MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

T.E.R.A. - The Exiled Realm of Arborea
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=32523
Strona 53 z 87

Autor:  iniside [ 19 mar 2012, 22:22 ]
Tytuł: 

sula napisał(a):
@mark

nie nie ma.

@Shade

To tylko w retardowym systemie DFO nie było limitów. W grze na której się wzrorowali czyli UO miałeś capa skilli.


Jasne ,że to samo co levelowanie ,ale imo lepsze. Tzn . sam system zdobywania tych skilli nie jest dobry bo się kończy pierdyliardem botów ,ale ogólnie jest lepsze od leveli. Nie ma głupiej mechaniki leveli dzielacej content i graczy. Choć też jest zjebane pod wieloma względami. Zresztą to nie topic na dyskujse o tym także zamilkne.


Zresztą zawsze w mmorpg-ach będzie coś na styl leveli , grindzenia skillli , albo zdobywania / wybierania skilli.
Taka natura rpg-ów.

Jak nie będzie progesu statów / skilli albo leveli , to coś innego będzie "wsadzone".


Gry która całkowicie zrywa z tym i robi jak w Quake każdego gracza równego - to nie będzie. Tzn. może ktoś kiedyś zrobi ,ale wtedy to będzie po prostu taki 'niby-fps' tylko z widoku zza pleców :D
tps?

edit:

Czekaj... mount & blade nie jest taką grą przypadkiem?

Można zrobić progresje polegającą na zdobywaniu nowych mocy. Bez leveli. Gracz dostaje na start pule powiedzmy 300 punktow które może rozdysponować w różnych elementach postaci (które to elementy są capped, zeby nie powstaly jakies potworki poza wszelką kontrolą developerów..). Tym sposobem eleminujemy potrzebe levelowania czegokolwiek, bo początkowa pula punktow jest stała przez całą gre.
A nawet jesli w czasie gry można by ją było nieznacznie powiększyć, (np. do 330), to nie rojebie to całej gry jak podniesienie level capa albo skilla capa, albo czegoś innego..

Skill-capy tez nie dziłają. Bo te gry są podatne na syndrom który podałem wyżej.

Tak. Spędziłem sporo czasu na mysleniu o różnych systemach. Przeglądnęłem sporo podręczników do RPG, pare blogów system designerów (w grach) i for o mechanice rpg ;s. I takie wnioski mi sie nasunely.
Graczom poprostu trzeba narzucić limity i nie ma na to bata. W RL limity robi GM. W grze trzeba ja poprostu wymusić.

Autor:  Arturnik [ 19 mar 2012, 22:28 ]
Tytuł: 

mark24bis napisał(a):
Czy jest jeszcze jakieś mmo oparte na skillowym systemie rozwijania postaci a nie na levelach?

Po części Ryzom (początkowo podział jest na gathering/crafting/magic/weapons, ale im dalej tym bardziej sie rozgałęzia),
Haven & Hearth (i Salem będzie oferowało) inny "progress", ale bardziej związany ze znalezieniem specjalnych przedmiotow i uczenie sie z nich niż skillowaniem danej czynności,
Mortal i DFO, EVE to wiadomo.

Autor:  sula [ 19 mar 2012, 23:00 ]
Tytuł: 

@inside

Oj ja jestem za limitami. I to bardzo.

I nawet popieram twój design mmorpg-a. Przynajmniej na tyle ,że chciałbym w niego zagrać / pograć.

Tylko nigdy wszstkie / większość mmorpg-ów tak nie będzie wyglądała , bo najzwyczajniej w świecie spora część ludzi , chcę z czasem być coraz mocniejsza. Rozwijać postać ,żeby po np. 5 miesiącach grania była dużo "silniejsza" niż w 1 dzień ,a nie żeby tylko tzw. 'skill' wyznaczał kto jest lepszy.

Po prostu nie ma imo jednego systemu gry ,który jest najlepszy / optymalny / etc wszystko zależy od gracza.

Dlatego jestem za różnorodnością w mmorpg-ach ,żeby właśnie próbować nowych rzeczy i żeby były różne mmorpg-i.

