MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Silniki graficzne
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=43950
Strona 2 z 11

Autor:  iniside [ 24 mar 2014, 13:05 ]
Tytuł:  Re: Grac, tylko w co?

Bahamut napisał(a):
zaboleq napisał(a):
Widać, że epic mierzy wysoko bo wprowadzenie marketplace gdzie w przyszłości będzie można kupić "pluginy" zrobione przez innych albo przez epic(lub też zassać za darmo) to strzał w dziesiątke i często w uj upraszcza pewne sprawy.

A ten marketplace w UE już istnieje? Dajcie linka bo ja nie mogłem znalźć. UE z marketplacem to by była już zupełnie inna historia, największą zaletą Unity jest właśnie asset store. No i stabilność :wink:

Jeszcze jedno pytanie odnośnie Blueprinta:
Czy jak stworze jakiś skrypt przy pomocy BP to z tego się zrobi kod w który będe mógł później "pisemnie" ingerować, czy to jest taka zamknięta struktura że tylko "wizualnie" można działać?

Marketplace nie jeszcze dostepny dla wszystkich. Narazie jest tam tylko darmowy content Epica. Plan jest zeby kazdy mogl tam wrzucać co chce.

Co do Blueprintów. Nie. Mozna je edytowac tylko wizualnie.
Jedyny kod jaki sie z tego robi to Bytecode jak sie BP skompiluje.

Oczywiscie jak masz chec to mozesz przejzec zrodla, w C++ dla blueprintów jak dokładnie sa generowane (;

@up Trudne do zrozumienia ?
https://docs.unrealengine.com/latest/IN ... index.html
Tu masz podstawy wyłożone. Nawet nie musisz rozumieć co one robia. Jedyne co musisz wiedziec, zeby zaczac, to, ze trzeba z nich dziedziczyc ;p.

Autor:  Goatus [ 24 mar 2014, 13:49 ]
Tytuł:  Re: Grac, tylko w co?

iniside napisał(a):

@up Trudne do zrozumienia ?
https://docs.unrealengine.com/latest/IN ... index.html
Tu masz podstawy wyłożone. Nawet nie musisz rozumieć co one robia. Jedyne co musisz wiedziec, zeby zaczac, to, ze trzeba z nich dziedziczyc ;p.


No właśnie o tym mówię, w momencie w którym jednak chcesz wiedzieć co one robią i jak, i zacząć modyfikować zaczynają się schody. A dokumentacje już przewertowałem więc nie wiem po co wkleiłeś. I jeszcze raz powtórzę, to nie jest jakaś straszna wada, jedyne co to nie zgadzam się że Unity jest trudniejsze niż UE4.

Autor:  iniside [ 24 mar 2014, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Grac, tylko w co?

Ja to absolutnie rozumiem. Po prostu nie zgadzam, sie ze jest to az tak duzo bardziej skomplikowane.

Chociaz musze tez uczciwie przyznac, ze ciezko mi sie wczuc w absolutnego nooba, bo programowania obiektowego nauczyłem sie już tak dawno temu, ze dla mnie to jest rownie naturalne jak oddychanie.

Autor:  zaboleq [ 24 mar 2014, 14:09 ]
Tytuł:  Re: Grac, tylko w co?

Czy ktoś może podać jakie to udogodnienia od unity 4.3 wprowadzono dla gierek stricte 2d? Niestety w robocie moje proxy nie lubi tej strony...

Autor:  TobiAlex [ 24 mar 2014, 14:16 ]
Tytuł:  Re: Grac, tylko w co?

zaboleq napisał(a):
Czy ktoś może podać jakie to udogodnienia od unity 4.3 wprowadzono dla gierek stricte 2d? Niestety w robocie moje proxy nie lubi tej strony...


Najlepiej jak sobie na youtube obejrzysz filmy, bo jest już w pip tutoriali.

Autor:  Goatus [ 24 mar 2014, 14:19 ]
Tytuł:  Re: Grac, tylko w co?

iniside napisał(a):
Ja to absolutnie rozumiem. Po prostu nie zgadzam, sie ze jest to az tak duzo bardziej skomplikowane.

Chociaz musze tez uczciwie przyznac, ze ciezko mi sie wczuc w absolutnego nooba, bo programowania obiektowego nauczyłem sie już tak dawno temu, ze dla mnie to jest rownie naturalne jak oddychanie.


Problem w tym że ja absolutnym noobem nie jestem, fakt że z C++ ostatni raz korzystałem 10 lat temu na studiach, ale mimo wszystko z programowaniem mam ciągły styk. Niestety patrząc na kod tych podstawowych klas w UE4 człowiek dostaje oczopląsu od ilości makr, metadanych, etc. Np problem z wczoraj, jak się bawiłem i chciałem zmienić sposób pracy kamery, to za cholerę nie mogłem dojść gdzie jest kamera ustawiana w podstawowych klasach, w momencie jak controller przejmuje pawna. Dzieje się to automatycznie (gdzieś sobie) i ślepi się człowiek w ten kod, i nie widzi tego po prostu. Nie wiem, może to te lata zepsucia językami skryptowymi.

zaboleq napisał(a):
Czy ktoś może podać jakie to udogodnienia od unity 4.3 wprowadzono dla gierek stricte 2d? Niestety w robocie moje proxy nie lubi tej strony...


