MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Europa Universalis 4
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=44182
Strona 56 z 81

Autor:  Morgul [ 20 lis 2015, 14:18 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Ja nigdy nie miałem problemów z działaniem eu4, chociaż dawno nie grałem do końca (1821).

Swoją drogą nie uważacie, że ai cofnęło się w rozwoju odkąd wprowadzili te forty? Kiedyś trzeba było zastawiać pułapki na ai, teraz ai często nie anuluje ruchu nawet bez kłódki, do tego atakuje bez sensu mniejszymi armiami, robi z dupy kompozycje typu artyleria+konnica i łazi pojedynczymi regimentami. Gdy grałem raz jako imp dla achievementa i miałem tę przedostatnią reformę aktywną, gdzie całe imperium to moi wasale, to co wtedy tam zobaczyłem w wykonaniu wojsk ai to był kabaret (wojna z ottomanami). Brakowało tylko muzyki z benny hilla. :(

Nie rozumiem czemu nie potrafią naprawić wycofywania się wojsk ai z black flag, kurde nie raz nie dwa zawiesi się jakaś armia gdzieś i stoi latami. Pamiętam jak raz 30k francuzów utknęło w anglii... no i gg dla francji. A to z black flag to od początku gry jest, jak ai samo w sobie nie ogarnia to bo by mogli np im dać teleport armii do stolicy jeżeli ma czarną flagę np przez 1rok. Nie wiem, niektóre błędy które popełnia ai wydają się teoretycznie łatwe do naprawy, jak anulowanie budowy regimentów w prow w których jest armia gracza/obok armii gracza - bo to nie ma sensu. Nie wiem czy tak trudno zrobić ciut lepiej ogarniające ai, czy po prostu to jest na końcu listy priorytetów przy okazji każdego dodatku. Ogólnie smutek i musiałem się wyżalić ;)

Jeszcze co do fortów, jak one działają to jest dla mnie czarna magia. Miałem 3forty obok siebie i armia ai przeszła sobie środkiem, nie robiąc sobie nic z wszystkich trzech. Ogólnie forty wydają się za drogie i bez sensu, bo często nie spełniają swojej roli.

Autor:  Niah [ 20 lis 2015, 14:29 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Nie raz widziałem jak 5k atakuje 25k. Mam wrażenie, że czym słabszy/w większej desperacji jest kraj to głupich ruchów jakoś więcej.

Autor:  pooma [ 21 lis 2015, 14:25 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

http://images.akamai.steamusercontent.c ... D6DEC5F85/

This is Persia!
Kangra, Khandesh, Oman to marchie. QQ to wasal.

W ogóle powtórka z rozrywki była bo Neapol trzymał Corfu, ostatnią prowkę wymaganą do achievementa (to samo miałem w Basileusie). Francja obrońcą wiary, Neapol w sojuszu z Polską, Węgrami i Czechami. Wypowiedziałem wojnę Węgrom i walczyłem przeciwko nim, Neapolowi, Francji i chyba Kolonii. Ostateczna bitwa największa jaką stoczyłem, w sumie pół miliona woja :D

Autor:  Niah [ 22 lis 2015, 15:34 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Nice. Też mam zrobione. Moje brzydsze było, ale na jakimś dość starym patchu (prawdopodobnie na 1.9)

http://images.akamai.steamusercontent.c ... A3D149805/
Patch 1.7 Ta stare w chuj, ale bałem się dokończyć :)
Nie wiem czy dam radę podbić Ming (800% vp), Zhun (200+% vp), Shun (wasal).
Nawet z breaktrucowania może być nie do zrobienia. Jak tylko wojsko wróci na graniczne prowki i znów war. I tak nie muszę corować, mam religijną z budynkiem więc jakieś -30% cost stab. Shun ma jeszcze jakieś 450% vp. Zhun w osobnej wojnie podbije/zwasalizuje. Głupi po wojnie podpisali sojusz hehe

Największy problem to jakie wziąłem idee:
ADM, HUM (a i tak nie zrobiona westernizacja, więc nie mam cb z techa no kurwa jebana mać), Trade (po chuj), Religious

PS. Ming to mniej niż 800% bo potrzebuje to co mają w regionie chińskim, pytanie ile jak to stary patch i nie pokazuje ile warta jest prowka.

Autor:  pooma [ 22 lis 2015, 16:56 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

800% może być ciężko. Nie lepiej poczekać na kozaków i nowe featury hord potestować przy okazji? (ja mam taki zamiar)

Autor:  sula [ 22 lis 2015, 17:06 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Morgul napisał(a):
Ja nigdy nie miałem problemów z działaniem eu4, chociaż dawno nie grałem do końca (1821).

