mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 cze 2009, 11:04 
Cytuj  
Ok, jak nie bedzie sticky targetow i normalne sterowanie (jak w fps), to nawet da sie przeklnac pedalski setting.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 4 cze 2009, 11:11 
Cytuj  
Jeżeli ma to być po prostu FF11 to combat raczej nie będzie dynamiczny.

http://www.youtube.com/watch?v=qKc96sgbjOk

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 cze 2009, 11:29 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Jeżeli ma to być po prostu FF11 to combat raczej nie będzie dynamiczny.

http://www.youtube.com/watch?v=qKc96sgbjOk

Ta wiem, jak combat wyglada, kiedys nawet przez chwile pogralem.
Poprostu skoro ma byc jakas rewolucja, to jedna glupio wierze, ze jednak bedzie ;e.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 4 cze 2009, 13:47 
Cytuj  
Mi wystarczy jak by to było FF VII online :P

Nie wiem co wszyscy mają z tym "pedalskim settingiem" ta kultura tak ma i tyle.

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 4 cze 2009, 13:53 
Cytuj  
Gdyby ktos nie wiedzial, tak wygladal silnik FF IV cztery lata temu:

http://www.youtube.com/watch?v=sgtZvn5c4e4

a tak wyglada screen z walki:

Obrazek

Mam cicha nadzieje, ze walka bedzie inna niz w FFXi, bardziej dynamiczna. Zreszta ten filmik powyzej to skrajny przypadek statycznosci FFXI - walka z zolwiem, ktorego glowna bronia sa silne buffy.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 cze 2009, 14:03 
Cytuj  
Bloodleaf napisał(a):
Mi wystarczy jak by to było FF VII online :P

Nie wiem co wszyscy mają z tym "pedalskim settingiem" ta kultura tak ma i tyle.

You got the point.
Ja sie zadowole dynamicznym combatem(naprawde dynamicznym nie kolejnym tabowaniem i jebaniem 1-9), przelkne juz nawet pedalstwo ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 08:14 
Cytuj  
Obawiam się, że dynamiczny combat w grze która wychodzi również na konsole to jednak dosyć odległa mrzonka. Choć... Zobaczymy.

mrynar napisał(a):

"for FFXIV we want to make it so that if you want to play in a party, you can, if you want to play solo you can, or if you want to play all day, you can. We will have game systems and content there for all types of people."

FFIV to bedzie bomba atomowa na rynku mmo. SE w FFXI sie tylko uczyl jak zrobic dobry mmorpg.


No i git, jeśli okaże się prawdą to zagram na 100%.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**

Posty: 313
Dołączył(a): 17.05.2009
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 17:05 
Cytuj  
a jest jakiś problem z wykonaniem dynamicznego combatu na konsoli?

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 18:09 
Cytuj  
Owszem jest, bo konsola to jeden prosty kontroler, a komputer to dwa kontrolery + multum przycisków.

Albo prosty i szybki combat, albo bardziej skomplikowany i wolny, takie są ograniczenia konsoli. Square Enix jak widać stawia do tej pory na to drugie rozwiązanie.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**

Posty: 313
Dołączył(a): 17.05.2009
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 18:26 
Cytuj  
Khm policzmy:
Analogi do sterowania (jeden ruch drugi kamera), d-pad (4 przyciski), drugi dpad (kółko, krzyżyk itd - kolejne 4), 4 triggery pod palcami wskazującymi.
Rozsądna ilość kombinacji nawet do 256. Nie sądzę by w jakiejkolwiek grze ta ilość nie wystarczyła. A moim zdaniem wciśnięcie L1+R1+kwadrat da się wykonać conajmniej równie szybko jak ctrl+1 bo nasze palce generalnie już spoczywają na tych klawiszach (ja bym kombinację na padzie zrobił szybciej bo nie jestem przyzwyczajony do karkołomnych wyczynów z klawiaturą).

Na kontrolerze wolniej się obracamy (bo nie mozemy nim machnąć i wolniej celujemy w określone miejsce ale to będzie RPG nie FPS więc problem w sumie odpada).

Więc absolutnie nie sądzę by kontroler był jakimkolwiek ograniczeniem w mmo. Już jest większym ograniczeniem w FPS-ach a mimo to FPSy wychodzą w dziesiątkach jak nie setkach tytułów co więcej na brak dynamiki w większości z nich ludziska nie narzekają.

Ja tam nie wiem czego się spodziewać po SE.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 18:41 
Cytuj  
To jeszcze wyjaśnij co rozumiesz pod pojęciem dynamicznego combatu.

Bo dla mnie jest to walka w której mamy jednoczesne poruszanie się, używanie skilli, obracanie, strafe i zmiana targetów

Cytuj:
Na kontrolerze wolniej się obracamy (bo nie mozemy nim machnąć i wolniej celujemy w określone miejsce ale to będzie RPG nie FPS więc problem w sumie odpada).