Box2d dodali w Unity 4.3 jeżeli mnie pamięć nie myli, więc masz funkcjonalny silnik fizyki 2d który mocno upraszcza sprawy. Dodali też funkcionalnosć atlasów, i spritów etc. Niestety box2d ma sporo bugów w obecnej implementacji i tu właśnie wychodzi jedna z bardziej bolesnych dla mnie wad Unity. Mianowicie naprawianie czegokolwiek zajmuje im tak długo, że robi się niedobrze. Od 3 miesięcy czytam na ich forum, że bugi są naprawione już w następnej wersji, tylko co z tego jak ta wersja wychodzi "niedługo" od 3 miesięcy, a to i tak łagodniejszy przypadek...

Autor:  Goatus [ 24 mar 2014, 15:07 ]
Tytuł:  Re: Grac, tylko w co?

Edit: W sumie już znalazłem, okazało się, że działało to co miałem tylko zapomniałem odznaczyć w komponencie kamery żeby używał ustawień kontrolera /facepalm

Autor:  Bahamut [ 24 mar 2014, 15:16 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

Wogóle to ponoć subskrypcje UE4 można zakończyć po 1 miesiącu i dalej korzystać, ale bez updatów.

Autor:  Oyci3C [ 24 mar 2014, 15:18 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

Można i inside o tym już pisał.
Naprawdę rozjebali system:)

Autor:  iniside [ 24 mar 2014, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Grac, tylko w co?

Goatus napisał(a):
iniside napisał(a):
Ja to absolutnie rozumiem. Po prostu nie zgadzam, sie ze jest to az tak duzo bardziej skomplikowane.

Chociaz musze tez uczciwie przyznac, ze ciezko mi sie wczuc w absolutnego nooba, bo programowania obiektowego nauczyłem sie już tak dawno temu, ze dla mnie to jest rownie naturalne jak oddychanie.


Problem w tym że ja absolutnym noobem nie jestem, fakt że z C++ ostatni raz korzystałem 10 lat temu na studiach, ale mimo wszystko z programowaniem mam ciągły styk. Niestety patrząc na kod tych podstawowych klas w UE4 człowiek dostaje oczopląsu od ilości makr, metadanych, etc. Np problem z wczoraj, jak się bawiłem i chciałem zmienić sposób pracy kamery, to za cholerę nie mogłem dojść gdzie jest kamera ustawiana w podstawowych klasach, w momencie jak controller przejmuje pawna. Dzieje się to automatycznie (gdzieś sobie) i ślepi się człowiek w ten kod, i nie widzi tego po prostu. Nie wiem, może to te lata zepsucia językami skryptowymi.


AActor::CalcCamera(...)
Mozna tutaj. Np. w APawn::CalcCamera.
Mozna tez to zrobic przy pomocy componentów. Jak zrobisz projekt z template TPP, to bedziesz mial przykładowy kod.

Fakt, macra moga zryć troche beret jak sie na to patrzy. Ale je potraktowałem tak samo jak atrybuty w C#, wiec w sumie wydało mi sie to dosyć naturalne :D.

To nic. Poczekaj az bedziesz probowal uzywac Delegatów. Tam to jest dopiero macr.

Autor:  TobiAlex [ 24 mar 2014, 18:02 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

iniside ile ten UE4 zajmuje?

Autor:  iniside [ 24 mar 2014, 18:06 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

TobiAlex napisał(a):
iniside ile ten UE4 zajmuje?

Zrodla okolo 100MB.

Do zrodel potrzebujesz sciagnac okolo 1.4gb dodatkowego contentu.

Instalacja z Launchera okolo 7gb (tzn, tak mowia, ja tam czekam, az mi fixna konto ;p). Moge sie dostac do githuba ale nie moge sciagnac z launchera.

Autor:  TobiAlex [ 24 mar 2014, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

Obejrzałem ten filmik o blueprintach (Solus). No kurcze, jestem pod wrażeniem :)

Autor:  Aldatha [ 24 mar 2014, 19:06 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

sory inside ale gosc od solusa jest totalnym rozpierdalaczem z jego tech background

i mimo ze sie nie chwali to moge ci przysiac ze rozkurwia nie jednego kodera wiedza o programowaniu

z czym do ludzi lolz

Autor:  iniside [ 24 mar 2014, 19:14 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

Hourences nie zna sie na programowaniu. On jest Level designerem.

Sam mowil, ze on zupelnie nie ogarnia pisania kodu i jesli trzeba cos pisać to po prostu zleca to komus innemu.
Napewno nie jednego kodera rozkurwia wiedza na temat projektowania systemów, ale nie na temat pisania kodu ;p.


A ze zna sie na rzeczy to inna historia. Ile to juz 15 lat na UE pracuje.

Autor:  Aldatha [ 24 mar 2014, 19:29 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

czyli mialy problemy z napisaniem 'hello world'?

Autor:  iniside [ 24 mar 2014, 19:53 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

Z napisanie cout << "Hello world" << endl; pewnie by nie miał. Ale sam mowil, ze napisaniem kodu pod UE4 juz by miał.
Nie popadajmy w skrajnosci ;p.

Autor:  Oyci3C [ 24 mar 2014, 20:02 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

Ja w next weekend się pobawię.
Zrobię Polowanie na Tczewiaka 3D.
Nawet fejsa nałożę na model.

Autor:  zaboleq [ 24 mar 2014, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

Alda no bez przesady :P. Co innego ogarnąć np prostą metode a co innego zrobić kilka klas które razem będą generowały dungeon w stylu BSP. Tu już sama znajomość składni nie wystarczy tylko trzeba mieć łeb jak sklep:).

Autor:  TobiAlex [ 25 mar 2014, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Silniki graficzne

iniside jeszcze jedno pytanko :) jak wygląda sprawa z 2D - są takie ficzery jak ma teraz Unity (sprite editor itp. itd.)?

Strona 2 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team