MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Jak rosnie mmo tort
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=35622
Strona 2 z 2

Autor:  Morgul [ 10 lut 2010, 15:50 ]
Tytuł: 

Bylo o tym glosno w mediach jakos 2-4 temu, ze rzad chinski inwestuje w gry mmo i ogolnie gry online (spore sumy, miliard albo wiecej $), na ile to prawdziwe to nie wiem. Sa ponoc jakies odpowiednio historyczne produkcje np dot II wojny (to juz chyba zwykle naparzanki online).

Autor:  Kassei [ 10 lut 2010, 16:52 ]
Tytuł: 

GumisPLL napisał(a):
Ja pamietam jak jakos pod koniec lat 90 przyszedl mi rachunek za modem :lol: Na dzisiejsze to bylo jakies 1000-1500zl to wtedy mialem niezla jazde ze starymi .
Ja to miałem maksymalnie przejebane jak przyszedł rachunek telefoniczny ;) Nie dość, że przez wakacje musiałem całą kwotę odrobić, to potem musiałem płacić za każde połączenie pod 0202122 w wyniku czego do mmo wróciłem dopiero gdzieś około 2004 roku wraz z upowszechnieniem adsl :)

Autor:  kamilus [ 10 lut 2010, 17:37 ]
Tytuł: 

Mój rekord to 800zł na fali popularności mudów w 1998.
Potem nastały czasy "stałych opłat" w netii - za bodajże 250zł miesięcznie (nadal modem), potem callbacki internetii (to już wychodziło 90zł/m-c) to tpsa i w końcu zawrotne łącze na radiówce w 2002 - 64kbps za 100zł miesięcznie :lol:
A teraz - 50zł i człowiek ma 8Mbps. Koszt mmo też spadł dla tych co płacą w dolarach zamiast ojro z dodatkiem vatu.

Autor:  Maigo [ 27 mar 2010, 12:15 ]
Tytuł: 

Nie ma Ultimy Online?:) Skandal!!

Autor:  Highlander [ 13 cze 2010, 22:14 ]
Tytuł: 

hmm tak z tego co patrze to biorac pod uwage wiekszosc gier p2p, to ludzie graja tylko w wow. Jak jest z tą populacja w innych grach? Chyba najlepiej sie trzyma Eve, pozniej chyba byl Lotro (ale przeszedl na f2p), dalej AoC i War? AoC cos ten dodatek pomogl? Z tych danych to wynika, ze ultima online ma wiecej graczy niz AoC :P War to chyba totalna padaka... maja chociaz jeden full serwer?

a i chyba przed eve jeszcze aion i L2...

Autor:  Nestor [ 14 cze 2010, 12:02 ]
Tytuł: 

Rozdrobnienie rynku MMO nie jest niczym zlym. Podstawa tutaj jest trafienie do grupy docelowych odbiorcow i stabilny rozwoj.

Problem z nowymi MMO jest taki ze kazdy chce byc WoW killerem. Kazdy robi jakies fantasy costam i zazwyczaj kupa z tego wychodzi. Ludzie staraja sie zrobic zbyt duze swiaty i za bardzo skomplikowac gameplay.

Modelowym przykladem jak rozwinac sie na rynku MMO i przetrwac jest eve. Powolny start, jasno okreslona grupa odbiorcow, dobre i bardzo unikalne selling pointy. Wraz z liczba subskrybentow wydawane sa kolejne feature packi. Wazna rzecza jest to ze od poczatku EvE nie bylo ani jednego platnego dodatku. Wszystkie feature packi i caly serwis jest sponsorowany jedynie przez subskrypcje.
Do tego walcza z RMT poprzez sprzedawanie kasy graczom w prosty i legalny sposob.

Wine za ten stan rzeczy (fantasy, etc) ponosza glownie inwestorzy, ktorzy nie daja kasy na nic co odstaje od wowa, bo jesli wow sie sprzedaje, to musimy miec cos identycznego, bo wtedy, w teorii, ryzyko jest najmniejsze.
Dziwne jest ze przy ludziach z ogromna kasa, nie ma pomocnikow, ktorzy znaja sie na rzeczy. Zamiast starac sie zapelniac nisze porzadnymi produktami, ktore maja szanse rozwoju, wszyscy staraja sie celowac w mainstream, bo tylko na tym zarabia sie grube baksy.

W niedlugim czasie rynek mmo bedzie podzielony miedzy WoWa, SWTOR, EvE i miejmy nadzieje Wh40k. Pozostaje coraz mniej ciekawych, niszowych tematow, ktore bedzie mozna zapelnic. Zakladam ze przyszle "next-gen MMO" blizza nie pojdzie raczej w tematy ani WoW ani Diablo podobne. To moze byc cos z gatunku scifi/cyberpunk i zabrac kolejny fragment zachodniego rynku MMO.

Jesli chodzi o azje, tam mentalnosc ludzi jest inna, farmowanie itemkow, topowanie statow, grind i filigranowe graficzki zdaja sie wystarczac tamtejszej publicznosci.
Na zachodzie ludzie chca przestrzeni i rynku jak w eve, a gameplayu jak w wowie, ze zlodziutkimi graficzkami ;-)

Autor:  Highlander [ 14 cze 2010, 12:22 ]
Tytuł: 

Jak juz pisalem w dziale mortala. Duza czesc gier zabija sie sama. Wiekszosc to pierdyliard bugow, zanim zalataja gre na tyle, zeby dalo sie spokojnie grac, to juz ilosc subskrypcji spada na łeb na szyje. Taki War i AoC, gdy wyjdzie Guild Wars 2 moze miec spore problemy. Jestem tez ciekawy co z tego bedzie.

Nie wspomnialem o Fallen Earth, a to ponoc udane, ale wizja PvE only mnie akurat odstrasza.

CCP od Eve tez robi nowe mmo, miejmy nadzieje, z taka sama strategia.

Ogolnie jak patrze teraz na ceny mmorpg, to są bardzo przystepne. Kiedys to za miesiac wowa chyba placilem ok 60 zl, a teraz 30 zl... A 50 zl to chyba max teraz.

Autor:  Templair [ 14 cze 2010, 13:14 ]
Tytuł: 

Highlander napisał(a):
Nie wspomnialem o Fallen Earth, a to ponoc udane, ale wizja PvE only mnie akurat odstrasza.


PvE only w FE? O ile dobrze pamietam to dostalem tegi wpierdol juz po kilkunastu minutach gry ...

T.

Autor:  Highlander [ 14 cze 2010, 13:31 ]
Tytuł: 

jak przegladalem dyskusje tutaj, to w sumie nikt o pvp nic nie wspominal, wrecz wszyscy zaprzeczali ,ze istnieje ;p

Autor:  mrynar [ 14 cze 2010, 13:37 ]
Tytuł: 

Highlander napisał(a):
Nie wspomnialem o Fallen Earth, a to ponoc udane, ale wizja PvE only mnie akurat odstrasza.



W Fallen Earth sa trzy rodzaje PvP:

- blood sports czyli mapki do walk w kilku trybach

- miasta do zdobywania, te miasta to tak naprawde duzy kawal mapy

- clan wars czyli tak naprawde open pvp w wyapdku gdy clany wypowiedzialy sobie wojne

Autor:  Sparth2 [ 14 cze 2010, 16:30 ]
Tytuł: 

Mnie tam zawsze zabijaja w FE :(

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team