mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 323 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 08:46 
Cytuj  
raas napisał(a):
iniside napisał(a):
Ehe. Minecraft gdzie voxelowe blocki maja 1m x 1m i EQN gdzie maja 10cm X 10cm.
Kolejny ktory pierdoli glupoty, a w zyciu pewnie nie zaprojektował nawet jednej mapy do gry w która dałoby sie normalnie grać ;s.

Wyobraź sobie że świat nie stoi w miejscu i da się stworzyć ingame edytor który będzie prosty w obsłudze więc nie pierdol o tworzeniu map jakby to miała być sztuka tajemna dla wybranych. Nawet taki Hammer jest prosty w obsłudze i szybki w nauce a powstał całkiem dawno temu. Tylko co ma tworzenie map do "zabawy" voxelami. I co z tego że tam bloki mają 1m x1m, mogą mieć nawet 1cm x1cm i to nic nie zmieni w prostocie budowy tylko pozwoli na tworzenie bardziej zaawansowanych elementów a nie map bo to nie sieciowy fps gdzie mapa ma być zbalansowana by dało się grać, tutaj mówimy o budowaniu zamków/lochów etc więc nie rozumiem tej waszej sraczki.

Bo stworzyc mape to kazdy idiota potrafi. Stworzyc grywalna i ciekwa mape juz nie kazdy.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 230
Dołączył(a): 13.11.2007
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 08:54 
Cytuj  
lamoon napisał(a):
Tak prawdę mówiąc (co mnie osobiście rozczarowało) to nic konkretnego o tej grze nie powiedzieli. Obejrzałem cały live stream i...dupa.
Pokazali koncept arty ok, pokazali lokacje, mapę, ruchy postaci itd. Ale nic poza tym.
Na koniec grupa kolesi napierdalała się z jakimiś mobami. Napierdalała to dużo powiedziane. Moby stały, a oni wpadali w nie i robili rozpierduchę. Nie było GUI na ekranie, tylko taka filmowa klikanina i rozpierducha. Pewnie chodziło o to, żeby pokazać oczojebne grafotryski, co by się ludzie napalili, jaki to świetny endżin będzie.


Może dlatego, że panele dotyczące gry będą jeszcze dziś i jutro. Wiadomo, że zaczęli od nowych ficzerów i chodziło o wywołanie fermentu, co im się udało i wywołało hype wśród młodego pokolenia wychowanego na WoWie i Minecraft, co widać np. po komentarzach na mmorpg.org.pl. Do wczoraj ta liczna grupa, w znaczniej mierze, nie miała pojęcia o istnieniu takiego franchise, o czym często piszą w komentarzach, pomimo tego jak ważny był EQ1 dla historii gatunku. Dla takiego odbiorcy, konwencja action-like i WoWe modele trafiają, do starych fanów EQ, jak ja, patrząc po reakcjach w sieci, już niekoniecznie. SOE jednak od dawna deklarowało, że gra będzie na konsole i nie będzie konkurowała ze starymi tytułami tej marki, których rozwój będzie kontynuowany. Można było więc się domyślać co zostanie zaserwowane jako EQnext i dla mnie pokrywa się z wyobrażeniami.

Konwent SOE jest 3-dniowy i muszą hypować materiałem przez 3 dni, w pierwszej prezentacji wszystkiego nie pokażą. Poza tym skoro gra jest w fazie mocno developerskiej i ma zostać wydana dopiero jak gracze zaangażują się w tworzenie w Landmarku to takie rzeczy jak GUI są pewnie w wersji mocno rozwojowej i możliwe, że w ogóle ich nie pokażą. Wydaje mi się jednak, że to nie będzie produkt dla zgorzkniałych weteranów - na jakieś zajebiste pvp też bym nie liczył, znając nastawienie SOE do pvp oraz komentarz z Twittera, którego teraz nie mogę znaleźć. Parę tygodni temu, jedna z osób odpowiedzialnych za EQnexta, odpowiedziała na pytanie jakiegoś carebeara, czy gracze będą "niepokojeni" przez pvp, że "nie zamierzają podejmować złych decyzji".

**

Posty: 230
Dołączył(a): 13.11.2007
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 09:31 
Cytuj  
iniside napisał(a):
raas napisał(a):
iniside napisał(a):
Ehe. Minecraft gdzie voxelowe blocki maja 1m x 1m i EQN gdzie maja 10cm X 10cm.
Kolejny ktory pierdoli glupoty, a w zyciu pewnie nie zaprojektował nawet jednej mapy do gry w która dałoby sie normalnie grać ;s.

