Agat napisał(a):
a jesli masz problemy z ekonomia to zapytaj tam o Agate
Dobrze prawi, za starych, dobrych czasów potrafiła kilka godzin nie robić nic, tylko handlować na starym, dobrym, falloutowo rozdupczonym OA Hillu, którego już właściwie nie ma, cholerni zieloni dotarli nawet tam. Agat, niestety tam nie zostało dużo osób, które by Cię pamiętały.
W AO chyba rzeczywiście można nieźle spełniać się jako kupiec. Nie mam dobrego porównania, bo oprócz AO grałem tylko w WoWa, w którym handel był taki bezosobowy, większość za pośrednictwem AH (ale było za to łatwo sprzedać większość śmieci, zresztą pograłem tylko trochę, więc macie mnie prawo zbesztać
).
Natomiast w AO o pewnych spekulantach wyrosły swoiste legendy, chociażby mój kolega z RL, który dorobił się niezłej sumki na samym "kupuj tanio, sprzedawaj drogo", jak skończył z grą i przekonwertował creditsy na złotówki, to mu to zdecydowanie wyszło na zdrowie. Grał dużo mniej niż ja, ale zawsze był bardziej kasiasty, bo to go kręciło. Jednak jemu to dużo brakuje do takiego Endertsa vel. Equillibrium ("docelowo to ja będę miał 2 miasta AI i Endertsa na posyłki").
Tak naprawdę, to chyba większość gier (łącznie z AO) pod względem ekonomii wygląda tak samo. Wszystko opiera się na dostępności "surowca", popycie i podaży, czyli tak jak w życiu
. Pamiętam pewien akt "interwencjonizmu", gdy devsi znerfili hecklery w SLach. Normalnie dropiły ingoty dużo warte u vendora. Nagle - łup, ingotów nie ma. Cały rynek w jednej chwili wywalił się do góry nogami, bo dla masy graczy było to główne źródło dochodów. Whoa, to było piękne
.
Eh, chyba nigdy nie wyjdzie gra, która mnie uwiedzie tak jak AO swego czasu <nostalgia>.
Edit: potwierdzam, podstawka+NW są dożywotnio darmowe i można pograć zanim zdecyduje się na coś poważniejszego. Na darmowym koncie możesz grać na kliencie małym lub dużym. Jak chcesz dodatki (oprócz NW), musisz mieć dużego. Odsyłam do przyklejonego tematu w dziale AO. Trochę informacji się zdewaluowało, ale co nieco się dowiesz.
P.S
Muszę się kiedyś zastanowić czemu w grach MMO nie ma inflacji mimo nieustannej kreacji pieniądza, słabo znam się na tym, ale chyba z powodu braku banków :F. Ehh, dużo się trzeba jeszcze nauczyć.