Swoją drogą nie uważacie, że ai cofnęło się w rozwoju odkąd wprowadzili te forty? Kiedyś trzeba było zastawiać pułapki na ai, teraz ai często nie anuluje ruchu nawet bez kłódki, do tego atakuje bez sensu mniejszymi armiami, robi z dupy kompozycje typu artyleria+konnica i łazi pojedynczymi regimentami. Gdy grałem raz jako imp dla achievementa i miałem tę przedostatnią reformę aktywną, gdzie całe imperium to moi wasale, to co wtedy tam zobaczyłem w wykonaniu wojsk ai to był kabaret (wojna z ottomanami). Brakowało tylko muzyki z benny hilla. :(

Nie rozumiem czemu nie potrafią naprawić wycofywania się wojsk ai z black flag, kurde nie raz nie dwa zawiesi się jakaś armia gdzieś i stoi latami. Pamiętam jak raz 30k francuzów utknęło w anglii... no i gg dla francji. A to z black flag to od początku gry jest, jak ai samo w sobie nie ogarnia to bo by mogli np im dać teleport armii do stolicy jeżeli ma czarną flagę np przez 1rok. Nie wiem, niektóre błędy które popełnia ai wydają się teoretycznie łatwe do naprawy, jak anulowanie budowy regimentów w prow w których jest armia gracza/obok armii gracza - bo to nie ma sensu. Nie wiem czy tak trudno zrobić ciut lepiej ogarniające ai, czy po prostu to jest na końcu listy priorytetów przy okazji każdego dodatku. Ogólnie smutek i musiałem się wyżalić ;)

+1

Spróbowałem EU4 z nowościami. Grać narazie nie mam zamiaru, ale zmiany (vs 1.8) oceniam na minus. Forty są imho ogólnie z dupy mechaniką. AI kuleje. Parę znaczych bugów (jak ten z blag flag) nie naprawione mimo, że istnieją od samego początku chyba. Dowalili w Europie więcej prowincji nie wiem po co. System developement points prowincji też mi się nie podoba. Znerfienie vassal annexing też nie.

Ogólnie większość na minus. Nie wiem może w multi to ma większy sens.

Autor:  tiomor [ 22 lis 2015, 20:19 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

No właśnie w multi te forty są mega. Prosty przykład - bogata Francja ma nasrane fortów na granicy z HRE i HRE nie jest wstanie przyjść z pomocą Hiszpani, która jest gwałcona przez Francję.

A w singlu też jest spoko, przynajmniej nie trzeba okupować całego kraju ;p

Autor:  Niah [ 22 lis 2015, 21:54 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Obrazek
The Great Khan
As the Mongol Khanate or the Golden Horde, own or have a subject own the Chinese, Russian and Persian regions.

http://images.akamai.steamusercontent.c ... F8FCCA335/
http://images.akamai.steamusercontent.c ... CDD169BD6/

Anglia pu z portugalia
Ja mam z Algierem

Autor:  tiomor [ 22 lis 2015, 21:59 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Lol. ładne.

Jakim cudem HRE powstało na singlu?

Autor:  Niah [ 23 lis 2015, 10:48 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Jeszcze tydzień (i jeden dzień) do dodatku! MP?!

tiomor napisał(a):
Jakim cudem HRE powstało na singlu?


To stary patch, gdzie aneksix wasala jest w chuj szybkie, ale chyba droższe w diplotechu. Shun z 164 base taxa chyba 600-800% vp to jakieś 2600diplo więc cóż. 15 diplo na miech

Autor:  tiomor [ 24 lis 2015, 16:08 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

1 grudnia Kozaki.

Autor:  Niah [ 25 lis 2015, 20:57 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Próbuje dokończyć Hindustan i masakra z tymi buntami. Za rok buntuje w Indonezji, za dwa w Pakistanie etc etc
A muszę trzymać armię w Persji, w Indiach, w Afryce Południowej, Indonezji, Japonii, na Alasce. I chce zwasalizować ming w jednej wojnie, a mogę bo ma 39% vp :<

tiomor napisał(a):
1 grudnia Kozaki.


Przecież wiemy :P

Autor:  tiomor [ 30 lis 2015, 10:14 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Niahu, acziw dla ciebie :D

Jedna wiara - wszystkie prowincje świata mają twoją religię

:D:D:D

Customowe państwa teraz tez beda mogly grac na IM?

Autor:  Niah [ 2 gru 2015, 01:48 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

tiomor napisał(a):
Customowe państwa teraz tez beda mogly grac na IM?


Nie mogą, znaczy jest kilka achivów dla nich i tyle.

Mój pierwszy custom nation achiv
http://images.akamai.steamusercontent.c ... 1A23F519A/

Byłoby szybciej, ale chciałem mieć dobre relacje z Francją i Burgundią, a i tak się nie udało.
+
Moskwa może uniemożliwić mi zrobienie achiva jak się będzie tak rozrastać.

Autor:  Rzeznik [ 2 gru 2015, 11:27 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Pojebało ich? 20 jurków??

Chyba kurwa śnią ;)

Autor:  Deshroom [ 2 gru 2015, 11:35 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Piszą że aż 200MB zmian musi kosztować :D

Dziwnie się zachowuje włączanie i wyłącznie gry, nowy launcher nie bardzo.

Autor:  Niah [ 2 gru 2015, 11:43 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

@Rzeźnik
Ja już hostować gier nie mogę, więc ktoś z was będzie musiał zakupić wszystkie dodatki :wink:

Autor:  Rzeznik [ 2 gru 2015, 11:53 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

Ja mam wszystko poza Kozakami, ale kuzwa 20jurkow nie wydam na to, nie ma bata.
Poczekam na promocje w przyszłym roku najwyżej.
Powariowali.

Autor:  tiomor [ 2 gru 2015, 11:55 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

No delikatnie ich jebło. Szczególnie, że to nie jest jakiś mega dodatek prawdę mówiąc ;o

Autor:  Niah [ 2 gru 2015, 11:56 ]
Tytuł:  Re: EUROPA UNIVERSALIS 4

E tam. EU4 to jedyna gra w którą tyle gram, więc i tak tanio w chuj :wink:
https://muve.pl/sklep/digital/dodatki-d ... tal,184966

Strona 56 z 81 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team