mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21954 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 1098  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 17 lut 2012, 20:16 
 
iniside napisał(a):
Gratz. Podajesz konsolowego shootera jako przyklad dla konsolwego kontrolera. W ktorym aby kompensowac niedostatki "nowoczesnych" kontrolerow, sa hitboxy z kosmosu i korekcja naprowadzania.


pograj w MAG'a albo w KZ3 w multi a potem sie wypowiadaj.
bo serio, pierdolisz juz tak, ze nawet czytac sie nie chce.


jak wyjdzie to sim city na pc i konsole, bedzie uproszczone, chusteczkowe, nie bedzie sie nadawalo do grania to przyznam ci racje i przeprosze, za swoj blad.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 17 lut 2012, 20:19 
 
Na jednym ekranie?

Mapa simcity jest zazwyczaj spora lub wręcz olbrzymia a ilość okienek , wykresów ,etc bardzo duża

Ogólnie dużo klikania , sprawdzania , włączania filtrów (żeby zobaczyć ceny gruntu / nieruchomości , przestępczość , zasięg szpitali czy straży pożarnej , system wodociągów, etc) po prostu MULTUM.

Ja pamiętam ,że 50% gry to było przełączanie się między okienkami , wykresami , różnymi trybami wyświetlania mapy ,etc

W zasadzie to clue tej gry było / jest.

Taki trochę excel jak EvE :D

I to wlaśnie jest fajne.

Jak by to wszystko uprościli jak dla "łomów" to nie byłoby specjalnego sensu grać :/


Ostatnio edytowano 17 lut 2012, 20:22 przez sula, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 17 lut 2012, 20:20 
 
ale nawet na pc musisz przeklikac sie przez kilka okienek, zeby dobrac sie do tego info.
nie widze wiec problemu zeby to dostosowac pod pada, albo nie daj boze dodac support klawiatury np. na ps3 :)

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 17 lut 2012, 20:25 
 
To nie chodzi o to ,że się nie padzie "nie da" - jasnę ,że się da.
Się ktoś uprze to i w Starcrafta 2 by na ranked na padzie zagrał jakby się dało :p


Tylko to nie czasy PS1 i konwersji Warhammera czy C&C ,tylko tu jak będzie multuplatform to raczej jest upraszczanie rozgrywki ,żeby nie było dużo przełączania i sprawdzania , żeby się "Average Joe" nie wkuwiał.

Bo dla ciebie to nie problem ,ale daj przeciętnemu użytkownikowi konsoli pograć w Dark Omen na padzie - to gwarantuje ,że 90% będzie kurwić i sobie rady nie da.


Ostatnio edytowano 17 lut 2012, 20:26 przez sula, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 17 lut 2012, 20:26 
 
ale to akurat nie wina konsol.
bo wszystkie gry sa upraszczane do minimum, od mmo poprzez rpg do deus ex'a.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 17 lut 2012, 20:33 
 
Czy ja mówię ,że to wina konsoli jako takiej?

To "wina" wydawców ,którzy nie chcą wydawać sporej kasy ,żeby zrobić dwie różniące się wersję jedną na PC drugą na konsolę (a kilka takich gier było) tylko po prostu upraszczają do wspólnego mianownika.

Co do ogólnego upraszczania gier, to oprócz wzrostu popualrności grania cały czas mimo wszystko , to jeszcze jest kwestia tak zwanego 'streamlining' a to oprócz zwiększenia 'dostępności' ma też obniżać koszty produkcji.


Tak to jest jak gry są finansowane z pieniędzy od anonimowych inwestorów z giełdy lub funduszę vernture capital i obchodzi ich tylko któtkoterminowy zysk.

M.in. jeden z powodów dlaczego niektóre firmy z Azji ,które działają z perspektywą długoterminową zdobywają przewagę (mówię ogólnie nie o rynku gier), bo w zachodniej kulutrze korporacyjnej liczy się głównie następny kwartał lub rok i te wyniki.


