MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Final Fantasy XIV mmorpg zapowiedziane na E3 !!!
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=33682
Strona 2 z 7

Autor:  iniside [ 4 cze 2009, 11:04 ]
Tytuł: 

Ok, jak nie bedzie sticky targetow i normalne sterowanie (jak w fps), to nawet da sie przeklnac pedalski setting.

Autor:  Dana [ 4 cze 2009, 11:11 ]
Tytuł: 

Jeżeli ma to być po prostu FF11 to combat raczej nie będzie dynamiczny.

http://www.youtube.com/watch?v=qKc96sgbjOk

Autor:  iniside [ 4 cze 2009, 11:29 ]
Tytuł: 

Dana napisał(a):
Jeżeli ma to być po prostu FF11 to combat raczej nie będzie dynamiczny.

http://www.youtube.com/watch?v=qKc96sgbjOk

Ta wiem, jak combat wyglada, kiedys nawet przez chwile pogralem.
Poprostu skoro ma byc jakas rewolucja, to jedna glupio wierze, ze jednak bedzie ;e.

Autor:  Bloodleaf [ 4 cze 2009, 13:47 ]
Tytuł: 

Mi wystarczy jak by to było FF VII online :P

Nie wiem co wszyscy mają z tym "pedalskim settingiem" ta kultura tak ma i tyle.

Autor:  mrynar [ 4 cze 2009, 13:53 ]
Tytuł: 

Gdyby ktos nie wiedzial, tak wygladal silnik FF IV cztery lata temu:

http://www.youtube.com/watch?v=sgtZvn5c4e4

a tak wyglada screen z walki:

Obrazek

Mam cicha nadzieje, ze walka bedzie inna niz w FFXi, bardziej dynamiczna. Zreszta ten filmik powyzej to skrajny przypadek statycznosci FFXI - walka z zolwiem, ktorego glowna bronia sa silne buffy.

Autor:  iniside [ 4 cze 2009, 14:03 ]
Tytuł: 

Bloodleaf napisał(a):
Mi wystarczy jak by to było FF VII online :P

Nie wiem co wszyscy mają z tym "pedalskim settingiem" ta kultura tak ma i tyle.

You got the point.
Ja sie zadowole dynamicznym combatem(naprawde dynamicznym nie kolejnym tabowaniem i jebaniem 1-9), przelkne juz nawet pedalstwo ;p.

Autor:  Razoth [ 5 cze 2009, 08:14 ]
Tytuł: 

Obawiam się, że dynamiczny combat w grze która wychodzi również na konsole to jednak dosyć odległa mrzonka. Choć... Zobaczymy.

mrynar napisał(a):

"for FFXIV we want to make it so that if you want to play in a party, you can, if you want to play solo you can, or if you want to play all day, you can. We will have game systems and content there for all types of people."

FFIV to bedzie bomba atomowa na rynku mmo. SE w FFXI sie tylko uczyl jak zrobic dobry mmorpg.


No i git, jeśli okaże się prawdą to zagram na 100%.

Autor:  szaki24 [ 5 cze 2009, 17:05 ]
Tytuł: 

a jest jakiś problem z wykonaniem dynamicznego combatu na konsoli?

Autor:  Razoth [ 5 cze 2009, 18:09 ]
Tytuł: 

Owszem jest, bo konsola to jeden prosty kontroler, a komputer to dwa kontrolery + multum przycisków.

Albo prosty i szybki combat, albo bardziej skomplikowany i wolny, takie są ograniczenia konsoli. Square Enix jak widać stawia do tej pory na to drugie rozwiązanie.