Takie "skillowe" i takie mniej skillowe i takie zupełnie nie-skillwe.
I nastawione na e-sport pvp , i takie które są na grupowe pvp ,i takie które na pve, etc


Ja sam nie mam jakiejś wizji 'ultimate gry' / systemu który mnie 'zaspokoi' na cały czas.

Mam czasem ochotę pograć np. rts-a gdzie niczym małpa muszę klikać ,a czasem mam ochotę pograć w turową strategię.

Pierwszym mmrogp-ie moim było mocno sandboxo-we UO , a później miałem fun największy z themeparkowego do bólu Lotro gdzie się grindziło itemki.

Tak samo miałem największy fun z community w UO i virtual world ,a w Lotro oprócz fajnej gildii , to w sumie gra się później ogniskowała na instancjach (w pewnym momencie już za bardzo).


Dlatego takie chujowe są themeparki a la WoW.
Nie dlatego ,że są chujowe same w sobie albo dlatego ,że mechanike mają taką a nie inną.

Problem jest w tym ,że wszyskie mainstreamowe gry to kopiują.

Dlatego twoja wizja gry - hmm pograł bym - jakby gra była dobrze zrobiona to pewnie bym się i wciągnął , tylko problem jest taki ,że nie chciałbym ,żeby taki system się stał tak dominujący jak WoW styl.

Bo po roku czy dwóch chciałbym zagrać pewnie w inny rodzaj mmorpg-a i jakby się okazało ,że wszyskie mmropg-i opierają się na wyborze wszystkiego na początku , to by była powtórka z rozrywki :/


Przemysł gier jest taki a nie inny i nie chcą nowych rzeczy próbować - całe szczęście sporo powielanych pomysłów dostaje kopa w dupe od graczy ,bo faili wielkobudżetowych nie brakuje i mam nadzieję ,że to będzie się powtarzać heh


GW2 jest np. obiecujące - wyobrażam sobie ,że mogę mieć nawet i z pół roku funu z tą grą bo się pewnie wciągnę albo w arenki albo w WvWvW albo w grindzenie strojów albo we wszystko tym bardziej ,że mam przerwę od mmorpgów od czerwca (nie licząc jakiś paru dni bet) ,ale nie chciał bym mieć za np. 4 lata rynku usianego w 90% kopiami GW2 , bo jak GW2 mi się znudzi to chcę mieć wybór mmorpg-a z innymi założeniami / mechanikami i to nie jakiegoś indie albo starocia.

Kurwa znowu ściana tekstu. Sorry ;/

Autor:  Teo [ 19 mar 2012, 23:19 ]
Tytuł: 

Takie pomysły już były, w Fallen Earth pamiętam limity punktów dobrze się sprawowały do własnych umiejętności.

Autor:  candidoser [ 20 mar 2012, 08:05 ]
Tytuł: 

Ja nie mowie, zeby z mmorpg zrobic fps-a. Co to dla mnie jest jakosc fps?
Po pierwsze tak jak pisal iniside - action based combat. To po prostu wyzszy stopien interaktywnosci. Bo postac robi uniki wtedy, kiedy ja chce, a nie wtedy, gdy tak wypadnie z rzutu kostkami. Tak, wiem - to jest rpg, ale dla mnie staty to nie jest podstawa rpg. Zreszta uwazam, ze w obecnych mmorpg jest coraz mniej zarowno mmo jak i rpg, ale to juz temat na inna rozmowe.
Jestesmy w topicu o Tera. Co ta gra ma takiego 'unikalnego'? Free target, czyli 'nowosc', ktora przyciagnela ludzi przynajmniej do bety. A przeciez w porownaniu do fps-ow ten gameplay wyglada w sumie slabo. Hitboxy na 1/2 ekranu, celownik na 1/4, kompletnie nie ta dynamika. A jednak w mmo to 'nowosc'.
Dolozcie do tego zaawansowana fizyke np. zniszczen (np. w BF3 to zajebisty feature - pod koniec walki wszystko rozpieprzone w drobny mak) i bedziemy mieli to, o czym myslalem piszac 'jakosc fps'.
Dynamika, stopien interakcji, fizyka. Im bardziej bedzie to zblizone (bo jednak ograniczenia technologiczne sa wieksze) do fps-ow, tym imo lepiej.

