Opis moje wymarzonego MMORPG.
Moja gra była by dość nie typową MMO ponieważ wprowadził bym do niej rzeczy jakich nie było w innych grach tego typu.
Pierwszą rzeczą było, by doskonałe tworzenie postaci; polegało, by na nie zwykłej różnorodności wyboru ras; najpierw było, by kilka/ kilka naście ras do wyboru (krasnoludy, gnomy, gobliny i jeszcze kilka wymyślonych), plus rasy płatne czyli np. olbrzymie trolle które mogły zgnieść cię jedną stopą, ale silny i wytrwały bohater(długo trwały gracz), może go pokonać, ponieważ zapłatą za siłę wielkość trolla będzie ociężałość i powolność. Płatnymi rasami będą również, te których według fabuły ma być mało i np. elfy, bo przed setkami lat zły mroczny król wypowiedział im wojnę i wybił ich tyle, iż zostało ich bardzo mało, ale mają niezwykłe umiejętności itp. (w fabule tej elfy nie były, by istotami które żyją w lasach itp. wymyśliłem do tej roli inną rasę). Były by jeszcze "rasy pomniejsze" które stworzone są w czasie rozwijania się gry.
Gdy wybierzemy już rasę i płeć, czas zadbać o wygląd postaci.
W grze było, by setki fryzur, grubość i szerokość postaci, wielkość głowy, długość nóg, długość tułowia, kolor oczu, twarz, blizny i wiele innych szczegółów takich jak długość palców, wielkość nosa, brwi, uszy, usta, policzki, itd.
Może być jeszcze taka możliwość, że robimy sobie zdjęcie, wysyłamy do grafików tej gry i oni za drobną opłatą robią graczowi postać na jego podobieństwo w realnym życiu.
Robienie postaci będzie tak wyczerpujące ponieważ chcę, by każdy wyglądał inaczej, a nie jak w przypadku Metin 2, wszyscy wyglądają tak samo.
Gdy stworzymy postać, warto wybrać dla niej imię, nad miejscem do wybrania imienia będzie ramka z prośbą o postaranie się z wyborem, wymyśleniem imienia, nie będzie można wybierać imion typu: Jacek234, grzesiek2, albo jdfhbsbfsdf, ponieważ, to psuje klimat, ale w czasie gry nad tobą nie będzie żadnych napisów więc innym graczom będzie można przedstawiać się, jak się chce.
Teraz czas zacząć grę: Na początku robienia postaci będzie miejsce w którym chcesz zaczynać i od tego miejsce będzie zależeć jakie później będziesz miał rasy i wygląd postaci do wyboru np. jeśli wybierzesz jakiś klimat typu Arabia (czy coś takiego) to jak wybierzesz człowieka, to będziesz mógł tylko zrobić go na ciemniejszy kolor skóry i ciemniejsze włosy (jak ci arabi, czy żydzi) i z tego miasta będą głównie wywodzić się assassyni, a jak chcesz zacząć w tamtych klimatach, to nie będziesz mógł wybrać elfa, czy krasnoluda, tylko jakieś stworzenie wywodzące się z mitologii tamtych ludów. Gra miała by wszelkie możliwe klimaty średniowiecznego fantasy, czyli można zacząć również w klimatach dalekiej północy z historii wzorowanych na Władcy Pierścieni/ Eragon itp. (tam były by elfy, krasnoludy itd), ale ludzie lubią różne klimaty więc będzie można zacząć na wyspach w ciepłych krajach, jeśli ktoś lubi opowieści o piratach, morskich potworach itp. Będzie również można grać w klimatach Japonii, Chin itp.Tylko, że tym klimatem nie był by metin, tylko naprawdę dobre i przyjemne legendy tamtych ludów, do klimatu Japonii zraził mnie metin i te japońskie anime - naruta i te inne. Ale mimo, że brane były legendy i mity tych wszystkich ludów chciałbym podkreślić, że świat gry byłby wymyślonym i stworzonym przezemnie światem.
Najpiękniejsze w tym wszystkim będzie, to że jeśli znudzi ci jakiś klimat (Powiedzmy jesteś elfem i chcesz poznać coś nowego i oderwać się od chatki w lesie, zielonych pól i królestwa krasnoludów w górach, w tedy przez olbrzymi świat, przeżywając po drodze wiele nie zwykłych przygód, możesz zawędrować do innych dalekich krajów.
