MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

TES V: Skyrim
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=39858
Strona 82 z 109

Autor:  Highlander [ 5 maja 2012, 12:29 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

a, nawet nie widzialem, ze jest takie DLC, myslalem, ze chodzi o mod.

Autor:  Bloodleaf [ 5 maja 2012, 14:20 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Highlander napisał(a):
a, nawet nie widzialem, ze jest takie DLC, myslalem, ze chodzi o mod.


Nope to orginalny dlc beshdy.


Ja zastosowałem jeszcze ten trik

http://www.geforce.com/Optimize/Guides/ ... en-better/

teraz gierka wygląda przepieknie :)

Autor:  Bloodleaf [ 5 maja 2012, 18:10 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Yarrow napisał(a):
HighResTexturePack01.esp HighResTexturePack02.esp to sa pliki z tego DLC, generalnie szkoda je sciagac, fanowskie mody z texturami bija to dlc na glowe.


Ale są potrzebne żeby działały niektóre mody inaczej np nie działa showracemenu lub gra się wiesza.

Autor:  Damien [ 7 maja 2012, 13:22 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Witam

Mam problem ze Skyrim, szukalem juz rozwiazania w necie ale nic nie znalazlem. Moze ktos z was spotkal sie z czyms takim:

Odpalam gre, wszystkie ustawienia grafiki sa na maxa, wszystko chodzi raczej plynnie, zero problemow. Po okolo 20-40 minutach grania nagle gra zaczyna sie dlawic, wszystko przycina, wrazenie jakbym odpalil na duzo slabszym sprzecie.

1. Nie sa to tak czesto opisywane przez innych freezy, raczej efekt zamulenia
2. Pojawia sie to po przejsciu miedzy exteriorem i interiorem (lub odwrotnie), czyli po zaladowaniu obszaru (przy czym przez te 20-40 minut moge ladowac obszary bezproblemowo do tego fatalnego momentu)
3. Efekt nie ustepuje, musze wylaczyc i odpalic ponownie gre, wtedy mam znowu kolejne 20-40 minut normalnego grania

Na pierwszy rzut oka wyglada to tak jakby jakis bufor pamieci sie przepelnial ale sam nie wiem. Myslalem ze to moze autozapis po zmianie lokacji ale wylaczenie nic nie zmienilo. Moglbym sie bawic zmniejszajac ustawienia grafiki ale problem w tym ze wszystko chodzi plynnie do momentu zamulenia.

Sprzet:
- Intel Xeon X3440 2,53 GHz 8MB cache
- 16GB RAM DDR3
- GeForce GTX470 1280MB memory
- WIN7, jakies 16GB wolnego miejsca na dysku
- gra zainstalowana na partycji systemowej (dysk SSD)

Gra:
- ustawienia grafiki wszystkie suwaki i opcje na max
- zainstalowane HD 2K texture pack z Nexus i pare innych modow polepszajacych grafike
- w ustawieniach .ini nic nie grzebalem
- zinstalowane skyUI + script extender

Autor:  Venan [ 7 maja 2012, 13:29 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Może to trywialne pytanie ale - nie przegrzewa Ci się coś przypadkiem? Możesz uruchomić jakąś probe temperatury i monitorować no i prewencyjnie przedmuchać wszystkie radiatory i przy obudowie ustawić wiatrak dla testów :)

Autor:  Bloodleaf [ 7 maja 2012, 14:05 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Yup ja bym obstawiał przegrzewające się GPU/CPU.

Autor:  gufnowapnjasz [ 7 maja 2012, 14:22 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

w jakiej grasz rozdzielczosci? jakie AA? sprawdz zuzycie vramu (np msi afterburner), w nvidii chyba jest taka opcja

Autor:  Damien [ 7 maja 2012, 16:16 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Cytuj:
Może to trywialne pytanie ale - nie przegrzewa Ci się coś przypadkiem? Możesz uruchomić jakąś probe temperatury i monitorować no i prewencyjnie przedmuchać wszystkie radiatory i przy obudowie ustawić wiatrak dla testów

Podczas normalnej pracy gry:
CPU 46 C (min/max 36/61)
GPU 65 C (min/max 51/94)

Podczas zamulenia:
CPU 46 C (min/max 36/61)
GPU 82 C (min/max 51/94)
Cytuj:
w jakiej grasz rozdzielczosci? jakie AA? sprawdz zuzycie vramu (np msi afterburner), w nvidii chyba jest taka opcja

Rozdzielczosc 1920x1080
Antialiasing 8 samples
Anisotropic filtering 16 samples


Wyniki uzycia pamieci z MSI Afterburner:

Podczas normalnej pracy gry:
1262 MB

Podczas zamulenia:
1262 MB

Autor:  yabaddi [ 8 maja 2012, 13:16 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Damien napisał(a):
- 16GB RAM DDR3
..
- WIN7, jakies 16GB wolnego miejsca na dysku
- gra zainstalowana na partycji systemowej (dysk SSD)


Jakiej wielkości plik wymiany masz ustawiony na tym dysku? (jeśli w ogóle, przy tej ilości ramu swapa najlepiej wyłączyć).

