MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

MOBA
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=38950
Strona 12 z 52

Autor:  Arturnik [ 24 sie 2013, 12:25 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Pograłem w miare w Infinite Crisis, pooglądałem stream z Dawngate, no i mogę powiedzieć że nie ma na co czekać kompletnie.
Trochę opiszę gierki dla zainteresowanych, więc niżej nie trzeba czytać jak kogoś to nie interesuje
- Infinite Crisis który już się bawi w e-sport to tak jak pisałem kalka z League of Legends, postaci jest poniżej 20, role postaci to "bruiser" czyli taki tanky initiator który często posiada jakieś skille do inicjowania walk, ale im dłużej gra trwa to tym większy dmg zadaję, power damage bohaterowie czyli nukerzy którzy podobnie jak w LoLku mogą zwiększać obrażenia zadawane przez skille itemami, no i attack damage "championi" którzy dopiero zaczynają w late game świecić.

Nie ma żadnych aktywnych itemów, jednak wybiera się dwa skille przed grą - coś jak summoner abilities - coś jak heal, wardy, teleport z 5 minutowym cooldownem (gra trwa z 20 minut średnio), pułapki które rootują na 1,5 sekundy, przyspieszenie, jest jedna w miare pasująca - nazywa się super strength i polega na tym, że nasz bohater podnosi jakiś duży obiekt - np. samochód i może nim rzucić w przeciwników zadająć aoe obrażenia. Każdy bohater ma taką jedną swoją umiejętność która jest odrobinę lepsza - np. Flash w swoim przyspieszeniu zamiast +20% movement speed otrzymuje 30% movement speed. Skille te można wziąć "za darmo" jak się gra Flashem, ale można też odblokować w sklepiku za ingame walutę i tak grająć batmanem można skorzystać z flasha super speed.

Mapy są dwie w tym momencie - jedna bardzo podobna do Dominiona z League of Legends, z tą różnicą, że co kilka minut na środku odblokowuje się tzw. orbital cannon - specjalny punkt, który po zajęciu blokuje się na kilka minut, spawnuje takie super creepy idące automatycznie do niezajętych punktów przez drużynę która zdobyła orbital cannon i po kilkunastu sekundach strzela w randomowe miejsce na mapie (wtf). Druga mapa coś bardziej na kształt doty - 2 linie i dżungla. Tutaj akurat trzeba napisać o dwóch rzeczach. Pierwsza i najważniejsza - odblokowywane co jakiś czas są 3 punkty rozłożone na mapie - dwa blisko baz drużyn i jeden na środku mapy - jak jedna drużyna zajmie 1 punkt, to zadaje o 10% więcej obrażeń creepom, jak zajmie 2 punkty - spawnowane są silne creepy na górnej linii, jak zajmie 3 - spawnowane są silne creepy na obu liniach - czyli generalnie po zajęciu trzech punktów przeciwnicy praktycznie nie mogą wyjsć z bazy. Druga rzecz to doomsday device - pewien odpowiednik roshana. Po zabiciu tam czegoś i przejęciu punktów jedna osoba z drużyny może wezwać potężny atak aoe (na ~cały ekran) zadający olbrzymie aoe obrażenia.

aha no i testowałem kilka razy dla pewności, ale wydaję mi się że last hitowanie nie ma żadnego znaczenia. gold dostaje sie za zabitego creepa w poblizu, jak ktos jest obok to gold dzieli sie na 2.

tl;dr - turbine probuje cos oryginalnego zrobic, ale jak dla mnie to lol w swiecie dc - meh


- Dawngate - tu niestety nie mam klucza, ale z ciekawości obejrzałem devsów jak stremowali. Ogólnie również powiedzialbym LoLek z kilkoma zmianami - m. in. bohaterowie z jakąkolwiek maną to rzadkość, patrzy się tylko na cooldowny. Na głównej mapie mamy dwie linie, w junglach po 4 spirit wells - kopalnie które po zajęciu zwiększają ilość golda przychodzącego, mozna je zdobywac i tym samym zwiekszac swoj dochod. W jungli creepy z buffami jak w LoLu, poza tym recall, bushes, wardy również w skillu jedynie. Bohaterów (shaperów) z tego co widziałem jest kilkunastu, nie ma podziału na AP/AD (zwiększanie obrażeń ze skilli/zwiększanie obrażeń w ogóle) - jest po prostu +power. Przed rozpoczeciem gry wybiera sie role, do tego dostaje sie jakies pojedyncze bonusy, natomiast w grze wybiera sie do 3 czarow (cos jak summoner spelle, nie wiem jakie dokladnie sa i ile ich jest - wiem ze np. jest blink wsrod nich), poza tym nie widzialem zadnych aktywnych itemow. Wieze poza wiadomym celem pelnia roli czegos w rodzaju barakow i respawnuja sie - po zabiciu wiezy na twojej linii pojawia sie silniejszy creep, a wieze respawnuja sie od 4 minut (tier 3) do 12 chyba (tier 1). Niewiele wiecej wiem po ogladaniu, wiem ze last hity faktycznie sie licza, ale nei wiem czy to nie jest przypadkiem tylko jakis bonusowy gold. No i na srodku jest creep w stylu barona z lola, po zabiciu daje buffa calej druzyny regeneracji hp i obrazen.

tl;dr - spodziewalem sie duzo wiecej po Dawngate, ale podobnie jak wyzej - meh, jesli zdobede keya moge napisac cos wiecej.