GM'mami nie będą przypadkowe postacie spacerujące po świecie, tylko np. władcy miast, mistrzowie gildii magów, królowie itp.
Styl walki będzie polegał na tym, że jeśli np. wyciągnie się miecz zacznie się poruszać myszką w tedy postać zacznie poruszać ręką, gdy kliknie się lewy przycisk myszy i zacznie się poruszać myszą w tedy postać zacznie uderzać, gdy kliknie się prawy przycisk myszy postać zależnie od tego ca ma w lewej ręce zacznie tym uderzać, może mieć np. drugi miecz, sztylet, jakąś magie, tarczę która może odepchnąć lub uderzyć przeciwnika, albo po porostu samą pieść która ogłuszając walnie w mordę przeciwnika, a miecz odetnie mu głowę. Będzie można również parować ciosy, do tego będzie służył środkowy przycisk myszy, czyli ta rolka, kółko, czy jak to się nazywa, dzięki temu sposobowi można wykonywać najróżniejsze kombinacje ciosów. Gdy sparujesz cios tarczą a twój przeciwnik dalej będzie na napierał w tedy na dolę pokarze się pasek który pokazuję ci ile jeszcze masz energii, by się opierać. Jeśli kończy się energia masz twa wyjścia: szybko odskoczyć w odpowiednim momencie, albo spróbować wbić mu miecz w coś, ale jeśli wybierzesz opcję drugą, będzie kosztowały cię to dużo energii i jeśli nie trafisz przeciwnika jak powinieneś i jest on silniejszy od ciebie, a jak już nie mogłeś mu się oprzeć, to na pewno tak jest, w tedy przewracasz się odpada ci tarcza i przeciwnik może cię łatwo zabić.
Gra, jak większość gier MMORPG będzie miała swój kursor, by z trybu kursoru szybko przestawić się na tryb walki, czyli zamiast ruszania strzałką, postać zacznie ruszać ręką, trzeba będzie wcisnąć jakiś skrót klawiszowy np. Ctrl.
Można będzie wytrenować się na ogromnego, silnego osiłka który zadaje niezwykle silne ciosy, lub na zwinnego i szybkiego wojownika który dorównuje umiejętnościami księcia z gry Prince of Persia i Assassyna z gry Assassin Creed.
Teraz czas omówić sprawę miejsca w którym będzie można przechowywać ekwipunek, czyli backpac, na początku gracz dostaję torbę którą przewieszoną ma przez ramie (nie będzie do niej można włożyć 40 mieczy, jak zazwyczaj bywa), w torbie będą najważniejsze rzeczy, takie jak brzytwa do golenia, bo w grze postaci będą rosły włosy i w przypadku mężczyzn zarost. Potem gdy zaczniemy się rozwijać i zdobywać nowe rzeczy, zaczniemy zdobywać magiczne backpac'i w których zmieści się więcej niż wyglądają, ale raczej będzie to mało używane, bo jedną z rzeczy którą gra będzie wyróżniać się od innych, będą magiczne małe kule do których będzie można, w magiczny sposób włożyć ekwipunek, ilość ekwipunku będzie zależeć od kuli, tak samo będzie można schować twoje zwierzęta np. konia. Może nie którym wyda się to trochę głupie, ale chciałbym by tej grze nie było by nie wyjaśnionych rzeczy np. plecak który jest nie wiadomo gdzie i może do niego włożyć dziesiątki różnych rzeczy, a plecaka nigdzie nie widać, tak samo z bronią - postać cały czas ma miecz i nagle wyciąga łuk nie wiadomo skąd, chyba z dupy, bo tak to czasami wygląda , albo je w czasie walki i ładuję mu się życie i to jedzenie też wyciąga nie wiadomo skąd, dla tego wymyśliłem magiczne, małe kule do których można teleportować przedmioty, a natychmiastowe leczenie będą zapewniać tylko czary, albo magiczne mikstury, tyle że taka miksturka musi być włożona za pas i gdy mamy mało życia trzeba na chwilę umknąć przeciwnikowi (najlepiej się schować na chwilę) i wyciągnąć wypić trochę schować za pas na to potrzeba będzie co najmniej 15sec.