Autor:  szaki24 [ 5 cze 2009, 18:26 ]
Tytuł: 

Khm policzmy:
Analogi do sterowania (jeden ruch drugi kamera), d-pad (4 przyciski), drugi dpad (kółko, krzyżyk itd - kolejne 4), 4 triggery pod palcami wskazującymi.
Rozsądna ilość kombinacji nawet do 256. Nie sądzę by w jakiejkolwiek grze ta ilość nie wystarczyła. A moim zdaniem wciśnięcie L1+R1+kwadrat da się wykonać conajmniej równie szybko jak ctrl+1 bo nasze palce generalnie już spoczywają na tych klawiszach (ja bym kombinację na padzie zrobił szybciej bo nie jestem przyzwyczajony do karkołomnych wyczynów z klawiaturą).

Na kontrolerze wolniej się obracamy (bo nie mozemy nim machnąć i wolniej celujemy w określone miejsce ale to będzie RPG nie FPS więc problem w sumie odpada).

Więc absolutnie nie sądzę by kontroler był jakimkolwiek ograniczeniem w mmo. Już jest większym ograniczeniem w FPS-ach a mimo to FPSy wychodzą w dziesiątkach jak nie setkach tytułów co więcej na brak dynamiki w większości z nich ludziska nie narzekają.

Ja tam nie wiem czego się spodziewać po SE.

Autor:  Razoth [ 5 cze 2009, 18:41 ]
Tytuł: 

To jeszcze wyjaśnij co rozumiesz pod pojęciem dynamicznego combatu.

Bo dla mnie jest to walka w której mamy jednoczesne poruszanie się, używanie skilli, obracanie, strafe i zmiana targetów

Cytuj:
Na kontrolerze wolniej się obracamy (bo nie mozemy nim machnąć i wolniej celujemy w określone miejsce ale to będzie RPG nie FPS więc problem w sumie odpada).


W sumie nie odpada, bo obecne mmo przyzwyczaiły nas właśnie do szybkiego poruszania się i jednoczesnego używania skilli (oprócz tych które wymagają zatrzymania się żeby coś wycastować, mamy instant cast).

Cytuj:
Więc absolutnie nie sądzę by kontroler był jakimkolwiek ograniczeniem w mmo. Już jest większym ograniczeniem w FPS-ach a mimo to FPSy wychodzą w dziesiątkach jak nie setkach tytułów co więcej na brak dynamiki w większości z nich ludziska nie narzekają.


Dlatego napisałem - albo wolne i skomplikowane, albo szybkie i proste. Ja zamiast naciskać L1+R1+Kwadrat+Hydrant wole poprostu nacisnąć jeden klawisz na klawiaturze bądź myszce.

No i trochę ciężko mi sobie wyobrazić pisemne porozumiewanie się za pomocą pada.

Autor:  tomugeen [ 5 cze 2009, 18:41 ]
Tytuł: 

szaki24 napisał(a):
a mimo to FPSy wychodzą w dziesiątkach jak nie setkach tytułów co więcej na brak dynamiki w większości z nich ludziska nie narzekają.

Ty tak na serio?

Autor:  Razoth [ 5 cze 2009, 18:43 ]
Tytuł: 

Może chodzi mu o to, że w większość z nich ludziska nie grają, bo uważają, że granie na konsoli w FPS to fail w ch.

Dlatego nie narzekają.

Autor:  szaki24 [ 5 cze 2009, 18:51 ]
Tytuł: 

nikt na konsoli nie porozumiewa się już pisemnie. A jakby chciał naprawdę nie ma problemu:
http://www.amazon.co.uk/Sony-PS3-Wirele ... 111&sr=8-1

ale z doświadczenie Ci powiem, że jakieś 90% graczy ma już headseta i próbuje coś tam dukać po angielsku.

W sumie przyznam, że pozostaje jedynie problem strafowania, możesz mi wierzyć lub nie, ale na serio wciskanie ctrl+F1 jest znacznie bardziej upierdliwe niż wciśnięcie 3-przyciskowej kombinacji na padzie. Przynajmniej dla mnie.

tomugeen:
tak na serio, ale ja nie grałem 10 lat w unreala czy innego wolfenstein-a enemy territory i nie jestem superhiper wymagającym wymiateczem FPSowym.

