MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Europa Universalis 4 https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=44182 |
Strona 8 z 81 |
Autor: | tiomor [ 13 paź 2014, 10:03 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Zależy kim grasz, ale temple to podstawa ;< Generalnie zawsze się opłaca budować te na tax (te ponad temple)+armia. Ewentualnie Trade Power jak planujesz robic coś w handlu. No i 90% budynków specjalnych. Ile dają budynki możesz się przekonać patrząc na mojego screena kilka postów niżej. Bez budynków miałbym może 1/2 tego limitu wojsk i MP. Mam grubo ponad 300k wojska i miesięczny zysk +~100 przy pełnym utrzyzmaniu wojska. Dla twojej hiszpanii to polecałbym... no cóż, wszystko. Z kolonii nie masz MP ani Limitu wojsk, ale masz hajs, więc buduj budynki wojskowe, jeśli chcesz mieć jakieś szanse 1vs.1 z francją. Twój NOD jest raczej niezagrożony przejeciem przez jakieś AI, ale dobrze dorzucić kilka budunków na Trade Power (no i kilka Light shipów). W ktorymś momencie twoje kolonie będą imperium samym w sobie i nie będziesz musiał trzymać w ameryce żadnych pokaźnych sił, więc dobrze jest mieć potęgę w Europie do walki z Francją (ty pokonujesz francje w europie, twoje kolonie w ameryce > zgarniasz w pizdu kolonii fracuskich (są tanie przy pokoju) > profit, choć niewielki, ale w ten sposób w jeszcze przed 1700 rokiem powinenes mieć całe ameryki pod swoim panowanie, Anglia to gówno, a portugalia to cioty). No i podstawa dla Hiszpani to według mnie budynki morskie. Już 3 albo 4 poziom budynku zwiększa ci limity Navy (dla porównania wojskowe to 5 i 6 poziom, czyli odpowiednio 250 i 500 golda za budynek), a to dla tych europejskich meksykanów przydatna rzecz. |
Autor: | Rzeznik [ 13 paź 2014, 10:42 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Budynki na taxy to must have. No i manufaktury tez w pip hajsu daja. Budowac, budowac, ale nie kosztem zapoznien w techowaniu. Bonus z admina i dyplomacji za bycie ahead of time jest calkiem si. |
Autor: | tiomor [ 13 paź 2014, 10:44 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Czasami budynki można zlać zupełnie. Np. Grając OE mam je kompletnie w dupie, bo i tak pół świata jest moje, a cały hajs idzie na ciagłe wojny ![]() |
Autor: | Niah [ 13 paź 2014, 10:46 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Moja JAPONIA z niedzielnej http://cloud-4.steampowered.com/ugc/541 ... 303248460/ Granada http://cloud-4.steampowered.com/ugc/541 ... E64CE8459/ |
Autor: | tiomor [ 13 paź 2014, 10:48 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Czekaj czekaj, Granada i japonia nie tworzą państw kolonialnych? |
Autor: | Niah [ 13 paź 2014, 10:49 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
tiomor napisał(a): Czekaj czekaj, Granada i japonia nie tworzą państw kolonialnych? Zależy gdzie masz stolice ^^ |
Autor: | Junkier [ 14 paź 2014, 00:02 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Zacząłem dzisiaj od nowa grać Brandenburgią (nick zobowiązuje), bo w poprzedniej grze na początku XVI wieku rzuciło się na mnie pół Europy. Myślałem, że byłem zbyt agresywny, ale w tej grze w tym samym czasie zająłem ze 2 razy więcej terenów, a koalicja siedzi cicho. Martwi mnie tylko, że Austria rozrasta się jeszcze szybciej ;o |
Autor: | tiomor [ 14 paź 2014, 07:52 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
To generalnie zależy od sposobu w jaki to robisz. Jeśli wchłoniesz za dużo i za szybko to się wkurwiają sąsiedzi. Jeśli w ciągu 10 lat wciągnąłeś 10 prowincji, to lepiej, żeby było 1 prowincja rocznie niż 10 na raz (taki przykład, przy 10latach i tak się wszyscy wkurwią ![]() Co do Austrii, ich armie to ostatnie szmaty. Niahu potwierdzi z wczorajszej kampanii ![]() |
Autor: | tiomor [ 14 paź 2014, 08:29 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
W kwestia grania w niemczech: ![]() |
Autor: | Niah [ 14 paź 2014, 09:06 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
@tiomor Potwierdzam. Jest tak słaba, ale tak słaba, że w kolejnych kampaniach zostanie wzmocniona poprzez modyfikacje plików. ^^ Mapa z wczoraj 1574_04_21 |
Autor: | Junkier [ 14 paź 2014, 09:12 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
