mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:13 
Cytuj  
Art napisał(a):
robertos napisał(a):
Ludzie gra byla fajna moze jesli chodzi o fabule, ale zle napisana. Silnik do dupy, wymagania sprzetowe kosmiczne, a graficznie rodem z poczatku 2000 roku. Wiadomo ze gra musi miec klimat i grywalnosc. Ale co mi po klimacie jak z procesorem AMD 2000+ gra przycinala jak jasna cholera? Moze gdyby nie WoW, ale chlopaki z WoWa postawili poprzeczke bardzo wysoki i Wish nawet nie doskoczyl do niej.
Jak mawial moj dziadek "to bylo do przewidzenia". Ludzie aktywowali 60 tys kont, ale w grze bylo raptem moze z 1 tys osob. Poprostu wiekszosc sciagnela, sprawdzila i dala sobie spokoj.


Chyba gralismy w inna gre bo mi na Atlonie 1600 podkreconym do 1800 gra chodzila plynnie, szczegolnie po kilku patchach, jakosc grafiki byla swietna (widziales chociaz nowe tekstury?), lasy, laki... WoW ma tak prosta grafike w porownaniu do innych gier to co sie dziwic ze nie przycina?

Na serwerze 1000 osob bylo pierwszego dnia, pozniej troche ponad 5000 testerow zalogowanych jednoczesnie.

Wish przeskoczyl poprzeczke WoW i to pod wieloma wzgledami, byla to najciekawsza gra MMORPG w jaka mialem przyjemnosc grac od kilku lat, szkoda ze jakis idiota postanowil nagle sobie odpuscic finansowanie tego projektu... :(


Jesliby WISH przeskoczyl poprzeczke WoW'a to nikt o zdrowych zmyslach nie zapprzestalby produkcji, wiedzac ze gra odniesie conajmniej taki sukces w sprzedazy jak WoW. Widocznie jednak tak nie jest.

Ale znajac branze to ktos i tak za miesiac oglosi ze wykupil prawa i wznawia produkcje wiec najwyzej przyjdzie tylko dluzej poczekac.

I jeszcze IMO autorzy troszeczke za duzo naobiecywali. (chcialem zapytac na stronce wisha czytalem ze nie respawnuja potworki i questy, jest tak naprawde ??).

EDIT: I nie wiem czy mozna porownywac 5000 testerow wisha z 500000 ludzi w open becie US WoW'a. Zwlaszcza ze tworcy obiecuja/obiecywali jakies Ultra MMORPG.

AHA, nie flamuje gry - po prostu wypowiadam swoje zdanie :)


_________________
Obrazek

*

Posty: 120
Dołączył(a): 16.09.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:20 
Cytuj  
Jesli chodzi o przycinanie to chodzi mi glownie o przchodzenie z jednych lokacji do innych jak np wyjscie z miasta krasnoludow. Poza tym gra nie chodzila plynnie. Nie wiem moze moj sprzet nie spelnia minimalnych wymagan tej gry? AMD 2000+, Radeon 9200 64mb, 512 DDR ram.

Mam nadzieje ze nie zobacza tego fani WoW i ci co grali w WOW bo cie wysmieja:
Cytuj:
Wish przeskoczyl poprzeczke WoW i to pod wieloma wzgledami, byla to najciekawsza gra MMORPG w jaka mialem przyjemnosc grac od kilku lat, szkoda ze jakis idiota postanowil nagle sobie odpuscic finansowanie tego projektu...


Ostatnio edytowano 10 sty 2005, 12:23 przez robertos, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 74
Dołączył(a): 28.05.2003
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:21 
Cytuj  
Kabraxis napisał(a):
Art napisał(a):
robertos napisał(a):
Ludzie gra byla fajna moze jesli chodzi o fabule, ale zle napisana. Silnik do dupy, wymagania sprzetowe kosmiczne, a graficznie rodem z poczatku 2000 roku. Wiadomo ze gra musi miec klimat i grywalnosc. Ale co mi po klimacie jak z procesorem AMD 2000+ gra przycinala jak jasna cholera? Moze gdyby nie WoW, ale chlopaki z WoWa postawili poprzeczke bardzo wysoki i Wish nawet nie doskoczyl do niej.
Jak mawial moj dziadek "to bylo do przewidzenia". Ludzie aktywowali 60 tys kont, ale w grze bylo raptem moze z 1 tys osob. Poprostu wiekszosc sciagnela, sprawdzila i dala sobie spokoj.