W sumie nie odpada, bo obecne mmo przyzwyczaiły nas właśnie do szybkiego poruszania się i jednoczesnego używania skilli (oprócz tych które wymagają zatrzymania się żeby coś wycastować, mamy instant cast).

Cytuj:
Więc absolutnie nie sądzę by kontroler był jakimkolwiek ograniczeniem w mmo. Już jest większym ograniczeniem w FPS-ach a mimo to FPSy wychodzą w dziesiątkach jak nie setkach tytułów co więcej na brak dynamiki w większości z nich ludziska nie narzekają.


Dlatego napisałem - albo wolne i skomplikowane, albo szybkie i proste. Ja zamiast naciskać L1+R1+Kwadrat+Hydrant wole poprostu nacisnąć jeden klawisz na klawiaturze bądź myszce.

No i trochę ciężko mi sobie wyobrazić pisemne porozumiewanie się za pomocą pada.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 18:41 
Cytuj  
szaki24 napisał(a):
a mimo to FPSy wychodzą w dziesiątkach jak nie setkach tytułów co więcej na brak dynamiki w większości z nich ludziska nie narzekają.

Ty tak na serio?


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 18:43 
Cytuj  
Może chodzi mu o to, że w większość z nich ludziska nie grają, bo uważają, że granie na konsoli w FPS to fail w ch.

Dlatego nie narzekają.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**

Posty: 313
Dołączył(a): 17.05.2009
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 18:51 
Cytuj  
nikt na konsoli nie porozumiewa się już pisemnie. A jakby chciał naprawdę nie ma problemu:
http://www.amazon.co.uk/Sony-PS3-Wirele ... 111&sr=8-1

ale z doświadczenie Ci powiem, że jakieś 90% graczy ma już headseta i próbuje coś tam dukać po angielsku.

W sumie przyznam, że pozostaje jedynie problem strafowania, możesz mi wierzyć lub nie, ale na serio wciskanie ctrl+F1 jest znacznie bardziej upierdliwe niż wciśnięcie 3-przyciskowej kombinacji na padzie. Przynajmniej dla mnie.

tomugeen:
tak na serio, ale ja nie grałem 10 lat w unreala czy innego wolfenstein-a enemy territory i nie jestem superhiper wymagającym wymiateczem FPSowym.

Dla ciebie Razoth to fail w chuj, ja mam w dupie takie fail-e i generalnie gram w to co mi się podoba :)

a teraz idę trochę pofailować, ten FPSowski multiplayer U2 jest zajefajny.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 18:58 
Cytuj  
Cytuj:
Przynajmniej dla mnie.


Trzeba było sobie zmienić bindy.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 19:02 
Cytuj  
Ale tu nie chodzi o to czy wolisz wciskać kombinacje na padzie czy na klawie, oraz o to czy jesteś wymagającym graczem FPS, tylko o to, że konsola z padem nie poradzi sobie z MMO o dynamice w stylu WoW, WAR, AoC, DFO czy Aion.

Cytuj:
a teraz idę trochę pofailować, ten FPSowski multiplayer U2 jest zajefajny.


Miłej partii szachów życzę.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**

Posty: 313
Dołączył(a): 17.05.2009
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 19:10 
Cytuj  
nie przesadzacie trochę panowie?
Po pierwsze żaden mmorpg nie jest tak dynamiczny jak wasze ukochane FPSy, po drugie nikt z RPG nie chce robić zręcznościówki, po trzecie ja np. (i wielu innych podobnie) wolą RPG czyli walkę w stylu Oblivion, FF7, Baldurs Gate niż jakąś namiastkę enemy territory czy Quake III.

to nie będzie mmofps - na pewno jest zapowiedziany mmoRPG. Nie pamiętam by w jakimś aktualnym mmorpg ważne były headshoty (nie mówię o tych kilku mmofps które umarły śmiercią naturalną). A sądzę, że strafować i latać w kółko za wrogiem jest równie łatwo na padzie jak na klawiaturze+mysz, używać skilli w walce imho jeszcze łatwiej, ale owszem przyznam, że w FPSY gra się ŁATWIEJ na PCcie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 19:31 
Cytuj  
Nikt tu nie mówi o dynamice z FPS'ów, polecam czytać ze zrozumieniem. Mówimy o MMORPG a nie o RPG, FFXIII będzie RPG, część 14 aspiruje do miana mmo które rządzi się nieco innymi prawami. Oblivion jest akurat złym przykładem bo to koronny przedstawiciel RPG z konwencji FPP/TPP.