Tu oczywiście robię olbrzymie uproszczenia. Także nie flejmić ;p

Bo nie chcę mi się dokładnie rozpisywać na 3 strony :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 17 lut 2012, 21:30 
 
Zobaczymy co z tego Sim City wyniknie. Jak zrobia uproszczone gowno to sprzeda sie w zalosnych ilosciach, bo fani starych czesci nie kupia, a dla nowych to nie bedzie raczej zaden pociagajacy tytul i Sim City bedzie kolejna marka zarznieta przed idiotow w garniturach nie rozumiejacych swiata gier komputerowych. Chujowa sprzedaz = marka zdechnie na nastepne 5 lat/10 lat. A przepraszam, dostaniemy w miedzy czasie Sim City na Facebooka :D

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 00:22 
 
Jak ja kiedys palnąłem, że na padzie można bardziej wymiatać niż na myszce bo całe forum sie ze mnie śmiało. Mendol chce chyba przejąć pałeczke. KZ3 i MAG - spoko gierki ale tu nie chodzi akurat o fpsy tylko o rtsy na konsoli. Nobla dla tego ,ze donre UI do tego stworzy.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 00:40 
 
Tu nie o UI chodzi, tylko o precyzje poruszania kursorem. Mycha po prostu miazdzy pada w stosunku szybkosci do precyzyjnosc kursora i tyle.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2134
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 02:54 
 
Jako osoba która grała trochę w MLG w Halo (słabo, ale jednak), chcę powiedzieć kilka rzeczy.

Aim assist* na konsolach jest w każdym fpsie. Niektóre mają nawet Auto-Aim* (lockuje na targecie).
*Oba terminy są często używane zamiennie, może prowadzić to do małego zamieszania ;)

Jak ktoś uważa, że go nie ma to p****doli głupoty poprostu.
Największy aim posiadają gry z serii CoD. Stąd też wiele rozwiązań mechanicznych typu snajperki zabijające jednym strzałem - Ale to temat na inną rozmowę.

Killzone 3, ma podobny - Spowodowało to dość duży rage community bo KZ2 ponoć nie miał go prawie wcale (Nie mogę potwierdzić info o KZ2 w 100% ale wiem że rage był)

Gry z serii Halo, posiadają prawie nieistniejący Aim assist, ale posiadają coś co nazywa się Magnetism, i sprawia że kule "kleją" sie do celu na określonych zasadach.

Subiektywnie od fanboya: Brzmi to jak mega cheat, ale to ciekawa mechanika która pozwala robić epickie strzały na padzie, i wprowadza nową ciekawą rzecz do nauki. Przypomina strasznie Disjointy w docie jak się to opanuje i jest to fajny element psychologiczny jak grają 2 ograne teamy :) (mógłbym napisać więcej, ale nie chce się spuszczać bo wiem, że jestem nieobiektywny jeżeli chodzi o Halo)

W Gearsach3 nie ma CHYBA aim assista, poprostu głowy mają hitboxy większe niż wskazuje na to model. Jakiekolwiek wspomagacze sa praktycznie nie potrzebne, z powodu mechaniki strzału/wielkich modeli które dzielą się tylko na 2 hitboxy (głowa i reszta). Mniej skillshotów, więcej sprayowania a'la CS (każdy nabój podczas sprayowania leci zawsze tak samo etc.) Zresztą, to TPP bardziej.

MAG nie wiem, grałem 20 minut. Nie interesowałem się grą w ogóle.

To chyba wszystkie najważniejsze fpsy konsolowe. Dużo pomniejszych typu Sector9 etc też ma wspomagacze, ale o tym nie chce mi się pisać. Jak kogoś to interesuje to sobie pogoogluje.


Co do RTS na konsole - Nie wydaję mi się. Nie da się szybko przeskakiwać do zgrupowanych jednostek, używać ich skilli, przeskoczyć do bazy, wysłać dronki etc. jak w takim SC na przykład. To już zabija cały fun. Może kinect by podołał jakby nauczyli się go patałachy używać + voice command + rts od podstaw budowany tylko pod niego. I to bardzo duże MOŻE. Ale obecnie to IMO nie ma szans.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 03:20 
 
Cytuj:
Największy aim posiadają gry z serii CoD


Cytuj:
Gry z serii Halo, posiadają prawie nieistniejący Aim assist, ale posiadają coś co nazywa się Magnetism, i sprawia że kule "kleją" sie do celu na określonych zasadach.


CoD ma taki sam aim assist.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 10:52 
 
@WithnesS

Racja ,ale i tak jak ktoś mychę podłaczy pod konsolę -są jakieś takie dziwne ustojstwa ,choć podobno trochę inny 'feel' niż na "prawdziwej myszcę" - ,ale w każdym razie widziałem filmiki jak ktoś czymś takim "owni" innych konsolowych graczy po sieci w jakiegoś FPS-a.

