Isengrim napisał(a):
sula napisał(a):
Problem z lifetime jest taki, że na takich graczach się nie zarabia, a to często prowadzi do tego, że przez sklepik albo w jakiś inny sposób (np. DLC) z nich trzeba "ciągnąć".
Lotro to był wyjątek, który się nie powtórzy raczej. STO czy TSW to potwierdziły.
No nie wiem. Cena life to jakieś 1,5roku miesięcznych abo. To wlaśnie na miesięcznych abo jest ryzykowny zarobek, bo komuś się gra odwidzi i sajonara. Nawet przerwy w grze typu wakacje, święta to spadki wpływów. A robić trzeba.
Jedyny problem z life to przejście na f2p, wtedy faktycznie się na takich traci, bo trzeba im "dać" to za co inni płacą. Cudzysłow bo to nie żadna darmocha, lifetimerzy wcześniej zapłacili za to.
Sam byłem lifetimere-em w Lotro także zdaje sobie sprawę, że to nie darmocha. Co do gier p2p bez lifetime - to zazwyczaj mają one pół-roczne - roczne suby do wykupienia i część graczy je kupuje także to nie jest też tak "odwidzi mi się" ze wszystkimi.
Przy przejściu na freemium to się nie zgodzę - Te "rzeczy" to tylko kilka rekordów w bazie danych , czy dostaje je 100 czy 10000 graczy nie ma znaczenia kosztowego, a po przejściu na freemium - tak samo jak w przypadku p2p lifetimerzy - niezależnie od modelu dostają co miesiąc to samo co dostają płacący subskrybenci. Także w przypadku, któregokolwiek modelu "dajesz" im to "za co inni płacą". Przypadek TSW jest chyba wyjątkiem, bo tam lifetimerzy dostają więcej niż zwykli premium subskrybenci - to rzeczywiście nieco inna sprawa, ale ja nie pisałem o takim przypadku.
W przypadku lifetime, chodzi o to, że w dłuższej perspektywie masz często spore grono graczy, które nie przynosi wpływów i dopóki utrzymasz p2p model biznesowy to przynosić ich nie będą / będą dużo mniejsze niż cała reszta. Graczy, którzy są "zainwestowani" w grę, także pokusa ich zmonetyzowania jest olbrzymia, bo nie odejdą, a nawet jak odejdą to większość sprzeda konta (lifetime konta wiadomo warte dużo więcej niż zwykłe) czyli z punktu widzenia developera jakby nie odeszli. Dlatego life-time dla modelu gry p2p jest zagrożeniem - jeżeli patrzymy conajmniej średnio-okresowo oczywiście, ale jak dyskutujemy o LT to raczej patrzymy w perspektywie 1 rok + conajmniej.