MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Persistent world online w Neverwinter Nights?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=5871
Strona 2 z 2

Autor:  Xanth [ 2 wrz 2003, 09:00 ]
Tytuł: 

A tu sie mylisz.. NWN _nigdy_ nie bedzie MMORPGiem. Nie ma technicznie takiej mozliwosci. Osobiscie doskonale wiem, jak sie zachowuje serwer przy 64 graczach online uruchomiony na naprawde silnym pececie. Uwierz, wyglada to naprawde tragicznie. A 64 graczy, to do Massive jeszcze baaaaardzo daleko. Jak zaczniesz graczy liczyc w setkach na _jednym_ serwerze, wtedy mozesz zaczac mowic o MMORPG NWN :smile:

X.

_________________
Musze to umrzec, wszystko inne moge...

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Xanth dnia 2003-09-02 10:00 ]</font>

Autor:  Art [ 2 wrz 2003, 11:40 ]
Tytuł: 

Mody do obecnego NWN'a nigdy nie zbliza sie do MMORPG'ow, chyba za Massive to setka ludzi.

Narazie serwery NWN sa zbyt niestabilne nawet przy znacznie mniejszej ilosci graczy, jak zaznaczyl Xanth i nigdy wystarczajaco stabilne nie beda bo NWN byl tworzony pod katem odpalania malych modow na kilku graczy.

Juz po przygotowaniu stabilnego modulu jest prawie nie mozliwe utrzymanie stabilnosci, szczegolnie podczas dodawnia nowych elementow jak obiekty czy skrypty.

Autor:  Shubduse [ 2 wrz 2003, 12:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
2003-09-02 10:00, Xanth napisał:
A tu sie mylisz.. NWN _nigdy_ nie bedzie MMORPGiem. Nie ma technicznie takiej mozliwosci. Osobiscie doskonale wiem, jak sie zachowuje serwer przy 64 graczach online uruchomiony na naprawde silnym pececie. Uwierz, wyglada to naprawde tragicznie. A 64 graczy, to do Massive jeszcze baaaaardzo daleko. Jak zaczniesz graczy liczyc w setkach na _jednym_ serwerze, wtedy mozesz zaczac mowic o MMORPG NWN :smile:


Szczerze mówiąc tez o tym slyszalem - tym bardzij jest to dziwne, ze nie ma to nic wspolnego z pingiem, ktory bywa rewelacyjny - np w ASE znalazlem serwer 64/64 (łacze 10 Mbit) graczy, wskazywalo mi ping 89 (!!!) a tymczasem ludzie ktorzy graja, twierdza ze ten ping nie ma zadnego znaczneia, bo moze haczyc nawet gdy gra jeden gracz.

Pozostaje miec nadzieje ze wraz z dodatkiem Hordes of Underdark zostanie przekonstruowany kod sieciowy...

Mnie tylko zastanawia jakie sa powody tak "dziwnej" stabilnosci serwerów NWN? Moze przekazywanie wielkiej ilosci pakietów dotyczacych npc i przedmiotow? Tylko ze w Ultimie online jest tego jeszcze wiecej, a porownac sie tego nie da...

Autor:  Xanth [ 2 wrz 2003, 12:32 ]
Tytuł: 

Oprogramowanie serwerowe jest naprawiane juz od patcha 1.26.. i jakos nie widac zadnych efektow. Glowna wlasciwoscia nwserwera jest tzw. "wyciek pamieci". Im dluzej serwer pracuje (i im wiekszy modul) tym proporcjonalnie do czasu pracy i ilosci graczy pozostaje mniej zasobow w systemie. Pamietam jak dzis, gdy na maszynie PIV 2.8 z 1 gb ramu, modul normalnie zajmujacy 120 mega, po paru godzinach pracy alokowal cala dostepna pamiec. A potem crash... Nie mowiac juz o niechlujnie pisanych skryptach w wielu modulach, ktore potrafia tak sie zapetlic, ze zabieraja 100% zasobow procesora. Generalnie, NWN nie nadaje sie na PW, obojetnie, jakbys nie kombinowal. A czas ciaglej pracy serwera dluzszy niz 4-5 dni mozna miedzy bajki wlozyc (chocby dlatego, ze kazda, minimalna zmiana w module wymaga restartu - nic sie nie da zrobic w locie). Ale nadal uwazam, ze pierwszy krok zostal zrobiony. Teraz trzeba czekac na nastepne.

Byc moze powstanie kiedys gra na wzor emulatorow UO, w pelni legalna, modyfikowalna i dajaca podobne mozliwosci kreacji. Czas pokaze.

X.

PS. Nadal zarzadzam 2 malymi serwerkami NWN, z malymi modulikami, takimi w sam raz, by serwery w miare stabilnie pracowaly. Na wiecej nie mam juz sily po ciaglej, polrocznej walce z nonstop "wypieprzajacym sie" PW.

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Xanth dnia 2003-09-02 13:37 ]</font>

Autor:  konrador [ 2 wrz 2003, 13:26 ]
Tytuł: 

A co to jest MORPG? Online RPG tak, ale MORPG? :

Autor:  Shubduse [ 2 wrz 2003, 13:32 ]
Tytuł: 

No i tak znowu schodzac lekko z tematu - czy jest jakas oficjalna definicja slowa massive, która mówi, że oznacza ono "od 100 graczy wzwyż"? :wink:








_________________


<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Shubduse dnia 2003-09-02 14:32 ]</font>

Autor:  Ashton [ 2 wrz 2003, 13:47 ]
Tytuł: 

Nie ma definicji, ale jak pograsz w to dluzej to bedziesz widzial roznice miedzy shitty-namiastka-mmorpg (np emulatory/nwn) a mmorpg

Autor:  redruM [ 2 wrz 2003, 14:20 ]
Tytuł: 

Heh , może i NWN jest skromne ( gra w 64 osoby na dość małej mapce ) ale wole już taką 'kameralną' gierę niż takie Asheron's Call 2 , gdzie po serwerze biegało ~160 osób , w miastach spotykałem od 0-5 osób ( z przewaga 0 ) , ogromny pusty teren ...co kto lubi :roll:

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team