MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

XCOM: Enemy Unknown (2012+)
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=40171
Strona 11 z 17

Autor:  ShadorVD [ 14 paź 2012, 20:27 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Tor-Bled-Nam napisał(a):
Ja skończyłem na normal i zostało wrażenie, że był to materiał na świetną grę. Niestety zjebane gui i sporo złych rozwiązań pogrzebie psuje zabawę.


gui IMO jest w porządku (mogło by być jednak lepiej), przyzwyczaiłem się do obrotu kamerą q/e, ubierania drużyny, kiepskiego graficznego przestawienia poziomów, dissmis/dodaj (akurat to najbardziej mi przeszkadzało, jednak znając ten problem ekwipowałem drużynę w pausie) itp. To by było o gui a o których złych rozwiązaniach mówisz?

Autor:  Maalw [ 14 paź 2012, 20:34 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

U mnie podobnie, właśnie skończyłem na normal zajęło mi ~20h bez pospiechu.
Masa błędów kamery (szczególnie jedna misja z dużym ufo nie dało się obrócić kamery żeby jakaś ściana nie zasłaniała pola widzenia..), ostatnia misja też z błędami w skryptach (bardzo irytujące), nie ma wielu opcji dostępnych w pierwowzorze, okrojono badania etc (jakieś 6 miesięcy temu ponownie odpaliłem pierwsze ufo tak ze w miare mam je "świerzo").
Ale :) ogólnie bardzo dobrze się bawiłem ,a przecież właśnie o to chodzi. Zadowolony z zakupu jestem (+ odsprzedam już civ5 co była gratis ^^).

Kiedyś gry wychodziły raz na jakiś czas było mało developerów teraz praktycznie tydzień wychodzi gra warta co najmniej sprawdzenia (nie mam wysokich oczekiwań w stosunku do nowych gier (poza tym jakby nie patrzeć to ~70zl za 20h zabawy to całkiem mało :)).
Jak z balansują classic to pewnie wrócę jeszcze do tego tytułu.

Autor:  ShadorVD [ 14 paź 2012, 21:29 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Maalw napisał(a):
Kiedyś gry wychodziły raz na jakiś czas było mało developerów teraz praktycznie tydzień wychodzi gra warta co najmniej sprawdzenia (nie mam wysokich oczekiwań w stosunku do nowych gier (poza tym jakby nie patrzeć to ~70zl za 20h zabawy to całkiem mało :)).
Jak z balansują classic to pewnie wrócę jeszcze do tego tytułu.


This.

Mam wrażenie, że niestety, musimy zmienić teraz podejście. Kiedyś gry w które graliśmy były innowacyjne, "bo czegoś takiego wcześniej nie było". Teraz liczymy na to, że bakcyl który wcześniej łykneliśmy, w jakiś magiczny sposób odrodzi się.

XCOM jest zwyczajnie dobrą grą, za którą, co by tu dużo nie mówić, warto jest zapłacić swoją cenę.

100zł? Ok. Ile to wejściówek do kina? 4? To ja wolę posiedzieć przed monitorem i pokombinować jak tu ustrzelić ufola na ziemi czy to w powietrzu.

Dla mnie jest to jeden z tytułów w który powinno się zagrać, pomimo wszystkich błędów które w nim wystąpiły. Bo zwyczajnie, jest dobry i co by tu dużo nie mówić, nawiązuje klimatem do starych XCOMów.

Autor:  Highlander [ 14 paź 2012, 22:04 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Nie zgodze sie, jaki to sposobem te wszystkie nowe tytuly są zwyczajnie prostsze (rowniez pod wzgledem mozliwosci) od starszych odpowiednikow? Ktos zrobil trudnego dark soulsa, po prostu trudnego, a nie z absurdalnym oszustwem ze strony kompa i od razu ludzie poczuli po co maja grac.

4 wyjscia do kina? u mnie chyba z 1-2 ;)

Autor:  ShadorVD [ 14 paź 2012, 22:06 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Highlander napisał(a):
Nie zgodze sie, jaki to sposobem te wszystkie nowe tytuly są zwyczajnie prostsze (rowniez pod wzgledem mozliwosci) od starszych odpowiednikow? Ktos zrobil trudnego dark soulsa, po prostu trudnego, a nie z absurdalnym oszustwem ze strony kompa i od razu ludzie poczuli po co maja grac.

4 wyjscia do kina? u mnie chyba z 1-2 ;)



A kto Ci broni zagrać na normal-ironman? I nie mów mi, że jest łatwo.

1-2? To chyba w parze ;)

Autor:  Highlander [ 14 paź 2012, 22:14 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Nie gralem w x-coma. Chodzi mi o ogol gier. A tu z tego co ktos pisal poziom jest z dupy podniesiony ;)

No do kina sam nie chodze raczej.

Autor:  Havok [ 14 paź 2012, 22:20 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Shador von Dal napisał(a):
XCOM jest zwyczajnie dobrą grą, za którą, co by tu dużo nie mówić, warto jest zapłacić swoją cenę.

Odnoszę wrażenie, że przy Xcomie spędzę znacznie mniej czasu niż przy Battelfield, która jest tylko głupi fps. W ufo zarywałem noce i mam do tego tytułu duży sentyment. Obecna wersja niestety wpisuje się w trend "gier na konsole". Ktoś narzekał na interfejs. Interfejs jest dobry tylko trzeba używać pada :lol: steruje się wówczas znacznie wygodniej. Gra jest mówiąc krótko spłycona i widać, że mogła być pełnoprawnym następcą ufo. Może będą jakieś dodatki, mody ale nie o to chodzi żeby czekać rok od wydania gry na poprawki od fanów. Podsumowując, gra do lajtowego popykania i jeśli ktoś lubi gry na konsole to czemu nie. Jeśli ktoś oczekiwał następcy ufo to lepiej poczekać xentonauts a obecnego xcoma nie kupować. I nie chodzi o to że 100 zł to wielkie pieniądze ale o zasadę niekupowania gówna robionego pod upośledzonych użytkowników konsol.

