AD1. jesli jest jeden bohater w armii to po walce dostaje całe xp dla siebie(zwykle wojska/potwory w twojej armii maja tak jakby oddzielny xp jaki dostaja po walce), jesli jest ich dwóch to dzielą się po połowie ale trzeba pamiętać, że zdolności tego drugiego także się wykorzystuje w bitwie, a często są lepsze i jest ich więcej niż u zwykłych wojaków. Ujemne skutki masz wtedy jeśli są takowe wypisane w zdolnościach(np. po przegranej walce championi otrzymują losowe rany, które są ujemne).
AD2. W przypadku takiego miśka, trolla jaki bohatera tak to wygląda. Inna sprawa ma się w przypadku oddziału, jeśli w oddziale masz 3 ludzi to zazwyczaj ich atak jest liczony np. 3x10, jeśli któryś z nich zginie w walce to automatycznie zadają 2X10.
AD3. Zazwyczaj w mieście szybciej odzyskują zdrowie ale ponieważ nie są to jakieś diametralne różnice to po prostu musisz odczekać parę tur aby się zregenerowali(tudzież wybrać następną walkę z takim przeciwnikiem aby ranne jednostki stały z daleka i tylko obserwowały walkę).A i jeszcze jedno, niektóre zdolności bohaterów podczas levelu dają premię do odzyskiwania HP armii w której są wszystkim wojakom.
Ad4.Tooltip się kłania!!!!! "Obudowane" Shard-y dają przede wszystkim bonus do spelli danego typu(zazwyczaj do obrażeń - ile dokładnie to nie pamiętam) jak i im lepszy level obudowania tym wiecej many na turę dostajesz
AD5.Na początku pierwszą rzeczą, którą robię to rekrutowanie Bohatera, zawsze jest jakiś leszcz w pobliżu startowej lokacji, a później to już zależy od rasy, terenu siły mobków w okolicy ale zazwyczaj przez pierwsze kilka tur chodzę jedną armią.
Ad6. Zazwyczaj staram się nie tracić jednostek aby później móc odesłać je do pilnowania jakiegoś zagrożonego miasta, a wtedy do armii biorę nowe i bardziej zaawansowane i je także "trenuję" i tak w kółko. To już zależy jaką nacją grasz i jaką strategię stosujesz.
ARGH!!! Niech już jakiś mod opracuje multi do tej gry!!