Co do braku opisów i tooltipów to jest to obecne w większości gier 4x
Po pierwsze wiki:
http://sots2.rorschach.net/SotS2_Codex - nie jest w 100% aktualne ale zapoznanie się z podstawami z tej stronki daje już podstawowe pojęcie co i jak.
Po drugie oficjalne forum:
http://www.kerberos-productions.com/for ... d26d1b6a1cTam już masz wszystko na bieżąco.
Tak na szybko odnośnie walki:
przybliżanie i oddalanie wykonujemy za pomocą kółka w myszce
Są 3 tryby widoczności podczas walki:
pierwszy jaki się włącza to widok z bliska na okręt dowodzenia, kamera robi kółko na statek i później jeśli nie ma przeciwnika w pobliżu naszych jednostek lub planet następuje odliczanie do tzw. kompresji czasu(wszystko porusza się w przyśpieszeniu, a czas starcia odliczany jest normalnie), 3-2-1 i przeskakuje do widoku taktycznego(czyt. w tym widoku widzimy cały układ planetarny z podziałem na sektory, widokiem na planety i zielonymi pikselami wskazującymi nasze jednostki). Natomiast jeśli przeciwnik znajduje się dostatecznie blisko to w przypadku początku walki kompresja się nie uruchamia, a jeśli kontakt następuje później to kompresja jest automatycznie wyłączana.
Nie pamiętam dokładnie skrótów klawiszowych ale ja mam ustawione tak, że po wciśnięciu TAB zaznacza i centruje mi kamerę na moim statku dowodzenia. Domyślnie kamera musi być wycentrowana na jakimś obiekcie i mozna ją obracać mając dany obiekt w centrum ekranu ale mozna sobie ustawić skróty klawiszowe aby móc swobodnie się przemieszczać kamerą podczas walki. Osobiście z tego nie korzystam.
Tak jak pisałem wcześniej z chęcią wytłumaczę co i jak, trzeba się do mnie odezwać kiedy jestem online(jeśli nie odpowiem w ciągu minuty to znaczy, że mnie nie ma i nie chciało mi się wyłączać gry).
Tak wiem ta gra ma jeszcze sporo niedoróbek i niektóre rzeczy mogą być wkurwiające ale mi to jakoś szczególnie nie przeszkadza i bawię się na całego.