Arturnik napisał(a):
Pfff czyli co ten merge serwerów jest robiony Cryptic style? Czyli kilkadziesiąt instancji tej samej zony po 50 graczy?
Bleh, to juz wole standardowe serwery. Nienawidziłem tego rozwiązania w championsach i star treku
TobiAlex napisał(a):
No tak jest w każdej grze Cryptica. Zresztą w SWTOR czy LotRO jest podobnie.
Edit:
Na serwerze, na którym mam postać, w chwili edytowania tego postu, w Enclave jest ok. 1400 graczy. Czy to dużo czy mało jak na grę F2P oceńcie sami
Ogólnie mmorpg-i ze światem podzielonym na instancje po X graczy są słabe. W sumie samo zonowanie też jest słabe. Na ale seamless to problem designerski i finansowy także nie dziwne, że takich mało. Klonowanie zon i granie w instancjach to jest ok - w online HnS albo online slaszerkach / online action&adventure , w mmorpg jest to weak.
No, ale większość gier opisywanych jako mmorpg de-facto nimi nie są także w sumie o czym mowa.
Tak na marginesiue apropo Lotro to klonowanie zon dodali dopiero po kilku latach, po tym jak przeszła na F2P. Wcześniej na każdym serwerze dane miejsce było 'jedno'. (wyłączając instancjowane dungo ofc). No, ale to i fakt, że pierwotna część gry była semi-seamless - tzn. każdy region nie w osobnej zonie instancji jak w większości gier, wynikało prawdopodobnie z tego, że pierowtnie Lotro było projektowane jako sandbox czy semi-sandbox i miało wyjśc parę lat wcześniej.