Autor:  sula [ 8 maja 2012, 14:38 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Nie wiem czy to może wpływać na grę ,ale ssd optymalnie powinien zawsze mięc ok 15-20% przestrzeni wolnej conajmniej ,aby 'zużycie komórek mogło być rozkładane w miarę równiomiernie' - to tak przy okazji.

Autor:  Damien [ 8 maja 2012, 20:23 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Cytuj:
Jakiej wielkości plik wymiany masz ustawiony na tym dysku? (jeśli w ogóle, przy tej ilości ramu swapa najlepiej wyłączyć).

Mam przydzielone automatycznie czyli tyle ile RAM, 16 GB. Czyli wpisac 0? Bo czytalem troche i ludzie radza zeby wpisac np 256 MB minimum.

Cytuj:
Nie wiem czy to może wpływać na grę ,ale ssd optymalnie powinien zawsze mięc ok 15-20% przestrzeni wolnej conajmniej ,aby 'zużycie komórek mogło być rozkładane w miarę równiomiernie' - to tak przy okazji.

To jest tyle, bo dysk mam 64 GB a wolnego ponad 16 GB.

Tak czy inaczej zrobilem jeszcze raz wykrywanie ustawien graficznych i troche podciagnalem bez dawania wszystkiego na max i jak na razie jest ok, gralem z 2 godziny i nic zlego sie nie dzieje. Moze przy mniejszej ilosci detali sprzet az tak sie nie zadlawia i daje rade.

Przy okazji: gra oryginalna, update jest, a mimo to po odpaleniu creation kit z zaznaczonymi skyrim.esm i update.esm creation kit wywala kilka bledow. Bledy wyskakuja gdy CK jest podczas "initializing references". Przykladowy blad to "MASTERFILE: NavmeshInfo 00028e37 has no parent space, ignoring", kolejne bledy dotycza obiektow typu "door".
Oczywiscie laduje tylko te dwa glowne pliki, bez pluginow.

Autor:  yabaddi [ 8 maja 2012, 20:30 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Damien napisał(a):
Mam przydzielone automatycznie czyli tyle ile RAM, 16 GB. Czyli wpisac 0? Bo czytalem troche i ludzie radza zeby wpisac np 256 MB minimum.


Wyłącz w ogóle. Przy dyskach SSD funkcjonuje opinia, że plikami wymiany skraca się tylko ich żywotność. Jeśli bardzo ci zależy na swapie ustaw stały rozmiar np. 256 mb.

Autor:  anastol [ 8 maja 2012, 22:34 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

@up Ale z kolei Microsoft pisze:

Kod:
Should the pagefile be placed on SSDs?

Yes. Most pagefile operations are small random reads or larger sequential writes, both of which are types of operations that SSDs handle well.

In looking at telemetry data from thousands of traces and focusing on pagefile reads and writes, we find that
Pagefile.sys reads outnumber pagefile.sys writes by about 40 to 1,
Pagefile.sys read sizes are typically quite small, with 67% less than or equal to 4 KB, and 88% less than 16 KB.
Pagefile.sys writes are relatively large, with 62% greater than or equal to 128 KB and 45% being exactly 1 MB in size.
In fact, given typical pagefile reference patterns and the favorable performance characteristics SSDs have on those patterns, there are few files better than the pagefile to place on an SSD.


Garść informacji o SSD i oknach.
http://blogs.msdn.com/b/e7/archive/2009 ... s-and.aspx

Autor:  sula [ 8 maja 2012, 22:37 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Przy 16 GB nie widzę powodu aby trzymać plik wymiany.

Chyba ,że ktoś na Win Xp jeszcze jedzie ,bo tam się system wieszał i 'wariował' bez niego.

Autor:  Nestor [ 9 maja 2012, 23:26 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Dyski SSD maja MTBF zblizony do dyskow talerzowych, wiec dajcie juz sobie siana z tym skracaniem zywotnosci. Plazmy tez juz sie nie wypalaja..

Niektore gry czy programy nie odpala sie, poki nie bedzie ustawionego swapa. Zdaje sie ze mialem taki cyrk z DoW2 albo Space Marine. Smieszne, ale jednak.
Swapa rzedu 500mb mozna sobie trzymac na SSD i napewno nie zaszkodzi.

Autor:  WithnesS [ 25 maja 2012, 09:50 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

www.gram.pl/news_8APkHuq7_Aktualizacja_ ... konia.html

Wielki plus za to, ze dodają takie rzeczy ZA DARMO w grze SINGLE PLAYER, na której już zarobili krocie.

Autor:  Dana [ 25 maja 2012, 12:58 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Tragiczne jest że mamy takie czasy iż trzeba ludziom za to dziękować :)

Autor:  WithnesS [ 25 maja 2012, 15:19 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Nie zgadzam się. Dodają darmowy content do gry singleplayer. To nie patch, tylko mechanika etc. Nawet w czasach przed DLC czegoś takiego prawie nikt nie robił.

Autor:  Dana [ 25 maja 2012, 15:50 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Nikt oprócz Valve. Tragedia, bo pewnie się przyzwyczaiłem.

Autor:  WithnesS [ 25 maja 2012, 17:42 ]
Tytuł:  Re: TES V: Skyrim

Zgadzam się, ale weź pod uwagę że Valve jednak rozwijało chyba głównie gry pod MP (CSS? TF2?). W każdym razie, więcej takich devsów plox i eot.

Strona 82 z 109 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team