Wyobraź sobie że świat nie stoi w miejscu i da się stworzyć ingame edytor który będzie prosty w obsłudze więc nie pierdol o tworzeniu map jakby to miała być sztuka tajemna dla wybranych. Nawet taki Hammer jest prosty w obsłudze i szybki w nauce a powstał całkiem dawno temu. Tylko co ma tworzenie map do "zabawy" voxelami. I co z tego że tam bloki mają 1m x1m, mogą mieć nawet 1cm x1cm i to nic nie zmieni w prostocie budowy tylko pozwoli na tworzenie bardziej zaawansowanych elementów a nie map bo to nie sieciowy fps gdzie mapa ma być zbalansowana by dało się grać, tutaj mówimy o budowaniu zamków/lochów etc więc nie rozumiem tej waszej sraczki.

Bo stworzyc mape to kazdy idiota potrafi. Stworzyc grywalna i ciekwa mape juz nie kazdy.


Pewnie zakładają, że gracze wykażą się kreatywnością podobną do tej, z jaką mieli do czynienia przy okazji housingu w EQ2. Całkiem sporo osób grało/gra w ten tytuł tylko dla tego ficzeru, szczególnie od kiedy, kilka lat temu, wyszedł exploit, który SOE po zastanowieniu zaaprobowało - ludzie odkryli jak można wychodzić poza swoje instancjonowane domki do kopii całych zon w jakich one stoją. Okazało się, że każda instancja domu zawiera, również całą okolicę w jakiej dom stoi, ale gracz nie może normalnie się do niej dostać - zaczęto więc używać teleportów, początkowo pewnie jako hacków, potem dodanego itemka in-game. Mając do dyspozycji całą zonę do dekorowania, a nie tylko domek, ludzie zaczęli pisać różne toole do edycji layoutów "mebli w domu" i ustawiać oraz skalować je w pozycjach zupełnie nieprzewidzianych przez autorów i niemożliwych do uzyskania w samej grze. http://www.eq2designers.com/?page_id=7 Z takimi edytorami powstały naprawdę niezłe cuda, gdzie ograniczeniem pozostawała tylko technologia engine samego EQ2, który zwyczajnie nie nadąża doczytywać obiektów. Przykłady:

http://youtu.be/OFJQQQbfeF8?t=39s
https://forums.station.sony.com/eq2/ind ... vy.492689/
http://babagra.pl/2010/10/szczeka-mi-opadla/

Acha, i robili to dla przyjemności, nikt im za to nie musiał płacić, żeby im się chciało. Projektów były setki. Mówię o latach 2008-2010, także podejrzewam, że aktywność tych ludzi grających w EQ2, w tym czasie, i tworzących takie rzeczy, miała spory wpływ na to jak SOE zadesignowało EQnexta, po tym jak zaorali jego pierwszą wersję.

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 09:46 
Cytuj  
Generalnie to jest kierunek w ktorym powinien isc gatunek, ale jakos nie widze realizacji tych fajnych zalozen przez ta ekipe na wspolczesne kompy. Gra albo musi byc brzydka jak Minecraft, albo mocno uproszczona od strony ingerencji w srodowsko. Inaczej grozi niezlym lagfestem.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 09:56 
Cytuj  
Generalnie do tej pory nikt nie probowal czegos takiego robic na taka skale, wiec ciezko powiedzieć, jakie to bedzie stawiało wymagania serverom. Moze wpadli na jakiś genialny sposob kompresji voxeli i dekompresji voxeli przy pomocy kart graficznych :D.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*
Avatar użytkownika

Posty: 6496
Dołączył(a): 17.01.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 10:09 
Cytuj  
We'll see, jak by nie bylo poprzedni Everquest był milowym krokiem, niestety to co go zabiło to właśnie wymagania sprzętowe :( Gdyby miał niższe, to kto wie, kto wie może by wyparł WoWa.


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 10:15 
Cytuj  
a te voxele na pewno sa wciaz takie obciazajace? bo z tego co pamietam to Carmack bawil sie nimi w czasach przed Q3. od tego czasu wydajnosc kompow posZla jednak troche do przodu.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 10:22 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
a te voxele na pewno sa wciaz takie obciazajace? bo z tego co pamietam to Carmack bawil sie nimi w czasach przed Q3. od tego czasu wydajnosc kompow posZla jednak troche do przodu.

No Epic zrezygnowal z Voxelowego oswietlenia, bo ta metoda miała ogromne problemy ze skalowalnoscia. I chodziło nie tyle o samo oswietlenie co o przeszukiwanie samego voxelowego drzewa celem ustelenia polozenia poszczegolnych voxeli wzgledem kamery.
Przeszukiwanie drzewa było robione w calosci na GPU. I GTX 580 ledwie zipiał na mapie o rozmiarach 30x30m.