Chyba gralismy w inna gre bo mi na Atlonie 1600 podkreconym do 1800 gra chodzila plynnie, szczegolnie po kilku patchach, jakosc grafiki byla swietna (widziales chociaz nowe tekstury?), lasy, laki... WoW ma tak prosta grafike w porownaniu do innych gier to co sie dziwic ze nie przycina?

Na serwerze 1000 osob bylo pierwszego dnia, pozniej troche ponad 5000 testerow zalogowanych jednoczesnie.

Wish przeskoczyl poprzeczke WoW i to pod wieloma wzgledami, byla to najciekawsza gra MMORPG w jaka mialem przyjemnosc grac od kilku lat, szkoda ze jakis idiota postanowil nagle sobie odpuscic finansowanie tego projektu... :(


Jesliby WISH przeskoczyl poprzeczke WoW'a to nikt o zdrowych zmyslach nie zapprzestalby produkcji, wiedzac ze gra odniesie conajmniej taki sukces w sprzedazy jak WoW. Widocznie jednak tak nie jest.

Ale znajac branze to ktos i tak za miesiac oglosi ze wykupil prawa i wznawia produkcje wiec najwyzej przyjdzie tylko dluzej poczekac.

I jeszcze IMO autorzy troszeczke za duzo naobiecywali. (chcialem zapytac na stronce wisha czytalem ze nie respawnuja potworki i questy, jest tak naprawde ??).


Zle napisalem, Wish przeskoczyl WoW pod wieloma wzgledami wedlug mnie i wielu innych ludzi, niestety wyglada na to ze nas nie wystarczylo.
A co ludzi odstraszalo od Wish? brak szybkiego transportu, trudnosc i to ile trzeba wlozyc wysilku w rozwoj postaci.

Co do stabilnosci serwera to pod koniec byl juz stabilny, nie dzialal tylko na czas patchowania...

EDIT: Gra powinna chodzic plynnie na twoim sprzecie, silnik nie byl jeszcze dopracowany ale srednio w co trzecim patchu pojawialy sie kolejne poprawki przyspieszajace silnik gry, zmniejszajace lagi.

W kazdym patchu bylo takze po kilkanascie nowych tekstur poprawiajacych jakosc grafiki.

EDIT 2: A ja wysmieje ich bo WoW jest dla mnie smiertelnie nudna gra gdzie kazdy posiada prawie identyczna postac i gdzie jest mniej mozliwosci rozwoju i w ogole gry niz w Wish.


Ostatnio edytowano 10 sty 2005, 12:27 przez Art, łącznie edytowano 1 raz
**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:26 
Cytuj  
Jasli naprawde ta gra jest tak innowacyjna to nie bojcie sie, napewno znajdzie sie ktos chetny by ja kontynuowac.
Tak sie bowiem sklada ze w tej branzy pomysl jest na wage zlota.

Jako przyklad (nie z MMO) podam najnowsza czesc Heroes of Might & Magic. Producent (3DO) oglosil upadlosc a inne firmy jak sepy zlecialy sie aby tylko miec prawa do tytulu/swiata/contentu gry.

Wiec don't panic !!! Nie jest tak tragicznie. :D


_________________
Obrazek

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:26 
Cytuj  
może i przeskoczył, jednak padł to na 99% nie przeskoczył. Oczywiście zawsze znajdzie się kilku koneserów o innym guście którym będzie się podobało co innego w tym wypadku Wish.
Ja niestety byłem w tych 55000 testerów, którzy dostali invite, potem klucza, a nawet nie ściągnąłem klienta i nie zobaczyłem gry w ruchu.

*

Posty: 120
Dołączył(a): 16.09.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:27 
Cytuj  
Niestety poprzeczka postawiona przez WoW i jego popularność jest tak duża, ze obecnie trudno bedzie jakiejs grze sprostac wyzwaniu. jestem przekonany ze bedziemy swiadkami jeszcze kilku takich klap. Oczekiwania graczy po ukazaniu sie EQ II czy WoW znacznie wzrosly.
Gra MMORPG to towar jak kazdy inny, nie ma popytu, albo s rogonozy ze bedzie on maly to sie zaprzestaje produkcji i wycofuje towar z rynku.


Ostatnio edytowano 10 sty 2005, 12:33 przez robertos, łącznie edytowano 1 raz
***

Posty: 756
Dołączył(a): 9.10.2003
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:32 
Cytuj  
Kabraxis napisał(a):
[
Jesliby WISH przeskoczyl poprzeczke WoW'a to nikt o zdrowych zmyslach nie zapprzestalby produkcji, wiedzac ze gra odniesie conajmniej taki sukces w sprzedazy jak WoW. Widocznie jednak tak nie jest.


Wish i WoW przedstawiają dwie zupełnie inne filozofie MMO. Chyba żaden realistycznie myślący dev tego pierwszego tytułu nie liczył na sukces podobny do WoW'a.... Nie ta marka i nie te pieniądze. Poza tym sama gra była na tyle złożona i przez to niezbyt atrakcyjna dla dużej grupy potencjalnych klientów. Nie mówiąc już graczach, którzy swoją przygodę z MMO dopiero zaczynają...
Cytuj:
I jeszcze IMO autorzy troszeczke za duzo naobiecywali. (chcialem zapytac na stronce wisha czytalem ze nie respawnuja potworki i questy, jest tak naprawde ??).

Niczego takiego nie zauważyłem. Poprostu nie ma czegoś takiego jak spawny czy spoty. Jednego dnia w konkretnym miejsciu biegają moby X a następnego mogą tam być moby Y.

Mi osobiście gra podobała się średnio, ale z każdym dniem moje odczucia były coraz bardziej pozytywne.

Edit: gramma.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:36 
Cytuj  
Nukh napisał(a):
Wish i WoW przedstawiają dwie zupełnie inne filozofie MMO. Chyba żaden realistycznie myślący dev tego pierwszego tytułu nie liczył na sukces podobny do WoW'a.... Nie ta marka i nie te pieniądze. Poza tym sama gra była na tyle złożona i przez to niezbyt atrakcyjna dla dużej grupy potencjalnych klientów.

hmm, a mnie się wydaje że jednak się mylisz, skomplikowanie gry nie jest tu przeszkodą na sukces finansowy i ilość sprzedanych kopii, podam przykład: FFXI


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:37 
Cytuj  
Jak dla mnie to po premierze WoW'a mogliby wogole zaprzestac produkcji jakichkolwiek gier na jakies pare miesiecy conajmniej. :)

Ja tez sie napalalem na Wisha (najbardziej na ten system realistycznych spawnow/questow i mialem to samo co Mark, czyli nawet nie zainstalowalem klienta. A konto mialem aktywne od poczatku bety.

Logo Blizzard w grach komputerowych = logo Ferrari w samochodach, czyli czysta, niczym nie zmacona przyjemnosc z jazdy (i to szybkiej).
Dla niektorych smutne ale prawdziwe. :D

Cytuj:
podam przykład: FFXI


a jak sie przedstawia sprzedaz w rozbiciu na kontynenty ?? Bo cos mi sie wydaje ze 3/4 (jak nie wiecej) to pewnie azja a tego bym nie liczyl bo to sa zupelnie inni ludzie.I co innego im sie podoba (chociaz mi siadaja japonskie RPG i manga tez - ale nie koreanskie darmowe shity bron boze !!!) :D


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 10 sty 2005, 12:41 przez Kabraxis, łącznie edytowano 2 razy
*

Posty: 120
Dołączył(a): 16.09.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:37 
Cytuj  
Cytuj:
Niczego takiego nie zauważyłem. Porpstu nie ma czegoś takiego jak spawny czy spoty. Jednego dnia w konkretnym miejsciu biegają moby X a następnego mogą tam być moby Y.i


Rzeczywiscie autorzy obiecywali ze w grze questy beda robione na biezaco przez GMow.

Cytuj:


2.5 - Are there quests?
Yes, but not in the sense used in most MMORPGs. Never will a generic quest remain in the world forever. In Wish, if you do a quest to kill a dragon, that dragon is dead and the quest is gone. Our team of Game Masters makes this possible by constantly adding new quests that are designed to be fun, inclusive and most importantly non-repeating. We want players to actually be able to accomplish things.

*

Posty: 74
Dołączył(a): 28.05.2003
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:40 
Cytuj  
robertos napisał(a):
Cytuj:
Niczego takiego nie zauważyłem. Porpstu nie ma czegoś takiego jak spawny czy spoty. Jednego dnia w konkretnym miejsciu biegają moby X a następnego mogą tam być moby Y.i


Rzeczywiscie autorzy obiecywali ze w grze questy beda robione na biezaco przez GMow.

Cytuj:


2.5 - Are there quests?
Yes, but not in the sense used in most MMORPGs. Never will a generic quest remain in the world forever. In Wish, if you do a quest to kill a dragon, that dragon is dead and the quest is gone. Our team of Game Masters makes this possible by constantly adding new quests that are designed to be fun, inclusive and most importantly non-repeating. We want players to actually be able to accomplish things.


I tak bylo... ale nie zdazyli skonczyc pierwszej historii... :(

******

Posty: 4059
Dołączył(a): 5.01.2002
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:41 
Cytuj  
Imo sami tworcy postawili sobie poprzeczke za wysoko. Mialo nie byc spawnow, a byly ( osobiscie widzialem spawn goblinow. Nagle kolo mnie pokazala sie banda 20 mobow i rozeszla sie we wszystkich kierunkach. Wszystkie oczywiscie pojawily sie w jednym miejscu). Z tego co widzialem live content jak narazie opieral sie na atakach zla na miasta i ostrej sieczce ( Moze malo widzialem ale na 3 eventy w ktorych "uczestniczylem" 3 polegaly na tym co napisalem ). Mialo nie byc statycznych questow, a byly ( Zrob mi 20 copper ignots, pstryk i znow zrob mi 20 czegos innego albo idz zabij pigfishe etc. ).
Zgadzam sie, to byla beta i to wczesna ale taki jest swiat mmo i generalnie gier komputerowych. Jesli sie cos obiecuje to lepiej to spelnic juz w becie albo wogole nic nie obiecywac i spokojnie prowadzic prace nad gra chwalac sie jedynie skonczonymi rzeczami.
Pomimo, ze gra miala duze mozliwosci i potencjal w takiej formie nie miala szans konkurowac z kolosami branzy mmo. Szkoda chlopakow z MR bo wlozyli gro pracy i pomyslow w ta gre. Imo bledem bylo zaczynac otwarta bete w tym stadium ...

T.


Ostatnio edytowano 10 sty 2005, 12:44 przez Templair, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 120
Dołączył(a): 16.09.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:44 
Cytuj  
Zgadzam sie z przedmowca (przedpisaczem).

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:44 
Cytuj  
Miesiąc po EQ2 i WoW to za zdecydowanie za krótko. Gdyby tą OB zrobili za 2-3 miesiące całkiem inaczej miałyby się rzeczy. Przynajmniej ja na 80% wtedy bym oblookał tego Wisha.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:47 
Cytuj  
Heh to ja juz wiem jak to mialo wygladac.
Pewnie o np. 12:00 pojawia sie gdzies 200 roznych mobow i rozchodza sie we wszystkie strony (na miejsca swoich zabitych odpowiednikow) IMO to tez jest spawn :D .