I po raz kolejny powtórzę, pad konsoli nie nadaje się absolutnie do dynamicznych i skomplikowanych MMO jednocześnie. Twoje preferencje dotyczące jakiegokolwiek rodzaju gry oraz tego co jesz na śniadanie i czy lubisz humor angielski nie ma tu absolutnie żadnego znaczenia, więc nie wiem po co cały czas o tym piszesz. Może w celu odwrócenia uwagi od tematu w który zabrnąłeś?

szaki24 napisał(a):
A sądzę, że strafować i latać w kółko za wrogiem jest równie łatwo na padzie jak na klawiaturze+mysz, używać skilli w walce imho jeszcze łatwiej


No właśnie problem opiera się na tym, że nie jest. Tu wychodzi twoja, że się tak wyrażę stronniczość. Nie wspominając już o tym, że poza walką mamy w MMO jeszcze dużo innych czynności i jeśli wszystkie miałyby się opierać o kombinacje 8 przycisków to gg.

No oczywiście da się, gra nazywa sie FFXI, faktycznie zajebiscie dynamiczny combat.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**

Posty: 313
Dołączył(a): 17.05.2009
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 20:29 
Cytuj  
Po pierwsze żadna stronniczość, używam PC-ta od 286 z 640kB RAM-u i kartą graficzną Hercules.

Po drugie - a ilu klawiszy mój drogi używasz grając w mmo? Do tego kto ci naopowiadał, ze tak ciężko jest wysłać sygnał z mózgu do palca wskazującego (ej trochę w dół na L2 i pociągnij) i dopiero wtedy skorzystanie z któregoś z 8 przycisków na padzie - co już daje nam kombinację 256.
(Wysłanie sygnału z mózgu - wcisnij R, ten paluch z D (WSAD) przesuń trochę do góry i w prawo, nie E kurwa, bardziej w prawo już 3 tygodnie używasz tej klawiatury...)
Co więcej nie musimy zerkać na pad, ani przesuwać całej ręki nawet o centymetr. Bo nasz palec wskazujący już jest w odpowiednim miejscu. Pad jest tak zaprojektowany że dosłownie wszystko masz pod palcami.

PO drugie głupie WSAD z PC-ta zastępujesz jednym analogiem, który dodatkowo lekko wychylony może robić za skradanie, mocniej za chód, a jeszcze mocniej za bieg - i powiem Ci że będzie to znacznie wygodniejsze niż piżganie palcami po całej klawiaturze i zerkanie na nią od czasu do czasu jak maszynistka w pracy. (btw. czy komukolwiek zdażało się kiedykolwiek zerkać na pada bo mylił przyciski?)

Strafowanie - po zastanowieniu się (bo wcześniej oczywiście myślałem, że mogą być problemy) jest jak najbardziej możliwe. Wystarczy trochę inne podejście do sprawy, imho zrobienie tak - widzimy gościa na horyzoncie - łapiemy go w target (klik na L3) i teraz on jest naszym słoneczkiem my planetą (przód - tył zmieniamy odległość, przypominam o wyczuciu siły wychylenia jak chcemy się skradać lub podspritować), lewo - prawo - strafujemy bądź zachodzimy go z boku.
To wszystko robimy jednym kciukiem przy pomocy jednej gałki analogowej pada.
Przypominam, ze pozostałe 4 palce lewej dłoni spoczywają na przyskach i cała prawa dłoń, majta kamerą na boki (zerkamy czy wróg nie ma kolegów pochowanych po krzakach). Dla mnie takie sterowanie byłoby sporo wygodniejsze niż klawiatura. Naprawdę.

Generalnie uważam, że gdy nie mamy kursora którym trzeba najechać w ciągu 0.2s na głowę przeciwnika i wcisnąć R1 to pad > klawiatura + mysz. I tyle. To moje zdanie i możesz się nie z nim nie zgadzać.

FFXI nie jest absolutnie żadnym argumentem. Przypominam Ci że FFXI powstał najpierw na PC-ty, potem portnięto go na konsole a nie odwrotnie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 5 cze 2009, 21:03 
Cytuj  
Czyli twój pomysł opiera się o kombinacje na padzie (już widzę jakie to jest zajebiście proste do wykonania w szybkim pvp, no ale przyjmijmy, że gracz konsolowy da radę.) oraz zwyczajnym autotargecie który sam będzie nakierowywał naszą postać na wroga? W MMO tego rodzaju praktyka to zwykły cheat.

Kciuk lewej ręki na analogu jako sterowanie na autotargecie, 4 palce lewej ręki leżą swobodnie na 8 przyciskach i cała prawa dłoń odpowiada za kontrolę kamery? Faktycznie brzmi intuicyjnie.

Niestety potwierdzasz że MMO sterowane padem nie może być równie skomplikowane i dynamiczne jednocześnie co MMO sterowane klawa + myszka. Realia również to potwierdzają.

Grę można tak uprościć by dało się w nią ładnie grać również na konsoli - przykład podałeś, bądź nie upraszczać i gracze konsolowi będą dostawać srogi wp....dol.

szaki24 napisał(a):
Przypominam Ci że FFXI powstał najpierw na PC-ty, potem portnięto go na konsole a nie odwrotnie.


Bzdura.

Release date(s) PlayStation 2
JP May 16, 2002
NA March 23, 2004

Windows (PC)
JP November 7, 2002
NA October 28, 2003
PAL September 17, 2004


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.