MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

XCOM: Enemy Unknown (2012+)
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=40171
Strona 9 z 17

Autor:  Mendol [ 13 paź 2012, 12:21 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

moze w niektorych misjach sie przemieszczaja.
ja zauwazylem, ze w wiekszosci zaczynaja to robic dopiero po tym jak nasz squad ich zobaczy.
a tak siedza i czekaja pies wie na co.

Autor:  Drusek [ 13 paź 2012, 12:27 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Może tylko na classicu się przemieszczają. Łatwo sprawdzić zapisując grę przed ich zobaczeniem, potem wczytać przeczekać 1 turę i już ich nie będzie tam gdzie byli.

Autor:  Mendol [ 13 paź 2012, 12:29 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

z tego co czytalem to zapisywanie/wczytywanie sejvow nie dziala - warunki zawsze sa te same.
anyway na normalu jeszcze nigdy nie zaskoczyli mnie wyskakujac z boku, badz pojawiajac sie znienacka.
ale swoje zale juz wylalem, wielka wielka szkoda, ze tak zjebali.

Autor:  Arturnik [ 13 paź 2012, 12:37 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

no, a prawie x-coma kupilem.
szkoda :(

Autor:  raggnarok [ 13 paź 2012, 12:42 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Jest juz 1-y ciekawy mod: http://xcom.nexusmods.com/mods/5 Wyglada intrygujaco, jak skoncze Normala to sie z nim na pewno zaznajomie na Classicu, podobaja mi sie zmiany.

Autor:  warhameron [ 13 paź 2012, 12:43 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

2 razy na terror misjach alieni mnie zaskoczyli (niestety tylko dwa razy)

Autor:  Mendol [ 13 paź 2012, 12:51 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

raggnarok napisał(a):
Jest juz 1-y ciekawy mod: http://xcom.nexusmods.com/mods/5 Wyglada intrygujaco, jak skoncze Normala to sie z nim na pewno zaznajomie na Classicu, podobaja mi sie zmiany.


no zapowiada sie juz calkiem dobrze. mam nadzieje, ze niedlugo wyjdzie cos rownie duzego jak CE do ja:bia.
wtedy bedzie cód, miud, malina.

Autor:  Cybot [ 13 paź 2012, 13:04 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Babracie się Panowie, gram na Classicu z save'ami i gra się rewelacyjnie. Alieny się przemieszczają i potrafią zaskoczyć z boku - jest tylko niepotrzebna animacja która pokazuje że się ich odkryło.

Czasami schemat wygląda tak:
1. Tura alienów - alieny patrolujące gdzieś idą - widzi je mój żołnierz i strzela w overwatchu (np jednego zabija)
2. Alieny kończą ruch (nie turę) jest zupełnie z kosmosu animacja o tym że alieny się zorientowały
3. Alieny się rozbiegają, chowają (koniec tury)

Macie poczucie że alieny się nie ruszają, bo jest animacja.

---

@prawdopodobieństwo - masz snajpera który ma 90% prawdopodobieństwa że trafi... i spudłował? Jak to się mogło zdarzyć... aah wait... chyba wiem.

---

Tak, gra nie jest dokładnie taka jak w starych wersjach - ale jest zdecydowanie najlepszą częścią po Apocalypse i nie ma obecnie żadnej konkurencji. Moim zdaniem - must buy! Zdecydowaliście się grać na Classic w IronMan? Pierwszą rozgrywkę? Zagrajcie w Classica z saveami - cud miód.

Autor:  Mendol [ 13 paź 2012, 13:09 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

cybot ja juz pisalem co mi sie nie podoba. to czy jest najlepsza 'po' czy tez nie, nie zmienia faktu, ze must buy to bedzie za rok jak beda takie mody jak wkleil ragnarok.
konkurencje ma. ja:bia z modem chociazby.
niestety zbyt wiele niedorobek w tej wersji, zbyt uproszczone rozwiazania.
ale dobrze, ze mimo wszystko sie podoba, jest szansa, ze bedzie tylko lepiej z patchami i modami.

Autor:  shp [ 13 paź 2012, 13:09 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Mam już ze 30 misji za sobą, więc się zorientowałem, nawet potestowałem to co mówicie na normalu i co mi wyszło: alieny poruszają się za polem widzenia na misjach z ratowaniem cywili oraz wtedy gdy jeden alien się wycofa (przynajmniej takie wrażenie miałem, specjalnie sejwowałem w trakcie misji żeby przez pół godzinki sprawdzić czy zawsze jest takie samo ustawienie po x turach no i ustawienie zmieniało się jedynie jak jeden wycofywał się, tak jakby ostrzec innych albo po posiłki?) Jak się sejwuje w trakcie misji to zawsze stoją tak samo, jeśli przed wyborem misji to można trafić różne mapy i różne ustawienia przeciwników. W mapkach z eskortowaniem ZAWSZE wyskakują alieny w tym samym miejscu jak VIP się porusza po mapce, gdziekolwiek go nie pokierujesz.