Ja sobie wyobrazalem np. ze po wykonaniu np. przez 20 graczy questa w stylu: zabij 20 wilkow, populacja tych wilkow zostaje wytrzebiona i juz ich nie ma i nie bedzie. To by byl lekki przelom i otwieralo by to zupelnie nowe mozliwosci (organizacje d/s ochrony srodowiska :D :D ).
A nie ze poniedzialek - wilki
wtorek - smoki
sroda - znowu wilki, etc...

zadna innowacja, IMO to tylko utrudnienie i chaos..

EDIT: Jakby ktos nie skumal, chodzi mi o to ze gra miala byc przelomowo realistyczna.

A tak wogule to tez sie zgadzam z wszystkimi - przede wszystkim za szybko.
Jak zreszta Blizzard w US ale to juz inna bajka.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 10 sty 2005, 12:49 przez Kabraxis, łącznie edytowano 1 raz
*****
Avatar użytkownika

Posty: 2262
Dołączył(a): 18.01.2002
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:47 
Cytuj  
Spawny mobow musza byc, bo niby jak maja pojawiac sie w swiecie gry? Zrzutka na spadochronach?

Przed WoW grajac w bete Wish 1.0 zapowiadala sie swietna gra, gdyby wtedy wyszla to bym na 100% ja kupil, min. za najwieksze podobienstwo do UO jakie widzialem w innej grze mmo (sentyment :) ), czy sam ubaw z gry, jaki wtedy byl. Niestety sciagnalem sobie bete 1.5 na miesiac przed 2.0 i gra mnie troche odrzucila (juz po kontakcie z WoW US OB), wymagania straszne, nadal nie poprawione bugi czy po prostu jakies wrazenie pustki :/


_________________
.

*

Posty: 120
Dołączył(a): 16.09.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 12:50 
Cytuj  
Takich wymagan minimalnych nawet Half Life 2 i Doom 3 chyba nie mialy. Inna bajka FPS, ale chodzi mi o graficzna strone gry. Widzialem duzo lepszych graficznie MMO, z duzo mniejszymi wymaganiami. Tak jak wczesniej pisalem chyba zle ja napisali.

Cytuj:
The projected requirements are as follows, but please note that these are subject to change:

Wish only supports Windows XP; Windows 95, 98, or ME are not supported.
Pentium 4 with 2.0GHz or Athlon equivalent; Pentium 4 with 2.8GHz or Athlon 2800+ recommended.
At least 512MB RAM; 1GB recommended.
64MB DirectX 9.0 Video Card, such as GeForce 3/4 Ti or better, or ATI 8500 or better (GeForce MX cards are not supported); 128 MB GeForce FX or Radeon 9600+ recommended.
16bit Sound Card; 24bit recommended.
8 GB free disk space; 7200+ RPM recommended.
Connection to the Internet; 33 Kbps modem minimum; broadband recommended.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 13:06 
Cytuj  
muszę powiedzieć że wielka szkoda że tak się stało , znakomicie się bawiłem z Konradorem , Aenimą , yogsem , razorem w beta 1.0 a to są
ludzie którzy w niejednego mmoga grali i nie łatwo było przykuć ich uwagę . Projekt zapowiadał się świetnie , aspekty pvp również mi się podobały , w czasach stagnacji gdzie ludzie zniechęceni przedłuzającymi
się pracami nad DFO , zmęczeni starymi mmogami szukali takiej gry jak Wish , czymś co przypominało UO , czymś co miało szansę powtórzyć jej sukces ...

tym bardziej żal , że wiele mmogów jest jawną kpiną z gracza i nie zasługuje na istnienie a takie nowatorskie gry jak Wish upadają

Życze Mutable /Themis group wyjścia na prostą

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 13:08 
Cytuj  
Cytuj:
tym bardziej żal , że wiele mmogów jest jawną kpiną z gracza i nie zasługuje na istnienie a takie nowatorskie gry jak Wish upadają

jakiś przykład ?


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 10 sty 2005, 13:09 
Cytuj  
SwenG napisał(a):
Cytuj:
tym bardziej żal , że wiele mmogów jest jawną kpiną z gracza i nie zasługuje na istnienie a takie nowatorskie gry jak Wish upadają

jakiś przykład ?


TIBIA :wink:


_________________
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.