iniside napisał(a):
Ja to absolutnie rozumiem. Po prostu nie zgadzam, sie ze jest to az tak duzo bardziej skomplikowane.
Chociaz musze tez uczciwie przyznac, ze ciezko mi sie wczuc w absolutnego nooba, bo programowania obiektowego nauczyłem sie już tak dawno temu, ze dla mnie to jest rownie naturalne jak oddychanie.
Problem w tym że ja absolutnym noobem nie jestem, fakt że z C++ ostatni raz korzystałem 10 lat temu na studiach, ale mimo wszystko z programowaniem mam ciągły styk. Niestety patrząc na kod tych podstawowych klas w UE4 człowiek dostaje oczopląsu od ilości makr, metadanych, etc. Np problem z wczoraj, jak się bawiłem i chciałem zmienić sposób pracy kamery, to za cholerę nie mogłem dojść gdzie jest kamera ustawiana w podstawowych klasach, w momencie jak controller przejmuje pawna. Dzieje się to automatycznie (gdzieś sobie) i ślepi się człowiek w ten kod, i nie widzi tego po prostu. Nie wiem, może to te lata zepsucia językami skryptowymi.
zaboleq napisał(a):
Czy ktoś może podać jakie to udogodnienia od unity 4.3 wprowadzono dla gierek stricte 2d? Niestety w robocie moje proxy nie lubi tej strony...
Box2d dodali w Unity 4.3 jeżeli mnie pamięć nie myli, więc masz funkcjonalny silnik fizyki 2d który mocno upraszcza sprawy. Dodali też funkcionalnosć atlasów, i spritów etc. Niestety box2d ma sporo bugów w obecnej implementacji i tu właśnie wychodzi jedna z bardziej bolesnych dla mnie wad Unity. Mianowicie naprawianie czegokolwiek zajmuje im tak długo, że robi się niedobrze. Od 3 miesięcy czytam na ich forum, że bugi są naprawione już w następnej wersji, tylko co z tego jak ta wersja wychodzi "niedługo" od 3 miesięcy, a to i tak łagodniejszy przypadek...