraczy z blue gear w soboty wyjscia na battlefieldy tj. stadiony :lol:

a tak wracajac do tematu to mysle ze mozna by bylo zrobic mmo nie tyle idealny ale trafiajacy w gusta 80-90% graczy np wg mnie crafting z swg, system lvlowania z wowa, koniecznie player housing, a co do open pvp to nie mam pojecia mysle ze najlepszym rozwiazaniem bylo by cos na podobienstwo eve tzn strefy wysokiego i niskiego ryzyka na atak czyli jesli ktos nas zaatakuje to zlatuje sie gromadka pacyfikatorow i sprowadza przeciwnika do parteru szybciej niz zdazyl by powiedziec o "k** straznicy".
Sama walka mysle ze mogla by byc bardziej wymagajaca refleksu i strategi niz zwyklego klikania na skile i wybierania atakow, ktos wczesniej wspomnial o tym ze mozna by bardziej polegac na "odbijaniu" atakow.
No i chyba najtrudniejszy wybor mianowicie w jakich realiach miala by sie owa gra toczyc sc-fi czy fantasy bo czasy terazniejsze (czyt normalny swiat) raczej by sie nie przyjal.
PS BioWare cos nowego tworzy moze im sie uda zrobic ideal :Dl


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 22 mar 2006, 22:41 przez wulfgar, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 22:30 
Cytuj  
Zycie zbyt skomplikowane, i ma za male mozliwosci - brak magii, zacofana technologia ;)

a na serio - do milosnikow pve bojacych sie pvp, jest fajne rozwiazanie - Bezpieczne miasta, w ktorych by byli straznicy. Gdy ktos was atakuje - straznicy wam pomagaja. Jezeli ktos okradnie, idziecie do guardsow skladacie donos i powstaje dochodzenie ;)

Do tego gracze mogliby dolaczyc wlasnie do policji, i awansowac wlasnie za udzielanie pomocy innym graczom, wiazalo by sie to z wieloma plusami, a i ciekawe by bylo ;)


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

******

Posty: 3440
Dołączył(a): 18.02.2004
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 22:38 
Cytuj  
No ogolnie jesio zostalo nam sciagniecie firmy ktora przeczyta ten topic i zrobi to o co nam chodzi ;]

A idealny mmo wedlog mnie powinien pisiadać obcje cash shop a nie pay to play. Imo Cs powinien zawierac itemki ktore nie powodują zbytniego wybicia sie zawodnika posiadajacego kase by z tamtad kupywac. Pozostaje wtedy jednak problem jakie itemy byly by kupywane bo oczewisty fakt ze scrolle +20% expa rozchodzily by sie jak swieze booleczki ;]


_________________
oumn da lololegend

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 22:50 
Cytuj  
Masz project entropia...

A na serio, to by odrzucalo ludzi - potencjalnych graczy...


Odnosnie nie wybijania sie - tu sie nie zgodze, powinny byc spore mozliwosci sie wybicia od innych, wkoncu to rpg. Jednak bardziej zwiazane ze skillami niz itemami. Item ktory duzo daje powinien wymagac uber skilli by sie nim poslugiwac, inaczej postac nawet sama sie nim moze zabic ;)

Magia - moj pomysl jest taki by gracze sami mogli tworzyc spelle :)
Tak samo itemy + ladowac je magia, to wszystko by zalezalo od skilli i statow gracza + jakosci itemow ;)
Tak samo walka - gracze by mieli mozliwosc tworzenia wlasnych ruchow i potem np sprzedawania scrolli z nimi ;) ale wszystkie by mialy wymagania odnosnie skilli/statow/staminy no i otoczenia ;)
Do tego gracze mogliby np modyfikowac istniejace czary/ciosy ;)

Jezeli chodzi o crafting gracze powinni miec spore mozliwosci odnosnie tego jak ma dany item dzialac. Jezeli jest to miecz - to jak szybko mozna sie nim poslugiwac, jakie zadaje obrazenia, w jakich ilosciach, jakie ma magiczne mozliwosci itp. Do tego wyglad - mebli/broni ;) Potiony - w zaleznosci od skladnikow, ich ilosci i jakosci moglyby dawac lepsze lub gorsze mozliwosci (skille by powodowaly pewnie czy sie uda czy nie, i czy wybuchnie ;)

Jezeli jest to sf to dac mozliwosc pisania skryptow do itemow - droidow/implantow, maszyn, toolsow ;)


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

***

Posty: 517
Dołączył(a): 4.02.2004
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 23:05 
Cytuj  
Tak sobie czytam i mysle... czy naprawde musi byc walkowany jeden i ten sam temat w grach mmo? czy nic poza swiatem Fantasy nie ma? Owszem mamy EVE, Neocrona. SWG i kilka innych gier Si-Fi... ale ciagle to margines.