Mimo, że gra będzie dobrze rozwinięta, jeśli chodzi o walkę, to nie będzie polegeła tylko na walce i bezustannym "expieniu". W grze nie będzie lvl'u, więc, by rozwinąć postać, należy ćwiczyć te umiejętności które chcemy rozwinąć, czyli chcemy być dobrzy w walce(mieć dużo ataku), to trzeba dużo walczyć, chcemy być dobrzy w magii, należy ćwiczyć tę sztukę.
Może nie którzy zapytają "jak nie expić, to co?" W tej grze będzie, tyle rzeczy do robienia, że wszyscy zapomną o expieniu. Już sama walka będzie miodną rozkoszą. Tutaj to, że ktoś jest dobry w tą grę i długo gra nie będzie określał lvl, ale jakie umiejętności posiadasz, jakie zdobyłeś rzeczy wciągu swojej rozgrywki, czego się dorobiłeś, jakich poznałeś przyjaciół i przede wszystkim jakie przygody przeżyłeś. Można być kupcem, piratem, będą bitwy morskie, robienie takich zadań jak w prawdziwych RPG-ach, podróżować po świecie, brać zadania od różnych osób, zainteresować się jakąś rzeczą o której dowiedzieliśmy się od "starego bajarza" i postarać się ją zdobyć, ćwiczyć swoją inteligencje, odkrywać nowe tereny i miejsca. LICZY SIĘ PRZYGODA, A NIE LVL!!!.
Jeden gracz może mieć bardzo duży wpływ na rozwijanie fabuły gry.
Jeden gracz gdy zacznie się rozwijać, zdobędzie dużo pieniędzy i założy gildie. W grze będzie można też budować budynki, więc jeśli np. gildia, do której ciągle ktoś przybywa zbuduje swój budynek gdzie się spotykają i omawiają różne rzeczy, zechce zbudować sobie kolejny budynek i kolejny i kolejny aż wyjdzie z tego osada, zbudują gospodę, gildia będzie zarabiać, ciągle ktoś będzie dochodzić, powiększą osadę, zrobią miasto, miasto będzie żyć własnym życiem, gildia zamieni się w armie i może wypowiedzieć wojnę królowi jakiegoś kraju który był stworzony na początku gry i będzie miało szanse wygrać, bo NPC będą śmiertelni i będzie można ich normalnie zabijać.
Będzie można również atakować postać gdzie się chce, tylko jak zaatakujesz i zabijesz kogoś w mieście, w tedy złapią cię strażnicy i skarzą cię na śmierć i jeśli nie uciekniesz (co łączy się z listami gończymi, nagrodą za twoją głowę, dla innych graczy) krótko mówiąc masz prze***ane. Ale wykonają na tobie egzekucje publiczną i umrzesz w tedy, jako potępiony duch, który chce odzyskać życie, będziesz musiał wykonać jakieś misje. A jak nigdy nikogo nie zabiłeś od tak sobie (tylko np. w walce) bogowie zwrócą ci życie, jako iż byłeś dobrą istotą, tylko że jak będziesz ciągle ginął to będziesz musiał wykonywać coraz to trudniejsze misje. To zmusi graczy by uważali na swoje życie, a nie "nie mogę z tąd wyjść, to dedne, najwyżej strace troche expa", "dobra ide tam bo musze zobaczyć co tam jest, najwyżej se dedne i tak sie zrespie zara."
Na stronie gry będzie również forum na którym gracze będą mogli dawać własne propozycje klimatów, powiększenia fabuły, przykładowo ktoś zrobi temat i napisze na nim, "że na dalekiej północy, za Nie Przebytymi Górami znajduję się królestwo nie znanej cywilizacji..."
Graficy będą pracować co dziennie, będą tworzyć setki rzeczy; broni, ksiąg, czarów. Rzeczy będą pobierane z innych gier, książek, mitologii, filmów i wszystkiego z czego się da, i przerabiane na fabułę gry.
W ten sposób gra będzie rozwijała się z każdym dniem, będzie miała własną rzeczywistość, przeniesie nas w prawdziwie magiczny świat
któremu, tak niektórym brak.
Moim zdaniem gra jest obmyślana dobrze, ale chyba nikt w najbliższym czasie nie podjął, by się takiej produkcji.
A wy co myślicie o moim pomyśle ?
|