mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 203  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 565
Dołączył(a): 29.06.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2011, 08:41 
Cytuj  
Prot napisał(a):
Gefaran napisał(a):
Tak czy inaczej co kto lubi. SWTOR to żadna rewolucja i nigdy BW się nie chwaliło, że podbierze graczy komukolwiek.


Czepiam się, ale mnie to trochę zirytowało. Jakieś dwa dni temu stwierdzili, że z ich doświadczenia wynika, że gracze którzy zagrali w Tor nie chcą wracać do swoich gier. lol Poza tym rzucali więcej taki bucowatch komentarzy ze szczelnym NDA na grze, gdy nikt nie mógł tego potwierdzić.

Tor? A co to?
Ja pisałem o tym, że tutaj nie było szumnych zapewnień że ludzie rzucą w cholerę WoW'a. LOTRO, AoC czy innego WHO żeby tylko grać w SWTOR'a.


_________________
'..i on wtedy ciach! ciach! Tymi nożycami!'

******

Posty: 4059
Dołączył(a): 5.01.2002
Offline
PostNapisane: 21 paź 2011, 08:59 
Cytuj  
Tor = The Old Republic ;) ...

T.


_________________
Templair_@PSN

***
Avatar użytkownika

Posty: 565
Dołączył(a): 29.06.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2011, 09:40 
Cytuj  
Heh tak się przyzwyczaiłem do SWTOR, że za Chiny bym nie zgadł. :wink:


_________________
'..i on wtedy ciach! ciach! Tymi nożycami!'

***
Avatar użytkownika

Posty: 720
Dołączył(a): 12.12.2004
Offline
PostNapisane: 21 paź 2011, 16:41 
Cytuj  
Dodam co nieco od siebie.

SWTOR to takie LOTRO osadzone w uniwersum gwiezdnych wojen.
Wszystko fajnie ... pieknie ... dialogi ... kompani ... wlasny statek ...
Mozna rzec: jej super Ale gdy przyjdzie nam za gre zaplacic prawie 200 zl i do tego co miesiac ok 60 zl to niestety ale ludzie podziekuja.

Osobiscie od lat jestem nakrecony na ten tytul Beta nawet ciekawa ... ale

Damn to wszystko juz bylo... do tego gra jest nastawiona glownie na singleplayer
Na ta chwile ... nie warta tej kasy.


PS Sorry za literowki ... pisze na fonie ;-)


