t;dr zgadzam sie z wiekszosc rzeczy, jak sie z czyms nie zgadzam to zaznacze.
Cytuj:
Większość graczy grające w nowe MMO gra z nastawieniem wyścigu szczurów do maksymalnego poziomu, w którym znajdują jak najszybszy/najprostszy/najbardziej wydajny sposób zdobywania expa i każda inna czynność jest stratą czasu
To prawda. Ale tak sie dzieje w kazdeh grze i w kazdej dziedzinie życia. Kazdy chce zrobić maksimum, idac po najmniejszej linii oporu. Problemem jest, to ze designerzy nie proboja walczyc z tym skad inad szkodliwym zachowaniem, tylko je maksymalnie exploituja, zeby jak najwiecej graczy grało. Co jest obusiecznym mieczem, bo kiedy kazdy robic to samo wiekszosc graczy zaczyna marudzic ze nie ma co robic (bo skopiowali czyjes rozwiaanie na optymalne ogarniecie contentu) i efekcie mniej ludzi gra, dopoki niedostana kolejnej porcji tego samego.
Cytuj:
Po wbiciu maksymalnego poziomu zaczyna się kolejny wyścig grindowania jakichś tokeników z jakże ważnych i nieodłącznych od gatunku MMO zamkniętych instancji/dungeonów, oraz farmienie innego rodzaju tokeników z kolejnego nieodłącznego gatunku MMO dla fanów PvP czyli minigierki na zamkniętych battlegroundach/warzon
Tak jak wyzej, to jest zwyczajne exploitowanie ludzkiej natury. A sproboj tego nie zrobić w grze! Zaraz przyjda miliony "zaraz, zaraz to ja nic z tego nie mam, to na chuj ja mam to robić?". Wiekszosc ludzi niechce sie bawić. Oni chca mieć nagorde za zabawe, tak samo jak dostaja wyplate w pracy. Co dla mnie osobiscie, przejawem totalnej glupoty. Zabawa sama w sobie powinna być nagrodą, bo robimy to na co mamy ochote a nie to coś ktoś nam każe robić, zeby coś z tego mieć. W tym momencie stwierdzam, ze pokazny % graczy, ma totalnie wyprane mózgi.
Jedna gra zaryzykowała exploitowanie innej czesci ludzkiej natury czyli kreatywnosci. Mowa oczywiscie o Minecrafcie. Co przynajmniej we mnie budzi nadzieje, biorac pod uwage w jakim nakładzie sie Minecraft sprzedał. Szczerze mowiac, nie wiem dlaczego nie powstaje wiecej tego typu gier w fromacie bardziej AA albo nawet AAA. Chyba wiekszosc graczy, lubiała/lubi bawić sie klockami, budować rozne rzeczy, składać coś, modelowac etc. A Minecraft to dokładnie to, tylko ze mniejszymi kosztami.
E no dobra. Minecraft to nie było az tak duze ryzko biorac pod uwage ile osob nad nim pracowało (a przez, jakie były koszty produkcji).