tiomor napisał(a): To generalnie zależy od sposobu w jaki to robisz. Jeśli wchłoniesz za dużo i za szybko to się wkurwiają sąsiedzi. Jeśli w ciągu 10 lat wciągnąłeś 10 prowincji, to lepiej, żeby było 1 prowincja rocznie niż 10 na raz (taki przykład, przy 10latach i tak się wszyscy wkurwią ![]() Co do Austrii, ich armie to ostatnie szmaty. Niahu potwierdzi z wczorajszej kampanii ![]() W poprzedniej grze w zasadzie tylko wchłonąłem Pomorze i zwasalizowałem 1-2 państewka (to chyba daje spore kary do relacji z innymi państwami). Teraz zjadłem Pomorze, co najmniej dwa inne państewka (Polska była na tyle miła, że wynegocjowała mi to w czasie jednej wojny ;o), zwasalizowałem i anektowałem Saksonię, podjebałem ostprusy zakonowi i Wrocław Czechom + coś tam jeszcze. W miarę możliwości staram się poprawiać relacje z państwami koalicji + rozwijam idee dyplomatyczne. Do tego sojusz z Polską, Austrią i Francją może działać odstraszająco ;p Cytuj: Co do Austrii, ich armie to ostatnie szmaty. Jak głosi stare powiedzenie Bóg stworzył Włochów specjalnie, żeby Austriacy mieli kogo lać. |
Autor: | sula [ 14 paź 2014, 13:52 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Właśnie. Jak lider sojuszu wycenegocjuje od wrogier koalicji jakieś tereny dla jednego z członków sojuszu to agresywność się dostaje taką samą czy mniejszą niż jakby się samemu to zagarneło ? |
Autor: | tiomor [ 14 paź 2014, 14:11 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
"Przyjmujący" ponosi wszystkie koszty (AE, Diplo) Zawsze możesz jednak zablokować możliwość podpisywania czegokolwiek za Ciebie (prawy górny róg okienka "wojny") |
Autor: | Niah [ 14 paź 2014, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
tiomor napisał(a): "Przyjmujący" ponosi wszystkie koszty (AE, Diplo) Zawsze możesz jednak zablokować możliwość podpisywania czegokolwiek za Ciebie (prawy górny róg okienka "wojny") Diplo na 100% nie, co do AE musiałbym sprawdzić. Chyba, że mówiąc przyjmujący masz na myśli przejmujący, ale dla mnie to raczej lider ![]() |
Autor: | tiomor [ 14 paź 2014, 14:20 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Nie no, na stówę kosztuje to przejmującego/przyjmującego, jak zwał tak zwał. Masz zawsze w podsumowaniu, ZXC, oddaje QWE, dostaje tyle AE i tyle diplo traci ;p. Diplo nie traci się jak jest zwrot corów. EDIT: Albo mam jakieś zwidy. |
Autor: | Niah [ 14 paź 2014, 14:31 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
tiomor napisał(a): Nie no, na stówę kosztuje to przejmującego/przyjmującego, jak zwał tak zwał. Masz zawsze w podsumowaniu, ZXC, oddaje QWE, dostaje tyle AE i tyle diplo traci ;p. Diplo nie traci się jak jest zwrot corów. EDIT: Albo mam jakieś zwidy. Masz rację, nie byłem pewny nazewnictwa ![]() |
Autor: | Niah [ 16 paź 2014, 16:44 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
http://cloud-4.steampowered.com/ugc/541 ... 9666139B6/ A to są moje niemcy zrobione z czech:) |
Autor: | Stobek [ 16 paź 2014, 18:21 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Niah napisał(a): http://cloud-4.steampowered.com/ugc/541881614898095706/41B7041684992FEDEA080CD1A852E839666139B6/ A to są moje niemcy zrobione z czech:) Widzę , że strategia na czysty podbój. Nieźle się Rosja wgryzła w Litwę. Na co zbierasz hajs?Jak można miec tyle hajsu w ogóle ![]() |
Autor: | Rzeznik [ 16 paź 2014, 18:49 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Fajne Niemcy, do tego daze, w sumie jestem blisko wielkoscia, ale wlasnie wpadlem w unie personalna przez przypadek jako podlegly...masakra. Da sie z tego gowna wydostac? ![]() Francja i Austria wlasnie walcza o to kto bedzie liderem tej Uni... |
Autor: | Niah [ 16 paź 2014, 18:59 ] |
Tytuł: | Re: EUROPA UNIVERSALIS 4 |
Stobek napisał(a): Niah napisał(a): http://cloud-4.steampowered.com/ugc/541881614898095706/41B7041684992FEDEA080CD1A852E839666139B6/ A to są moje niemcy zrobione z czech:) Widzę , że strategia na czysty podbój. Nieźle się Rosja wgryzła w Litwę. Na co zbierasz hajs?Jak można miec tyle hajsu w ogóle ![]() Żeby mieć kasę trzeba wcześniej mnóstwo kasy wydać. Wydałem 20-30 fabryk. Gram na iron manie i spokojnie można mieć więcej kasy grając taką anglią. http://cloud-4.steampowered.com/ugc/541 ... 7919CD10B/ |
Strona 8 z 81 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |