MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Strategie - 4X, TBS, RTS
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=44352
Strona 10 z 35

Autor:  zaboleq [ 24 maja 2016, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

W Medku 2 też tak bitwy wyglądały i nikt nie płakał. Mi się grało świetnie. W Rome 2 dopiero zjebali części aspektów i bitwy jakieś takie chujowsze były.

Autor:  Drusek [ 24 maja 2016, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

(chyba, z tego co pamiętam) Przed Rome 2 animacje były proste i krótkie - czyli walka była bardziej dynamiczna. W Rome 2 wprowadzili dłuższe animacje zwłaszcza animacje ubijania kogoś (finishery) - aby zaatakować jednostkę to pozostałe jednostki muszą czekać aż się jej animacja skończy. Jednostki też starają się zachować więcej miejsca wokół siebie. Przykładowe pierwsze lepsze screeny z neta:
M2:
http://media.moddb.com/images/games/1/1/231/medieval22007040722471500.jpg
R2:
http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,upload/45/53/43/51fe25bd9185a_1375363249_twrii_battle_battleline.jpg
https://i.ytimg.com/vi/i1bgW3_iWhQ/maxresdefault.jpg
Widać różnicę

Autor:  Junkier [ 24 maja 2016, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

Przy czym te walki 1vs 1 to oni zdaje się wprowadzili już w Shogun 2.

Autor:  Farin [ 25 maja 2016, 05:32 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

Junkier napisał(a):
Przy czym te walki 1vs 1 to oni zdaje się wprowadzili już w Shogun 2.

Ale w przypadku Shoguna były jednak dość szybkie no i w przypadku kultury Japońskiej nie drażniły aż tak bardzo.

Autor:  4fr0 [ 25 maja 2016, 07:32 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

Cytuj:
Bitwy wyglądają tak samo jak w poprzednich częściach. Dalej większość jednostek z oddziału czeka grzecznie na swoją kolej walki przestępując z nogi na nogę...

Paradoksalnie to oddaje klimat bitewniaka, gdzie walczą tylko dwa (czasem trzy) pierwsze szeregi :D

Autor:  Junkier [ 25 maja 2016, 09:58 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

To też zależy od okresu, przecież tacy rzymianie i grecy walczyli w zwartym szyku i bezpośrednio w walce brały udział pierwsze 1-2 szeregi. W średniowieczu to chyba też nie wyglądało tak, że się pierdylion chłopa mieszało i napierdalało wszystkich dookoła, ale tutaj niech się spece z bractw rycerskich wypowiedzą.

Autor:  sula [ 25 maja 2016, 10:29 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

Formacje były używane dopóki jednostki walczące wręcz były używane i spora część jednostek walczyła szeregami, a reszta w uproszczeniu czekała. Nie tylko w antyku i średniowieczu, ale nawet i później.

Przecież nie o to chodzi w tym, że silnik jest zjebany. Po premierze Rome 2 był fajny filmik w którym jakiś koleś pokazywał jakie są różnice pomiedzy tym jak wyglada fizyka, zachowanie żołnierzy, itp w starych TW (którym też było daleko do ideału) a w nowych.


Zresztą silnik silnikiem, ale kurwa brak postępu w bitewnym AI po ilu 15 latach? To jest największy problem.

Mam wrażenie, że TW ewoluowało w produkt, którego głównym elementem jest oglądanie sobie jak 'hipki' którymi kierujesz się biją na przybliżeniu. Co jest fajne, ale gdzie jest gra w grze?

Autor:  Perrin [ 25 maja 2016, 10:39 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

W regularnych bitwach nigdy nie było tak, że pierdyriald ludzi napierdzielał inny pierdyriald każdy na każdego. Walczyło się w mniej lub bardziej zwartych formacjach (w zależności od rodzaju formacji i poziomu wyszkolenia). Ten kto się pierwszy posypał - umierał.

Autor:  Farin [ 25 maja 2016, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

Junkier napisał(a):
To też zależy od okresu, przecież tacy rzymianie i grecy walczyli w zwartym szyku i bezpośrednio w walce brały udział pierwsze 1-2 szeregi. W średniowieczu to chyba też nie wyglądało tak, że się pierdylion chłopa mieszało i napierdalało wszystkich dookoła, ale tutaj niech się spece z bractw rycerskich wypowiedzą.

Antykiem nie interesowałem się aż tak bardzo aby się wypowiadać.
W Średniowieczu natomiast wygląd bitew z udziałem rycerstwa to całkowicie inna bajka w porównaniu do gry. TW w żaden sposób nie oddaje tego jak się wtedy walczyło. W tym wypadku to tak jak z tymi wszystkimi produkcjami filmowymi z Holywood, kiedy pokazują jak wyglądały pojedynki - żenada.

Autor:  tiomor [ 25 maja 2016, 11:21 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

To bitwy nie wyglądaly tak jak w brejwharcie?:<<<<<<<<<

Ale wracając do tematu. Pokazali nowe screeny z Rise of Mordor także jebać Warhammera. Przynajmniej w cenie 170 cebulionów.

Autor:  Junkier [ 25 maja 2016, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

sula napisał(a):
Formacje były używane dopóki jednostki walczące wręcz były używane i spora część jednostek walczyła szeregami, a reszta w uproszczeniu czekała. Nie tylko w antyku i średniowieczu, ale nawet i później.

No pozniej to wiadomiks, bo od renesansu przestawiono sie na piki i bron palna ktore wymagaja formacji i dyscypliny, a armie nabieraly zawodowego chafakteru. Moje watpliwosci dotyczyly niezdyscyplinowanych armii feudalnych. Z jednej strony pod Hastings anglosasi tworzyli skuteczny shieldwall (przegrali dopiero jak rzucili sie w pogon za normanami), z drugiej w czasie wojny stuletniej francuzi dostali pare razy gracki wpierdol bo rzucali sie kupa na o wiele mniej licznych anglikow.

Autor:  Drusek [ 25 maja 2016, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

Tu nie chodzi o formacje lub ich brak. Chodzi o to, że jednostki po prostu nic nie robią przez większość czasu mimo, że wróg stoi tuż obok. Kręcą się albo zastanawiają się nad czymś. Pracuje na jednym monitorze, na drugim leci akurat stream i gościu gonił wrogiego hirosa jakimiś nietoperzami które nie wiadomo co robiły jak już doleciały do tego hirosa aż uciekł poza mapę. Chociaż akurat pogoń pojedynczych jednostek zawsze kulała w tej serii.

Autor:  4fr0 [ 25 maja 2016, 12:50 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

Nietoperze vs bohater to w sumie nie dziwne, że nic nie zrobiły, hp herosów jest rzędu kilka tysięcy, a te nietoperze pewnie go dziobały jak komary. Ale fakt faktem, brakuje takich interakcji pomiędzy modelami, jakie były np w dawn of war.

Autor:  Drusek [ 25 maja 2016, 13:27 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

HoI IV stream https://www.twitch.tv/paradoxinteractive

Autor:  Drusek [ 25 maja 2016, 18:45 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

Civ VI pierwsze 60 tur: https://www.youtube.com/watch?v=2qzC5cUQcFk
zaczynam oglądać i na razie nie wiem co sądzić o stylu graficznym...

Autor:  zaboleq [ 25 maja 2016, 19:04 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

tiomor napisał(a):
To bitwy nie wyglądaly tak jak w brejwharcie?:<<<<<<<<<

Ale wracając do tematu. Pokazali nowe screeny z Rise of Mordor także jebać Warhammera. Przynajmniej w cenie 170 cebulionów.


Kiedy to raise of mordor wyjdzie... W sumie nad jakimi ciekawymi modami do Rome 2: Atilla teraz pracują?

Autor:  tiomor [ 25 maja 2016, 19:12 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

http://www.moddb.com/mods/medieval-king ... la-version to najciekawsze ;)

Autor:  zaboleq [ 25 maja 2016, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

O właśnie o ten mi chodziło:P.

Autor:  warhameron [ 25 maja 2016, 19:33 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

http://store.steampowered.com/app/44930 ... soon_150_3
Gra jest za friko dla posiadaczy Worlds of Magic ( odblokują 30 maja o 19)

Autor:  Farin [ 29 maja 2016, 23:42 ]
Tytuł:  Re: Strategie - 4X, TBS, RTS

Dobra miśki Stellaris jest niezłe ale potrzeba jeszcze trochę usprawnień abym przy late game nie nabijał 200 apm :P
Czas się coś skrobnąć na temat Warhammera Total War - jeśli się nie mylę to do wtorku mam czas aby załapać się na to całe DLC Chaosów tak?
Ostatnia część w którą pogrywam od czasu do czasu to Shogun 2, a najwięcej przycinałem w Medka 2 na modach(3 Era rządzi :] ).
Daje radę ta gra ?

EDIT: Wyszedł dodatek do "War for the Overworld" - muszę przyznać , że gra sporo zyskała, choć nadal w późniejszym etapie rozgrywki wydajność spada. Mimo wszystko przyjemnie się gra.
Prawdziwy spadkobierca Dungeon Keeper :]

Strona 10 z 35 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team