Tak sobie mysle, temat Piratow jest niedoceniany (powstaje jedna gra i jedna kiepska jest dostepna, aha i jeszcze Yahoo Puzle Pirates, ta gierka wymiata :P ) pozatym Dziki Zachow, tez gierka mogla by byc ciekawa, mozna by zrobic jakas hybryde np. dziki zachod + Si-Fi (cos jak Wild Wild West albo Firefly, z tym ze Firefly troche bardziej jest Si-Fi).

Kolejnym ciekawem pomyslem bylo by cosna wzor Fallouta i Mad Maxa, post nuklearna rzeczywistosc (wiem powstaje Fallen Earth, ale czy ja wkoncu wydadza? czy moze podzieli los Dark and Ligh i bedziemy czekac na gre w nieskonczonosc az silnik graficzny stanie sie przedpotopowy). Niewatpliwie takie swiaty maja wielu fany, ale czemu nie ma gier o nich?

Kolejny ciekawy "Swiat" to lata 40-60 w Stanach Zjednoczonych, gangsterzy, prywatni detektywi itd. Odpalilem sobie dzis gierke (z nudow) Jack Orlando ;] i sietnie sie bawilem :P Mysle ze byla by to ciekawa gierka :)

Co jeszcze... moze cos nie konwencjonalnego, cos jak w Final Fantasy VII oraz VIII, swiat jakiego nie bylo, gdzie technologia i magia miesza sie ze zwyklym prostym swiatem :) albo cos w stylu Arcanum :) to bylo by ciekawe, magia + technologia z lat 20-40 naszego tysiaclecia ;)

Doszlismy do momentu, w ktorym gry MMO duzo nowego nam nie zaoferuja, wszystko juz bylo (niemal) i jedyne co zostaje to nowe swiaty. Ja osobiscie ostatnio juz mam dosc swiatow wzorowanych na Tolkeinie, Forgoten Realms i Warcrafcie ;) Sami pomysly co nowego w grze moze MMO byc? Jedyne z czym sie jeszcze nie spotkalem do z Interaktywnym srodowiskiem, ktore mozna zniszczyc :) a tak to... wszystko juz bylo :) teraz potrzeba inteligeta ktory pozbiera najlepsze rzeczy z kazdej gry i je posklada w jednej :)

Co do kwestji PvP, WoW ma bardzo fajny system, co z tego ze Frakcyjny, mozna zaatakowac przeciwna frakcje w kazdym miejscu (servery PvP) bardz z jakimis ograniczeniami, ale i tak na serwie RPG dochodzilo do niezlych jadek :) mysle ze on jest najblizszy idealowi (idealem jest ten z Ultimy Online :P ).


_________________
Obrazek

***

Posty: 604
Dołączył(a): 27.08.2003
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 23:46 
Cytuj  
Jest jeszczwe cala masa "themów" niewykorzystanych w grach: historia starozytna, nowozytna, epoka napoleonska, XIX wiek, I wojan swiatowa.

A poza tym wlasnie dziki zachód, prehistoria czy np MMO pozwalajace podsrozwac na mapie bedacej w jakiejs tam skali odzwierciedlenim swiata - ergo MMO podroznicze. Nie ma MMO klonow GTA, nie ma MMO horrorów, nie ma zadnego chyba MMO w realioach gotyckiego fantasy, ani steampunka...

Dopiero powstaja MMO w starozytnym rzymie, i jedne klon GTA... to juz nikle jaskolki.

A ja bym wlansie chcial dziki zachód... i to bardzo. Pojedynki "W samo poludnie" PvP, rewardy, poszukiwania graczy w bezkresnej prerii, crafting w postaci polowania i wydobywania złota, misje dla kolei, obowiazkowo mounty, saloony i prostytutki i plakaty z wlasnym nickiem, z pod spodem czcionka western napis "wanted" :) Cala masa pomyslow, ktore kazdy w dziecinstwie pewnie przezywal, a teraz moglby zrealizowac.

Ale niestety - 90% MMO to gry heroic fantasy, toczka w toczke takie same, albo SCI-FI.


