Pobawiłem się trochę toolsetem (na razie tylko edycją terenu) i musze powiedzieć "OMFG".
Jeżeli idzie o mapki exterior to kompletnie nowa jakość w porównaniu z NWN1, w zasadzie to da się chyba zrobić wszystko, co można sobie wymarzyć.
Widzę tylko jeden problem z tym związany: Zrobienie dobrej mapy teraz to naprawdę godziny, a nawet dni dłubania (i to naprawdę dłubania się w najdrobniejszych detalach). Zaczynając od dopracowywania rzeźby terenu (kto to widział kanciaste góry itp itd), po przez edytowanie walkable/nonwalkable mesh, malowanie terenu, kwiatki, trawki, drzewka, światłą, pogoda, itp itd. Do tego jeszcze edycja efektów specjalnych (np taki wodospad robimy samemu O.o).
IMO czas robienia dobrego modułu będzie teraz 2x dłuższy, jeżeli nie więcej...
Tak na marginesie to wydaje mi się, że, w community twórców modułów bardzo popularne staną się puściutkie mapki (sam teren, ew drzewa trawa itp) gotowe do natychmiastowego zapełnienia stworkami, questami, obiektami. Tzn takie premade tereny do wielokrotnego użytku.
Edit: Taka mała uwaga, obejrzałem sobie bibliotekę stworków i musze powiedzieć, że trochę zawiedziony jestem (bardzo ich mało). Mam nadzieje że w finalnej wersji będzie tego dużo więcej
.