Autor:  Arturnik [ 25 sie 2013, 08:30 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Dostałem dzisiaj kluczyk do Dawngate, niestety serwery tylko w piatek i sobote dzialaja, wiec poza jedna gra testowa nie mialem czasu sprawdzic gre, ale za tydzien bede mogl napisac wiecej. Z gory moge powiedziec ze ogolnie pod wzgledem "czucia" postaci i reagowania na polecenia wole Dawngate od Infinite Crisis zdecydowanie mimo wiekszego pingu w Dawngate.

Autor:  Arturnik [ 31 sie 2013, 19:03 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Dawngate - moim zdaniem pod wzgledem skomplikowania krok w tyl do LoLa o docie nie wspominajac.

- Wardy ma kazdy jako skill ktory sie regeneruje co jakis czas, afaik nie ma mechaniki dewardowania;
- recallik w stylu lola, nie ma teleportu do wiez
- runy w stylu lola, przed gra wybieramy preset jaki nam odpowiada (np. +12 power, +10 resist etc.) w becie nic nie trzeba odblokowywac
- postacie maja najczesciej jakis swoj resource zamiast many, jedynym ograniczaniem rzucaniem skilli to cooldown wiec na linii caly czas sie skillami napierdala
- sa 4 role ktore wybieramy jaka dana postac - Hunter, Gladiator, Tactician i Predator - generalnie dodaje to jakies bonusy przede wszystkim
* hunter zadaje wieksze obrazenia neutralom i ma szanse na heal
* gladiator dostaje +2 golda za kazdego last hita - cos jak goblin's greed alchemista
* predator - wiecej golda dostaje za zabicie hero, generalnie dla gankerow
* tactician afaik dla supportow wiecej golda z creepow bez last hitow w skrocie, ale tu moge sie mylic.
- mapa to dwie linie, spora jungla dookola z roshanem na srodku. neutrale niektore maja buffy jak w lolku, a odpowiednik roshana daje to samo co w lolu - regeneracje hp i obrazenia
- spirit wells czyli te kopalnie co mozna przejmowac, dostaje sie mniej golda na sekunde przez to jak nie mamy kopaln, co jakis czas punkty sie odblokowywuja i mozna przejmowac je dla swojej druzyny
- same pasywne itemy poza heal potionem, elixirem zwiekszajacym obrazenia i cos na zasadzie gema
- postaci jest kilkanascie
- gra robiona przez waystone games wydawana przez EA (logujemy sie kontem do originu)
- na 1, 10 i 20 levelu wybieramy po 1 skillu - odpowiednik summoner skilli w LoLu. Do wyboru m. in. speed buff, blink, tarcza absorbujaca obrazenia, slow, speed buff dla druzyny, nie ma teleportu na przyklad.
- ogolnie na casual gierke jak komus sie nudzi zla nie jest, ale do doty nie ma startu.

Autor:  Turbot [ 2 wrz 2013, 19:53 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Bardzo dobre wnioski

Autor:  Highlander [ 3 wrz 2013, 10:29 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

http://www.youtube.com/watch?v=oqLm-ZCNGic
jest gameplay Strife, tworcow HoNa

omujborze...

Autor:  iniside [ 3 wrz 2013, 10:54 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Nie bardzo wiem, po co proboja robic kolejne dota clony. Tzn. konkurencja jest potrzeba, ale jesli nie jesteś w stanie ryzwalizować jakością z Valve, to lepiej sobie odpusc.. Ewntualnie zrob cos całkiem innego jak np. Smite

Autor:  Razoth [ 3 wrz 2013, 10:56 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Wspaniała gra. Dota 2 i LoL umro.

Autor:  Arturnik [ 3 wrz 2013, 11:24 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Jedyne co mi się w miare spodobało, to to że za zabicie odpowiendika roshana można tego dużego creepa wezwać, który unieszkodliwia wieże, które uderzają z tą samą siłą co w LoLu.

