ShadeKnight napisał(a):
sula napisał(a):
A tam każdy sobie będzie ciupał w to co bardziej uzna za stosowne.
Spęd 'do jedynej słusznej w danym kwartale gry' są głupie :/
Kiedyś gry MMO były na lata, a teraz na 1 kwartał. Co się stało?
Najdłużej ile grałem w jednego MMORPGa to było 6 lat. Teraz cały czas szukam gry w którą mógłbym się bawić przynajmniej 2 lata, a tu same krapy wychodzą na góra 3 miesiące do pograniama.
Teraz na mojej liście jest TERA, GW2, C9, Darkfall 2 i Arche Age. Mam nadzieję, że choć jedna wypali.
Proste - powodów jest kilka ,no i każdy może mieć jeszcze jakieś swoje bardziej specyficzne ,ale z mojego subiektywnego punktu widzenia to wygląda tak:
- ludzie już grali w x mmorpg'ów i już trudniej ich potrzymać przy jednej grze
- mmorpg-i przypominają teraz bardziej co-op gry z single player komponentem - to i nie dziwne ,że się nudzą szybko (szybciej)
- gracze próbują za dużo mmorpg-ów , cały czas coś nowego jest na horyzoncie i skaczą miedzy jedną a drugą
- wiąże się z powyższym ,ale nie umieją zrobić sobie długiej nieograniczonej czasowo przerwy od takich gier
Sam tak robiłem jak w powyższych punktach i uznałem ,że nie ma najmniejszego sensu. Szczerze mówiąc dla mnie granie parę tygodni w mmorpg-a , wbicie max levela ew. zrobienie paru istancji i quit / przejście do innego - kolejnego mmorpg-a - to nie daje satysfakcji - ciekawsze już jest granie w singla albo jakiegoś standardowego multi typu jakiś FPS czy RTS. Sam gameplay w mmorpg-ach jest słaby po prostu.
Przestałem kupować czy ściągać w przypadku f2p "każdego" nowego mmorpg-a i wbijać tam levele.
Teraz próbuję betę / trial i już po paru godzinach max po paru dniach wiem czy jest sens czy nie ma dalej grać.
Wystarczy poświęcić 30 min na zrobienie researchu po forach , w googlu jakie są features gry + kolejne 30 min na video z gameplay-a na max levelu + pograć góra parę dni i już dla mnie osobiście wiadomo czy jest sens grać dłużej czy nie ma.
Ludziom się nie chcę czegoś takiego robić albo mają nadzieję ,że ten mmorpg jednak ich wciągnie na dłużej jak dłużej pograją.
I jak się kończy?
Że 80 lub więcej % ludzi tu na forum ,którzy zaczynają grać w nowy tytuł quit-uje po paru tygodniach no góra tych 2-3 miesiącach. Sam tak robiłem ,ale naprawdę nie ma sensu.
To ,że SWTOR jest crapem to szło poznać po 2 h grania w ten beta stress weekend , tym bardziej ,że info nt. jaki to typ gry było sporo.
Po prostu trzeba sobie zadać pytanie :
- czy widzisz siebie grindzącego w przyszłości grindzącego różne rzeczy przez długie miesiące / lata?
Jeżeli odpowiedź brzmi : nie , już nie mam zdrowia ,chęci ,czasu , etc
To już nie będziesz w żadnego mmorpg-a grał przez lata.
Jeżeli odpowiedź brzmi tak ,ale :
Męczy mnie długi leveling , szukanie grupy nie przez automatycznie systemy , długi travel time , etc
To już nie będziesz grał w żadnego mmorpg-a przez lata.
Problem jest w tym ,że gracze chcą żeby levelling był szybki , były LFG auto -toolsy i teleporty , żeby nie trzeba było grindzić matsów , kasy , dropów ,etc a jednocześnie chcą grać w mmorpg-a 2 lata znowu.
Lol może tu jakaś zbiorowa amnezja panuje ,ale chyba ludzie nie pamiętają na czym sie spedzało długie godziny w mmorpg-ach.
Ok część / większość mmorpg-ów , wycieła :
- travel time (teleporty do instów i miejsc) ,
- wycieła konieczność samodzielnego poszukiwania grupy (cross-lfg toolsy) ,
-konieczność bycia uważnym i co za tym idzie grania wolniej bo śmierć boli (death penalty , corpse-runy ,item loss ,etc),
- współpracy z innymi graczami poza instancjami (każdy sobie może zrobić ile altów chcę i w łatwy sposób zrobić ich tyle ,że mu wszystko / prawie wszystko wycrafcą ) ,
- długi levelling (mniejsze zony , łatwe moby , szybki xp) ,
- miromanagment - ( brak staminy , brak amunicji , mała ilość statsów i zmiennych)
I jeszcze wiećej ale nie chcę mi się pisać już.
A jednocześnie chcą gry na lata.
Loooool
Tak się nie da.
Żadna gra nie zapewni tak długiego czasu samym gameplay-em.
Nawet GW1 - wielkrotnie się ludzie wypowieadali ,ze spędzili tygodnie / miesiące na - nawalaniu w kółko arenek (czyli jak w WoW, Swtor, etc)
, grindzeniu tokenów czy jak to się tam nazywa na nowe ubranka
, gridzeniu różnych tytułów i /lub achievements - z nowszych tych achievements w GW1 co dadzą bousy w GW2.
Mmorpg-i i w ogóle gry opierają się na powtarzaniu tych samych czynności.
Jeżeli to się komuś znudziło to musi zmieniać gry co chwilę ,albo przestać grać - to tak proste jest.
Dlatego większość z bywalców forum quitnie z tych nadchodzących gier też szybko.