_________________
Obrazek

Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2011, 19:30 
Cytuj  
Podzielę się wrażeniami z tych recenzji i tego jak się mają do rzeczywistości - moim zdaniem. Fanbojem nie jestem, świat SW i bioware mnie zasadniczo nie obchodzi. A mówiąc szczerze, to tor zabrał kasę i devsów z WAR, więc nawet negatywnych uczuć trochę się znajdzie.
Po pierwsze recenzje dotyczą 10-15 levela. Noob planeta, klasy chyba jednak dobierane odgórnie (cały czas powtarza się smuggler, consular i trooper). To trochę mało na sensowną ocenę mmo - szczególnie że w becie i tak nie ma za bardzo jak oceniać endgame. Za niskie levele :)
Po drugie wszyscy się spuszczają nad voice act - jest to fajne, ale bez przesady. To trochę jak porównywać h&s z rpg - że niby największa różnica jest w mówionych kwestiach.
Po trzecie różnice między adv klasami są olbrzymie - ale pojawiają się po ~10 lev, bo wtedy wybiera się AC. Dla przykładu imperial agent może zostać Sniperem czyli torowym odpowiednikiem mage/hunter lub Operative który w zależności od buildu może być klasycznym rogalem lub healerem (są głosy że w stylu szamana, ale moim zdaniem wszyscy healerzy są tacy sami - raczej odpowiedniki priesta). W becie wybór AC to bilet w jedną stronę, hgw jak w retailu. No i faktycznie inny styl pojawia się ~15lev.
Teraz trochę mojej recenzji
Grałem na 2 sposoby- solo i starając się jak najwięcej grać w grupie, choćby 2osobowej. Chyba największą zaletą tor jest to, że obydwa style są fajne. Solo nie różni się za bardzo od innych mmo. Na 6lev dostajemy kompana, który uzupełnia naszą klasę - tankuje,leczy dpsuje. Content questowy jest dostosowany do 1,5 osoby - kompan robi za 0.5. W 2ppl party jest nieco zbyt łatwo, a z kompanami to już jak przecinaki przez zastępy mobów. Ale to leveling. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są obecne na każdej planecie heroic zony - te zawierają content na 2 lub 4 graczy. Są to normalne fragmenty świata gry, obsadzone przez elite/boss/strong moby. 2 da się zrobić z kompanem(nie jest łatwo, wiele zależy od klasy i sprzętu), 4 nie da się solować, w duecie + kompani da się to zrobić (znowu - setup grupy i zaplecze praktyczno-techniczne). Co ciekawe moby "rozwijają się" wraz z levelem - na początku to kmiotki z jednym atakiem, potem przybywa im umiejętności (walą AoE, chowają się, patrolują, mają specjale jak stealth czy cc). Nie czuć klimatu "kolejny głupi mob z inną teksturą" - potrafią zaskoczyć.
Bolesność zaskoczenia prowadzi do następnej sprawy - niewkurwiania gracza. Po zgonie możemy odrodzić się w tym samym miejscu z czasową niewidzialnością, zwiększa się tylko czas między takimi respawnami - o minuty. Nie godziny. Pierwszy prawie instant, drugi kilka sec, trzeci kilkanaście sec itd. Jest też opcja na powrót do punktu gdzie przypisaliśmy heartstone'a. Taxi, czyli latacze są porozmieszczane jak wszy na cyganie. Pierwszy własny latacz to chyba 25 lev. Do tego własny statek.
Craft jest rozwiązany wygodnie - można mieć 3 profki, z tego najwyżej jedna krafterska. I całą robotę odwalają kompani (którzy mają różne bonusy do różnych profek) ale ogólny poziom jest przypisany do gracza. Zbieractwo uskutecznia się na kilka sposobów - zwykłe można uprawiać samemu polując na nodki lub pobite mobki (np. droidy czasem da się rozłożyć na metal, zwierzaki na chemistry cosie itd) lub wysyłając kompana na misję - płacimy średnio-mało kasy, kompan wraca po kilku minutach z losowym towarem danego typu. Część składników wymaga wysyłania kompana na misję. Robotę też się zleca. W dowolnym miejscu i czasie, ale kutwa nie ma kolejkowania. Misje/craft trwają od minuty do max widziałem 10 min. Ale nie wymaxowałem profki. Każdy craft jest przydatny. Każdy. Oczywiście są takie lepiej dostosowane do klasy, np szmaciarz czy synth clother robi i armory heavy - ale ze statsami dla dżedaja. Armortech trzaska heavy dla troopera, ale w każdej znajdzie się coś "dla każdego" - a to części dla droida (ubranie jednego z kompanów), implanty, mody. Armstech co prawda robi tylko broń - ale każdy tego potrzebuje. Healer też - troop i smug leczą strzelając w swojaka :). Do tego z misji można wybierać locboxy - skrzynki z niespodzianką, więc da się uniknąć "robię pierdyliard gówno wartych itemów żeby wbić level do fajnego" można wbijać level prawie darmo.
Jak przy tym jesteśmy - to itemy z craftu są lepsze od dropa, porównywalne z tymi za commendations (lub lepsze), gorsze chyba tylko od dropów z FP, a i to nie zawsze. Co do itemów modyfikowalnych - hgw, w tym buildzie strasznie to obcięli, ale potencjał jest.