Co do missów, to właśnie od paru misji też to odczuwam, mam najwyższy rank sniperem i missuję, jeśli stoję za przeszkodą z całej zasłony a nie połówki i zasłania linię strzału, czasem nawet jest animacja, że wali w swoją zasłonę zamiast w aliena - pojebane to trochę, bo jeśli masz polę widzenia to nie powinno tak być. To chyba wina tego, że inne jednostki robią krok za zasłonę i dopiero oddają strzał, a ten tylko wielką lufą macha ;F
Druga sprawa to missy snipera jeśli stoisz za blisko - trzeba się na pistol przerzucić jeśli masz mniej niż 4 kratki, nawet jeśli jest 80+% na trafienie.

Swoją drogą sniper z psi zdolnościami zrobiony na pistole owni: snapshot, battle scanner + imp pistol II i stim pack, do tego ghost armor i psi zdolności ofensywne a ja sobie biegam po mapce, skanuję a potem mind control na jakiegoś grubasa i sami się wybijają jak kaczki.

Autor:  raggnarok [ 13 paź 2012, 13:14 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Cybot napisał(a):
Babracie się Panowie, gram na Classicu z save'ami i gra się rewelacyjnie. Alieny się przemieszczają i potrafią zaskoczyć z boku - jest tylko niepotrzebna animacja która pokazuje że się ich odkryło.

Tak, gra nie jest dokładnie taka jak w starych wersjach - ale jest zdecydowanie najlepszą częścią po Apocalypse i nie ma obecnie żadnej konkurencji. Moim zdaniem - must buy! Zdecydowaliście się grać na Classic w IronMan? Pierwszą rozgrywkę? Zagrajcie w Classica z saveami - cud miód.


Well, dla mnie granie metoda save-cos sie zjebalo-load to zadne granie, nie widze w tym zadnego sensu bo to dla mnie zwyczajne cheatowanie. W oryginale tez tak staralem sie grac, ale jako ze nie bylo z gory narzuconego IronMana to czlowiek jest tylko czlowiekiem i szlo save-load, ale na szczescie tutaj mozna grac tak jak sie w UFO grac powinno - z konsekwencjami :)

Autor:  Bahamut [ 13 paź 2012, 13:18 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Pograłem już z 15h i ta czesc strategiczna mi się podoba, ale część taktyczna sprawia wrazenie plytkiej gry... do tego te sytuacje że ktoś strzela przez sciany, albo że masz kogoś ewidentnie na celowniku ale albo nie możesz do niego strzelać albo masz niską szanse na trafienie... W każdym bądź razie ani razu nie czulem w tej grze satysfakcji z taktycznej gry... No i do tego to UI... odemnie 8/10 ale to tylko ze względu na to że widze jak płytkie są inne gry w dzisiejszych czasach.

Autor:  Turbot [ 13 paź 2012, 14:44 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

A ktos gral w multi ? Jakies ciekawe tryby albo minigierki są czy nie warto ?

Autor:  raggnarok [ 13 paź 2012, 15:06 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Nie wiem po co ktos mialby grac w multi w tego typu gre, lol, ale co kto lubi. Poza tym na 100% ten tryb jest dodany z odgornego rozkazu wydawcy, takze cudow bym sie nie spodziewal :)

Autor:  Ravushimo [ 13 paź 2012, 15:10 ]
Tytuł:  Odp: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

pieniek82 napisał(a):
A ktos gral w multi ? Jakies ciekawe tryby albo minigierki są czy nie warto ?

Tylko szybko rzuciłem okien jak ściągnął mi się klient dzisiaj rano i wygląda na podobne multi jak w fallout tactics.

Autor:  Drusek [ 13 paź 2012, 15:18 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

zrobiłem krótką instrukcję jak sobie zmodować grę:
Obrazek
czyli ściągamy darmowy programik Resource Hacker i otwieramy tam exe z gry i wchodzimy w katalog jak na rysunku
Oczywiście backup należy wcześniej zrobić.

Autor:  raggnarok [ 13 paź 2012, 16:41 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Wlasnie sobie modyfikuje pare rzeczy :) Wywalilem zwiekszona panike na starcie, zwiekszylem szanse na zredukowanie paniki w krajach z satelita i znormalizowalem ilosc HP u zolnierzy (+1) tak jak na Normalu.

A, i wypieprzylem zwiekszone statystyki dla wszystkich ufokow na Classicu poza HP (dostaja normalnie bonus do aim, crit, will). Zobaczymy jak sie bedzie tera grac :)

Autor:  Mendol [ 13 paź 2012, 17:33 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

ze wam sie chce tyle klikac :)

albo potestuj ragna i i podrzuc exe'ca :)

Autor:  Highlander [ 13 paź 2012, 17:50 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

pisaliscie gdzies tu, ze mozna przejsc gre i zapomniec. Myslalem, ze ufo to troche rogue like i generowane losowo sytuacje. Przynajmniej ja tak kojarze ;p

Autor:  Drusek [ 13 paź 2012, 17:51 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

zrobiłem coś takiego: http://xcom.nexusmods.com/mods/8

Strona 9 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team