Autor:  Deshroom [ 14 paź 2012, 22:41 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

ma ktoś dostęp do alpha xentonauts?

Autor:  Bloodleaf [ 15 paź 2012, 05:57 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Shador von Dal napisał(a):
Mam wrażenie, że niestety, musimy zmienić teraz podejście. Kiedyś gry w które graliśmy były innowacyjne, "bo czegoś takiego wcześniej nie było". Teraz liczymy na to, że bakcyl który wcześniej łykneliśmy, w jakiś magiczny sposób odrodzi się.


Np w przypadku UFO nie chodzi o "magicznego bakcyla" tylko o uproszczenie rozgrywki w stosunku do jedynki, gwarantuję że nawet jeżeli by nic nie zmienili w jedynce tylko wydali ją ze zmienioną grafą i możliwością modowania to ludki ( wliczając mnie ) by były szczęśliwe.

Autor:  Deshroom [ 15 paź 2012, 07:45 ]
Tytuł:  Odp: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Dokładnie. Sorry SVD ale chyba coś piłeś.

Zobacz jak robią. Elemental FE 5 beta! Nic nie jest proste w tej grze poza grafiką.

Autor:  Mendol [ 15 paź 2012, 07:47 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

ja nie mam zamiaru nic zmieniac.
kupilem ufo i okazalo sie, ze na ta chwile wywalilem 100 w bloto. bo mialo byc tak fajnie - i jest, jak na dzisiejsze normy.
tylko chyba zapominasz shador, ze xcom to nie jest nowy pomysl ale gra, ktora miala garsciami czerpac z oryginalu.

cene to warto by bylo zaplacic gdyby gra miala rece i nogi, a nie zrobiona na odpierdol sie - poczawszy od ograniczen (squad, baza, research, mapy)
a na zjebanym combacie skonczywszy.

powinno sie zagrac w dishonored, ktory przeszedl zupelnie cichaczem a jest gra dajaca o wiele wiekszy fun niz xcom w dniu dzisiejszym.

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 15 paź 2012, 09:02 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Nie wiem czy mody poprawią mechanikę walki, a ja tu mam największe zastrzeżenia. Zwyczajnie zrobiłbym to inaczej, ale pomarzyć sobie można. Konsolowa plaga dotarła do strategii.

Autor:  bre [ 15 paź 2012, 09:04 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Dla rownowagi dodam od siebie, ze gra spelnia moje oczekiwania.
Nie przeszkadzaja mi nowe rozwiazania (uproszczenia jak kto woli) bo gra w trybie classic/ironman w dalczym ciagu jest bardzo wymagajaca.

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 15 paź 2012, 09:17 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Nie wiem jak było w oryginale bo chyba nie grałem, ale nikt mi nie powie, że 2 poziomy osłony, które jedyne co robią to zmniejszają szansę w procentach na tafienie to dobra gra taktyczna. AI właściwie nie ma, obcy wykonują praktycznie zawsze te same, przewidywalne czynności. Połowę z nich można wybić na overwatch. Minimalna ilość broni, brak zmiany postawy żołnierzy, jeden przedmiot (!) w ekwipunku naszych ubersoldat, nie licząc skila supportu.

GUI to oddzielna bajka. No ale konsolowcom pewnie się podoba.

Autor:  Oyci3C [ 15 paź 2012, 09:42 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Ja tego nawet nie dotykam czytając opinie, wolę mieć w pamięci fun z pierwszej części XCOM i zarwanych nocy jak w końcu dorwałem to na Amigę.

Autor:  Mendol [ 15 paź 2012, 09:55 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

nikt nie mowi, ze nie jest wymagajaca. tylko raczej czego jej brakuje, co niedorobili, co jest zjebane.
nie wspominajac o tym, ze poziom trudnosci jest zrobiony na sile i sztucznie ;p

Autor:  Jackhammer [ 15 paź 2012, 10:53 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Deshroom napisał(a):
ma ktoś dostęp do alpha xentonauts?

ja mam ale jeszcze nie ma po co grać
nie ma AI pełnego i nie ma mapek - gra sie tylko jednej - industrial
dzisiaj coś tam spachowali ale jeszcze troche brakuje.
Spoiler:

Autor:  sula [ 15 paź 2012, 10:57 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

Z ciekawości. Czytałem tu kilka narzekań na to, że się ma 95% hit chance i missuje non stop. Rozumiem, że to taki 'ficzer' wyższych poziomów 'trudności'?

Autor:  Bloodleaf [ 15 paź 2012, 11:05 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

sula napisał(a):
Z ciekawości. Czytałem tu kilka narzekań na to, że się ma 95% hit chance i missuje non stop. Rozumiem, że to taki 'ficzer' wyższych poziomów 'trudności'?


Mi na normalu potrafili veci missować z szansą 98% nie raz i nie dwa, pewnie taki ficzer...

Autor:  Deshroom [ 15 paź 2012, 11:14 ]
Tytuł:  Re: XCOM: Enemy Unknown (2012+)

sula napisał(a):
Z ciekawości. Czytałem tu kilka narzekań na to, że się ma 95% hit chance i missuje non stop. Rozumiem, że to taki 'ficzer' wyższych poziomów 'trudności'?
dokładnie dlatego gra się bez sensu. miss, pada pół składu, bo skrypt tak chciał ...

Strona 11 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team