Koleś tzw. 'skilla' miał średniego ,ale i tak niszczył wszysko.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 13:08 
 
w kz3 w multi nie zauwazylem takiego efektu.
ale masz racje whitness, podobno jakis maly AA jest w kz3, natomiast na pewno nie w takim stopniu jak opisujesz.
grajac na move nie zauwazasz tego efektu.


w dark omen dalo sie grac na ps1 bez problemu wiekszego.
ale oczywiscie, ze w sc nie da rady pograc na konsoli, dlatego jest tylko na pc.
ale sim city to troche inna bajka imo.

jak wyjdzie to zobaczymy.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 13:54 
 
W warcraft 2 ludzie grali na konsoli ;]


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 15:11 
 
Alan na PC mocny, bardzo mi się podoba chociaż graficznie brakuje czegoś dokładniejszego... natomiast fabuła bardzo ciekawa, taki horrowowaty kryminał.
Swoją drogą wybrałbym się do takiego miasteczka i w taki góry jak tam swoim góralem ;p

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 15:22 
 
Mam 2 klucze do SuperMNC, pm na Steam.

http://www.uberent.com/


---

o.

http://jaggedalliance.gamigo.com/en/

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 15:51 
 
Sobtainer napisał(a):
Alan na PC mocny, bardzo mi się podoba chociaż graficznie brakuje czegoś dokładniejszego... natomiast fabuła bardzo ciekawa, taki horrowowaty kryminał.
Swoją drogą wybrałbym się do takiego miasteczka i w taki góry jak tam swoim góralem ;p


Mi tez zajebiście podpasił, dawno się tak dobrze nie bawiłem. Pograłbym jeszcze w coś podobnego w klimatach horrou:F.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2134
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 16:37 
 
@Dana - W Halo nie masz "locka". W Codzie masz też zupełnie inny magnetism, stąd "epickie" knify przez całą mapę. W Halo, działa to tylko na określony dystans i możesz tego "filmowo unikać" w ostatniej chwili biorąc pod uwagę jak porusza się przeciwnik, jak ma ustawioną broń etc. Nie wiem jak z tym jest w Codzie, ale nawet jeśli istnieje taka możliwość to bronie są zbyt szybkostrzelne i zadają zbyt dużo obrażeń aby było to opłacalne. Przynajmniej tak mi się wydaje.

@Mendol - W Killzone grałem mało, ale miałem strasznego hype'a na trzecią część, było to w czasie gdy akurat Halo mi się "przejadło". Wiem jak podczas bety i po releasie ludzie whineowali na forum bardzo mocno. Ja się w temat nie zagłębiałem, bo KZ3 po prostu nie przypadł mi do gustu. Aim assist na konsolach to żaden potwór, tylko narzędzie która ma dawać fun imo. Przez ten krótki czas jaki grałem, nie zauważyłem niczego rażącego i okropnego - Aim Assist nie przeszkadzał wcale, na pewno odpuściłem sobie KZ3 przez zupełnie inne rzeczy ;)

@Sula - Nigdy nie używałem żadnej mychy do konsoli, ale imo 100% logiczne jest, że ktoś z mychą będzie w stanie niszczyć graczy z padem. Mycha to duży lepszy kontroler do takich gier, jak ktoś uważa inaczej to jest kretynem i nie ma co tłumaczyć, że czarne jest czarne a białe jest białe. Tym bardziej jakby ten osobnik (z mychą) znał mechaniki wspomagające pady, i używał ich na swoją korzyść. Wtedy to już gg.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 lut 2012, 17:41 przez WithnesS, łącznie edytowano 1 raz
***

Posty: 764
Dołączył(a): 30.01.2008
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 16:50 
 
Ja już pare lat temu pogodziłem się z myślą że nigdy nie zagram na kompie przeciwko typowi co gra na konsoli... myszka to zbyt precyzyjne narzędzie, średnio ogarnięty gracz na kompie będzie gwałcił nawet dobrego gracza grającego na padzie i tyle.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 18 lut 2012, 16:53 
 
no ja tez mam wrazenie, ze kz2 bylo troche lepsze niz kz3.
ale z move'm gra sie zajebiscie w 3 :)

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21954 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 1098  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.