Wracamy do podstaw. Siłą przewodnią gry są questy. Pierwszym co robisz jest rozmowa w queście klasowym - i tak jest cały czas. Gadasz, chwilę pobiegasz i znowu gadasz. Dużo gadasz. Zlecenie na zabicie 10 szczurów wymaga rozmowy. Przynajmniej 2 krotnej wymiany zdań, a da się więcej. To, mówiąc oględnie, nieco irytuje. Czasem. Bo ile trzeba gadać, żeby 10 szczurów zabić?! Ale czasem jest to cholernie fajne. Zlecenie na odebranie dzieciaka od ojca, który nie zgada się na wysłanie go do szkoły sithów. Ojciec był tam uczniem - wie czym to pachnie. Tam przeżyje tylko najsilniejszy. Puścić tatuśka, czy ubić jak psa? Ubijam i rzucam tekstem do zapłakanego dzieciaka - "Kiedyś mi podziękujesz, młody". Expa dużo, i zżycie z postacią - bounty hunterem twardym jak kulka z łożyska na poziomie nieosiągalnym dla mmoRPG starego typu. Voice Over pomaga, jest nieźle dobrany - ale ja głównie czytam i takiego poziomu historii nie widziałem w mmo. I tak jest cały czas. Te questy są po prostu zajebiste, nie na poziomie gimnazjum - dobro jest dobre. Tu czuć emocje. Przyznam że na imperialach wbijałem darkside w odpowiedziach, ale niektóre wyniki mnie zaskoczyły - mimo tego że ds/ls odpowiedzi są oznaczone (można wyłączyć w opcjach). Ten bohater żyje, i jest zajebisty. Najlepsze efekty daje to w party - podczas dialogu jest losowany" rozmówca" który pokieruje dalszym etapem konwersacji - jest fajnie wpływać na rozmowę, jest fajnie obserwować gadkę kogoś innego. Jedyna wada - to jest fajne raz. Może dwa, by sprawdzić "inną drogę". Na pewno nie 50. Dla mnie powtarzalność w mmo to klęska, dlatego lubię oPvP. W tor powtarzalność FP lub altowanie może i będzie irytujące. Jeśli nie będzie rozbudowy contentu - to zgon. Isengrim locuta, causa finita.
A jak wspomniałem o PvP. To parę słów n/t mechaniki i klas.
Po pierwsze - tank to tank, heal to heal, dps to dps. Klasy są mirrorami kompletnymi. Może poza bronią - czasem jest dual wield blaster vs single rifle. Ale w statsach wygląda to na prawie identyczne (możliwe że endgame sprzęt będzie identyczny). Role różnią się praktycznie tylko mechaniką. Nie ma OP klas. Co do balansu między klasami - jest. Przewaga wynika z charakteru AC (np sniper wali największe gongi ze wszystkich - ale musi stać w miejscu), nie z mechaniki czy "po prostu". Każda klasa ma swoje "2-4" użytkowe skile, kilka przydatnych, kilka "okolicznościowych" (stan przeciwnika warunkuje użycie), sporo ma podobne działanie u wszystkich AC, jest kilka specjali. Moim zdaniem - 4 niezbędne, 12 ważnych, 12 mniej ważnych , ale na pasku. Resztę można se darować. Nie ma macr. Ale walka nie polega na chainowaniu skili - raczej na ich użyciu w odpowiednim momencie. I ogólne możliwości każdej klasy są podobne. Podział jest jasny - wytrzymały = mały range, słaby = duży range. Jak to wpływa na PvP? Mówiąc szczerze nie wiem. Bo w becie PvP ogranicza się praktycznie do WZ (warzone). I nie są to sceki z WAR. Są ciasne, nieintuicyjne, opierają się na obdżektiwach. W dodatku przynajmniej jeden z trzech jest death award (po zgonie można z lepszej pozycji bronić punktu). Nie jestem mastahem ani prosem, ale w miarę potrafię grać PvP. W becie nie ma bracketów, jest tylko bolster do max levelu. Ja grałem niskimi (w porównaniu do reszty) levelami i dawałem sobie radę. Bywało że całkiem nieźle - ocena końcowa, poza klasyczną tabelką ma medale - jak dobrze byłeś dobry :) Do tego exp i tokeny na fajne itemki. Na razie są 3 WZ Hutball chaotyczny i zbyt uzależniony od mapy, voidstar - szturm nieco chujowy, bo da i mapa słaba, oraz aldeeran - fajne posiadanie, choć nieco klaustrofobiczne (na punktach). Na wszystkich zgony są bez licznika - ale zamiast tego trzeba przebiec kawał. Nie ma combat rezu, ale jest PvP heal debuff - 30% incoming heal dla wszystkich. I to jest super. Walki są dynamiczne, skilowe i trzymają klimat PvE - jest epicko.
World PvP nie zaobserwowałem - teoretycznie od 25lev są contested planety. Tyle że oni robią questy na N, my na S i nie ma powodu do spotkania. Bazy obsadzone przez elity (elitę 50 na 50lev można brać na klatę przy stracie ok 30% hp). Nie widziałem odpowiednika STV - podobno został wprowadzony, jest i rox. Tak mówią testerzy z nieco wyższym lv. Ma być, lub jest zona better contested zona. Hgw, nie byłem. Podobno endgame ma być bardziej WAR.W sensie WoW lub WAR - ty wybierasz. Podobno. Jeśli tak...
Na razie podsumowanie.
Myślałem nad krótkim i chwytliwym określeniem. SW:TOR. To "AWOW:TOR ". (Advancend WoW:tOR dla kmiotów nieznających papierowego Starego Testamentu RPG niewiele to zmieni, ale do tego jest nawiązanie) To nie WoW w świecie SW, to nie "nowa" gra. Jest tu od cholery rzeczy znanych z WoW&clones, ale podanych w zupełnie nowy i lepszy sposób. Do tego VA, który wyznaczy nowy standard.Ale to nie rewolucja. Wszystko jest piękniejsze (grafa wymiata), prostsze (ale nie prostackie), system bardziej "zbieracz " friendly, niż munchkin. Czy wart dać tyle co za 1,5 zwykłego crpga?
Moim zdaniem warto.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

