http://eu.battle.net/sc2/en/blog/761331
Cytuj:
We're increasing roach range. This will allow roaches to be more effective in large groups, giving the zerg more options in the mid to end game.
Fungal Growth will now prevent Blink, which will give zerg a way to stop endlessly Blinking stalkers which can be very challenging to deal with in large numbers.
The Barracks are going to require a Supply Depot, which will impact a lot of early terran reaper pushes.
The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.
We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don’t expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.
te dyskusyjne zmiany:
wiekszy zasieg roachow (mam nadzieje ze +1) jest sumie ok. glownie w early, latwiej bedzie zergowi odpierac reaper/hellion harass.
no ale wlasnie - reapery prawie znikna po patchu. po 1.1 5RR i podobne reaper-buildy sa raczej duzo rzadziej uzywane, ale factory wymgane na upgrade wydaje mi sie juz naprawde przesadzone. wiekszosc zergow (nawet te najwieksze placzki!) sie z tym zgadzaja. reapery beda uzywane pewnie tylko do scoutowania/map control.
na pewno wyeliminuje to problem early poola + early reaperow w 2v2. (op w chuj)
supply przed barackami - mi sie podoba. mniej cheesowania, a argumenty typu "NIE BEDZIE DALO SIE WYBRONIC PRZECIW 6POOLOWIE!!11" sa raczej smieszne.
zmiana z fungalem ok, wiecej hp na budynkach tez ok (tylko spinowi nie zwiekszac imo)
ogolnie, jeszcze zwiekszysc w next patchu hp hydr o 10-20 i koniec, zergowie nie beda mieli o co plakac.
i tak od patcha radza sobie duzo lepiej.