Same w sobie voxele, nie sa az tak wymagajace. Dopiero w połączeniu z całą resztą zaczyna sie to mocno dusić. A im bardziej gęsta siatka tym gorzej.

Osobiscie jestem ciekawy to oni to rozwiazali. Ale ciezko mi uwierzyc, ze cale Enviro bedzie zrobone z Voxeli.
Teren napewno. To co mozna zniszczyc tez (a konkretniej elementy ktory wygladaja jak figury geometryczne). Roslinnosc - wątpie.

A z drugiej strony premiera pewnie za 2-3 lata. Do tego czasu bedziemy mieli GeForce 1k i EQN to bedzie gra o wymaganiach komórki.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 230
Dołączył(a): 13.11.2007
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 10:41 
Cytuj  
iniside napisał(a):
A z drugiej strony premiera pewnie za 2-3 lata. Do tego czasu bedziemy mieli GeForce 1k i EQN to bedzie gra o wymaganiach komórki.


Czy SOE da radę wszystko pięknie zoptymalizować to bym nie był takim optymistą, historia uczy inaczej. Gra pewnie będzie dalej ambitna, ale może chrupać. Na PlanetSide 2 niektórzy ludzie na to narzekają, a to ten sam engine. Historia z enginem EQ2 też pokazuje, że ich ambitne założenia nie zawsze potem dobrze działają. Całkiem niedawno widziałem filmik z alfy EQ2 z 2002 roku http://youtu.be/HokbrASX-uo?t=1m31s Model tej laski na filmie jest o wiele lepszy, niż w finalnej grze wydanej 2 lata później. Widać, że mimo obcinania grafy pod performence i 2 lat developingu, nie udało im się osiągnąć płynności.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 10:58 
Cytuj  
Ja nie mowie ze oni zoptyamlizuja. Tylko my bedziemy mieli takie PC, ze nie bedzie to mialo znaczenia (;


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 230
Dołączył(a): 13.11.2007
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 11:23 
Cytuj  
W przypadku EQ2 nie ma to znaczenia. Gra się przycina nawet dzisiaj i na high endowych kompach. Źle sobie założyli przy projektowaniu, że CPU pozostaną w przyszłości jednocorowe i zbyt ambitnie podeszli do grafiki projektując "na zapas", aby na każdym nowszym kompie gra mogła wyglądać coraz lepiej. W efekcie nic się nie sprawdziło. Po kilku latach grafika i tak się postarzała i kilka niewielkich fajerwerków więcej nie robiło różnicy (poza spadkiem performence). Za to przy premierze ludzie narzekali, że są opcje ultra high, które są niegrywalne na ich GF6800 za 2000 pln. A wystarczyło te opcje schować do plików .ini (skoro chcieli zostawić zapas na przyszłość) i byłoby mniej whine'u. No ale chcieli się pochwalić i powrzucać trochę podrasowanych screenów do recenzji i promocji gry. Do tego obcinanie jakości modeli spowodowało, że wielu narzekało, że w EQ2 postacie są plastikowe. Plus mała ilość modeli armorów, co było prawdą tylko przez 2-3 pierwsze lata ;), ale niektórzy dalej tak sądzą.

Po ponad 2 latach od premiery zaczęli optymalizację, która spowodowała, że wycieli sporo z jakości efektów cząsteczkowych. Raz, że zrobili to o wiele za późno, dwa, że wiele to nie dało, a gra wyglądała od tego momentu gorzej, niż przez pierwsze dwa lata, co ciągle zauważam jak oglądam swoje stare screeny z gry.

Koło 2008 roku postanowili wprowadzić opcjonalny shader 3.0 i tutaj całkowicie polegli. Przez jakiś czas funkcjonował w grze, ale bugi spowodowały, że mało kto grał z tym ustawieniem, szczególnie, że na raidach czy w pvp chodziło o performence. Po jakimś roku wycofali cały wielki update z nim związany, nad którym pracowali 2-3 lata i miał być wielką rewolucją graficzną w tej grze. Prawdą było to, że miejscami gra wyglądała lepiej i co najważniejsze miewała 10 klatek więcej niż przy shader 2.0, ale co z tego skoro po wejściu do niektórych zon, gracze doświadczali czarnych ekranów i trzeba było pisać petycje do supportu o wyzonowanie postaci.

Także gra znowu wyglądała gorzej. Potem wypuścili F2P, najpierw na rok w eksperymentalnej wersji, w postaci osobnego serwera i klienta gry, a nawet nazwy i tutaj też ciekawostka - klient EQ2 Extended miał defaultowo ustawione detale ultra low, byle tylko dobrze działał. Widać założyli, że gracze F2P nie mają wielkich wymagań co do grafiki, bo klient dla p2p miał o wiele wyższe defaultowe ustawienia.