**
Avatar użytkownika

Posty: 400
Dołączył(a): 2.03.2004
Offline
PostNapisane: 21 paź 2011, 20:11 
Cytuj  
Powiedz jeszcze tylko jak duże są w rzeczywistości te planety i czy można chodzić gdzie się chce jak w swg, czy może jest to labirynt tuneli?

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2011, 20:22 
Cytuj  
Jak w wow - idziesz gdzie chcesz, ale nagle spotykasz góry. Mapy są spore, ale porównań ile dokładnie nie będę szukał - imo pierwsza to jak startowa+ 0.7 barrens.
Mapy są otwarte, ograniczone "nie do przejścia" górami. Wielkość chyba jak w WoW. Da się skrócić drogę - ale na tej samej mapie. Wygodniej iść drogą.
Tak przy okazji - nie grałem w SWG, ale z tego co słyszałem o tym produkcie,to TOR jest kompletnie inny. ) 0 sandboxa.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2011, 21:46 
Cytuj  
Obrazek


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.


Ostatnio edytowano 23 paź 2011, 12:25 przez Isengrim, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 58
Dołączył(a): 10.02.2010
Offline
PostNapisane: 22 paź 2011, 16:57 
Cytuj  
Fajny opis :)
Obrazek
Może kiedyś w odległej galaktyce spotkamy się :P


_________________
http://zezem.salon24.pl/312090,ubu-roi-ou-les-polonais
Hic amor, haec patria est

*

Posty: 71
Dołączył(a): 1.03.2005
Offline
PostNapisane: 23 paź 2011, 08:46 
Cytuj  
Isengrim > proszę zmniejsz tego screena :)


Posty: 39
Dołączył(a): 13.01.2006
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 16:06 
Cytuj  
Ale sekunda, gdzie ktoś pisał cokolwiek o rewolucji w SWTOR? Ta gra jedzie na klimacie, swoim uniwersum i THE END. Jak ktoś lubi świat StarWars to tą grę kupi i będzie grał, bo ten produkt daje nam na niespotykaną dotąd skale wcielić się w Kapitana Solo, Luka Skywalkera czy Darth Maula. Każdy chyba tutaj wie, że uniwersum StarWars ma za sobą kilkadziesiąt milionów fanów i to będzie sukces tej gry. Gra przyciągnie w większości nowe osoby do MMO ale i tak mnóstwo starych wyjadaczy także będzie w to grało.

Od początku było wiadomo że SWTOR jedzie na SPRAWDZONEJ mechanice mmo, w takich produkcjach nie ryzykuje się w nowości technologiczne, światopoglądowe czy graficzne.

Ktokolwiek pisząc, że SWTOR nie odbierze graczy WoW, Tibii czy jakiemuś Riftowi to się głęboko myli.


_________________
Old times:
KalOnline
SilkRoad Online - Venice/Hercules - LuNe
NavyField - PP
Age of Conan - Two Eagels/Crom - The Headhunters
Aion - The Headhunters
EVE Online - C0ven

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 16:33 
Cytuj  
Star Trek też ma miliony fanów, Władca Pierścieni też ma miliony fanów, Matrix też ma miliony fanów, DC Comics też.

Liczba fanów nie przekłada się bezpośrednio na liczbę graczy, bo nie każdy fan gra w gry komputerowe, nie każdy fan gra w mmo, nie każdy fan gra w mmo z subskrypcją.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 16:47 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Star Trek też ma miliony fanów, Władca Pierścieni też ma miliony fanów, Matrix też ma miliony fanów, DC Comics też.