Poza tym dla osób które nie oglądały całości, a chcą wiedzieć co tam jest

- mapa w miare standardowa, 3 linie, dżungla, jedna drużyna grała trilane na topie, druga 2x mid z tego co zauwazylem
- krzaczki z LoLa
- mechanika recall z LoLa
- zwierzątka przy każdym z bohaterów, jakiś personalny courier?
- zamiast wardów observation posts do aktywowania :D
- wszystkie itemy chyba passive, obserwowalem czy jakies cooldowny sie robia na tych zaznaczonych itemach, ale tylko na skillach sie pojawialy
- ze statystyk (lewy dolny rog filmiku) chyba jest tak, od góry:
*attack damage
*ability power
*armor | magic resist
*movement speed
- drugi objective na mapie - rycerzyk odpowiednik smoka w lolu dajacy golda i expa


No dla mnie to wyglada jak kolejny LoLek zwlaszcza biorac pod uwage te wszystkie centymetrowe dashe i skill shoty zalewajace teamfighty, no ale spoko w końcu cytując:

Cytuj:
Lore and story is key in Strife. Where MOBAs normally add updates with new characters and maps through a loose narrative, Strife counteracts that by creating an expansive lore that guides how new content will be added.


tworcy wiedza co jest najwazniejsze wiec sie nie ma co przejmowac

Autor:  tomugeen [ 3 wrz 2013, 11:58 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

W sumie juz swoje wrażenia odpisałem na górze strony po prezentacji twórców. Zadziwia mnie $2games, zrobili klona doty, potem go przekombinowali, ale nie zmienia to faktu ze kilka fajnych mechanik hero wymyslili i mieli na poczatku aktywne community pomagajace hero projektowac.
Wiedzieli jak gre zrobic (jak ja potem zepsuc), jak cośtam zarobić no i świadomi byli rynku gdzie wśród gimbazy dominuje LoL a do tego muszą mierzyć się z legendą Doty.
Skąd decyzja o zrobieniu znów tego samego - tym razem masakryczna kopia tej popularniejszej gry.
Po pierwszej zapowiedzi gdzieś tam spodziewałem sie gry opartej na teamplayu, strategicznej i skillowej, z krótkimi grami, ratingami, turniejami, F2P z jakims rodzajem rozowju expa (zeby na boosterach zarabiać) i cosmetic itamz. Ale sama rozgrywka jednak nowego typu, bazy, punkty, moze inaczej budowane hero lub mapa. No a nie klon Lola.

omujborze...

Autor:  Arturnik [ 3 wrz 2013, 12:29 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Co ciekawe http://www.polygon.com/2013/8/30/467676 ... -the-genre

Fajnie mowia, szkoda tylko ze to co oni tutaj mowia nie ma zadnego pokrycia w rzeczywistosci.
Zarowno
Dawngate od studia Waystone Games czyli pana ktory mowi
Cytuj:
"I think there's a real danger in chasing something that's extremely popular. "Chasing League of Legends doesn't work. We're not in this industry to re-skin games."

i Infinite Crisis od Turbine to właśnie takie reskiny LoLa rofl, nie ma lepszego okreslenia na to co sie dzieje. Troche inne mapki, dodane moze z 2 nowe ficzery i tyle.

Autor:  sula [ 3 wrz 2013, 12:38 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Oj dokładnie to samo się dzieję, co z mmorpg-ami wcześniej. Każdy chcę mieć swojego lolo-dota klona. Normalka.

Z takimi np. karciankami będzie to samo. Wyszło lub wyjdzie ich niedługo łącznie ile? 6? 8? Ta która odniesie największy sukces będzie kopiowana na potęgę.

Autor:  wodny [ 3 wrz 2013, 13:44 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Czyli to moje "Awesomenauts" nie jest takie złe. :)

Autor:  tomugeen [ 3 wrz 2013, 13:59 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Nie jest złe, nie jest klonem doty, wiec w załozenia nie przegrywa w porownaniu.

Autor:  Adhoc [ 4 wrz 2013, 16:52 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Infinite Crisis- wyłączyłem po 15 min. Dominion z lola, dynamika lola.

HoN w fazie bety był najlepszy.

Autor:  Quetzacotl [ 10 wrz 2013, 11:31 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

http://fatesforever.com/

Autor:  tomugeen [ 10 wrz 2013, 11:34 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

To nie jest filmik z LoLa? ;]

Autor:  Quetzacotl [ 10 wrz 2013, 12:53 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

chyba tak, w lola w sumie też się da grać na tablecie, wiele przycisków tam nie ma

Autor:  Highlander [ 17 wrz 2013, 08:49 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

http://universumwar.com/
"Dota by its MOBA gameplay elements.
Starcraft/Warhammer by its atmosphere, RTS elements.
Battlefield by its gameplay dynamics, FPS elements.
StarWars by its high adventure storyline."

Powolywanie sie na te wszystkie tytuly, sugeruje crap. Ale przynajmniej nie jest to kolejny klon, a cos innego. Unity engine.

Bedzie tez kickstarter.

Autor:  tomugeen [ 17 wrz 2013, 09:44 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Jeden koleś ma to zrobić? No to powodzenia, za duzo na raz chyba ;]

Autor:  Highlander [ 11 paź 2013, 11:23 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

http://www.youtube.com/watch?v=TICjHjCUnbQ
Heroes of Newerth - Samuel L. Jackson Announcer Pack (Uncensored)

Strona 12 z 52 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team