zax napisał(a):
Mark24 napisał(a):
Przypuszczam, że w większości mmorpg da się też swobodnie poruszać w 3d lub naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie by ten ruch w 3d wprowadzić
Kto powiedział, że poruszanie się w 3d jest unikalne dlatego że trudno to zaimplementować? Po prostu praktycznie nikt jeszcze tego na większą skalę w MMO nie zrobił, przez co jest to unique.
ja tylko piszę, że nie ma sensu tej unikalności implementować w każdym mmorpg-u. To tak jakby pisać, że F15 Strike Eagle jest lepsze niż diablo, bo ma unique poruszanie się w przestrzeni 3d. Bzdura.
zax napisał(a):
Mark24 napisał(a):
hmm przeciętna ilość aktywnych skilli w ficie statku to 3-4 (przyjmując skille od dps jako jeden, bo w sumie grzechem by było 7 identycznych wyrzutni rakiet robiących dokładnie to samo rodzielać? prawda?). Więc wyrzutnie (1), naprawiaczka (czasami jej nie mamy, czasami mamy aktywny hardener)(2), dopalacz(3) - Full fit PvE, do PvP dochodzi jeszcze jakiś zakłócacz (4).
Mark, zaczynasz mnie irytować.
Przykładowy fit na megazłoma.
Raile/Blastery [DPS] + różne rodzaje ammo pod konkretny range?
Remote Armor Rep [healing] lub /Launcher/Cloak
NOS [mana leech?]
Repairer [self healing]
Hardener TH [Buff resów]
Hardener KI [Buff resów]
DC [buff resów, shield, armor, hull]
MWD [speed buff]
MFS [aura?]
Cap booster [mana potion?]
Web [speed debuff]
Warp Scram [debuff]
Do tego kilka rodzajów [summonów] - dron.
Dla porównania, np w L2 skilli uzywanych w PVP i PVE jest 3-5 (zaleznie od klasy).
W WOWie w pve używa się też średnio trzech, a w pvp o kilka więcej.
Bajki o 30 skillach Mark, to wiesz gdzie sobie wsadź? Do WOWa, z tego co wiem, tur jeszcze nie zaimplementowali żeby swobodnie tymi 30 skillami operować.
Bzdura. Jasne pierdylion używanych skilli.
Pierwsza prawda: balans na zasadzie nożyce-kamień-papier po prostu oznacza (jak dla mnie) brak balansu. Po drugie 4 rodzaje resistów i rodzaje damagu to raczej standardowe minimum. Po 3 wymieniłeś fit który zawiera chyba wszystkie możliwe aktywne moduły jakie da się na niego wsadzić. Naprawdę unique, obejrzyj sobie jak to wygląda w praktyce, bo widzę, że na siłę próbujesz udowodnić skomplikowanie rozgrywki w eve:
http://www.youtube.com/watch?v=sTGCNAmfRVA
http://www.youtube.com/watch?v=LjcUz3_gJJI
http://www.youtube.com/watch?v=LjcUz3_gJJI
3-4 uzywane aktywne "skille", do tego bardzo mocno powiązane z fitem, to tak jakbyś w innym mmorpgu używał części swojej zbroi.
itd. itp.
W praktycznie każdym innym mmo "fit" jest niezależny (najwyżej dodaje jakieś specjalne umiejętności) a skille to całkiem inna bajka. Też przykłady:
WoW:
http://www.youtube.com/watch?v=cJVYvcCEbmA
skilli ze 20 (mozesz policzyć), itemków na pasku szybkiego dostępu (buffy, debuffy, zarcie, potiony, switchowanie broni w trakcie walki, pułapki - około 10, oczywiście wszystko można w trakcie walki zrzucić i założyć coś innego), do tego wykorzystanie terenu czy chociażby głupie "trafiasz tylko wtedy gdy jestes twarzą do przeciwnika" - czasami bardzo męczące
EQ2:
http://www.youtube.com/watch?v=hx5V33rU8uk - 20-25 skilli
FFXI:
gra polegająca na kooperacji, efekty specjalna (ciosy specjalne) są uzyskiwane w ten sposob, że każdy gracz w party musi w odpowiednim momencie użyc odpowiedniego skilla:
http://www.youtube.com/watch?v=gn7Jftx6l_A
lista skilli jest rozwijana - około 15-20 dostępnych, do tego oczywiście itemy.
Lotro:
http://www.youtube.com/watch?v=El1qagI3HyA - 20-30, dalej mi się nie chce, naprawdę trzeba sięgnąć do koreańskich napierdalanek by uzyskać taką prostotę jaką mamy w Eve :/
Zagraj (o ile będziesz potrafił) w coś innego, bo naprawdę poziom skomplikowania combatu w Eve jest na poziomie gier przez przeglądarkę www.