Liczba fanów nie przekłada się bezpośrednio na liczbę graczy, bo nie każdy fan gra w gry komputerowe, nie każdy fan gra w mmo, nie każdy fan gra w mmo z subskrypcją.

Nie kazdy fan jest tak zdesperowany zeby grać w każda gre. Ja np. nie gram w Warhammera bo to crap którego nie da się poprostu scierpieć.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 16:52 
Cytuj  
No bo nie każda gra jest tego warta. Ja bym kupił swotorka gdyby nie kosztował 180PLN, bo to może być całkiem fajny singleplayer ala Kotor.

***

Posty: 754
Dołączył(a): 2.02.2011
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 16:55 
Cytuj  
Zajebista kampania reklamowa > polowa sukcesu przy launch'u gry , a tej EA nie oszczedza , anyway po BECIE ta gra jest naprawde i zaskakujaco DOBRA , szczegolnie Sith warrowe PvP :D

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 16:57 
Cytuj  
No zagęszczenie jedi/sith na kilometr kwadratowy też nie nastraja pozytywnie.

***

Posty: 754
Dołączył(a): 2.02.2011
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 17:12 
Cytuj  
wcale nie jest ich duzo , jezeli patrzec na WarZony ba mi sie zawsze wiecej trafia BH,tropperow no i IA sinperow , jak przykurwi to az leb z kablami urywa...

***

Posty: 754
Dołączył(a): 2.02.2011
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 17:14 
Cytuj  
http://www.alterswtor.com/archives/3491

troche pvp sith warra

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 19:16 
Cytuj  
Balans między klasami jest zadziwiająco dobry - żadna z AC w swojej roli nie jest znacznie lepsza(lub gorsza) od innych, różnica polega co najwyżej na nieco innej mechanice. W niektórych przypadkach jakaś sprawdza się lepiej - vanguard może łatwiej kontrolować aggro na trashach, bo nie musi biegać za mobkiem,operative łatwiej leczyć "na szybko", bo szybciej regeneruje energią na pełnym pasku. Pure dpsy mają nieco wyższy dps niż klasy z "opcją na" dps. Tylko jeden to melas, a drugi musi castować w miejscu dla maksymalizacji dmg. Na betacake narzekają na cover u smugglera/imperial agenta. IMO nieco niepotrzebnie, bo po pierwsze nie wszystkie skille wymagają cover, po drugie w cover odblokowują się njuki ale i kilka "ogólnie pomocnych w utrzymaniu życia" skili, po trzecie w ostatnim buildzie zmieniono nieco mechanikę - teraz pod jednym przyciskiem jest albo naturalna osłona, a jak nie ma takowej , to stawia się tą zasłonkę laserową. Faktycznie, niektóre mapy (huttball) stawiają na bliskie starcia, sporo jest walki w pomieszczeniach, trochę ciasnawych na 35 metrów zasięgu. Mam nadzieję że w oPvP więcej będzie możliwości na "BUM,headshoot!". O pve nie wspominam, bo kładzenie mobka jednym strzałem jest fajne i dość często spotykane. Zasadniczo wszystkie moby ranged (a tych jest jakieś 2/3) są małym zagrożeniem dla gun/IA.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.


Posty: 39
Dołączył(a): 13.01.2006
Offline
PostNapisane: 26 paź 2011, 20:43 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Star Trek też ma miliony fanów, Władca Pierścieni też ma miliony fanów, Matrix też ma miliony fanów, DC Comics też.

Liczba fanów nie przekłada się bezpośrednio na liczbę graczy, bo nie każdy fan gra w gry komputerowe, nie każdy fan gra w mmo, nie każdy fan gra w mmo z subskrypcją.


Wystarczy zaobserwować ilu tych fanów jest.. i chyba SW ma ich najwięcej. Oprócz tego należy zobaczyć w jaki sposób Ci fani się zachowują, jak ich eventy są nagłaśniane (nawet przez największe telewizje w Polsce). Żadna społeczność wokół innego filmu/książki nie jest tak duża, tak rozpoznawalna i tak "chcąca" wyrwać co się da ze swojego uniwersum.


_________________
Old times:
KalOnline
SilkRoad Online - Venice/Hercules - LuNe
NavyField - PP
Age of Conan - Two Eagels/Crom - The Headhunters
Aion - The Headhunters
EVE Online - C0ven

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4046 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 203  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.