_________________
w nieba pszestszeni
wpopszek drug
jak zwierze co łapę ssie hrapie
wielki istny toważysz papiesz
kudłaty niedźwieć
buk


Posty: 27
Dołączył(a): 8.12.2005
Offline
PostNapisane: 22 mar 2006, 23:48 
Cytuj  
W wiekszosci wymienionych wyzej swiatach podstawa jest bron palna.
Rozwiaz system walki, bo target na przeciwnika i bieganie dookola z wcisnietym fire malo kogo zaciekawi. Ofc jakiekolwiek klasy odpadaja, przeciez kazdy strzela z danej broni tak samo, nie liczac procentu na hita. Zadnych skillow zwiazanych z walka, zadnych zdolnosci, zadnych combosow.
I prosze mi tu nie mowic, ze w wowie sa strzelby i inne takie. Albo przynamniej pomyslec, jakby to wygladalo, gdyby byly tylko strzelby :wink:

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 23 mar 2006, 00:13 
Cytuj  
Jak nie ? alcochol tolerance, poslugiwanie sie koniem, kradniecie koni, poslugiwanie sie bronia, wydobywanie zlota, do tego statystyki, pierwsza pomoc, przetrwanie w terenie... skalpowanie, produkcja whiskey ;) Produkcja materialow wybuchowych... Handel, bycie rolnikiem, koniokradem, maszynista ? ;p

Malo pomyslow mam bo mnie malo krecily te klimaty ale czemu nie ;) tez chcialbym miec wanted plakat ;D

A uwierz mi, sterowanie fps jest o niebo lepsze niz ten shit ktory nam teraz daja :<


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

***

Posty: 517
Dołączył(a): 4.02.2004
Offline
PostNapisane: 23 mar 2006, 00:16 
Cytuj  
tak jak to wygladalo w SWG, byly jakies zastrzezenia? chyba nie :) albo tak jak w Planetside albo Neocronie :) tez pelno splowek jest. Porownywanie gier do WoW-a mija sie z celem, WoW nie jest jakims specialnie rozbudowanym mmogiem :) Ale nawet porownujac, co stoi na przeszkodzie uzywac skilli do pistoletow? ;] na to samo wychodzi :P


_________________
Obrazek

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 23 mar 2006, 00:26 
Cytuj  
akurat w swg tak nie bylo kiedys, teraz tak zrobili do tego ujowa i spieprzyli gre (szczegolnie robiac nowy system :<)


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

***

Posty: 517
Dołączył(a): 4.02.2004
Offline
PostNapisane: 23 mar 2006, 00:42 
Cytuj  
SWG Pre-CU mialo jeden z lepszych systemow do walki ;] z gory mogles ustalic plan dzialania :P ale pewnie sie nie zrozumielismy chodzilo o...



Cytuj:
jakby to wygladalo, gdyby byly tylko strzelby


Cytuj:
tak jak to wygladalo w SWG, byly jakies zastrzezenia? chyba nie :)


_________________
Obrazek

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 23 mar 2006, 03:01 
Cytuj  
w swg byly tez siekiery mlotki miecze kije noze...


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 23 mar 2006, 07:15 
Cytuj  
WoW ma imho najlepszy skillowy i bardzo dynamiczny system walki PvE i PvP. To nie SWG/EQ gdzie stoisz w jednym miejscu i klikasz na swoje 2 skille. Już AO/FFXI było bardziej rozbudowane bo znaczenie ma kierunek z którego uderzasz no i moby nie widziały Cię jak były odwrócone plecami (choć mogły usłyszeć).
W WoWie - brak lootu, a co za tym idzie sensu tego PvP, ale sama walka daje dużo satysfakcji bo łączy w bardzo dobrych proporcjach build, equip i skill.

W SB z kolei brakowało mi balansu - bo balans na zasadzie papier - kamień - nożyce to niestety całkowity brak balansu. Zero satysfakcji - spotykałeś klasę XX - wygrałeś, klasa YY dorwała ciebie - przegrałeś.

W Eve niby jest loot i to pokaźny, są straty i to pokaźne, tylko cała walka to raptem 1 kliknięcie (by twój statek krążył w odpowiedniej odległości), potem odpalasz wszystkie działa +2 urządzonka (zakłócanie warpu i spowalnianie) i mozna iść AFK (bo czasami trwa to kilka minut). W identyczny sposób przeprowadzasz 50% walk, drugie 50% gdy próbujesz usilnie uciekać czyli klikasz na warp z szybkością karabinu maszynowego.. Co z tego, że dostajesz w cholerę lootu i możesz atakować w open systemach kogo chcesz jak samo zwycięstwo nie daje Ci żadnej satysfakcji, bo twoja zasługa w nim była żadna - wygrał twój mocniejszy statek. Czyli skill = 0%, 100% - typ i fit stateczku.

Suma sumarum - nie ma dobrego systemu PvP i długo nie będzie.

*****

Posty: 2199
Dołączył(a): 3.07.2002
Offline
PostNapisane: 23 mar 2006, 08:54 
Cytuj  
Glowny problem dzisiejszych mmorpg wywodzi sie postanowienia, ze wszyscy gracze w danej grze maja rowne szanse na bycie najlepszym. Odbywa sie to poprzez ciagle nerfy/love klas, przedmiotow, eventow. W kazdej grze mmorpg masz 'teoretycznie' szanse bycia tym NAJ.

