MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

FF VII full remake
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=44644
Strona 2 z 2

Autor:  Bahamut [ 18 cze 2015, 11:03 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Wywiad z Nomura, ostatnie pytanie:
http://www.engadget.com/2015/06/17/fina ... w-e3-2015/
Już się wzięli za system walki... ja pier....

Autor:  Gokulo [ 18 cze 2015, 13:31 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

No ATB w identycznej formie jak oryginał to byłby ostry fail. Jak dla mnie coś jak X-2 lub Type-0 byłoby idealne. Generalnie Nomura powiedział że jak ktoś nie chce zmian to może grać w oryginał :-D

Autor:  Bahamut [ 18 cze 2015, 17:27 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Gokulo napisał(a):
No ATB w identycznej formie jak oryginał to byłby ostry fail. Jak dla mnie coś jak X-2 lub Type-0 byłoby idealne. Generalnie Nomura powiedział że jak ktoś nie chce zmian to może grać w oryginał :-D

O ty bluźnierco ty! Ja uwielbiam ATB, system z FFXII uważam za najlepszy w jRPG.

Autor:  Gokulo [ 18 cze 2015, 17:54 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

X-2 to też ATB i imo najlepsza jego wersja.
A XII to ADB a nie ATB ;)
Nie chodziło mi o to, że ATB ogólnie jest złe, tylko że to z VII jest już trochę... archaiczne.

Autor:  TobiAlex [ 19 cze 2015, 10:32 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Bahamut napisał(a):
Gokulo napisał(a):
No ATB w identycznej formie jak oryginał to byłby ostry fail. Jak dla mnie coś jak X-2 lub Type-0 byłoby idealne. Generalnie Nomura powiedział że jak ktoś nie chce zmian to może grać w oryginał :-D

O ty bluźnierco ty! Ja uwielbiam ATB, system z FFXII uważam za najlepszy w jRPG.


Zgadzam się w 100% :)

Autor:  Gokulo [ 23 cze 2015, 15:48 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Cytuj:
Regarding the teaser trailer

Nomura: “We’re using part of that video in the game. We’re going to raise the quality even more.”

Regarding the choice of hardware

“You’ll be able to play it first on PlayStation 4, that’s for certain. We’re not thinking beyond that yet, so after that is undecided. Since we’re bringing out PlayStation 4 title after PlayStation 4 title, it’d be great if we can give the hardware and industry a boost.”

It’s not just an HD-ification, right?

“Final Fantasy VII is special, and we can’t ‘exceed’ the game by simply making the graphics nicer. That’s not a thing to be excited about.

“Precisely because it’s a full remake, I want to challenge what’s fun and what’s possible now.”

Will the scenario change or new characters appear?

“There won’t be new characters. As for the visual taste, we’re doing them to match today’s visuals and appear closer to reality.”

Regarding the game system

“I can’t share details, but we’re changing it to a more realistic system.”

Autor:  Bahamut [ 7 gru 2015, 11:33 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Podzielą remake na wiele części:
Cytuj:
FINAL FANTASY VII REMAKE will be told across a multi-part series, with each entry providing its own unique experience.

source: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1151954

Wiedziałem że tak będzie :] ale myślałem że zrobią 2 częsci każda po tak koło 80h gry(co byłoby niezłe), ale żeby robić wiele - chuj im w cyce, hype ze mnie zszedł do zera.

Autor:  Razoth [ 7 gru 2015, 12:54 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Yep, hype na chwilę przesłonił mi pamięć o tym, że grę wciąż robi Square Enix.

Autor:  Kaban [ 7 gru 2015, 17:53 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Bahamut napisał(a):
Podzielą remake na wiele części:
Cytuj:
FINAL FANTASY VII REMAKE will be told across a multi-part series, with each entry providing its own unique experience.

source: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1151954

Wiedziałem że tak będzie :] ale myślałem że zrobią 2 częsci każda po tak koło 80h gry(co byłoby niezłe), ale żeby robić wiele - chuj im w cyce, hype ze mnie zszedł do zera.


Obrazek

Pewnie pierwsza część to będzie sam Midgar. Pierdolone Square-Enix.
"You’ll be able to explore various locations in Midgar that you couldn’t explore in the original game"

Autor:  Gokulo [ 7 gru 2015, 17:58 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Cytuj:
Nomura: If we tried to stuff the whole game into one release, some part of the game would have to appear as digests. We'd have to remove some contents from the game, and it would be difficult to add more to the game. Considering that a full remake of the original game must be achived, we have decided to split the game into episodes.


Cytuj:
Nomura: Regarding the speed of the combat, as well as the sensation of tempo, we have considered something alongside Dissidia FF that you can play without stress. The degree of action would feel like Dissidia FF > KH > FF7 Remake.

We are trying to make a new action combat system that definitely demand no action technique, and let you consider your strategy during the combat.

Nomura: Since the game is based on FF7, elements like ATB gauge and limitbreak will appear but with new useage. Please wait for our further announcements on how they would evolve.


Obrazek

Autor:  Razoth [ 7 gru 2015, 18:23 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Chcą upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: uniknąć absolutnego piekła developerskiego jakim jest FFXV oraz wydoić graczy na większy hajs.

Jedynym plusem jest fakt, że po prostu będzie można zagrać szybciej, bo przy ich tempie produkcji na release całej gry trzeba by było poczekać tak do 2022/2024.

Autor:  Gokulo [ 7 gru 2015, 19:49 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

I jeszcze trochę;

Cytuj:
More information is filtering through about the upcoming Final Fantasy VII Remake, thanks to an interview to Producer Yoshinori Kitase and Director Tetsuya Nomura just published by Famitsu.

We learn that for certain elements of the models the team has requested the involvement of Square Enix Visual Works (that normally takes care of the publisher’s cinematics), while secondary characters are being handled by the Italian Character Designer Roberto Ferrari (a Tatsunoko Productions veteran who recently worked on Final Fantasy Type-0 and XV).

Development will also involve CyberConnect 2 (that worked on several Naruto titles, the .hack series and Final Fantasy VII G-Bike), as they have experience with action games and a rich technical know-how.

The interview also explains that the reason why Square Enix was hesitating to remake the game in the past, is that re-creating the game with the current technology is an enormous amount of work. Properly maintaining the “density” of the original game while remaking it in high definition can’t fit in a single release.

If they wanted to fit everything in a single release, they’d have to cut the game in a variety of places. It would be some sort of summary of Final Fantasy VII, and it wouldn’t make sense.

The team wants to include things they couldn’t do in the original game, like exploring the various locations of Midgar. Although there might be some parts that will be removed from the original for a variety of reasons, there will also be additional ones, and the team expects the overall size of the game to increase.

Source: Famitsu

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 7 gru 2015, 21:46 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Za małe miecze, za mało kolorów, za małe oczy. 4/10.

Autor:  TobiAlex [ 8 gru 2015, 11:30 ]
Tytuł:  Re: FF VII full remake

Dla zainteresowanych, gra robiona jest na Unreal Engine 4.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team