Dla ciebie Razoth to fail w chuj, ja mam w dupie takie fail-e i generalnie gram w to co mi się podoba :)

a teraz idę trochę pofailować, ten FPSowski multiplayer U2 jest zajefajny.

Autor:  Dana [ 5 cze 2009, 18:58 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Przynajmniej dla mnie.


Trzeba było sobie zmienić bindy.

Autor:  Razoth [ 5 cze 2009, 19:02 ]
Tytuł: 

Ale tu nie chodzi o to czy wolisz wciskać kombinacje na padzie czy na klawie, oraz o to czy jesteś wymagającym graczem FPS, tylko o to, że konsola z padem nie poradzi sobie z MMO o dynamice w stylu WoW, WAR, AoC, DFO czy Aion.

Cytuj:
a teraz idę trochę pofailować, ten FPSowski multiplayer U2 jest zajefajny.


Miłej partii szachów życzę.

Autor:  szaki24 [ 5 cze 2009, 19:10 ]
Tytuł: 

nie przesadzacie trochę panowie?
Po pierwsze żaden mmorpg nie jest tak dynamiczny jak wasze ukochane FPSy, po drugie nikt z RPG nie chce robić zręcznościówki, po trzecie ja np. (i wielu innych podobnie) wolą RPG czyli walkę w stylu Oblivion, FF7, Baldurs Gate niż jakąś namiastkę enemy territory czy Quake III.

to nie będzie mmofps - na pewno jest zapowiedziany mmoRPG. Nie pamiętam by w jakimś aktualnym mmorpg ważne były headshoty (nie mówię o tych kilku mmofps które umarły śmiercią naturalną). A sądzę, że strafować i latać w kółko za wrogiem jest równie łatwo na padzie jak na klawiaturze+mysz, używać skilli w walce imho jeszcze łatwiej, ale owszem przyznam, że w FPSY gra się ŁATWIEJ na PCcie.

Autor:  Razoth [ 5 cze 2009, 19:31 ]
Tytuł: 

Nikt tu nie mówi o dynamice z FPS'ów, polecam czytać ze zrozumieniem. Mówimy o MMORPG a nie o RPG, FFXIII będzie RPG, część 14 aspiruje do miana mmo które rządzi się nieco innymi prawami. Oblivion jest akurat złym przykładem bo to koronny przedstawiciel RPG z konwencji FPP/TPP.

I po raz kolejny powtórzę, pad konsoli nie nadaje się absolutnie do dynamicznych i skomplikowanych MMO jednocześnie. Twoje preferencje dotyczące jakiegokolwiek rodzaju gry oraz tego co jesz na śniadanie i czy lubisz humor angielski nie ma tu absolutnie żadnego znaczenia, więc nie wiem po co cały czas o tym piszesz. Może w celu odwrócenia uwagi od tematu w który zabrnąłeś?

szaki24 napisał(a):
A sądzę, że strafować i latać w kółko za wrogiem jest równie łatwo na padzie jak na klawiaturze+mysz, używać skilli w walce imho jeszcze łatwiej


No właśnie problem opiera się na tym, że nie jest. Tu wychodzi twoja, że się tak wyrażę stronniczość. Nie wspominając już o tym, że poza walką mamy w MMO jeszcze dużo innych czynności i jeśli wszystkie miałyby się opierać o kombinacje 8 przycisków to gg.

No oczywiście da się, gra nazywa sie FFXI, faktycznie zajebiscie dynamiczny combat.

Autor:  szaki24 [ 5 cze 2009, 20:29 ]
Tytuł: 

Po pierwsze żadna stronniczość, używam PC-ta od 286 z 640kB RAM-u i kartą graficzną Hercules.