No i teraz z tego wynikaja inne problemy jak :

- Niestety Goatus AI potworow (calych eventow) moglaby byc o wiele wyzsza, ale nie bedzie. Czemu? Jak to devsi z WoW napisali : nie jest trudno zrobic event , gdzie mobek bedzie 'myslal', uzywal najlepszych w danym momencie skilli itp. Problemem i wyzwaniem dla devsow jest zrobienie bardzo trudnej walki, ale takiego ktory by najlepsi w miare regularnie mogl robic. Po prostu random eventy maja to do siebie, ze sa random:) Nie mozesz wtedy okreslic stopnia trudnosci takiej walki, ew powstanie whine, ze tego sie nie da zrobic, to po co to robic w ogole i prosze mi to naprawic ( np. ostatni boss w tej chwili w WoW).

- high end crafting - bardzo czesto w grach jest, ale znow, ciezko dac mozliwosc random statystyk w najlepszych broniach ( a przynajmniej na tyle random, zeby sie nie powtarzaly raz na 10), bo zacznie sie whine innych graczy, ze oni czegos takiego nie maja...

Ja gram w mmorpg od 6-8 lat, UO mnie ominelo, wszedlem powiedzmy od tej drugiej generacji ( daoc). Kiedys gralem w silngle player... pozniej tylko czasami... teraz kupuje gre, po 3 tygodniach jak sobie przypomne ja zainstaluje, po kolejnym tygodniu ja raz wlacze, a po 3 miesiacach lezenia na dysku odinstaluje. Czemu? Bo to jest nudne... Granie samemu jest cholernie nudne, ano czlowiek potrzebuje interakcji z innymi osobnikami.

Dlatego traktuje mmorpg jako czat, w ktorym fajnei mozna pogadac ze znajomymi po pracy, a przy okazji cos porobic ( nie bede mowil "zeby miec fun" bo jestem przedstawicielem hardcore czesci graczy i moj styl grania z fun dla czesci czytelnikow tego forum raczej ma malo wspolnego), odprezyc sie, zapomniec o normalnym swiecie.

A co do lepszego mmorpg... co rusz powstaja nowe, z ambicjami bycia najlepszymi, ale niestety - zrobienie w tej chwili tego najlepszego mmorpg pochlonelo by najwiecej pieniedzy. Czemu? Nie mowie nawet o kwestii postawienia serwerow lacz itp. Po prostu do zrobienia bardzo dobrej grafiki potrzeba xxx ludzi, do zrobienia dobrego silnika xx ludzi, do zrobienia bogatego contentu xxxx ludzi, no a pozniej xxxxx gmow:)

I WoW nie jest srednia gra, jest jak na dzien dzisiejszy gra wybitna, bo potrafi sprostac wymaganiom najwiekszej ilosci osob. Co z tego, ze w eve sa fajne zalozenia pvp, czy ogolnie pomysl. Ale ona tez ma minusy ( np. granie z ksiazka w reku, ogladaniem filmu czy tam co kto lubi), jest wolna monotonna(czasami). Daoc tez jest cool, ale tez ma wielkie minusy - co tu robic poza pvp(rvr jak wolicie)... nowego alta? W pewnym momencie dochodzisz do takiej ranki, ze szansa na rozwoj chocby o 0,1% postaci bedziesz mial za 2-3 tygodnie, a pozniej 2-3 miesiace. Oczywiscie i sam WoW tej nie jest idealem, bo przynajmniej ostatnio tworcy nie moga sie zdecydowac, czy ta gra ma byc bardziej solo, czy moze group orientated (chodzi mi tu glownie o pvp, pve zawsze bedzie group).


Well to tyle na razie, mialem napisac o wiele wiecej, ale czas wreszcie cos popracowac:)


_________________
Nie mam pomyslu na signature

*

Posty: 6460
Dołączył(a): 14.07.2002
Offline
PostNapisane: 23 mar 2006, 09:49 
Cytuj  
Moze ja sie myle, ale daoc chyba jeszcze nie wyszedl 6 lat temu ?

Odnosnie pieniedzy - niestety te pieniadze nie sa az tak duze, prawde mowiac najwiekszym problemem bylo by przyciagniecie nowych graczy - marketing, samot o zezarlo by w uj kasy, nawet pewnie wiecej niz stworzenie gry. A jak wiadomo, bez graczy mmo jest nudny...


_________________
Z racji swojej niestabilności emocjonalnej oraz rujnowania rozrywki innym na zawsze opuściłem to zacne forum z resztkami nasienia Oyci3C'a na okrężnicy po głębokim bansticku. :'(

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.