Jak na moj gust, swiat bardzo stateczny... za malo dynamiki wsrod postaci. 4-5 lat temu to bylo dopuszczalne, ale teraz swiat poszedl definitywnie do przodu. Mam negatywne odczucia do tej gry, sterowanie oraz 'miasto' wzorowane na grach mmorpg( rzeklbym wziete z archlord czy innej niszowej produkcji ). W BG czy NWN, swiat nie tyle co byl ogromny, co byl barwny, kolorowy, intrygujacy. I przedewszyystkim byl stworzony z rozmachem. Wydaje mi sie ze to limitacja nalozona TPP oraz swiatem 3d, o ile w BG mialo sie kawalek mapy, bylo tam wiele detali, i generalnie skladalo sie to z najbardziej interesujacych miejsc. Natomiast w swiecie opartych na typie TTP, jednej mapy itd... wszystko jest ubite w jedno miejsce, i kazdy glupi npc musi byc blisko siebie. Jezeli swiat jest za duzy to gra staje sie nudna, bo podroz aby kupic nowe miecze zajmuje niepotrzebnie duzo czasu. Ciekawe rozwiazanie bylo podzielenie mapy na segmenty, rodem z konsolowych RPG, zastanawia mnie czemu to sie nie przyjelo w CRPG na komputerach, pomimo wielu limitacji, oraz czasami 'irytacji' system dziala zgrabnie. Niemniejednak istnieja gry w ktorym TTP zostalo stworzone nienagannie, chociazby Gothic, czy KOTOR chociaz w kotorze strasznie mnie irytowalo ograniczenie swiata, a raczej jego wielkosc.. za male i za krotkie i za duzo liniowe
.
Wychowywalem sie na tytulach jak Fallout, BG, Final Fantasy ; moze moja ocrna jest mocno subiektywna, niemniejednak w wiele CRPG gralem, jakies doswiadczenie z tymi grami mam
.
P.S. Pamieta moze ktos gre 'summoner"? z 8 lat teraz ma jak nie wiecej
, jedna z gier ktora miala naprawde ogromny potencjal, niemniejednak, w pewnym momencie tworcy gry stracili wene, i na szybko dokonczyli ostatnie misje. Czemu przywoluje ten tytul? to byl bodajze pierwszy CRPG ze sterowaniem TPP.