@mendol
DFo odpada chociazby ze wzgledu na slaba oprawe (grafa, czy fatalna animacja). Zreszta widze, ze gra nie stoi najlepiej, wiec szkoda na nia czasu (a tego mam malo).

Autor:  vilhelm [ 20 mar 2012, 10:22 ]
Tytuł: 

candidoser napisał(a):
DFo odpada chociazby ze wzgledu na slaba oprawe (grafa, czy fatalna animacja). Zreszta widze, ze gra nie stoi najlepiej, wiec szkoda na nia czasu (a tego mam malo).


Gdzie tu masz slabą oprawę graficzną?

http://www.own3d.tv/video/141647/Siege_ ... 6_2011KKKK

Autor:  Poziomka [ 20 mar 2012, 10:54 ]
Tytuł: 

ej dobra my tu sobie gadamy ale to jest watek o grze Tera..a nie watek zatytulowany 'ogolne' czy inne..
moze bardziej skupmy sie na tym czego dotyczy temat:)

Autor:  Goatus [ 20 mar 2012, 13:11 ]
Tytuł: 

Wracając do Tery, GvG:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... mgUuIrSHc#!

Niestety PoV priesta + maksymalnie oddalona kamera więc dużo nie widać.

Tu macie więcej:
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=49249

Wszystko z ostatniej CBT

Autor:  zax [ 20 mar 2012, 17:29 ]
Tytuł: 

To ja ponawiam pytanie: skąd dorwać keya do CBT? ;>

Autor:  Goatus [ 20 mar 2012, 17:35 ]
Tytuł: 

zax napisał(a):
To ja ponawiam pytanie: skąd dorwać keya do CBT? ;>


Większość tutaj ma pewnie pre-order co daje ci dostęp do wszystkich bet (jeszcze 2x CBT po 3 dni i OBT trwająca 5? dni) i headstart. Najtańsza wersja jest u frogstera za 5e tyle że te 5e raczej będzie stracone chyba że kupisz u nich w sklepie później pełną grę, co się nie opłaca bo ceny mają kosmiczne.

Ofcourse na różnych portalach growych też bywają klucze przed każdym eventem, ale wtedy masz dostęp tylko do tego jednego eventu.

Autor:  Piszpan [ 20 mar 2012, 17:48 ]
Tytuł: 

Goatus napisał(a):
Wracając do Tery, GvG:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... mgUuIrSHc#!

Niestety PoV priesta + maksymalnie oddalona kamera więc dużo nie widać.

Tu macie więcej:
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=49249

Wszystko z ostatniej CBT


pieknie przypominaja mi sie czasy z l2.

Autor:  vilhelm [ 20 mar 2012, 17:49 ]
Tytuł: 

Tyle ze w L2 byly siege tu ich nie ma :/ wiec pvp troche traci na sensie co gorsza nie bedzie Siege w Tera ever:

Cytuj:
There will not be seiges in TERA-- not at launch and not soon after launch. The developers feel that they currently cannot impliment large scale events like that without it causing unplayable lag. The main guild activities will be the political system and the battlefield system

Autor:  Deli [ 20 mar 2012, 17:55 ]
Tytuł: 

vilhelm napisał(a):
Tyle ze w L2 byly siege tu ich nie ma :/ wiec pvp troche traci na sensie co gorsza nie bedzie Siege w Tera ever:

Cytuj:
There will not be seiges in TERA-- not at launch and not soon after launch. The developers feel that they currently cannot impliment large scale events like that without it causing unplayable lag. The main guild activities will be the political system and the battlefield system


dodali Rifty to nie widze dlaczego nie mogli by zrobic walki o super bossa z riftu. Taki co spwanuje raz na tydzien i bylby wars o niego.