Po drugie - a ilu klawiszy mój drogi używasz grając w mmo? Do tego kto ci naopowiadał, ze tak ciężko jest wysłać sygnał z mózgu do palca wskazującego (ej trochę w dół na L2 i pociągnij) i dopiero wtedy skorzystanie z któregoś z 8 przycisków na padzie - co już daje nam kombinację 256.
(Wysłanie sygnału z mózgu - wcisnij R, ten paluch z D (WSAD) przesuń trochę do góry i w prawo, nie E kurwa, bardziej w prawo już 3 tygodnie używasz tej klawiatury...)
Co więcej nie musimy zerkać na pad, ani przesuwać całej ręki nawet o centymetr. Bo nasz palec wskazujący już jest w odpowiednim miejscu. Pad jest tak zaprojektowany że dosłownie wszystko masz pod palcami.

PO drugie głupie WSAD z PC-ta zastępujesz jednym analogiem, który dodatkowo lekko wychylony może robić za skradanie, mocniej za chód, a jeszcze mocniej za bieg - i powiem Ci że będzie to znacznie wygodniejsze niż piżganie palcami po całej klawiaturze i zerkanie na nią od czasu do czasu jak maszynistka w pracy. (btw. czy komukolwiek zdażało się kiedykolwiek zerkać na pada bo mylił przyciski?)

Strafowanie - po zastanowieniu się (bo wcześniej oczywiście myślałem, że mogą być problemy) jest jak najbardziej możliwe. Wystarczy trochę inne podejście do sprawy, imho zrobienie tak - widzimy gościa na horyzoncie - łapiemy go w target (klik na L3) i teraz on jest naszym słoneczkiem my planetą (przód - tył zmieniamy odległość, przypominam o wyczuciu siły wychylenia jak chcemy się skradać lub podspritować), lewo - prawo - strafujemy bądź zachodzimy go z boku.
To wszystko robimy jednym kciukiem przy pomocy jednej gałki analogowej pada.
Przypominam, ze pozostałe 4 palce lewej dłoni spoczywają na przyskach i cała prawa dłoń, majta kamerą na boki (zerkamy czy wróg nie ma kolegów pochowanych po krzakach). Dla mnie takie sterowanie byłoby sporo wygodniejsze niż klawiatura. Naprawdę.

Generalnie uważam, że gdy nie mamy kursora którym trzeba najechać w ciągu 0.2s na głowę przeciwnika i wcisnąć R1 to pad > klawiatura + mysz. I tyle. To moje zdanie i możesz się nie z nim nie zgadzać.

FFXI nie jest absolutnie żadnym argumentem. Przypominam Ci że FFXI powstał najpierw na PC-ty, potem portnięto go na konsole a nie odwrotnie.

Autor:  Razoth [ 5 cze 2009, 21:03 ]
Tytuł: 

Czyli twój pomysł opiera się o kombinacje na padzie (już widzę jakie to jest zajebiście proste do wykonania w szybkim pvp, no ale przyjmijmy, że gracz konsolowy da radę.) oraz zwyczajnym autotargecie który sam będzie nakierowywał naszą postać na wroga? W MMO tego rodzaju praktyka to zwykły cheat.

Kciuk lewej ręki na analogu jako sterowanie na autotargecie, 4 palce lewej ręki leżą swobodnie na 8 przyciskach i cała prawa dłoń odpowiada za kontrolę kamery? Faktycznie brzmi intuicyjnie.

Niestety potwierdzasz że MMO sterowane padem nie może być równie skomplikowane i dynamiczne jednocześnie co MMO sterowane klawa + myszka. Realia również to potwierdzają.

Grę można tak uprościć by dało się w nią ładnie grać również na konsoli - przykład podałeś, bądź nie upraszczać i gracze konsolowi będą dostawać srogi wp....dol.

szaki24 napisał(a):
Przypominam Ci że FFXI powstał najpierw na PC-ty, potem portnięto go na konsole a nie odwrotnie.


Bzdura.

Release date(s) PlayStation 2
JP May 16, 2002
NA March 23, 2004

Windows (PC)
JP November 7, 2002
NA October 28, 2003
PAL September 17, 2004

Strona 2 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team