Ok, SOE zebrało sporo doświadczeń odnośnie przeginania z ambicjami odnośnie grafiki i dlatego pewnie podeszli realistycznie do tematu. Skoro przegrali z kretesem z WoWem bezpośrednie starcie premier i w dużej mierze winna była grafika i performence, to postanowili w EQ next zastosować podejście konkurencji. Może tym razem im się uda.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2018
Dołączył(a): 16.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 11:36 
Cytuj  
http://www.twitch.tv/everquestnext/c/2681152

można już oglądać debiut :)
Chyba przestałem czekać na eso :P

juz.

***

Posty: 654
Dołączył(a): 8.12.2006
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 11:48 
Cytuj  
Jestem naprawdę ciekawy jak im to wypali, mam pewne obawy czy nie skończy się tylko na wielkich zapowiedziach a dostaniemy eventy na zasadzie tych z gw2. Jeśli jednak zrobią to wszystko o czym mówili to EQN na nowo zdefiniuje cały gatunek.


_________________
Elysium Project pvp: Vsqe

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 12:44 
Cytuj  
mozna spojrzec na PS2 i sprawdzic jak sie ma rzeczywistosc do zapowiedzi.
wiadomo cos o kombacie? Sam nie sprawdze, bo siedze na dzialce gdzie net jest z epoki kamienia lupanego.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 12:48 
Cytuj  
konkretow nie pokazali, ale jak dla mnie na ta chwile to taki podrasowany wow z dodatkiem gw2.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 12:55 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
mozna spojrzec na PS2 i sprawdzic jak sie ma rzeczywistosc do zapowiedzi.
wiadomo cos o kombacie? Sam nie sprawdze, bo siedze na dzialce gdzie net jest z epoki kamienia lupanego.

Jesli tak na to spojrzeć to możemy być spokojni ;p.

O kombacie konkretów żadnych nie było. Myśla, ze można załozyć, ze bedzie to cos podobnego do tego z GW2.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 13:10 
Cytuj  
gw2 i WoW, jesli tak to moj hype wlasnie zaliczyl ostre przyziemienie. Po PS2 liczylem na pure action mechanike.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 13:37 
Cytuj  
iniside napisał(a):
A z drugiej strony premiera pewnie za 2-3 lata. Do tego czasu bedziemy mieli GeForce 1k i EQN to bedzie gra o wymaganiach komórki.


No tak, ale Landmark który jak rozumiem jedzie na tym samym enginie, tylko ma okrojoną funkcjonalność względem Next ma wyjść do końca tego roku.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 13:53 
Cytuj  
Goatus napisał(a):
iniside napisał(a):
A z drugiej strony premiera pewnie za 2-3 lata. Do tego czasu bedziemy mieli GeForce 1k i EQN to bedzie gra o wymaganiach komórki.


No tak, ale Landmark który jak rozumiem jedzie na tym samym enginie, tylko ma okrojoną funkcjonalność względem Next ma wyjść do końca tego roku.

To de-facto taki bardziej interaktywny edytor / dev-tool do EQN przecież. Perfromance nie musi być jakieś za specjalny, a musi sporo wcześniej wyjść, żeby gracze mieli czas assety do świata gry zrobić dla SOE. Zresztą oglądałem, że można sobie claimnąć całe spłachetki terenu i zrobić całą miejscówkę, typu most nad rzeką, dróżka, jakaś farma w oddali, itd Wychodzi daleko poza zwykły asset typu mieczyk lub kawałek ściany. SOE sobie później będzie mogło wybrać najlepsze miejscówki, budynki, itd przenieść do gry i zapełniać teren w EQN. Chyba pierwszy raz od dawna przeczytam dokładnie EULA w jakimś produkcie z czystej ciekawości, a nie konieczności.

Samego EQN to bym się spodziewał najpóźniej w 2015, choć w jakimś stopniu to pewnie będzie zależeć od populaności Landmarku i jakości rzeczy w nim robionych.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 3 sie 2013, 14:15 
Cytuj  
- seamless world (no zones)
- na factions (w sensie brak podzialu jak np. w WoWie: Horda vs Alliance)
- 8 max total abilities at any given time. 4 per weapon, and 4 per class
- no XP from mob killing, no grinding, etc etc.
- all items will be bind on equip or pickup
- no auto attack during combat

Zrodlo: http://www.reddit.com/r/EQNext/comments ... _the_pool/

Pamietajcie ze dzisiaj panele o klasach, craftingu, swiecie:

Obrazek

Ja tam sie jaram, chce tylko znac jakies ogolne wymagania sprzetowe :)

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 323 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.