Autor:  sula [ 20 mar 2012, 17:58 ]
Tytuł: 

vilhelm napisał(a):
Tyle ze w L2 byly siege tu ich nie ma :/ wiec pvp troche traci na sensie co gorsza nie bedzie Siege w Tera ever:

Cytuj:
There will not be seiges in TERA-- not at launch and not soon after launch. The developers feel that they currently cannot impliment large scale events like that without it causing unplayable lag. The main guild activities will be the political system and the battlefield system

Imo ArcheAge bardziej będzie miał 'feel' Lineage II niż TERA , choć też będą spore różnice. No ,ale tej gry szybko nie będzie także w sumie nie ma o czym mówić.


No brak siegów hmm myślałem ,że będą jak się zastanawiałem czy Terę kupować.

Autor:  vilhelm [ 20 mar 2012, 19:22 ]
Tytuł: 

No jakby ktoś skrzyżował TERA z ARCHEAGE to było by coś poki co jedynie zostają "pół gry"

A taka niestety jest prawda ze TERA wygląda na szybki taki kolejny AION bis czyli brak contentu do dalszej gry po wbicu max poziomu...
Co jest smutne bo system non target w mmo jest doskonały.

Autor:  ShadeKnight [ 20 mar 2012, 19:38 ]
Tytuł: 

Goatus napisał(a):
Tu macie więcej:
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=49249

Wszystko z ostatniej CBT
Niezłe bitwy. Dobrze, że widać imiona wrogich postaci, bo przynajmniej wiesz kogo zabiłeś - a nie tak jak w GW2, że wszyscy są np. "Green Invader" albo "Red Invader".

Autor:  iniside [ 20 mar 2012, 19:44 ]
Tytuł: 

ShadeKnight napisał(a):
Goatus napisał(a):
Tu macie więcej:
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=49249

Wszystko z ostatniej CBT
Niezłe bitwy. Dobrze, że widać imiona wrogich postaci, bo przynajmniej wiesz kogo zabiłeś - a nie tak jak w GW2, że wszyscy są np. "Green Invader" albo "Red Invader".

Nie prawda. w GW2 wogole nie widac imion postaci. (czyt. dopoki nie znajdziesz i nie zaznaczysz). Co jest rozwiazaniem duzo lepszym.

Bo nie ma nic bardziej doprowadzajacego do wkurwy niz to, ze dzielnie sie chowasz w krzakach, a nad krzakiem wielki napis z imieniem postaci..

Autor:  ShadeKnight [ 20 mar 2012, 19:53 ]
Tytuł: 

iniside napisał(a):
ShadeKnight napisał(a):
Goatus napisał(a):
Tu macie więcej:
https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=49249

Wszystko z ostatniej CBT
Niezłe bitwy. Dobrze, że widać imiona wrogich postaci, bo przynajmniej wiesz kogo zabiłeś - a nie tak jak w GW2, że wszyscy są np. "Green Invader" albo "Red Invader".

Nie prawda. w GW2 wogole nie widac imion postaci. (czyt. dopoki nie znajdziesz i nie zaznaczysz).

Co ty nie powiesz? :roll:

Z tymi "Green Invader" to ewidentny fail. Mam nadzieję, że to poprawią do premiery, bo równie dobrze można grać przeciwko bezimiennym botom. :har:

Autor:  Piaskowy [ 21 mar 2012, 10:38 ]
Tytuł: 

http://www.mmorpg.com/giveaways.cfm/off ... ndout.html

Autor:  Poziomka [ 21 mar 2012, 13:08 ]
Tytuł: 

orientuje sie ktos czy jak skombinuje sobie kluczyk do us tera beta..to co musze zrobic aby dzialal?

sciagnac/skopiowac gre w inne miejsce na kompie?
utworzyc nowe konto?
i to starcza?

obecnie teraz mam juz wrzucony kluczyk z pre-ordera kolekcjonerskiejw nersji i nie chcialbym hehe w jakis glupi sposob go stracic:)

Strona 53 z 87 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team