Cytuj:
Tzn. Ci co są zalogowani na serwerze, robią coś 100km dalej i mają wpływ np. na ekonomię na serwerze to już się nie liczą?
Nie. To było w odniesieniu do instancji.
Cytuj:
Natomiast jest znacząca różnica w gatunkach gier tj. MASSIVELY multiplayer online, a na przykład gry posiadające online multiplayer pozwalające dołączyć do bądź założyć server i pizgać się w jednokrotnie wygenerowanych sesjach. Co z tego, że masz nawet 64 czy 128 ludzików skoro świat nie jest persistent dla danego servera bądź nawet jeden (jak Eve)?
Tak. Załóżmy hipotetyczną gre. Która składa się z setek serverów. Servery są połączone w sieć. Każdy server to taki microświat, ale wszystkie ję łączy wspólna ekonomia, gracze (każdy gracz może grac gdzie mu się podoba), i dziłania graczy mają wpływ na całą sieć a nie na pojedyńczy server.
To jest multiplayer czy MMO ? (zamiast słowa server, można wstawić instancje whatever).
Coś wam powiem. Każda teminologia ewoluuje i dostoswouje się do nowych warunków. To że paru nedów na forach będzie mówić, nie, nic tu nie zmieni ;p.